Historik
Föregående · 284 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Wayne Gresky:
Inget nytt under solen. Han sa ju i princip samma sak förra året i direktsändning.
Sedan är det ju faktiskt så att Forsberg är en av få spelare som klarar av att göra en dussinlirare som Häggström till målspruta.
Inget nytt under solen. Han sa ju i princip samma sak förra året i direktsändning.
Sedan är det ju faktiskt så att Forsberg är en av få spelare som klarar av att göra en dussinlirare som Häggström till målspruta.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bittesehr:
Widings uttalanden tog ändå priset:
- Jag ska väl erkänna att jag blev lite mer glad än vanligt. Men jag blir alltid glad när jag gör mål. Det är ju derby också, så det är en speciell känsla. Oerhört skönt.
- Man får skit om man säger att det hör till. Det blev lite för mycket i dag, tycker jag, säger Widing.
- Jag vet inte vad man ska göra för att stävja det. För oss spelare är det okej. Men man har sin familj här...
- Det är bara att hoppas att inga oskyldiga blir skadade. Så länge de håller på med varann får de göra det. Men nu drabbar det matchen och tidsscheman.
Widings uttalanden tog ändå priset:
- Jag ska väl erkänna att jag blev lite mer glad än vanligt. Men jag blir alltid glad när jag gör mål. Det är ju derby också, så det är en speciell känsla. Oerhört skönt.
- Man får skit om man säger att det hör till. Det blev lite för mycket i dag, tycker jag, säger Widing.
- Jag vet inte vad man ska göra för att stävja det. För oss spelare är det okej. Men man har sin familj här...
- Det är bara att hoppas att inga oskyldiga blir skadade. Så länge de håller på med varann får de göra det. Men nu drabbar det matchen och tidsscheman.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
...Och Bartecko kan nog stänka in några mot Luleå. Släkten är ju som bekant allt värst. Se bara på LHC-MoDo senast: Ulmer 2+1, Molinder 1+1.
...Och Bartecko kan nog stänka in några mot Luleå. Släkten är ju som bekant allt värst. Se bara på LHC-MoDo senast: Ulmer 2+1, Molinder 1+1.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:
Jo, men att ta in 10 poäng på 25 matcher är väldigt mycket, även för ett mästarlag.
Jo, men att ta in 10 poäng på 25 matcher är väldigt mycket, även för ett mästarlag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki Nine:
"He already has announced he will not be playing for Modo this season (he has played 26 Elitserien games over the last two seasons), but has continued to work out in the hopes of making one final attempt at an NHL comeback."
Skulle vara intressant att få höra vilken källa de har använt sig av...
"He already has announced he will not be playing for Modo this season (he has played 26 Elitserien games over the last two seasons), but has continued to work out in the hopes of making one final attempt at an NHL comeback."
Skulle vara intressant att få höra vilken källa de har använt sig av...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:
Alla lär ju finnas på bild. Det svåra blir hur man genomför det i praktiken.
Alla lär ju finnas på bild. Det svåra blir hur man genomför det i praktiken.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Pettan:
Nu är det dags att någon sätter ner foten. Det här skadar Elitseriens status. Jag har inte gått på de matcher som MoDo har spelat i Stockholm i år på grund av att jag inte tycker att det är roligt att sitta på läktaren tillsammans med en massa rötägg.
Nu är det dags att någon sätter ner foten. Det här skadar Elitseriens status. Jag har inte gått på de matcher som MoDo har spelat i Stockholm i år på grund av att jag inte tycker att det är roligt att sitta på läktaren tillsammans med en massa rötägg.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Hoppas att AIK får kvala och att halva truppen får bihåleinflammation lagom tills dess.
Hoppas att AIK får kvala och att halva truppen får bihåleinflammation lagom tills dess.
MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Nikki Nine:
Kul för honom, men där rök nog chanserna till att få se honom i MoDo nästa säsong. Min gissning är att han inte återvänder till AHL igen.
Kul för honom, men där rök nog chanserna till att få se honom i MoDo nästa säsong. Min gissning är att han inte återvänder till AHL igen.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
supertrött:
Om han bestämmer sig redan ikväll så är det mycket som talar för MoDo, som säkerligen vill ha honom spelklar redan till AIK-matchen. Vill han gå till en schweizisk klubb så ser jag inte varför han skulle besluta sig så snabbt.
Om han bestämmer sig redan ikväll så är det mycket som talar för MoDo, som säkerligen vill ha honom spelklar redan till AIK-matchen. Vill han gå till en schweizisk klubb så ser jag inte varför han skulle besluta sig så snabbt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Mnja... James är ju överlag väldigt mainstream. Väldigt klassiska ackordföljder, trallvänliga melodier och välpolerad ljudbild. Sedan att det är förbaskat bra är en annan sak, men några stora kompositörer har de aldrig varit enligt min mening. Men sedan är ju jag ju lite elitistisk när det gäller skalor och ackordföljder. :)
Mnja... James är ju överlag väldigt mainstream. Väldigt klassiska ackordföljder, trallvänliga melodier och välpolerad ljudbild. Sedan att det är förbaskat bra är en annan sak, men några stora kompositörer har de aldrig varit enligt min mening. Men sedan är ju jag ju lite elitistisk när det gäller skalor och ackordföljder. :)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Det låter ju ännu bättre än när jag var där 2007. "Just like Fred Astaire" är en av mina favoriter också. Överlag tycker jag att Millionaires-plattan är lite underskattad.
Det låter ju ännu bättre än när jag var där 2007. "Just like Fred Astaire" är en av mina favoriter också. Överlag tycker jag att Millionaires-plattan är lite underskattad.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Två och en halv timme alltså! Fantastiskt! Själv har jag ju alltid varit svag för "Tomorrow".
Två och en halv timme alltså! Fantastiskt! Själv har jag ju alltid varit svag för "Tomorrow".
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Exakt!
Hur var James? Dansade Tim Booth mycket?
Exakt!
Hur var James? Dansade Tim Booth mycket?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Säga vad man vill om Björklund, men han har ju en poäng i det mesta han säger. När han började prata om att leta efter terrorister i mellanstadieklasser så tyckte jag att det lät som ett dåligt skämt, men de senaste veckorna har han helt plötsligt fått vatten på sin kvarn: Terrorister i julhandeln och religiösa fanatiker som planerar att spränga sin egen gymnasieskola med hemmagjorda bomber...
Så nu säger jag: Sätt igång med övervakningen, tack. Jag har ingenting att dölja.
Säga vad man vill om Björklund, men han har ju en poäng i det mesta han säger. När han började prata om att leta efter terrorister i mellanstadieklasser så tyckte jag att det lät som ett dåligt skämt, men de senaste veckorna har han helt plötsligt fått vatten på sin kvarn: Terrorister i julhandeln och religiösa fanatiker som planerar att spränga sin egen gymnasieskola med hemmagjorda bomber...
Så nu säger jag: Sätt igång med övervakningen, tack. Jag har ingenting att dölja.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gustafsson:
Förvisso, men statistiken ljuger inte: Studieresultaten blir sämre, samtidigt alkhol- och drogkonsumtionen bland unga ökar och sexdebuterna sker allt tidigare. Det är en sorglig "utveckling".
Förvisso, men statistiken ljuger inte: Studieresultaten blir sämre, samtidigt alkhol- och drogkonsumtionen bland unga ökar och sexdebuterna sker allt tidigare. Det är en sorglig "utveckling".
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:
Jag tycker att det är sanslöst att en spelare som har fått så mycket förtroende i NHL, år efter år, hånas så mycket i Sverige. Uppenbarligen har de sett någonting där borta som de många i Sverige tycks ha missat.
Jag tycker att det är sanslöst att en spelare som har fått så mycket förtroende i NHL, år efter år, hånas så mycket i Sverige. Uppenbarligen har de sett någonting där borta som de många i Sverige tycks ha missat.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
Där har du förstås en poäng. Uppenbarligen hade de inte pratat med varandra de senaste dagarna.
Där har du förstås en poäng. Uppenbarligen hade de inte pratat med varandra de senaste dagarna.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
spud:
Låter trots allt sunt. Ingen vet hur hans dagsform är. Dessutom skulle det sända konstiga signaler med tanke på han faktiskt skrev på ett nytt kontrakt med klubben som han sedan bröt för att spela i KHL. Egentligen tycker man att det kontraktet fortfarande borde vara gällande, men så fungerar det givetvis inte.
Känns skönt att det är Markus som gör uttalanden nu. Freddans "75% men det är osäkert med KHL" är ju bara sorgligt nu när agenten själv tror att det blir Schweiz.
Låter trots allt sunt. Ingen vet hur hans dagsform är. Dessutom skulle det sända konstiga signaler med tanke på han faktiskt skrev på ett nytt kontrakt med klubben som han sedan bröt för att spela i KHL. Egentligen tycker man att det kontraktet fortfarande borde vara gällande, men så fungerar det givetvis inte.
Känns skönt att det är Markus som gör uttalanden nu. Freddans "75% men det är osäkert med KHL" är ju bara sorgligt nu när agenten själv tror att det blir Schweiz.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:
I princip identiskt med mina femmor som jag ställde upp för några dagar sedan, bortsett från att du har bytt plats på Sundström och Svartvadet. Copycat!
I princip identiskt med mina femmor som jag ställde upp för några dagar sedan, bortsett från att du har bytt plats på Sundström och Svartvadet. Copycat!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
spud:
OM Forsberg spelar MoDo så skulle spelartruppen ha sammanlagt 4115 NHL-matcher i bagaget. En skaplig siffra.
OM Forsberg spelar MoDo så skulle spelartruppen ha sammanlagt 4115 NHL-matcher i bagaget. En skaplig siffra.
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
shinzawai:
Jag förstår inte detta. Med Forsberg i laget blir en match som MoDo förlorar med 5-0 underhållande att se. Förra säsongen var en av de roligare, trots det snöpliga slutet, tack vare Forsberg och Näslund.
Jag förstår inte detta. Med Forsberg i laget blir en match som MoDo förlorar med 5-0 underhållande att se. Förra säsongen var en av de roligare, trots det snöpliga slutet, tack vare Forsberg och Näslund.
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Snipan:
Det är klart att den 31/1 i realiteten är deadline för Forsberg, men man vill såklart visa att man inte står och faller med honom.
Samtidigt tror jag att man börjar inse att det där med att "gå in i radioskugga" kanske inte var så himla bra. Det är kanske bättre att tidningarna skriver Forsberg än att de inte skriver alls.
Det är klart att den 31/1 i realiteten är deadline för Forsberg, men man vill såklart visa att man inte står och faller med honom.
Samtidigt tror jag att man börjar inse att det där med att "gå in i radioskugga" kanske inte var så himla bra. Det är kanske bättre att tidningarna skriver Forsberg än att de inte skriver alls.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
shinzawai:
Elitserien tycks vara ett sömnpiller i jämförelse. Inte för att jag är någon större fantast av slagsmål, men det vet verkar ju spelas slutspelshockey i var och varannan match!
Elitserien tycks vara ett sömnpiller i jämförelse. Inte för att jag är någon större fantast av slagsmål, men det vet verkar ju spelas slutspelshockey i var och varannan match!
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Björn W:
Forsbergs fot ser riktigt bra ut på de där klippen, en oerhört skillnad jämfört med i somras.
Det verkar på något märkligt sätt som att hans fot håller i ett visst antal matcher innan den pajar. Sedan måste han vila den ett halvår, sedan kan han lira ytterligare några matcher. Frågan är om han foten skulle hålla för 2-3 omgångar plus slutspel. För i sådana fall kan man ju säga såhär:
Om inte MoDo lyckas ta sig till slutspel utan Forsberg, så har man ingenting i ett slutspel att göra. Å andra sidan, om man gör en dundersäsong och kniper en slutspelsplats, så skulle Foppa kunna bli en farlig joker...
Hur det en går så måste jag ändå säga att andra halvan av den här säsongen känns betydligt mer spännande än den första!
Forsbergs fot ser riktigt bra ut på de där klippen, en oerhört skillnad jämfört med i somras.
Det verkar på något märkligt sätt som att hans fot håller i ett visst antal matcher innan den pajar. Sedan måste han vila den ett halvår, sedan kan han lira ytterligare några matcher. Frågan är om han foten skulle hålla för 2-3 omgångar plus slutspel. För i sådana fall kan man ju säga såhär:
Om inte MoDo lyckas ta sig till slutspel utan Forsberg, så har man ingenting i ett slutspel att göra. Å andra sidan, om man gör en dundersäsong och kniper en slutspelsplats, så skulle Foppa kunna bli en farlig joker...
Hur det en går så måste jag ändå säga att andra halvan av den här säsongen känns betydligt mer spännande än den första!
MoDo Hockey > Sv: Bjuhr-defekten
McFire:
Det verkar hända grejer med Näslund vid rodret... Jag misstänker att fler än vi har varit förbannade över hur föreningen har sköts...
Det verkar hända grejer med Näslund vid rodret... Jag misstänker att fler än vi har varit förbannade över hur föreningen har sköts...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
J F K:
Min tanke var att Sundström skulle få ta det defensiva ansvaret i den kedjan. Han har sett väldigt trög ut, men är fortfarande duktig i egen zon på att slå den där snabba, öppnande passningen. Med tanke på att Ritchies svaghet ligger i defensiven så känns det som att en sådan kedja skulle få problem med defensiven. Vidare så vill Ritchie, precis som Forsberg, ha mycket puck.
Nagy och Bartecko satte jag i samma kedja eftersom de har spelat ihop tidigare och borde därmed ha lättare att producera redan från början.
Sedan tror jag inte heller att Forsberg dyker upp, om inte någonting mirakulöst händer. Men om nyförvärven skulle lyckas riktigt bra så skulle det finnas en minimal skrällchans i ett eventuellt slutspel och där skulle även en enfotad Forsberg göra enorm nytta.
Tyvärr så ser jag Brynäs som det enda lag på slutspelsplats som vi har en ärlig chans att komma före och då måste vi ta in 10 poäng. Låter tufft.
Min tanke var att Sundström skulle få ta det defensiva ansvaret i den kedjan. Han har sett väldigt trög ut, men är fortfarande duktig i egen zon på att slå den där snabba, öppnande passningen. Med tanke på att Ritchies svaghet ligger i defensiven så känns det som att en sådan kedja skulle få problem med defensiven. Vidare så vill Ritchie, precis som Forsberg, ha mycket puck.
Nagy och Bartecko satte jag i samma kedja eftersom de har spelat ihop tidigare och borde därmed ha lättare att producera redan från början.
Sedan tror jag inte heller att Forsberg dyker upp, om inte någonting mirakulöst händer. Men om nyförvärven skulle lyckas riktigt bra så skulle det finnas en minimal skrällchans i ett eventuellt slutspel och där skulle även en enfotad Forsberg göra enorm nytta.
Tyvärr så ser jag Brynäs som det enda lag på slutspelsplats som vi har en ärlig chans att komma före och då måste vi ta in 10 poäng. Låter tufft.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai:
Om man får drömma sig bort lite för en stund (det kan en surgubbe som jag behöva). Skulle man sensationellt nog lyckas ta sig till slutspel, skulle MoDo potentiellt kunna ha följande laguppställning:
Nagy - Ritchie - Bartecko
P.Forsberg - Sundström - Danielsson
Skröder - Svartvadet - Madsen
Rosén/Häggström/Blomqvist/Hedman - K-Fop - Byström
Backar:
Pikkarainen - Tollefsen
Timander - Eriksson
Josefsson - Westin
Skillnaden mot förra säsongen är att laget nu faktiskt har två bra målvakter.
Nåväl, huvudsaken är att man lyckas undvika kvalet.
Om man får drömma sig bort lite för en stund (det kan en surgubbe som jag behöva). Skulle man sensationellt nog lyckas ta sig till slutspel, skulle MoDo potentiellt kunna ha följande laguppställning:
Nagy - Ritchie - Bartecko
P.Forsberg - Sundström - Danielsson
Skröder - Svartvadet - Madsen
Rosén/Häggström/Blomqvist/Hedman - K-Fop - Byström
Backar:
Pikkarainen - Tollefsen
Timander - Eriksson
Josefsson - Westin
Skillnaden mot förra säsongen är att laget nu faktiskt har två bra målvakter.
Nåväl, huvudsaken är att man lyckas undvika kvalet.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire:
Hade en "vanlig" sportchef varit det så hade jag nöjd. Men nu är det inte en vanlig sportchef, utan en sportchef som bland ihop namn, gnäller över hur värvningar vände på flygplatsen, som hänger ut sin tilltänkte förstemålvakt i media och som gång på gång har misslyckats med landa värvningar inom den tidsram som enbart han själv har satt upp.
Nåväl, jag ska inte klaga allt för mycket nu när vi har Markus. Men om Markus mål är att göra MoDo till en proffsig förening med gott anseende, då borde de nog försöka lägga lite munkavle på Freddan.
Hade en "vanlig" sportchef varit det så hade jag nöjd. Men nu är det inte en vanlig sportchef, utan en sportchef som bland ihop namn, gnäller över hur värvningar vände på flygplatsen, som hänger ut sin tilltänkte förstemålvakt i media och som gång på gång har misslyckats med landa värvningar inom den tidsram som enbart han själv har satt upp.
Nåväl, jag ska inte klaga allt för mycket nu när vi har Markus. Men om Markus mål är att göra MoDo till en proffsig förening med gott anseende, då borde de nog försöka lägga lite munkavle på Freddan.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Hmm... Jag kanske misstolkade honom i sådana fall. Min poäng var i alla fall att om man ska bedöma chanserna till att någonting inträffar och att man av erfarenhet vet är att en faktor är väldigt svår att uppskatta, så är det lite konstigt att bedöma chanserna till 75%. Jag förstår inte bara varför han inte kan säga något i stil med:
"Chanserna är goda och vi jobbar med det varje dag, men det är alltid lite osäkert med KHL."
75% låter som att affären är i princip klar, vilket leder till beviskelse när säsongen sedan går utan att någon Pikkarainen presenteras.
Hmm... Jag kanske misstolkade honom i sådana fall. Min poäng var i alla fall att om man ska bedöma chanserna till att någonting inträffar och att man av erfarenhet vet är att en faktor är väldigt svår att uppskatta, så är det lite konstigt att bedöma chanserna till 75%. Jag förstår inte bara varför han inte kan säga något i stil med:
"Chanserna är goda och vi jobbar med det varje dag, men det är alltid lite osäkert med KHL."
75% låter som att affären är i princip klar, vilket leder till beviskelse när säsongen sedan går utan att någon Pikkarainen presenteras.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
Vänta nu förresten. Vad betyder följande:
Fredrik Andersson: Vi håller på att avsluta kontrakten, en "buy out"
Jag tolkar det som att man inte lyckades hitta någon klubb som var villig att ta över Cooks lön och att MoDo alltså blev tvugna att köpa ut honom, innan han skrev på för sin nya klubb...
***
Fredrik Andersson: 75-procentig chans, men svårt bedöma när det handlar om KHL och Ryssland
Tja, vad ska man säga? Näslunds intåg verkar inte ha avskräckt Freddan från att säga idiotiska saker, snart tvärtom. Inte tusan bedömer man en chans till 75% om den är svårbedömd!
Vänta nu förresten. Vad betyder följande:
Fredrik Andersson: Vi håller på att avsluta kontrakten, en "buy out"
Jag tolkar det som att man inte lyckades hitta någon klubb som var villig att ta över Cooks lön och att MoDo alltså blev tvugna att köpa ut honom, innan han skrev på för sin nya klubb...
***
Fredrik Andersson: 75-procentig chans, men svårt bedöma när det handlar om KHL och Ryssland
Tja, vad ska man säga? Näslunds intåg verkar inte ha avskräckt Freddan från att säga idiotiska saker, snart tvärtom. Inte tusan bedömer man en chans till 75% om den är svårbedömd!
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:
Haha, var det jag sa? MoDo har aldrig haft rätt i sina prognoser förut och det vore konstigt om de skulle börja nu. Amatörer.
Haha, var det jag sa? MoDo har aldrig haft rätt i sina prognoser förut och det vore konstigt om de skulle börja nu. Amatörer.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki Nine:
Jo, men inte så att den lyser i mörkret.
Jo, men inte så att den lyser i mörkret.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki Nine:
Pratar vi Challe, vår gode herre från marknadsavdelningen eller någon annan nu?
...För inför matchen mot Djurgården sluddrade Challe och hade rödare mule än renen Rudolf. Jag hoppas att det rörde sig om en riktigt otäck förkylning.
Pratar vi Challe, vår gode herre från marknadsavdelningen eller någon annan nu?
...För inför matchen mot Djurgården sluddrade Challe och hade rödare mule än renen Rudolf. Jag hoppas att det rörde sig om en riktigt otäck förkylning.
MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Icing-Ove:
Jag blir lite äcklad av att läsa det där. De får det verkligen att låta som att det nordamerikanska spelet skulle vara så mycket bättre.
Jag blir lite äcklad av att läsa det där. De får det verkligen att låta som att det nordamerikanska spelet skulle vara så mycket bättre.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
bisterfinnen:
Finns det en intervju med Trollsås?
Finns det en intervju med Trollsås?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Snipan:
Ja, hade hans arbete lett till ett "bra sportsligt misslyckande", "dåliga sportsligt lyckande" eller varför inte "odåligt osportsligt omisslyckande", så hade det varit en helt annan femma.
Men nu när det ledde till ett "dåligt sportsligt misslyckande" så hade de inget annat alternativ än att skeppa honom.
Ja, hade hans arbete lett till ett "bra sportsligt misslyckande", "dåliga sportsligt lyckande" eller varför inte "odåligt osportsligt omisslyckande", så hade det varit en helt annan femma.
Men nu när det ledde till ett "dåligt sportsligt misslyckande" så hade de inget annat alternativ än att skeppa honom.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
spud:
Det spelar ingen roll hur man formulerar det. Även om det heter att "Näslund får i uppgift att hjälpa Andersson med värvningar" så betyder det fortfarande indirekt att Andersson får sparken.
Det spelar ingen roll hur man formulerar det. Även om det heter att "Näslund får i uppgift att hjälpa Andersson med värvningar" så betyder det fortfarande indirekt att Andersson får sparken.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Hahl Bundy:
Det vore fantastiskt bra om det stämmer.
Det vore fantastiskt bra om det stämmer.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
popcorn:
Jag vet inte om denna har postats förut, men i sådana fall tåls det att postas igen, för det är onekligen ett av de mest underhållande ishockeyklippen jag har sett.
www.youtube.com/watch?v=yi19-LBtu2E
Jag vet inte om denna har postats förut, men i sådana fall tåls det att postas igen, för det är onekligen ett av de mest underhållande ishockeyklippen jag har sett.
www.youtube.com/watch?v=yi19-LBtu2E
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai:
Var det inte snack om att slå ihop några klubbar i regionen förut och i princip ha som farmarlag?
Var det inte snack om att slå ihop några klubbar i regionen förut och i princip ha som farmarlag?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
bisterfinnen:
Jag säger inte att det handlar om nyförvärv, men att "Näslund blir tredjetränare" känns inte som en anledning till att kalla till presskonferens.
Min gissning är ungefär som qwertas, att det handlar om sportchefsjobbet eller någon form av samarbete med andra klubbar/företag.
Jag säger inte att det handlar om nyförvärv, men att "Näslund blir tredjetränare" känns inte som en anledning till att kalla till presskonferens.
Min gissning är ungefär som qwertas, att det handlar om sportchefsjobbet eller någon form av samarbete med andra klubbar/företag.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
bisterfinnen:
Men kallar man verkligen till presskonferens för att meddela att man anställer en extra tränare? Det känns som att det är någonting större på gång.
Men kallar man verkligen till presskonferens för att meddela att man anställer en extra tränare? Det känns som att det är någonting större på gång.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Björn W:
Det var väl bara någon säsong sedan man jävlades för fullt i E.ON Arena? Varenda gång MoDo spelade där var det någon MoDo-spelare som gick miste en assist.
Det var väl bara någon säsong sedan man jävlades för fullt i E.ON Arena? Varenda gång MoDo spelade där var det någon MoDo-spelare som gick miste en assist.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire:
Förmodligen att Byström på 8 matcher har varit inne på nästan lika många mål framåt i spel 5-mot-5 som Anton Hedman har varit under hela säsongen, samt att Byström hittills inte har varit inne på ett enda mål bakåt?
Förmodligen att Byström på 8 matcher har varit inne på nästan lika många mål framåt i spel 5-mot-5 som Anton Hedman har varit under hela säsongen, samt att Byström hittills inte har varit inne på ett enda mål bakåt?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire:
Uppenbarligen, eftersom han inte fick en plats i din fjärdekedja.
Uppenbarligen, eftersom han inte fick en plats i din fjärdekedja.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire:
Har du snusat på hostmedicinen? Du kan ju inte på fullaste allvar mena att spelare som Rosén, Häggström och Hedman har varit bättre än Byström.
Har du snusat på hostmedicinen? Du kan ju inte på fullaste allvar mena att spelare som Rosén, Häggström och Hedman har varit bättre än Byström.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire:
Grejen är den att Danielsson är iskall för tillfället. Både Madsen och Byström ser giftigare ut i dagsläget.
Grejen är den att Danielsson är iskall för tillfället. Både Madsen och Byström ser giftigare ut i dagsläget.
Föregående · 284 · Nästa
Jag som trodde att Poffa var en tomte...?