1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

RE-building the future 2010/2011

1343661 · » Till forumet


Sv: RE-building the future 2010/2011
Bonsa kvar hos Bobbarna resten av säsongen.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Det blir inget mer värvningar denna säsong. Foppa avskriven då?
Kommentera



Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:

Japp, men där har du en spelare som lär hamna i NHL.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett: -8 på 12 matcher i elitserien är ganska avskräckande. 20-årige Kilströms +8 i ett lag där ingen annan har bättre än +3 är däremot riktigt imponerande.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett: Jacke Blomqvist producerade också i Allsvenskan... :)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
spud:

Jag tror att han är alldeles för klen och darrig i defensiven för att någon NHL-klubb skulle vilja ha honom. Däremot tror jag att han skulle kunna bli den högerskjutande powerplayback som MoDo har letat så länge efter.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett: Jag har svårt att se nyttan med en ev värvning av honom. Så fort han slagit igenom på ES nivå sitter han och bjuder ut sig till högstbjudande alt NHL.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:

Jag ser att min favorit Tim Heed har gjort 19 poäng på 19 matcher i Växjö Lakers, vilket innebär det överlägset högsta poängsnittet bland backar i Allsvenskan. Han väger fortfarande lite lätt och slarvar lite i defensiven, men jag hoppas ändå att MoDo håller ett litet öga på honom, för han har en grym speluppfattning och påminner en hel del om Magnus Johansson i hur han spelar Power Play.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
bisterfinnen: Svarten är en stor kille i det perspektivet. Dessutom är han en pajas. Farsan körde ner dem igår och har skjutsat dem fram och tillbaka till träningen där nere. Under morgonens värmning stod farsan i båset. Svarten hade skämtat, retat Challe, retat Timmy och passade även på att berätta hur nyårsmenyn skulle se ut.

Challe hade bara tittat på farsan, skakat på huvudet och muttrat något om pajas och stor käft.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Salle:

Otroligt skönt att Svarten ger bort klubban till en 11-årig kille som gjort sig till för att uppmärksamma att han numera är meste spelaren i MoDo Hockey! Stort!!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Vår GM satt i MoDo-logen och studerade finallagen tidigare i kväll så han spanar efter yngre talanger åtminstone.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011

Wayne Gresky: Han är duktig, så absolut.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Borde inte Friberg vara någon som får ett telefonsamtal av Nazzy?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
hellge: Tackar, en sådan attityd kan dock inte vara fel att få in på a-lagsträningarna under våren, även om han nu har en hel del truppdjup att ta sig igenom för att ta en ordinarie plats.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Björn W:

Jag pratade med honom i söndags och han kör för fullt nu. Men det är klart, han har tappat 4-5 månader av viktig träning.

Han var verkligen på g när han skadade sig. Det går nog inte att hoppas för mycket på denna säsong och hoppas att inte skadan har gjort att han hamnat för mycket efter.

Han är något så ovanligt (bland modoprodukter (om man nu kan kalla en kramforskille för modoprodukt)) som en hård rivig spelare som tacklas mycket och samtidigt har näsa för målet.

Mycket olik sin bror i spelstilen
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Jag kanske har svaret någon sida bakåt i gästboken, i så fall ber jag om ursäkt - men är det någon som har koll på hur det går med John Westins rehabilitering?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011

bisterfinnen:

Vi ska väl inte värva mer nu kanske, men annars blev en personlig favorit (och guldhjälte) precis arbetslös....

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Frisco:

Och jag får köra med monockel och brosch
Eftersom jag måste sitta i Akzos loge
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack:

Oavsett lappars vara
tillhör jag den tappra skara
som ska sitta på sektion 401
och oundvikligt lukta på backhatarnas svett
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:Så lär det nog ändock gå, då de lediga platserna är ytterst få.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Om modoiterna får en sista klapp, lär det i morgon på luckan bli lapp.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011

Juldagsmorgon glimma, närmar vi oss registreringens timma?

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Challe verkar iaf ha kedjorna klara för sig.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett: Lappen förtäljer iaf inte Challe och/eller Andreas planer för annandagen. För vet de inte om att Hedman är avstängd så bör de pyssla med något annat.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:

Sådana där skissar jag på varje vecka. Är troligtvis någon supporter som har skrivit. Det enda märkliga är att han kallar Westin för "Wesse". Sedan känns ju Ritchie - "Foppa" - Hedman som en helt otänkbar kedja, med tanke på att varken Ritchie eller Hedman är något ess i defensiven. Fast det är klart, de kanske hoppas att Hedman ska lyckas skapa så mycket irritation hos motståndarna att de glömmer bort att slå på Peters fotknölar.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
God jul alla modoiter. Vi ses snart i e-on. Tikare.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Spännande med forsberg x2.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Här får ni en lapp som ni kan få analysera om ni vill...

Copyright "Dimitrakos" på Lumberjacks forum.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
När Pikka blev klar så sprang jag omkring och skrek som en liten flicka så min egna lilla flicka började att gråta som en liten flicka. :)
Men det var det värt!
Nu hoppas man bara att Julafton och allt vad det heter går snabbt som Sören så att det blir annandag jul asap! IIIIIIIIIIH!

Ps. SM-GULD!!!111!ONE
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire: här borta på brunshus har vi 22+
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
McFire: De verkar då bli fullsatt. Jag å polarn panikköpte idag, de fanns då inte många bra sittplatser å hämta.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Vad säger man om detta uppehåll egentligen? Det är 400 grader kallt ute, men soljäveln skiner på MODO.
På söndag är det undan eller omkull i Fjällräven.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:

Det var ju vad Wikegård trodde.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
De är helt underbart med Pikka, jag behöver inga julklappar i år nu.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:

22:a ska även jag ned. Det blir många många modosupporters 7-8 eller bussar. Trevligt!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Om man ska tro ett rykte på Lumberjacks forum så är det en kanadensisk målvaktstränare på väg in. Spännande!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011

TIKbiff: Tackar, tackar. Värmer fint i den smällkalla kylan därute.

Äh, den 22:a kommer man att vara på plats när Pikkarambo skjuter Timrå i sank. Den här gången behöver jag inte låna en sittplats, ens i sju sekunder... ;)

Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:
Grattis. måste säga att jag glädjs med er, inte alltid pengar som styr.
Inte alltid lätt att hitta en sådan spelare.

Hoppas bara han misslyckas mot timrå ;-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Gustafsson: ...o vad blev då priset? Har Freddan offentliggjort det?
Nu ska dessa nykomlingar börja producera åxå, samt även de övriga.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
henke1: hahah fan vilken tomte du är, först sjukt pinsamt inlägg om modo, medans ditt lag är tvärdött, roligt med JVM va. Sedan heter det timråiter och inte timråare, jävla brynäsare!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Med tanke på det som skrivits i media rörande Modos bud så känns det här fantastiskt bra. En potentiell succévärvning till ett överkomligt pris, grymt.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: haha :) , jaja ni är bättre än timråare iallafall :)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
henke1: Nu blir du utan julklappar.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
henke1:

Hihihihihihi!

GUD så upphetsande! Jag är som ett barn på julafton, trots att det bara är den 23:e december!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
henke1: Tak för dem venllia orrdän!!!!1
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Även om ni har köpt alla dom här lär ni inte gå till slutspel. PINSAMA MODO
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Eller är det så att surfplatta på finska blir Pikkarambo?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Jag tycker att Timmy-Josef och Eriksson-Westin känns som en bättre komb.
Kommentera

1343661 · »