Historik
Föregående · 387 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
mike66: Jag är också tvärsäker vad gäller vem som i mina ögon är lillebror. Men själv hävdar han att jag kom med brevbäraren en dag.
Tankeväckande...
Tankeväckande...
MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
epa: Tja, för egen del så har jag tappat sulan på ena träskon när jag sprang omkring på EPA i Skönsberg. Dessutom har jag gått vilse två gånger på EPA i Skönsberg. Det är mina prestationer.
Vad vinner jag?
Vad vinner jag?
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 23/10
Lumber Jack: Äh, den här rubriken får väl passa för att ställa sig frågan om vad Wilde nu ställt till med i sitt UHL-lag Quad City Mallards?
"Martin Wilde (D) Placed on team suspension 10/14/04"
"Martin Wilde (D) Placed on team suspension 10/14/04"
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
knaskamilla: Hmm, själv ser jag tre bilder av en målvaktsmask...jag vet dock inte vad det är du tror att du ser...
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Tänkte att jag skulle skicka en liten länk, om det är någon som händelsevis skulle vara intresserad av att se designen på den nya målvaktsmasken som Salo bar ikväll.
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Frisco: Äh, du kan nog förresten få en superhård ramsa:
Snigel på ögat, han ska ha snigel på ögat, sniiiigel på öööögat, han ska ha snigel på ögat!
Snigel på ögat, han ska ha snigel på ögat, sniiiigel på öööögat, han ska ha snigel på ögat!
Timrå IK > Sv: SSK - Timrå IK 2004-10-21
westerlind: Hmm, så Mike66 och du satt och drack sån där felstavad feministdricka innan matchen.
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Sannes: Äh, det var såna där speciella megafonbatterier. De finns nog bara att få tag på i Övre Volta.
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Frisco: Hmm...näää...tog tydligen slut på batterier.
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Frisco:
För jag är modoit
och nu så har jag hittat hit
Du må tro publiken njöt
när som Muir han passa sköt
Visst är jag väl fruktansvärt bra på att skriva klämkäcka slagdängor ;)
För jag är modoit
och nu så har jag hittat hit
Du må tro publiken njöt
när som Muir han passa sköt
Visst är jag väl fruktansvärt bra på att skriva klämkäcka slagdängor ;)
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Poffa: Jaha, som vanligt alltså. En kopp kaffe från kiosken...för det måste väl vara kranvatten du menade med "klaringa"...
Nä, nu är det dags att bli lite hälsosam och kila ner på pizzerian för en bit...riskaka...
Nä, nu är det dags att bli lite hälsosam och kila ner på pizzerian för en bit...riskaka...
MoDo Hockey > Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Poffa: Hmm, har du gjort som Tåni Blär och övergått till te, men bara på bestämda veckodagar?
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Ambroo: Äh, Sveriges bästa klack är väl Flataklacken... eller var den bara mest centrerad
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Frisco: Ah, äntligen lite stabilitet efter ett par timmars förvirring och allmän nollställdhet kring någon form av imaginär momentplanering i samhällskunskap.
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling
Frisco: Äh, diskriminering av Bjästabor är det...det är vad det är!
Jag är riktigt upprörd att mitt vinnande bidrag inte fick sitta kvar längre, för det verkar ju inte hända mycket på H Höger...
Jag är riktigt upprörd att mitt vinnande bidrag inte fick sitta kvar längre, för det verkar ju inte hända mycket på H Höger...
HV71 > Sv: Brian Boucher till HV
Dragan 2k: Det är väl de där Gretzkyianska präriehundarna som Boucher senast representerade, om jag inte minns fel.
Borde väl betyda att Liv får mer tid över till att köra genom rondeller ;)
Borde väl betyda att Liv får mer tid över till att köra genom rondeller ;)
MoDo Hockey > Sv: Nu möter LeksandMoDo lördag PirroMåste vinna10:e plats NR22
Icing-Ove: NR31 får bara vara på såna nöjen när NR32 är tjänstledig. Fast iofs tror jag att NR32 har någon form av skräck för vatten så han skulle nog ändå aldrig vistats på den där bryggan...
MoDo Hockey > Sv: Nu möter LeksandMoDo lördag PirroMåste vinna10:e plats NR22
Lumber Jack: Ja, verkligen, det är skamligt hur hon får göra reklam för sig i den där Jacob Dahlins alla program...
Nä, bort med henne!
Nä, bort med henne!
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Hahaha, jomenvisst, det låter som en strålande idé.
...och utmärkelsen "Matchens truckerkeps" går till...
...och utmärkelsen "Matchens truckerkeps" går till...
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
"Sedan, till jublet av en fullsatt arena, tog han fart."
Hmm, måste ha hört fel för jag tycker då att det lät som att det var mer busvisslingar och buanden än jubel när Nisse skulle slå straffen. Fast jag hörde nog helt enkelt fel
Hmm, måste ha hört fel för jag tycker då att det lät som att det var mer busvisslingar och buanden än jubel när Nisse skulle slå straffen. Fast jag hörde nog helt enkelt fel
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Jag skulle väl vara lätt bekymrad i varje fall, om jag hade varit MoDos kassör, speciellt med tanke på hur oerhört svårt det verkar vara att hitta en huvudsponsor.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Ok, lite överilat från min sida. Bara oerhört besviken just nu på hur pass tafatt man såg ut större delen av matchen. Iofs bjöd inte helle r DIF på särskilt mycket konstruktivt, tycker jag.
Men kassören lär väl vara positiv efter den här matchen i varje fall.
Men kassören lär väl vara positiv efter den här matchen i varje fall.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Undrar om han med "avsluta" menade att han inte fick en chans att köra över Salo...
Det enda som var solklart med det där är att straffen var en solklar gåva från Rönnmark.
Det enda som var solklart med det där är att straffen var en solklar gåva från Rönnmark.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Lumber Jack: Jepp, och inte bara en gång utan helst femton gånger mellan varandra innan man passerat mittlinjen.
Nä, faan, nu kanske jag låter alltför negativ, men det vore trevligt om exempelvis Sedinarna för ovanlighetens skull kunde kliva in direkt på mål istället för att gröta en minut i något av sarghörnen, tappa pucken och åka på livsfarliga kontringar.
Nä, faan, nu kanske jag låter alltför negativ, men det vore trevligt om exempelvis Sedinarna för ovanlighetens skull kunde kliva in direkt på mål istället för att gröta en minut i något av sarghörnen, tappa pucken och åka på livsfarliga kontringar.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Lumber Jack: Visade också en vilja att störta på mål för att ta hand om eventuella returer från motståndarmålvakten. Sånt ser man inte ofta i MoDo nuförtiden.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
NuMo: Vad var det förresten för fel på Salle? Hade han till slut insett att han oftast är helt över och tar fullständigt vansinniga utvisningar och helt enkelt stannat hemma?
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Lumber Jack: Hehe, ja hade Rönnmark missat Muirs utvisning så hade man nog fått utrusta honom med både käpp och blindhund.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Salle: Det märkvärdiga är att vid samtliga DIFs utvisningar för hakning eller fasthållning så var Weideståhls kommentar: "Äh, MoDospelaren tar ju fast klubban"/ "Äh, Djurgårdsspelaren råkade ju fastna, det där hade man aldrig tagit utvisning för två veckor sedan"...
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
Lumber Jack: Jomenvisst, sen så kommer han dessutom på genidraget att låta Sedinarna, som dittills inte visat någonting spela nästan två minuter i PP i förlängningen.
Straffen som DIF får i förlängningen var också en ordentlig gåva från domaren. Ekman hinner ju göra avslut på mål innan han blir upphakad.
Fast, det kunde ju ha varit värre...man kunde ju ha varit tvungen att se eländet på plats i Globen...
Straffen som DIF får i förlängningen var också en ordentlig gåva från domaren. Ekman hinner ju göra avslut på mål innan han blir upphakad.
Fast, det kunde ju ha varit värre...man kunde ju ha varit tvungen att se eländet på plats i Globen...
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
Att sedan kommentatorerna på PPV-sändningen sedan gjorde sitt bästa för att framstå som nya kandidater till John Blund gjorde inte direkt saken bättre...
MoDo Hockey > Sv: Nya formationer.
Fyfaan vilken värdelös match, den här matchen kommer då definitivt inte att locka några fler att vilja gå på match i Globen. Ja, om man inte har Djurgårdssympatier, alltså...
Varför får Sedinfemman sånt enormt förtroende av Skägget? De producerar ju absolut ingenting framåt (ja undantaget dagens kvitteringsmål då) men deras spel i PP är verkligen under all kritik. Vad vinner man egentligen på att låsa fast pucken vid sargen i dryga minuten i offensiv zon, förutom att tiden på överläget rinner all världens väg. Dessutom förstår jag fortfarande inte varför Enström över huvudtaget får spela. En totalförlamad kille skulle nog vara mer skottvillig än honom...
Varför får Sedinfemman sånt enormt förtroende av Skägget? De producerar ju absolut ingenting framåt (ja undantaget dagens kvitteringsmål då) men deras spel i PP är verkligen under all kritik. Vad vinner man egentligen på att låsa fast pucken vid sargen i dryga minuten i offensiv zon, förutom att tiden på överläget rinner all världens väg. Dessutom förstår jag fortfarande inte varför Enström över huvudtaget får spela. En totalförlamad kille skulle nog vara mer skottvillig än honom...
Timrå IK > Sv: Foppa sjuk
Smokey: Hmm, han har alltså med andra ord fått en permanent Sundsvallströja.
Timrå IK > Sv: Foppa sjuk
Smokey: Hmm, är inte det där egentligen reklamtexten för att locka åskådare till ert fina supporterderby? Fast då med utropstecken efter "Det gör ont, det gör ont"...
Timrå IK > Sv: Foppa sjuk
Smokey: Tror iofs (trots att jag är en sån däringa cyklop) att jag inte hade blivit alltför ledsen ifall jag hade behövt lyssna till The Hives trevliga lilla schlagerdänga istället för att beskåda hon med det där surhetsvärdet. Hade det dock varit tvärtom så hade jag nog kunnat sträcka mig så långt som att jag skulle sagt det vulgära svärordet "Fasiken" och gått ut och köpt mig en öl eller fyra istället.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
TIKA: Antar att du tänker på trådnamnet. Det skapades en gång i HS guldålder av någon av de där suspekta lulingarna, antar att det borde kunna vara Kickan, som något slags tråd för att kunna dokumentera det här stackars lagets ångestfyllda väg till något SM-guld (något som väl troligen inte kommer att hända under de närmaste hundra åren).
Sen brukar det också hävdas att jag solkar ner den här tråden med jämna mellanrum, men det kan jag inte tänka mig.
Sen brukar det också hävdas att jag solkar ner den här tråden med jämna mellanrum, men det kan jag inte tänka mig.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
65selander: Eeh, de mentala bilderna vill jag inte se framför mig just nu...
Tja, kan mycket väl vara så, eller så är det en jävligt knepig bok precis som det mesta av kurslitteraturen.
Tja, kan mycket väl vara så, eller så är det en jävligt knepig bok precis som det mesta av kurslitteraturen.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
65selander: Hmm, säkert någon Brynäsare som smittat honom...
Själv har jag ont i huvudet, men det skyller jag på den förbannade boken "Kunskap i handling" som är snudd på obegriplig.
Själv har jag ont i huvudet, men det skyller jag på den förbannade boken "Kunskap i handling" som är snudd på obegriplig.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa: Det var inte så att Foppa var så missbelåten med sin insats den senaste tiden att han låst in sig på toaletten under hela nedresan, eller han kanske checkat in sig själv som frystorkad vara.
Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
gud: Äh, jag tror att den där Kalle K är smygbrynäsare...om man nu kan kallas det när man ertappats med skägget i brevlådan...så att säga.
Besök på MaX kan tydligen förvrida huvudet på den mest hårdnackade Frölundasupportern ;) Själv nöjer jag mig med tomteklubbor
Besök på MaX kan tydligen förvrida huvudet på den mest hårdnackade Frölundasupportern ;) Själv nöjer jag mig med tomteklubbor
Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
gud: Måste säga att Dragans offentliga förevisande av en matchtröja i rödvit färg också var en aning förvånande.
Men Mora verkar bli ett svårt bröd att knäcka... eller hur det nu är man säger.
Men Mora verkar bli ett svårt bröd att knäcka... eller hur det nu är man säger.
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Hmm, märkligt nog verkar den här artikeln passa sällsynt bra in på diskussionen...
(länktips)
(länktips)
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa: Fast varför skulle man göra något undantag från den här säsongens halvunderliga coachning och göra något så logiskt som att låta Hedlund få spela när det verkar snudd på omöjligt att göra om formationerna i övrigt.
Äh, låt Janne få sitta på bänken och "vara snygg"...
Äh, låt Janne få sitta på bänken och "vara snygg"...
MoDo Hockey > Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa: Men, det där med Hedlund fattar du väl ändå, eller?
Han kommer ju att vara upptagen med att blanda till vargtass under hela matchen, för att inte tala om att han också ska köra sparkrace under periodpauserna.
Han kommer ju att vara upptagen med att blanda till vargtass under hela matchen, för att inte tala om att han också ska köra sparkrace under periodpauserna.
Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Kalle K: Intressanta skötselråd också. Behöver bli "avtorkad" med rengöringsmedel...jag antar att man då menar främst lördagsmatcher ;)
Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Kalle K: Hmm, spånskiva och en ordentlig hylla...jaja, där ser man.
;)
;)
Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Kalle K: Hmm, kan du inte i sådana fall göra en tjurrusning in på närmsta varuhus och kolla jämförpriset och vad du egentligen är?
Oj, där lät det genast lite suspekt...
Oj, där lät det genast lite suspekt...
Timrå IK > Sv: Inför Timrå-Brynäs
Kalle K: Hmm, sen när började man kalla några streck med en vattenlöslig tuschpenna för tatuering? ;)
Luleå HF > Sv: Jadu . .
Portello: "En rekognoscering för att ersätta honom när transferfönstret öppnas har naturligtvis påbörjats."
Hmm, har de tänkt försöka få dit någon spelare som låg någon placering längre ner på "slagskämpelistan" och hoppas på att han även kan åka skridskor samt kanske göra någon poäng.
Hmm, har de tänkt försöka få dit någon spelare som låg någon placering längre ner på "slagskämpelistan" och hoppas på att han även kan åka skridskor samt kanske göra någon poäng.
Timrå IK > Sv: Jag skäms ibland
klm: Iofs har ju LHC fått en liten down-period nu i och med Huselius skada, men Frölunda, TIK och nästan främst Mora har klarat av att inordna sina "stjärnor" inköpta eller ej i ett fungerande kollektiv och man spelar som ett LAG. Det funkar inte hos MoDo, där är det ett helt lag som tyvärr verkar tänka som individualister och verkar strunta i allt lagtänkande överhuvudtaget.
Inte för att jag tror att övriga hockeysverige lider av det, direkt ;)
Men samtidigt är det trevligt att se att ett lag och framförallt en spelare kan väcka såna känslor som de man sett smakprov på ikväll.
Inte för att jag tror att övriga hockeysverige lider av det, direkt ;)
Men samtidigt är det trevligt att se att ett lag och framförallt en spelare kan väcka såna känslor som de man sett smakprov på ikväll.
Föregående · 387 · Nästa
Fast egentligen vill jag ju se Wildebannern som ännu mer abrupt blev bortryckt från internätet.