1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480475 inlägg · 4078 ämnen

Malmö - MoDo 25/11 2004

« · 460749 · » Till forumet


Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa, Salle: Vad är det med er?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Paddan, NuMo och alla andra:

Spetsa öronen nu, det här kommer ni inte tro:

In med Jansson istället för sopan Timander. Det kommer förmodligen inte bli bättre, men sämre kan det banne mig inte bli.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Paddan: Och jag hoppas han slipper det under resten av säsongen också.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle: Äh, nu ska ni inte vara så jäkla negativa. Man måste ju se det positiva, Jansson var inte inne på ett enda baklängesmål den här matchen...
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Men det är ju "bra" lag. Då jobbar ju MoDo. Men MIF, SSK och andra brögäng kan dom ju vinna över om man bara ställer in skridskorna och passar till Foppa ibland.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: SSk måste ha gjort årets sämsta i lördags..
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Paddan:

Själv sitter jag fortfarande och är förbryllad över en sak. Hur jävulskt skitkassa var inte FBK och TIK då de båda förlorade mot detta MODO med 5-1?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Det som var bra med den var att jag snart bara hade 29 bråkstakar att tänka på istället för ett gäng på dryga 20-talet apatiska spelare med noll energi.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Paddan: Det kan jag inte uttala mig om då jag gick ifrån TVn efter 3-0.

Var det nån lustiger melodi eller vad???
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Paddan:

Vad var bra med den? Den förkunnade ju att det bara är drygt 40 timmar kvar till nästa förlust.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Modoante: Tyvär bara 35 stycken..men det var INNAN dagens match..får se hur många som kommer nu efter ha sett dagens match..
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle: Slutsignalen?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Gusse: jo visst blir det kul att åka till linköping.hur många blir det som åker
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco: Nu måste du förklara dig. Vad, ur MoDos synvinkel, var kul med kvällens match.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
scim, Modoante: Hockey upprör, hockey är kul.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
scim: Pinsammt är ordet, sa Bull!

Jag, och måmga med mig, känner som fan för det här laget men det är ju synd att laget inte verka känna ett skit för oss eller varandra.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Modoante: jo visst blir det kul att åka till linköping..men skall vi åka hem med förlust som vanligt..Vi i modo support får gå tillbaka till säsongen 2002/2003 Då fick vi åka hem med en seger i ordinarie speltid...
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
scim: känner samma sak och dom där har man köpt säsongsbijetter för dyra pengar för att se fy fan.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Icing-Ove: Det är konstigt att inte MoDo tar upp de uppenbara frågorna INTERNT innan ÖA tvingas göra det. För nog fan måste det snackas lite hockey på fikarasterna i Kempis inre också.
Grabbarna själva, med lagkaptenerna i spetsen, borde ju kunna fixa ett konferensrum nånstans och snacka igenom saken.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle:

Det finns inte ord för att uttrycka min besvikelse över årets pinsamt dåliga upplaga av Modo. Jag känner absolut inget för det här laget och det pinsamt dåliga spel man uppvisar gång efter annan, vart är hjärtat, var är hjärnan?

Just nu känns det som jag inte ens orkar se en match till.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Modoante: Det skulle dock inte alls förvåna mig om dom helt plötsligt gör en jättebra arbetsinsats och vinner då det är ett "bra" lag vi möter.

Det vore så j-a typiskt.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Synd att mes-ÖA är för fega för att ställa de uppenbara frågorna.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Gusse: det är nästa så att amn hoppas att strejken ska ta slut så att vi slipper vissa spelare som inte kämpar.Blir kul att åka till Linköping på lördag undra hur mycket dom ska torkska med då?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Håller med. Det måste till jävlar anamma, moral, arbetsglädje både i båset och ute på isen. Om man inte kan hitta det i den trupp som finns så är det väl bara att ringa ett +001-samtal och importera en hockeyarbetare.

Se på många av de kanadicker som i år kommit som visar arbetsmoral och gärna offrar "hörntänderna" för sin arbetsgivare match efter match. Dom drar ju med samtidigt med sig hemmaspelarna.
Det är konstigt att inte MoDos spelare kan vissa samma hjärta för den klubb som dom pratat så gott om i alla år när dom var overthere...
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Inte många modo spelare som har i nhl att göra nu..ingen visar direkt nhl klass
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Magnus: det känns inte heller som de offrar sig för laget. precis som om de går och drömmer att NHL ska börja igen
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Modoante: Nu är vi kanske inte riktigt så usla som tabellen visar. Vi har inte varit bra men 10 uddamålsförluster av 16 möjliga talar sitt tydliga språk. Undrar om det inte är någon typ av rekord i sig.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Ja vilken värdelös match.. men vi fick iallafall svar på frågan om Sedin klarar sig utan den andre Sedin. Svar: NEJ!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Håller med. vafan håller de på med. de beter sig som några jävla primadonnor på isen och tycker att andra ska göra jobbet åt dem. förlora över malmö med 3-0 är för faaan pinsamt. de kan för fan inte bara backa hem för att salo är kass. ena stunden är han bra. andra gör han värsta tavlor. satsa på zaje istälet. han släppte in 3 mål eller vad det var på 3 matcher.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: det är pinsamt att bli nollade av jumbon men det är ju så att man har råvarorona men vi har ingen bra kock som kan göra nått av dom.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Kanske det. Förändra i alla fall. För som det är nu fungerar det inte. Sämre kan det inte bli, jag skulle t ex kanske bytt plats på Steen och Svarten. Bara man gör någonting, inte stå med armarna i kors och skrapa lite med foten i marken medans man tittar på vad man skrapar på.

Skrik, beröm, skäll, visa uppskattning, GÖR NÅT!!!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Med vaska menar du att man skall låta slumpen avgöra vilka som hamnar vart.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

MODO ligger under med 2-0 efter två perioder, samtliga i vardagsrummet sa "Nu måste det vaskas om i kedjorna i tredje.", men vad hände?

Jo, man bytte bort Muir och satte in Enström. Tjo-fucking-hoo!!!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Avgå laget. Salo får vara kvar.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Det känns nästan bra att malmö fick göra ett tredje i tom bur och att Modo inte fick göra något mål. Man är faktiskt inte värda det. Man börjar fundera på om Modospelarna spelar mest för att få se elitseriehockey från första parkett. Sedin är utan sin broder en högst medioker spelare, men ingen får godkänt enligt mig. Forsberg har en formsvacka och eftersom de andra inte vill ta några initiativ för att överglänsa honom så blir de ju också tvungna att ta sig en formssvacka. Pinsamt. Salo får bli godkänd ändå trots att jag inte gav någon godkänt nyss.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nån som vet om det vaskats om i kedjorna eller om nån blivit bänkad?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: rutinerat!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle: Nyss tog Modo burskydd i trettio sekunder, sen slog man en icing. Jaja. man tar det lungt och fint.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Klart man inte kan gör mål på nån retur. För att göra det så måste man ju stå "parkerad" på Holmström-vis precis i ansiktet på målisen. Men det skulle ju göra ont att stå där och ta emot stryk och det vill ju ingen. Ta hem Wennerberg och "skrädda" ihop lite skydd och hota med Löven igen om han åker därifrån. Eller säg åt nån av de lojala lagspelarna (ex Öberg*2) så står dom nog "gladeligen" där.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle:
vi kanske måste bänka dom allihop nästa match å låta juniorerna visa hur det ska gå till.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle:
vi kanske måste bänka dom allihop nästa match å låta juniorerna visa hur det ska gå till.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
ria-ra: Klockrent!!!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
ria-ra:

Tänkte inte på det. Jävla Knas!!!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Nåt måste göras från kavajisarnas håll. Bänka nån, vaska runt, gorma skrik och engagera (fan vad man saknar Bäckis ibland) er i båset så att spelarna vaknar.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Icing-Ove:

Konstaterade just tillsammans med Lumber Jack, att Modo knappast har gjort något mål på målvaktsretur i år. Man har ju knappt varit framme på någon retur över huvud taget. Ingen vill ha med det området att göra och att skicka fram den som skall skjuta -Muir - ter sig bara patetiskt.

Synd att inga passningar från Foppa duger för Modospelarna. Warg fri och öppet mål och han väljer att skjuta utanför. Sen händer det vanliga nuförtiden. Öppet bakåt, tre chanser för Malmö och mål tillslut.

Nej, det ser ut som att vi kommer att få ta ut målvakten i slutet igen. Jag antar att det gäller alla lag i sverige oavsett vilket det är.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa:
vad väntar du dej när knas finns på läktaren. spelarna vet ju att hon är där för hon flög ju med dem.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

MODO:s kännetecken de senaste åren har varit fart och fläkt, nu är det allt annat än det.

Sen måste jag ställa mig frågan, varför spela man-man i defensiven? Det ser ut som en hönsgård och helt uppenbart fungerar det inte speciellt bra.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Det måste ju till nåt jävlar anamma för detta glidarspel funkar ju sämre än en spark på midsommarafton. Det ser så lojt och slappt ut så man tror att hela laget fått en semesterklausul inskrivet i spelarkontraktet.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nä, nu anlitar vi Tedenby Städ AB för att städa ur några spelarskåp i omklädningsrummet, hyr in Pirro på konsulttaxa så att vi klarar 8:e plats i tabellen och tejpar klart Sakics nyanlända klubbor.

Wow, 2 mål nu på 8 perioder och tangerat facit med förra säsongen efter lika många omgångar.

Känner ni hur det luktar SM-guld, mmmm....
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Det är möjligt att han är den största syndaren. Det kanske är så att man har lyckats utveckla spelarna till ett kollektiv äntligen. Tyvärr genom att alla som har någon typ av spetskompetens sjunkit till de andras nivå. Eller så är det så att ord från tränare inte biter på det här laget, jag tror fortfarande inte att man blir bättre utan tränare och coacher.
Kommentera

« · 460749 · »