Historik
Föregående · 32 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: ABs ranking visar väl mest hur lite hockey dom faktiskt kan. Hur man kan ranka exempelvis Frölundas trubbiga forwardssida före exempelvis Leksand är för mig en gåta.
Likadant med exempelvis Malmös och Örets tränarstaber, som känns alldeles för högt. Vad har dom åstadkommit?
Likadant med exempelvis Malmös och Örets tränarstaber, som känns alldeles för högt. Vad har dom åstadkommit?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Hålla på att gnälla på länkar och priser när man inte gör rätt själv, jag säger då det…
Som HitTheLights skriver så är det inte Brynäs som sätter priserna på träningsmatcherna på annan ort. Utan det är ju den arrangerande klubben som har möjlighet att dra in lite ( förmodligen välbehövliga) kulor när Brynäs kommer på besök.
Så du behöver inte oroa dig att det är ett försök av Avedman att dra in stålars till den nya mediakuben… Du kan sova lugnt på nätterna…
Som HitTheLights skriver så är det inte Brynäs som sätter priserna på träningsmatcherna på annan ort. Utan det är ju den arrangerande klubben som har möjlighet att dra in lite ( förmodligen välbehövliga) kulor när Brynäs kommer på besök.
Så du behöver inte oroa dig att det är ett försök av Avedman att dra in stålars till den nya mediakuben… Du kan sova lugnt på nätterna…
+ 19
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Eller hur?.. Förra årets HA var ju den sämsta i mannaminne, åtminstone enligt modoiterna… Men vad vet vi, dom har ju betydligt större erfarenhet av att spela i HA än vi…
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HitTheLights: ” Förmodligwn för dyrt att vaska en redan betald resa. Den var nog bestämd innan påskriften så han fick väl dispans.
Men jag fattar inte varför han lägger ut bilden.
Han har ju påpekat att han vill bort från den "oseriösa" bild som visas i media. Det ger alla mer vatten på kvarnen och vore jag dif-supporter skulle jag ifrågasätta hans seriositet”
Vissa personer är ju beroende av sociala medier och kan inte låta bli att lägga upp saker, ett bekräftelsebehov helt enkelt. Är väl säkert lite det som ligger bakom Dickens comeback också. Livet blev alltför anonymt som hockeypensionär.
Men jag fattar inte varför han lägger ut bilden.
Han har ju påpekat att han vill bort från den "oseriösa" bild som visas i media. Det ger alla mer vatten på kvarnen och vore jag dif-supporter skulle jag ifrågasätta hans seriositet”
Vissa personer är ju beroende av sociala medier och kan inte låta bli att lägga upp saker, ett bekräftelsebehov helt enkelt. Är väl säkert lite det som ligger bakom Dickens comeback också. Livet blev alltför anonymt som hockeypensionär.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: ”Aftonbladets 5 experter (nåja) tippade idag BIF som:
8, 12, 13, 13 och 14. Fin antijinx där! 👍”
ABs trötta så kallade ”experter” ger jag inte mycket för. Det känns som väldigt billiga argument att hävda att vi har samma stomme som vi åkte ut med. Det var inte på grund av Rödin, Larsson med flera som vi åkte ur. Vi hade ett helt gäng som underpresterade grovt med namn som Lindbäck och Palve för att nämna några.
Laget var dessutom lövtunt utan konkurrens med en 4:e bestående av Birgersson, Kvist och Ljungkrantz. Nu verkar vi gå med Scott, Vesel och Trivigno i 4:e, det är något helt annat.
Slutligen så har det ju framkommit att det var olika grupperingar i spelartruppen senast i SHL, medan nu senast i HA så har ju alla påpekat att det var en grym grupp med grym sammanhållning.
Oavsett hur det går är jag övertygad om att Brynäs anno 24/25 kommer att vara något helt annat än laget som åkte ut 22/23.
8, 12, 13, 13 och 14. Fin antijinx där! 👍”
ABs trötta så kallade ”experter” ger jag inte mycket för. Det känns som väldigt billiga argument att hävda att vi har samma stomme som vi åkte ut med. Det var inte på grund av Rödin, Larsson med flera som vi åkte ur. Vi hade ett helt gäng som underpresterade grovt med namn som Lindbäck och Palve för att nämna några.
Laget var dessutom lövtunt utan konkurrens med en 4:e bestående av Birgersson, Kvist och Ljungkrantz. Nu verkar vi gå med Scott, Vesel och Trivigno i 4:e, det är något helt annat.
Slutligen så har det ju framkommit att det var olika grupperingar i spelartruppen senast i SHL, medan nu senast i HA så har ju alla påpekat att det var en grym grupp med grym sammanhållning.
Oavsett hur det går är jag övertygad om att Brynäs anno 24/25 kommer att vara något helt annat än laget som åkte ut 22/23.
+ 23
Olympiska spelen > Sv: Sommar - OS Paris 2024
eltifoso: Sverige och OS-handboll slutar alltid i besvikelse, det är sen gammalt.
Olympiska spelen > Sv: Sommar - OS Paris 2024
puffe: Det var jag som skrev att simning är det största på sommar-OS innan friidrotten börjar och det håller jag fast vid. Även om Sverige nu fått ett lyft i pingisen som vi inte upplevt på 25-30 år.
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Sommar - OS Paris 2024
SPOODI: Källberg har spelat upp sig rejält efter de första 2 seten i lagpingisen. Helt ovisst inför 5:e avgörande.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Skulle Bäckis bara få ordning på sin skadehistorik med höften så ser jag inte åldern som något problem alls. Omark är ju lika gammal och nu spelar ju inte Jocke Lindström längre, men han är 4 år äldre.. Bäckis kommer ju från en sån sjukt hög nivå och är ju mil bättre än ovan nämnda spelare.
Vore en ynnest att få se Bäckis i Brynäströjan igen säsongen 25/26.
Vore en ynnest att få se Bäckis i Brynäströjan igen säsongen 25/26.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Förhoppningsvis har Benn givit Alcén någon typ av besked, typ ”går förlossningen bra så kommer vi i oktober”. Då tror jag Alcén avvaktar. Om inte så måste han leta en defensiv back redan nu, backsidan är alltför framtung.
Som det ser ut nu skulle jag gärna ha haft Cukste i laget. Jag tror han, liksom Benn, skulle vara ännu bättre i SHLs mer strukturerade spel.
Som det ser ut nu skulle jag gärna ha haft Cukste i laget. Jag tror han, liksom Benn, skulle vara ännu bättre i SHLs mer strukturerade spel.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag tror inte Benn kommer ge besked innan förlossningen för att förvissa sig om att den gått bra. Frågan är om Alcén har is i magen att vänta så länge?
I den bästa av världar så letar Alcén en defensiv klippa redan nu som kan agera sheriff tillsammans med Berra. Sen är Benn en ren bonus om han kommer. Jag håller med om att Larsen känns alldeles för tunn som 7:e back. Även han skulle må bra av en utlåning till HA med mycket istid. Han har trots allt egenskaper som kan göra honom till en habil SHL back på sikt.
I den bästa av världar så letar Alcén en defensiv klippa redan nu som kan agera sheriff tillsammans med Berra. Sen är Benn en ren bonus om han kommer. Jag håller med om att Larsen känns alldeles för tunn som 7:e back. Även han skulle må bra av en utlåning till HA med mycket istid. Han har trots allt egenskaper som kan göra honom till en habil SHL back på sikt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Benn är inte avtackad än, alltså är han inte ett avslutat kapitel.
+ 2
Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
Erol Ateceae: Trumpen har väl även pratat om att USA ska gå ur Nato? Det skulle så klart få stor påverkan på omvärlden.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Känns inte direkt som vad vi behöver. Det är bara att hålla tummarna för att familjen Benns förlossning går bra i september och att Jordie därefter är sugen på att köra en sista säsong och då i Sveriges högsta liga.
Om inte så måste Alcén försöka hitta något likvärdigt.
Om inte så måste Alcén försöka hitta något likvärdigt.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Alla har väl olika måttstockar för vad en ”toppback” i ligan är. Men jag tycker åtminstone att om man ska räknas som en offensiv sådan och man går på poäng så bör man vara åtminstone topp 10. Annars går det ju inflation i ordet toppback. Sen som du säger, 2 mål..
Att man blir 13:e på 25p visar väl egentligen på 2 saker. SHL har få offensivt duktiga backar och ligan är väldigt defensiv och målsnål. Det var väl enbart Oscar Lindberg som nådde över 1 PPG senaste säsongen?
Att man blir 13:e på 25p visar väl egentligen på 2 saker. SHL har få offensivt duktiga backar och ligan är väldigt defensiv och målsnål. Det var väl enbart Oscar Lindberg som nådde över 1 PPG senaste säsongen?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5647}: ” Madhawk tyckte Näsén är en offensiv toppback med sina 25 poäng ifjol.”
Om Höken har 25p som ribba för att vara en offensiv toppback i ligan så är han nog relativt ensam om det… Men vad är han, en Malmö supporter med bra kontakter och duktig på silly.
F-n, Kinnvall hade 19p senaste SHL säsongen och då var han själv sjukt missnöjd över prestationen och hade även problem med skador.
Om Höken har 25p som ribba för att vara en offensiv toppback i ligan så är han nog relativt ensam om det… Men vad är han, en Malmö supporter med bra kontakter och duktig på silly.
F-n, Kinnvall hade 19p senaste SHL säsongen och då var han själv sjukt missnöjd över prestationen och hade även problem med skador.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Det Johannesson framför allt behöver förbättra är sitt fysiska spel samt positionsspelet i egen zon. Spelsinne och skridskoåkning håller definitivt SHL klass. Inga problem att klara av fysiskt spel som liten back, det måste ju stålmusen själv Gällstedt kunna lära ut.
+ 1
Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
mattias - 74: ”Jag vill med detta inlägg säga att jag inte är lika bra att formulera mig som många här inne men det skulle vara otroligt roligt och se alla vänstermuppars reaktion om Trump fick stopp på kriget mellan Ryssland och Ukraina och att han bromsar den illegala invandringen rejält till USA när han tillträder som är hans 2 största vallöften”
Så man är en ”vänstermupp” om man tycker att Trump är en idiot som är farlig för världen?… Du behöver nog se över din politiska åskådning. Den hållningen har nog alla svenska partier utom SD. Men alla andra kanske är ”vänstermuppar”?…
Kriget i Ukraina kommer inte ta slut innan Ukraina är tvungna att ge upp stora landområden. Men klart att Trump kan klappa sig själv på axeln och ta credit för det om det blir verklighet… Han och Putler är ju polare… Det borde räcka för att inse att gubben är galen och farlig…
Så man är en ”vänstermupp” om man tycker att Trump är en idiot som är farlig för världen?… Du behöver nog se över din politiska åskådning. Den hållningen har nog alla svenska partier utom SD. Men alla andra kanske är ”vänstermuppar”?…
Kriget i Ukraina kommer inte ta slut innan Ukraina är tvungna att ge upp stora landområden. Men klart att Trump kan klappa sig själv på axeln och ta credit för det om det blir verklighet… Han och Putler är ju polare… Det borde räcka för att inse att gubben är galen och farlig…
+ 4
Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
{10638}: Eller hur?… Och om det var så att han skämtade så är det nästan ännu värre. Det här var under den perioden folk dog som flugor i USA, främst i New York. Knappast läge att skämta om sådana grejer då…
+ 2
Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: Jo, Trump är ju ett riktigt snille som kom på den här briljanta idén… Minns när han drog det där på presskonferens och USAs Tegnell satt bredvid och gjorde en 🤦
Länkar:
Injicera desinfektionsmedel och behandla covid-19 med extremt starkt ljus ? är det ens möjligt? | SVT Nyheter- YouTube
Injicera desinfektionsmedel och behandla covid-19 med extremt starkt ljus ? är det ens möjligt? | SVT Nyheter- YouTube
+ 1
Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
{6870}: Det får vi verkligen hoppas att han inte gör. Vore inte speciellt bra för resten av världen tror jag och inte USA heller för den delen…
+ 3
Café > Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett: Snälla sluta, du vet mycket väl vad han gjorde…
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5647}: Schroeder har ett poängsnitt på 0,72 PPG över 3 säsonger i KHL, det är hyfsat bra. 0,55 PPG i NL är ju sämre men jag har ingen koll på vad som skilde på dom 2 säsongerna i Rapperswill. Går vi på 1:a säsongen så är det 0,68 PPG, nära KHL statsen.
Med det sagt så tror jag inte han kommer göra 40p. Nu har man kört Silfverberg-Schroeder-Lindblom på de senaste träningarna. Inleder man med dessa herrar så lär den kedjan producera poäng. Jag tror Schroeder kommer ligga runt 30p när säsongen summeras.
Med det sagt så tror jag inte han kommer göra 40p. Nu har man kört Silfverberg-Schroeder-Lindblom på de senaste träningarna. Inleder man med dessa herrar så lär den kedjan producera poäng. Jag tror Schroeder kommer ligga runt 30p när säsongen summeras.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5647}: Vad vet du om Schroeder utöver att du läst på EP att han hade en sämre poängmässig säsong senast? Förmodligen inte ett j-a skit… Han har själv sagt att det var en säsong där pucken inte ville gå in helt enkelt, trots gott om lägen. Utöver senaste säsongen så har han ju historiskt presterat bra siffror.
Oskar har så klart all potential i världen att göra 40+ poäng. Får han en bra start och får tillbaka självförtroendet så kan det rulla på. Men jag hoppas varken han själv eller lagledningen sätter den pressen på honom i början.
Utöver det så tror jag inte Brynäs kommer han någon spelare i toppen av poängligan men jag tror vi kan ha ett 10-tal spelare som ligger mellan 30-35 poäng.
Oskar har så klart all potential i världen att göra 40+ poäng. Får han en bra start och får tillbaka självförtroendet så kan det rulla på. Men jag hoppas varken han själv eller lagledningen sätter den pressen på honom i början.
Utöver det så tror jag inte Brynäs kommer han någon spelare i toppen av poängligan men jag tror vi kan ha ett 10-tal spelare som ligger mellan 30-35 poäng.
Olympiska spelen > Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74: Truls lirar ju bra, felet är bara att kinesen är ännu bättre.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10638}: ”Hockeynews gratis just nu i två månader. Om man vill läsa om Brynäs.”
Någon det funkar för? Jag väljer Apple Pay och sedan fortsätt, men det står bara och tuggar.
Någon det funkar för? Jag väljer Apple Pay och sedan fortsätt, men det står bara och tuggar.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Den där artikeln säger väl egentligen ingenting. Båda parterna behöver ju enas om någon form av överenskommelse iom att AP är under kontrakt.
Tror inte att Höken skulle gå ut med en artikel i Expressen om han inte hade torrt på fötterna.
Tror inte att Höken skulle gå ut med en artikel i Expressen om han inte hade torrt på fötterna.
+ 1
Olympiska spelen > Sv: Sommar - OS Paris 2024
mattias - 74: ” Majoriteten av svenskarna vill se Handboll eller Pingis före Hästsport, det är jag tämligen säker på. jag tänker inte kolla utan lyssna på sr play på pingisen och handbollen, skiter fullständigt i hästhoppning”
Är du säker på det? Låter mer som din personliga preferens. Underskatta inte hästsporten, den är stor i Sverige. Det finns en anledning att ryttare som Rolf-Göran Bengtsson och Peder Fredricsson vunnit Jerringpriset.
Som jag skrev tidigare så tror jag 5:an väljer att prioritera sporter där Sverige har medaljchans. Vill du välja helt fritt vad du vill se så får du skaffa Max, där sänds allt…
Vad gäller rättigheter så handlar det ju om pengar så klart. SVT väljer att prioritera Mello, Allsång på Skansen och annan skit. Det tycker jag är skräp men det uppskattas ju av andra..
Är du säker på det? Låter mer som din personliga preferens. Underskatta inte hästsporten, den är stor i Sverige. Det finns en anledning att ryttare som Rolf-Göran Bengtsson och Peder Fredricsson vunnit Jerringpriset.
Som jag skrev tidigare så tror jag 5:an väljer att prioritera sporter där Sverige har medaljchans. Vill du välja helt fritt vad du vill se så får du skaffa Max, där sänds allt…
Vad gäller rättigheter så handlar det ju om pengar så klart. SVT väljer att prioritera Mello, Allsång på Skansen och annan skit. Det tycker jag är skräp men det uppskattas ju av andra..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Man har svårt att se hur en spelare (Lindblom jr) som inte ens tog plats bland 12 forwards i HA helt plötsligt över sommaren ska kunna göra det i SHL. Han borde lånas ut till HA.
Om det stämmer att Ohlsson ska lånas ut till Almtuna så tycker jag det är helt rätt. Jag tycker att av det man sett av honom så har han kvaliteter som kommer bli nyttiga för Brynäs på sikt. Han kan förhoppningsvis vara en stomspelare för flera år framöver. Nu ska målet vara att spela seniorhockey regelbundet med mer istid än Brynäs kan erbjuda.
Det vore riktigt skönt om Alcén värvade in en lite mer erfaren 12:e forward. För som vi alla vet så kommer skador att ske. Då får Lejon och övriga junisar tävla om den platsen.
Om det stämmer att Ohlsson ska lånas ut till Almtuna så tycker jag det är helt rätt. Jag tycker att av det man sett av honom så har han kvaliteter som kommer bli nyttiga för Brynäs på sikt. Han kan förhoppningsvis vara en stomspelare för flera år framöver. Nu ska målet vara att spela seniorhockey regelbundet med mer istid än Brynäs kan erbjuda.
Det vore riktigt skönt om Alcén värvade in en lite mer erfaren 12:e forward. För som vi alla vet så kommer skador att ske. Då får Lejon och övriga junisar tävla om den platsen.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jäkligt tråkigt att Nordh valde att sticka oavsett om han tar plats i Utah eller ej. Tror han hade kunna göra det riktigt bra i en 4:e med säg, Ölund och Scott.
Killen har ju kvaliteter och tyckte även han steppade upp det fysiska spelet ju längre säsongen gick.
Killen har ju kvaliteter och tyckte även han steppade upp det fysiska spelet ju längre säsongen gick.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Aaaa: Jag tänker något sånt här vad gäller PP:
Vi har väl på förhand 2 skyttar med erkänt bra skott
- Jacke
- Kopacka
Sen har vi CEDA och Djoos på point.
De bör väl också stå i varsitt PP
Då blir uppställningen så här.
PP 1 med skytt från vänster
Vänster: Silfverberg
Slott: Scott (iom att han är rightare)
Bakom mål: Rödin
Playmaker från höger: Indrasis
Blå: CEDA
PP2
Playmaker från vänster: Lindblom
Bakom mål: Schroeder
Slott: Larsson (iom att han är leftare)
Skytt från höger: Kopacka
Blå: Djoos
Vad som är PP1 och 2 är väl irrelevant. Men måste ju matcha klubbfattning på skytt och gubbe från playmakerpositionen för att kunna skjuta direktskotten.
Vi har väl på förhand 2 skyttar med erkänt bra skott
- Jacke
- Kopacka
Sen har vi CEDA och Djoos på point.
De bör väl också stå i varsitt PP
Då blir uppställningen så här.
PP 1 med skytt från vänster
Vänster: Silfverberg
Slott: Scott (iom att han är rightare)
Bakom mål: Rödin
Playmaker från höger: Indrasis
Blå: CEDA
PP2
Playmaker från vänster: Lindblom
Bakom mål: Schroeder
Slott: Larsson (iom att han är leftare)
Skytt från höger: Kopacka
Blå: Djoos
Vad som är PP1 och 2 är väl irrelevant. Men måste ju matcha klubbfattning på skytt och gubbe från playmakerpositionen för att kunna skjuta direktskotten.
+ 5
Föregående · 32 · Nästa

Jo, men man kan väl inte ranka Malmös tränarstab på 7:e plats för att Bert vann ett par guld som ass för 10 år sen. Han tokfloppade ju som HC i ät ägg… Kollars största merit är väl att han lyckats hålla kvar Malmö i SHL…