1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481789 inlägg · 4079 ämnen

MoDo-Frölunda, 11/12 2004

470605 · » Till forumet


Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Kickan: Äsch, jag räknar med att du kan se mellan fingrarna med såna saker, fast eventuella medresenärer som medför "julmust" kommer iofs ovillkorligen att sättas på vatten och riskakor på Skellefteå polisstation. ;)
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Paddan: Och detta berättar du för mig? Jag vill inte veta. Att göra egen "julmust" är olagligt ju.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Kickan: Hehe, verkar "tyvärr" som att bidraget från Bjästa och Köpmanholmen blir väldigt dominerande vad gäller Luleåresenärer, i varje fall i den bussen jag kommer att resa med i. Dessutom är jag rädd att dessa resenärer kommer att ha gjort egen julmust innan resan företas, så vi får väl kanske se till att en del av dessa är avlastat i nya Wernerland vid eventuell proviantering.

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras...samt att även tre år gammalt Merlotvin funkar som människo"föda"...
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Idioter: Målskyttar idag: Högardh, Weinis, Henke och Foppa. Hitta en Frölundaspelare bland dem så gör ni det bra!
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
mok: Salo tog pucken i plocken. Han släppte den INTE.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Frisco: Gäller att finna alla ljusglimtar man kan hitta. 1 släppte han även om han tog den :)
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
knaskamilla: Salo släppte i alla fall ingen puck bakom sig.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Frisco:

Jag tror du har fel. En videodomare kan inte göra mål, serru, bara bedöma ifall någon annan gjort det. Eftersom jag inte sett målet på några bilder överhuvudtaget har jag inte ens någon åsikt kring ifall det borde ha blivit odömt eller inte.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
knaskamilla: En videodomare från trakten.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Frisco:

Jaså, vem gjorde det, då?
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
knaskamilla: Inte gjorde Frölunda 0-1 målet inte.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Lumber Jack:

Fyra MoDomål hade ju varit ännu roligare att se.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Paddan: Jag visste väl att din längtan efter att offentligt uppträda i tomtenissaklänning i Coop Arena till slut skulle bli ditt förnuft övermäktig ; ) Hoppas bara att Dysso är beredd eftersom ni ju skulle vara likadant klädda båda två.

Jag räknar med att Frisco och Knas ser till att du får klänningen med dig från Bäpa.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Frisco: Baj dö wäjj, det är inte varje dag man får se fyra MoDomål, att försvarsspelet fungerar och att Snyggjanne inte bara är snygg, utan även riktigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
scim: Kul att en kille som pratar med koder som en kvinna kan glädjas en dag som denna... :-))

Kanadensarna var helt lyriska. Men vad fan, det är inte varje dag man får besöka hockeyns högborg!

Måudåå!!!
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Paddan:

Så var gnällscim hemma i lägenheten igen.
Inte mycket att gnälla på denna välspelade match, mina tre stjärnor går till:

Brons: Peter Forsberg
Silver: Tommy Salo
Guld: Tobias Viklund

Så otroligt enkelt Tobbe spelade, åkte aldrig och tittade på puck utan markerade bort sin gubbe hela tiden, tätt mot sargen, underbart.

Nu ska jag ta en klaring vodka och bege mig mot duschen, sedan utgång, HEJA.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
knaskamilla: Hehehe, det var inte heller den "julmusten" som jag provsmakade. Även om Frisco verkade lyrisk och bland annat gjorde några referenser till någon radioshow som Kjell Alinge bossade för.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Paddan:

Men Paddis, det VAR ingen alkohol i julmusten jag bjöd på...
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Oj, hej som det gick. Rätt vad det var så var det 3-1 utan att man egentligen fattat hur, för det här överdjävligt genomusla laget skulle ju bara förlora med tvåsiffrigt minst mot världens bästa Frölunda.

Där ser man också farligheten med oalkoholfri "julmust". Rätt vad det är så har vi inte bara vunnit matchen utan jag är också anmäld på resa till annandagsmatchen i Lulio. Svettigt värre.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
knaskamilla: I vilket fall som helst så var du ju närmre än mej som tippade 2-4 :)
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
mok:

Ja, precis. 3-1. Jag är värsta mästaren på att tippa, ju!
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
knaskamilla: Tyckte mer du sade att MoDo skulle köra över Frölunda med typ 7-2.....
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Ja, jävlar, vad rätt jag hade. 3-1 sa jag väl att det skulle bli? Fan, vad gött. Öberg och Steen krigade något enormt idag! Det syntes verkligen att Steen ville visa vad han kan mot sitt gamla lag...

Hurra, hurra. Undrar om man ska åka till Nygatan nu?
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
mok: Jepp. Häftig.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Frisco: Cool bild :)
Kommentera


Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
NuMo: Heja.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
NuMo: Go jul...
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
audiblegiraffe: Jag har under några dagar försökt dränka mina tankar i tystnad. Nu går det inte längre.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
NuMo: Hahah djävlar vad igång du var :)

Ja, äntligen en fin vinst. Det var tamme tusan på tiden.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
NuMo: Har du börjat smutta på glöggen redan eller???
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
hAHAHAHA! jAG ÄR SÅ GLAD, DET TRODDE JAG INTE. Fy fan. Kung Foppa är Kung, vad annars. Lyssna på hans intevju. Ödmjukhet så in in norden .Man skall inte klaga säger han.......Förutom på sig själv.

Jag babblar i munnen på mig själv. Tidigare i dag så höll jag för första gången på länge inte på Modo. Modo 90- någonting, mötte Sollefteå dito. Det var jämt till 3-3 sen "begådde" Modo någon typ av oprovoseraat våld mot Sollefteåminiorerna. Utnyttjade flickmålvaktens oförmåga att ta lyrpuckar osv. Ett tag tänkte jag: Jaha, det är så här de utnyttjas Flcikförtryck redan vid tio års ålder. Men vid 8-3 så började jag tänka att naturen har sin gång. HAHAHA! Vi vinner igen. Nu är det jul igen!
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
NuMo: Har du egenshow här inna idag eller?
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
HAHAHAHA! Kung SALO, höll nollan. EGENTLIGEN.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
YESS! Nu vann vi, det var på tiden. FOPPA! HAHAHAHA!

DEN GLIDER IN, DEN GLIDER IN. DEN GLIDER IN I MÅL IGEEEEN!
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Inte kunde jag tro att en hemmaseger mog Förlunda skulle ses som en stor skräll, detta år. Otroligt. Nu jävlar har vi bara två minuter på oss att förlora matchen. (Om man skall vara negativ.)
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
NuMo: mcn=men, cåg=såg.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Tobbe! Tammejävulleeeeeen! 2-1

Och nyss såg jag snyggCaveman naken på läktaren. Han gav inte upp. Msn jag cåg också ModoMartin. Du såg seg ut, men glad när det blev mål. Självklart.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Modos PP-uppställning förlamar sig själv. Tyvärr så är det så.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Lulio vinner Sallekepsarna. Vilken luleit lyssnar på Modomatchen, förutom Kickan? Kan det vara hon?


Nix, det var det inte. Jaha, Kickan får hoppas på bättre lycka nästa match.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Man spelar rejält bra just nu, men rödskinnen är bedrägliga. Man behöver bara halvchanser för att förvalta. Jobbigt att följa.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Ojojoj! Årets snyggaste mål. Wenis får pucken i PP och isar den vid bortre stolpen. Bara en målskytt gör så. Helt fantastiskt. Vinet är perfekt kylt.....
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
mok: Prexis vad jag sa. Fast jag kommer inte att vara övertygad nu efter att jag har räknat på arbågsvinklar normalunderarmslängd och rörelseenergi framåtroterat. Det var troligen inte mål, utan en räddning. Ok. Skit i det. nu måste vi göra ett mål mer än er, inget att göra åt.

I övrigt så verkar du vara en känslig figur, eftersom du reagerar över att hemmapubliken lever sig med i domsluten. Jag är ju nästan döv på vänster öra, men jag vet ändå att det är mer liv i luckan i eran arena.

Det enda jag kan säga sen är att Frölundas webradikommentatorer är de enda som koordinerat osportsligt uppträdande med inkompetens. Kommer fortfarande ihåg hur man glömde mikrofonen på, samtidigt som man gick på med uttryck som "äckelmodo" etc. Puckon helt enkelt, det skulle inte förekomma i någon annan del av landet.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
NuMo: Som sagt en vacker räddning av Salo som dock inte blev en räddning eftersom den gick in. Men han var iaf där... det var inte resten av laget :)
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Nog skulle man vilja ha en bra vinkel för att se om den plockhandslken var helt innanför mållinjen. Själv tycker jag att det var en vacker räddning av Salo oavsett vilket. Man ser verkligen vilken skillnad det är i inställning vid PP mellan lagen. När Frölunda spelar så har alla fem inställningen att puckjäveln skall in. Hos Modo verkar det vara mycket tveksam inställning, även om man höll pucken fint nästan hela powerplayet. Men som sagt. Målchanser var det inte många av.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Webradions fördröjning är för mig knappt tolv sekunder. Rekord.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Bonuz:

Men herregud, kan man vara mer nykter än helt nykter? Förresten stavade du lite fel på MoDo.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Kommer MoDo:s Göteborgs falang ha
någon samling i byn?
Vi tänkte ställa upp några VF kämpar
på blålinjen hos O´Learys..
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Hmm, känns som att något sånt här skulle behövas för att få lite jävlar anamma och styra upp lite grann i laget.
Kommentera

Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Frisco: Mot templet och nya framgångar!
Kommentera

470605 · »