1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480478 inlägg · 4078 ämnen

Malmö - MoDo 25/11 2004

« · 460104 Till forumet


Malmö - MoDo 25/11 2004
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard

33 Pierre Hedin,
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman.

Extraback:
6 Tobias Enström.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg

12 Daniel Sedin,
17 Fredrik Warg,
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
27 Alexander Steen

29 Morten Green,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström

Kommentar
Den här spektakulära säsongen i elitserien verkar inte hemmaplan ha lika stor betydelse som tidigare. Något som sju bortasegrar av de senaste tolv i serien visar på.
- Så är det nog, säger också Kent Forsberg, MODO Hockeys head coach. Det är med tillförsikt vi åker bort på två bortamatcher nu.

MODO Hockey har Malmö borta torsdag, Linköping borta lördag och totalt fem matcher på bortaplan av de sju som återstår innan juluppehållet.
- Vi har tagit många poäng borta tidigare i höst så den banan ska vi kunna fortsätta på, säger Kent. Vi får se på det positiva och i de två senaste matcherna har vi ändå fått ordning på försvarsspelet riktigt bra.

- Borta kan det också emellanåt vara lättare ha det tålamod som krävs för en bra defensiv.

- Av vad jag hört är det helt utsålt i Malmö och det betyder en härlig inramning. Då brukar vi trivas. Vi tittar definitivt inte på tabelläge eller annat utan räknar med en mycket tuff match nere i Skåne. Vi är förvarnade efter uddamålsvinsten hemma och nu har ju också Malmö förstärkt bra sedan senast.
- Nej, nu gäller det att vi knaprar på och tar några poäng så vi får lite lugn och ro i lägret.

Noterbart om laget
Lars Jansson (knä) och Henrik Sedin (brutet finger) skadade och ur spel. Sedin tar stygnen på lördag och kan, som det ser ut, spela med ett specialskydd mot HV hemma på tisdag. Mattias Timander magsjuk i går onsdag, men hoppfull om spel i Malmö.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Timander magsjuk. Undrar vad han gjort med sin backpartner egentligen?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
knaskamilla:

Nån mer än jag som sitter och hoppas på att han INTE blir spelklar till i morgon?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Det är nog bara du och Salle som gör det.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco:

Nä, det tror jag inte. Vi två kan inte vara de enda som ser att han varit MODO:s sämsta back så här långt.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Kvällens randiga straffångar är:

HD Lars Johan Ryhed, Örebro
LM Conny Ekenberg, Ängelholm
LM Henrik Jansson, Göteborg
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa:

Rapport från en HS:are som är på resande fot...

"Ingen Timander, såvitt jag kan se. Kan ha missat honom, iofs... Fråga: Vad läser Kungen? Svar: Nu. Skvallertidningen, alltså. Suck för folk..."
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nya bud från en HS:are som är på resande fot...

"...och precis då uppenbarade sig Timmy..."
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Nåja, än är inte hoppet ute.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Härligt. Mer backhandfösningar för folket.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco:

Det och tjugosju icingpuckar. Stenhårda i knähöjd.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Det splelar väl ingen roll hur hård eller hur hög en icingpuck är. Du har då dina märkliga kriterier för allt du.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Klart det spelar roll. Tänk om han skjuter sönder ett sargglas i Malmös arena. Då finns det ju stor risk för de som sitter/står bakom.

Har du inget som helst säkerhetstänkande?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Jag som tridde det var i knähöjd han sköt. Tyckte du nämnde det. Nu har jag ju inte varit i Malmös lada, kanske man har sarglas lågt där.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Mig veterligt så sa jag aldrig att det var i knähöjd då det BLEV icing. Du får ju inte dra förhastade slutsatser.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: var det inte så här?
Det och tjugosju icingpuckar. Stenhårda i knähöjd...
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
ria-ra:

Jo, men var någonstans de befann sig då de hade altituden knähöjd är oklart, åtminstone för er.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
ria-ra: Gör dig inga besvär med att försöka förstå poffa. Ingen kan det.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: menar du att hans knähöjds puckar stiger ju längre bort dom far?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Det är inte en frågande om att inte kunna, här handlar det om att inte vilja.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Timander vill inte slå puckar i glaset, det tror jag. Därför gör han inte det heller. Det skulle inte gå utan kunnande.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Att jag pratade om ditt obefintliga viljande och kunnande trodde jag var självklart, men å andra sidan här handlar det ju från din sida om att vilja missförstå det som skrivs, istället för att kunna missförstå det.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Jag trodde också att det var självklart att du visste vad du pratade om. Nu förstår jag varför vi inte förstår något.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Var snäll åt domar-Poffa. I innebandy är det nog matchstraff om man har klubban eller skjuter plastbollen högre än knäna.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Och Timander är med på isen. Laget förövrigt helt efter planerna.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco: Förresten, backparen kanske inte var riktigt enligt planerna.

7. DAMGAARD, Jesper 3. TIMANDER, Mattias

2. MUIR, Bryan 33. HEDIN, Pierre

5. JONSSON, Hans 8. HEDMAN, Oscar
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco:

Klubban högre än knähöjd innebär frislag. Högre än midjehöjd utvisning. Men så är Innebandyn en manlig sport utan stooora mjuuka skydd också...
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Undrar hur högt man får hålla minigolfklubban. Jag gissar på hur högt som helst.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Jepp. Inga fåniga regler om knähöjd inom puttputt inte.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco: Ändå inga skydd på er?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Äh, det enda som kan hända om man håller klubban för högt i minigolf är väl att någon annan blir putt.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Kvällens bisittare på PPV är en inte helt okänd före detta polis med en Iprenblå slips.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: En minigolfklubba är ju betydligt hårdare än en innebandydito.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Tafatt och handlingsförlamat. Forsberg nästan den största syndaren.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Menar du han i båset? För det tycker jag.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Det är möjligt att han är den största syndaren. Det kanske är så att man har lyckats utveckla spelarna till ett kollektiv äntligen. Tyvärr genom att alla som har någon typ av spetskompetens sjunkit till de andras nivå. Eller så är det så att ord från tränare inte biter på det här laget, jag tror fortfarande inte att man blir bättre utan tränare och coacher.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nä, nu anlitar vi Tedenby Städ AB för att städa ur några spelarskåp i omklädningsrummet, hyr in Pirro på konsulttaxa så att vi klarar 8:e plats i tabellen och tejpar klart Sakics nyanlända klubbor.

Wow, 2 mål nu på 8 perioder och tangerat facit med förra säsongen efter lika många omgångar.

Känner ni hur det luktar SM-guld, mmmm....
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Det måste ju till nåt jävlar anamma för detta glidarspel funkar ju sämre än en spark på midsommarafton. Det ser så lojt och slappt ut så man tror att hela laget fått en semesterklausul inskrivet i spelarkontraktet.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

MODO:s kännetecken de senaste åren har varit fart och fläkt, nu är det allt annat än det.

Sen måste jag ställa mig frågan, varför spela man-man i defensiven? Det ser ut som en hönsgård och helt uppenbart fungerar det inte speciellt bra.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa:
vad väntar du dej när knas finns på läktaren. spelarna vet ju att hon är där för hon flög ju med dem.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Icing-Ove:

Konstaterade just tillsammans med Lumber Jack, att Modo knappast har gjort något mål på målvaktsretur i år. Man har ju knappt varit framme på någon retur över huvud taget. Ingen vill ha med det området att göra och att skicka fram den som skall skjuta -Muir - ter sig bara patetiskt.

Synd att inga passningar från Foppa duger för Modospelarna. Warg fri och öppet mål och han väljer att skjuta utanför. Sen händer det vanliga nuförtiden. Öppet bakåt, tre chanser för Malmö och mål tillslut.

Nej, det ser ut som att vi kommer att få ta ut målvakten i slutet igen. Jag antar att det gäller alla lag i sverige oavsett vilket det är.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Nåt måste göras från kavajisarnas håll. Bänka nån, vaska runt, gorma skrik och engagera (fan vad man saknar Bäckis ibland) er i båset så att spelarna vaknar.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
ria-ra:

Tänkte inte på det. Jävla Knas!!!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
ria-ra: Klockrent!!!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle:
vi kanske måste bänka dom allihop nästa match å låta juniorerna visa hur det ska gå till.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle:
vi kanske måste bänka dom allihop nästa match å låta juniorerna visa hur det ska gå till.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Klart man inte kan gör mål på nån retur. För att göra det så måste man ju stå "parkerad" på Holmström-vis precis i ansiktet på målisen. Men det skulle ju göra ont att stå där och ta emot stryk och det vill ju ingen. Ta hem Wennerberg och "skrädda" ihop lite skydd och hota med Löven igen om han åker därifrån. Eller säg åt nån av de lojala lagspelarna (ex Öberg*2) så står dom nog "gladeligen" där.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle: Nyss tog Modo burskydd i trettio sekunder, sen slog man en icing. Jaja. man tar det lungt och fint.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: rutinerat!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nån som vet om det vaskats om i kedjorna eller om nån blivit bänkad?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Det känns nästan bra att malmö fick göra ett tredje i tom bur och att Modo inte fick göra något mål. Man är faktiskt inte värda det. Man börjar fundera på om Modospelarna spelar mest för att få se elitseriehockey från första parkett. Sedin är utan sin broder en högst medioker spelare, men ingen får godkänt enligt mig. Forsberg har en formsvacka och eftersom de andra inte vill ta några initiativ för att överglänsa honom så blir de ju också tvungna att ta sig en formssvacka. Pinsamt. Salo får bli godkänd ändå trots att jag inte gav någon godkänt nyss.
Kommentera

« · 460104