Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, håller med fullständigt. Har sjukt svårt att förstå hur sparkboll, speciellt svensk, kan vara så poppis. Spelet är igång i c:a 10 sekunder, sen har antingen en svensk tjongat iväg bollen blint eller så ligger någon ner och grinar
Fotboll börjar bli samma sak som amerikanska fotbollen. Man håller på och ställer upp i 17 timmar, sen är spelet igång i ett fåtal sekunder innan alla ligger i en böghög på marken
Fotboll börjar bli samma sak som amerikanska fotbollen. Man håller på och ställer upp i 17 timmar, sen är spelet igång i ett fåtal sekunder innan alla ligger i en böghög på marken
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Det som de flesta har synpunkter på är ju varför man går ut och presenterar nyförvärvet när det fortfarande fanns en risk att han försvinner.
Det hade varit skillnad om Välimäkis säsong tog slut i april och man presenterade honom då. Nu spelade han fram till förra veckan och det fanns en uppenbar risk att han skulle bli kvar fram till 1/7 på grund av succén i Calder Cup. Varför då presentera spelaren när han gjorde? Finns absolut noll argument för det.. Har man väntat så länge kan man lika väl vänta 1 vecka till och vara helt säker på att spelaren är klar.
Jag är inte arg och besviken för att Välimäki väljer att spela kvar där borta, det gör alla som har möjligheten. Brynäs kan heller inte erbjuda 9 miljoner i lön.
Hade Brynäs gått ut och förklarat efter att Välimäki signat med Canes att man har ett 2-års kontrakt med honom men att man valt att avvakta att gå ut med nyheten just på grund av risken att förlora honom, då hade Alcén framstått i betydligt bättre dager.
Det hade varit skillnad om Välimäkis säsong tog slut i april och man presenterade honom då. Nu spelade han fram till förra veckan och det fanns en uppenbar risk att han skulle bli kvar fram till 1/7 på grund av succén i Calder Cup. Varför då presentera spelaren när han gjorde? Finns absolut noll argument för det.. Har man väntat så länge kan man lika väl vänta 1 vecka till och vara helt säker på att spelaren är klar.
Jag är inte arg och besviken för att Välimäki väljer att spela kvar där borta, det gör alla som har möjligheten. Brynäs kan heller inte erbjuda 9 miljoner i lön.
Hade Brynäs gått ut och förklarat efter att Välimäki signat med Canes att man har ett 2-års kontrakt med honom men att man valt att avvakta att gå ut med nyheten just på grund av risken att förlora honom, då hade Alcén framstått i betydligt bättre dager.
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Fanns absolut ingen anledning för Brynäs att gå ut och presentera Välimäki före 1/7 bara för han har 2-års kontrakt. Det hade man kunna göra i efterhand eller först nästa år om det blir aktuellt för Välimäki att vända hem till Europa.
Nu tog nog Alcén en rövare för att kunna visa otåliga supportrar att han visst kan värva spets. Den rövaren kom och bet honom i röven nu istället. Sen är det så klart ett h-lvete att NHL bara kan plocka spelare under kontrakt hur som helst.
Nu tog nog Alcén en rövare för att kunna visa otåliga supportrar att han visst kan värva spets. Den rövaren kom och bet honom i röven nu istället. Sen är det så klart ett h-lvete att NHL bara kan plocka spelare under kontrakt hur som helst.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Alcén får stå med dumstruten på idag! Har man väntat så länge att presentera spelaren så väntar man ju en vecka till om risken fortfarande finns att spelaren kan gå förlorad.
Tyvärr för vår del så gjorde ju Välimäki ett för bra Calder Cup slutspel, Alcén borde ha fattat att risken var stor enda fram till den 1/7.
Tyvärr för vår del så gjorde ju Välimäki ett för bra Calder Cup slutspel, Alcén borde ha fattat att risken var stor enda fram till den 1/7.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Ja, det här var ju ett haveri utan dess like och idag får Alcén stå i skamvrån med dumstruten på.. Har karln inte koll på reglerna eller?.. Fanns den minsta risken att tappa Välimäki innan den 1/7 så avvaktar man ju med att presentera honom tills dess!
Nu framstår man ju som en blåögd, naiv rookie! Enda anledningen som jag kan komma fram till varför Välimäki presenterades när han gjorde är att Alcén känner pressen från supportrarna att presentera spets. Finns ingen annan anledning som jag ser det. Har man väntat så länge med att presentera han så väntar man så klart en vecka till om risken finns att han tappas
Nu blir det väl Witkowski som ansluter i november när det visar sig att Djoos sockervaddskropp inte håller för mer än att knyppla Denna gång till 350K/månad Men det är ju bara under 5 månader.
Nu väntar jag bara på att Huge ska vakna och försvara Alcéns agerande med motiveringen att vi andra inte vet ett skit om Alcéns förutsättningar. Han blev så klart tvingad av Svedman att presentera Välimäki när han gjorde det
Nu framstår man ju som en blåögd, naiv rookie! Enda anledningen som jag kan komma fram till varför Välimäki presenterades när han gjorde är att Alcén känner pressen från supportrarna att presentera spets. Finns ingen annan anledning som jag ser det. Har man väntat så länge med att presentera han så väntar man så klart en vecka till om risken finns att han tappas
Nu blir det väl Witkowski som ansluter i november när det visar sig att Djoos sockervaddskropp inte håller för mer än att knyppla Denna gång till 350K/månad Men det är ju bara under 5 månader.
Nu väntar jag bara på att Huge ska vakna och försvara Alcéns agerande med motiveringen att vi andra inte vet ett skit om Alcéns förutsättningar. Han blev så klart tvingad av Svedman att presentera Välimäki när han gjorde det
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Snyggt jobbat av Alcén med Välimäki, det får man tillstå. Det blir liksom inte bättre än så på SHL nivå utan anknytning till klubben sen tidigare. Nu ska bara Alcén hitta 2 forwards för topp6 också varav en ska vara vår nya 1:a center. No pressure Alcén
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ME88x: Efter LC
Vem som haft störst framgång på andra sidan pölen mellan Välimäki och LC är inte ens en match.
Men vem som blir mest framgångsrik i SHL nu kan vi väl återkomma till fram mot årsskiftet? LC kommer inte att ha spelat i SHL på 9 år när säsongen drar igång och Välimäki har aldrig gjort det.
Ska bli oerhört spännande att se Välimäki i världens finaste tröja. Det spelsinnet, skottet samt 190cm/100kg snackar man inte bort.
Vem som haft störst framgång på andra sidan pölen mellan Välimäki och LC är inte ens en match.
Men vem som blir mest framgångsrik i SHL nu kan vi väl återkomma till fram mot årsskiftet? LC kommer inte att ha spelat i SHL på 9 år när säsongen drar igång och Välimäki har aldrig gjort det.
Ska bli oerhört spännande att se Välimäki i världens finaste tröja. Det spelsinnet, skottet samt 190cm/100kg snackar man inte bort.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Hur var diskussionen kring Red Bull på årsstämman? Jag missade tyvärr mötet.
Vet inte om det blev så mycket diskussion. Motionären fick redogöra för sin motion. Därefter så redogjorde ordföranden (Conny Jonsson) på varför man tyckte att motionen skulle avslås. När det blev dags för votering så begärde ordförande ordet igen och kallade upp Svedman. Svedman meddelade då att Brynäs även hade ett annat, separat, eget avtal med Red Bull till ett betydande belopp som också då skulle försvinna om denna motion gick igenom.
Därefter blev det votering och motionen röstades ner i kraftig majoritet.
Vet inte om det blev så mycket diskussion. Motionären fick redogöra för sin motion. Därefter så redogjorde ordföranden (Conny Jonsson) på varför man tyckte att motionen skulle avslås. När det blev dags för votering så begärde ordförande ordet igen och kallade upp Svedman. Svedman meddelade då att Brynäs även hade ett annat, separat, eget avtal med Red Bull till ett betydande belopp som också då skulle försvinna om denna motion gick igenom.
Därefter blev det votering och motionen röstades ner i kraftig majoritet.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Det lär tyvärr inte hända, kanske om Välimäki hade spelat klart.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Hoppas på Välimäki o sylvegård.
Välimäki, ja tack! Men var f-n ska Sylvegård in tycker du? Vi har tjockt i 3:e-4:e kedjan och de sista forwardplatserna måste ju vara spets till topp6, det har Sylvegård aldrig varit även om han verkar ha gått ner sig rejält de sista åren. Om inte ens Malmö vill ta hem honom liksom
Välimäki, ja tack! Men var f-n ska Sylvegård in tycker du? Vi har tjockt i 3:e-4:e kedjan och de sista forwardplatserna måste ju vara spets till topp6, det har Sylvegård aldrig varit även om han verkar ha gått ner sig rejält de sista åren. Om inte ens Malmö vill ta hem honom liksom
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Marodören: Jag antar att du är intresserad av Timrås plats: 12 Timrå
Kommentar: Varken Jacob Johansson eller Tim Juel hade sin toppsäsong i Timråkassen den senaste säsongen och Juel har gått vidare till HIFK i Finland. Johansson har annars potentialen att tillhöra det översta skiktet av SHL-målvakterna. Även Dichow har en hög högstanivå och kommer att behöva höja lägstanivån för att ta nästa kliv i karriären. Då kan det vara utvecklande att komma till en ny omgivning.
Övriga platser:
14 - Björklöven
13 - HV71
11 - Malmö
10 - Örebro
9 - Brynäs
8 - Djurgården
7 - Växjö
6 - Färjestad
5 - Luleå
4 - Linköping
3 - Rögle
2 - Frölunda
1 - Skellefteå
Kommentar: Varken Jacob Johansson eller Tim Juel hade sin toppsäsong i Timråkassen den senaste säsongen och Juel har gått vidare till HIFK i Finland. Johansson har annars potentialen att tillhöra det översta skiktet av SHL-målvakterna. Även Dichow har en hög högstanivå och kommer att behöva höja lägstanivån för att ta nästa kliv i karriären. Då kan det vara utvecklande att komma till en ny omgivning.
Övriga platser:
14 - Björklöven
13 - HV71
11 - Malmö
10 - Örebro
9 - Brynäs
8 - Djurgården
7 - Växjö
6 - Färjestad
5 - Luleå
4 - Linköping
3 - Rögle
2 - Frölunda
1 - Skellefteå
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
X-Län: Det stämmer bra att Brynäs tjänar mer pengar med den rena dräkten än när/om vi hade reklam på tröjorna. Jag inser att de flesta kanske inte har tillgång till Gefle Dagblad här inne, så här kommer ett citat från Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs, ur en tidigare intervju:
Vi har tagit fram den rena dräkten för att skapa uppmärksamhet och en symbol för det arbete vi gör med skolorna inom ramen för En bra start, både i samarbete med Gävle kommun och flera andra partners, säger han.
Sponsorerna avstår enligt honom från att synas på dräkten eftersom de ser att det ger ett mervärde. Istället erbjuds de exponering på andra ställen.
Om vi skulle ha deras logotyper på dräkten finns det en sannolikhet att värdet av symbolen minskar. Vilket betyder mindre uppmärksamhet både för vår dräkt, vår affärsmodell och vårt samhällsarbete, säger Jakob Westerlund.
Han tillbakavisar påståendet att Brynäs skulle förlora intäkter genom att välja bort dräkten som reklamplats.
Våra intäkter har ökat sedan vi införde den rena dräkten. För oss är det här en bättre affärsmodell än att sätta exponeringar på dräkten. Vi är trygga med vår modell och hur vi samarbetar med våra partners.
Vi har tagit fram den rena dräkten för att skapa uppmärksamhet och en symbol för det arbete vi gör med skolorna inom ramen för En bra start, både i samarbete med Gävle kommun och flera andra partners, säger han.
Sponsorerna avstår enligt honom från att synas på dräkten eftersom de ser att det ger ett mervärde. Istället erbjuds de exponering på andra ställen.
Om vi skulle ha deras logotyper på dräkten finns det en sannolikhet att värdet av symbolen minskar. Vilket betyder mindre uppmärksamhet både för vår dräkt, vår affärsmodell och vårt samhällsarbete, säger Jakob Westerlund.
Han tillbakavisar påståendet att Brynäs skulle förlora intäkter genom att välja bort dräkten som reklamplats.
Våra intäkter har ökat sedan vi införde den rena dräkten. För oss är det här en bättre affärsmodell än att sätta exponeringar på dräkten. Vi är trygga med vår modell och hur vi samarbetar med våra partners.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Koblar och Bakke Olsen skrev NHL-kontrakt innan deadline. Tungt tapp för LHC.
Härligt att ät ägg fortsätter att tappa sina bästa poängspelare. Förhoppningsvis åker skiten ur ligan kommande säsong för att aldrig komma tillbaka.
Härligt att ät ägg fortsätter att tappa sina bästa poängspelare. Förhoppningsvis åker skiten ur ligan kommande säsong för att aldrig komma tillbaka.
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Det jag kan tycka är väl att det hade varit värt en slant köpa ut Källman kanske. Fast å andra sidan hade väl inte Alcén hittat nån bättre.
Källman, tänker du på Joel Kellman? Han ska spela i Rögle kommande säsong serru
Om du menar Erik Källgren så kan vi väl åtminstone ha så mycket respekt för våra egna spelare att vi skriver rätt namn va? Men jag ser inget Brynäs märke bredvid ditt nick, så du kanske bara är en infiltrerande modolid?..
För övrigt, hur blev det med den där förklaringen gällande Svenssons bristande kunskaper i företagsekonomi?
Källman, tänker du på Joel Kellman? Han ska spela i Rögle kommande säsong serru
Om du menar Erik Källgren så kan vi väl åtminstone ha så mycket respekt för våra egna spelare att vi skriver rätt namn va? Men jag ser inget Brynäs märke bredvid ditt nick, så du kanske bara är en infiltrerande modolid?..
För övrigt, hur blev det med den där förklaringen gällande Svenssons bristande kunskaper i företagsekonomi?
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: et är skillnad på att spela länge upp i hög ålder och vara back kontra forward. Kolla bara på Sjödda som spelade på hög nivå över 39 år...
Lidas vann Norris Trophy vid 41 års ålder, så vad är din poäng? Varken han eller Sjödda var samma spelartyp som Berra är. Ingen av dom hade samma skadehistorik som Berra heller och ingen av dom hade en allvarlig korsbandsskada vid 34 års ålder. Jag tyckte Berra var en skugga av sitt gamla jag efter han gjorde comeback och var direkt svag i kvartsfinalen.
Lidas vann Norris Trophy vid 41 års ålder, så vad är din poäng? Varken han eller Sjödda var samma spelartyp som Berra är. Ingen av dom hade samma skadehistorik som Berra heller och ingen av dom hade en allvarlig korsbandsskada vid 34 års ålder. Jag tyckte Berra var en skugga av sitt gamla jag efter han gjorde comeback och var direkt svag i kvartsfinalen.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Det kan gå fort i den där åldern, speciellt om man haft en allvarlig skada som Berra. Därför tycker jag, och flera med mig, att 1 år hade räckt för Berra.
Att Alcén skulle förlänga honom var ju självklart, även om jag själv anser att det inte fanns plats när man valde att förlänga Hägg. Men även med förlängning, vad är det som hindrar Alcén att skriva 1 år. Gör Berra en kanonsäsong 26/27, så kan man skriva ett nytt år då. Inte direkt så han lär ha SHL anbud att välja ock vraka emellan, dessutom rotad i Gävle.
Att Alcén skulle förlänga honom var ju självklart, även om jag själv anser att det inte fanns plats när man valde att förlänga Hägg. Men även med förlängning, vad är det som hindrar Alcén att skriva 1 år. Gör Berra en kanonsäsong 26/27, så kan man skriva ett nytt år då. Inte direkt så han lär ha SHL anbud att välja ock vraka emellan, dessutom rotad i Gävle.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Trams säger jag. Scott till exempel ville fortsätta liksom Vesel.
Scott kände nog att han var klar, tror du inte? Vesel har ju aldrig varit en del av kärnan på det viset. Vi pratar Gävle killarna här, Scott räknas dock så klart dit.
Scott kände nog att han var klar, tror du inte? Vesel har ju aldrig varit en del av kärnan på det viset. Vi pratar Gävle killarna här, Scott räknas dock så klart dit.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fast Bertilsson vill vi väl ändå ha kvar i två år till? Han är både en klippa i försvaret och en spelare som går före. Är det gäller attityd.
En lika klockren som självklar förlängning.
Bertilsson var from som ett lamm i kvartsfinalen mot Plastsjö. När han inte spelar tufft och ligger på gränsen så är han en rätt medioker spelare som inte tillför så mycket på isen.
Jag förstår ju att det finns en rädsla att skada sig igen, men det hade definitivt räckt med 1 år för Berra. Men som Peja skriver lär samtliga i Brynäs kärna spela så länge dom själva vill. Alcén lär aldrig släppa dom..
En lika klockren som självklar förlängning.
Bertilsson var from som ett lamm i kvartsfinalen mot Plastsjö. När han inte spelar tufft och ligger på gränsen så är han en rätt medioker spelare som inte tillför så mycket på isen.
Jag förstår ju att det finns en rädsla att skada sig igen, men det hade definitivt räckt med 1 år för Berra. Men som Peja skriver lär samtliga i Brynäs kärna spela så länge dom själva vill. Alcén lär aldrig släppa dom..
+ 8
Timrå IK > Sv: Timrå IK:s organisation
MrLoven: Har ni inte tillräckligt med spelare i botten6? Svårt att förstå värvningen av Alba faktiskt. Nu är det väl bara Wallmark och en på SHL-nivå obeprövad DeDomenico som väl kan kallas spets.
Forsberg platsade ju inte ens i ett klappkasst HV på SHL-nivå och Lillis fick inte vara kvar i FBK.
Forsberg platsade ju inte ens i ett klappkasst HV på SHL-nivå och Lillis fick inte vara kvar i FBK.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: ” Nån koll på hur det går för finnen? Har han bra siffror osv?”
3 mål, 8 assist, dvs 11p på 16 matcher under det pågående Calder Cup slutspelet.
20p (6+14) på 24 matcher under säsongen. Blev tradad till Chicago under säsongen.
3 mål, 8 assist, dvs 11p på 16 matcher under det pågående Calder Cup slutspelet.
20p (6+14) på 24 matcher under säsongen. Blev tradad till Chicago under säsongen.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: ” Fast laget står ju utan någon matchvinnare i kassen.”
H-e vad du är pinsam ibland… Vi kan väl åtminstone låta Chrona göra debut innan vi dömer ut honom va? Låter det rimligt?…
H-e vad du är pinsam ibland… Vi kan väl åtminstone låta Chrona göra debut innan vi dömer ut honom va? Låter det rimligt?…
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”Har aldrig varit på Tierp Arena så vet inte vilken infrastruktur som finns tillgänglig, men ytor brukar ju inte vara något problem på såna ställen.”
Lär väl knappast vara sämre än Monitorn. Komma ut från bilparkeringen efter match är ju en fullständig katastrof idag.. En snabb googling ger följande:
”Tierp Arena har kapacitet för mellan 20 000 och 25 000 sittande åskådare på sina permanenta, U-formade huvudläktare längs dragracingbanan.Ser man till hela det 180 hektar stora området finns det dock utrymme för betydligt fler:Total kapacitet: Området kan ta emot över 100 000 besökare totalt tack vare de stora gräs- och ståplatsytorna.Publiksiffror under EM-helger: Ett stort dragracingevent lockar vanligtvis mellan 22 000 och 40 000 åskådare utspritt över tävlingsdagarna.”
Lär väl knappast vara sämre än Monitorn. Komma ut från bilparkeringen efter match är ju en fullständig katastrof idag.. En snabb googling ger följande:
”Tierp Arena har kapacitet för mellan 20 000 och 25 000 sittande åskådare på sina permanenta, U-formade huvudläktare längs dragracingbanan.Ser man till hela det 180 hektar stora området finns det dock utrymme för betydligt fler:Total kapacitet: Området kan ta emot över 100 000 besökare totalt tack vare de stora gräs- och ståplatsytorna.Publiksiffror under EM-helger: Ett stort dragracingevent lockar vanligtvis mellan 22 000 och 40 000 åskådare utspritt över tävlingsdagarna.”
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ” För övrigt ett stort kommersiellt fiasko att inget nyförvärv offentliggjordes på eventet i torsdags. Det kommer bli svårt att locka tittare nästa år.”
Varför har man ens ett sånt här evenemang den här tiden på året utan att presentera nyförvärv. Det är ju det enda supportrar och fans suktar efter den här tiden på året. Allt annat kan ju vänta till årsmötet.
Jag hade inte möjlighet att var med på Chandla eventet, vad pratade man ens om?…
Varför har man ens ett sånt här evenemang den här tiden på året utan att presentera nyförvärv. Det är ju det enda supportrar och fans suktar efter den här tiden på året. Allt annat kan ju vänta till årsmötet.
Jag hade inte möjlighet att var med på Chandla eventet, vad pratade man ens om?…
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : ” Vem vill ni se som förstecenter i höst? Jag tror inte en nästan 35 år gammal järnkrok är lämplig gärna i 3e med ölund som vinge..”
Ehh, Oscar Lindberg, som dominerade duktigt i SHL senaste säsongen är lika gammal. Just sayin… Järnkrok skulle så klart vara absolut toppklass på SHL nivå.
Ehh, Oscar Lindberg, som dominerade duktigt i SHL senaste säsongen är lika gammal. Just sayin… Järnkrok skulle så klart vara absolut toppklass på SHL nivå.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Tittar du på forwards från NHL så är det ju bara Raymond och till viss mån Holmström som håller någon klass. Resten är ju brunkare och vi hade ju likväl kunna gå med SHL spelare. Exempelvis är ju Pär Lindholm en betydligt bättre hockeyspelare än vad Oskar Sundqvist är.
Men äntligen är Samhalls tid med att fucka upp 3 kronor över…
Men äntligen är Samhalls tid med att fucka upp 3 kronor över…
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Äntligen är Samhalls tid i 3 kronor över… Grönborg känns väl inte jättefräscht men var ju ordentligt framgångsrik senast samt hade bra relationer med NHL spelarna.
Samhall kvalar väl in som sämst någonsin i konkurrens med Garpenlöv. Är så tydligt i media att han inte är mogen uppgiften. 3 kronor är något annat än Växjö som inte en jävel bryr sig om…
Samhall kvalar väl in som sämst någonsin i konkurrens med Garpenlöv. Är så tydligt i media att han inte är mogen uppgiften. 3 kronor är något annat än Växjö som inte en jävel bryr sig om…
+ 13
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Får väl se om du tycker det är lika roligt den dagen du får en familjemedlem ihjälkörd av någon jävla fyllskalle…
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: ”Är det du som är humorpolisen?”
Det där har inte ett skit med humor att göra, men jag inser att du inte fattar det…
Det där har inte ett skit med humor att göra, men jag inser att du inte fattar det…
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: ” Jag brukar köra bil på fyllan. Rekommenderas starkt!”
Sånt där skämtar man inte ens om. Det fattar alla med fler än 2 hjärnceller som bråkar med varandra…
Sånt där skämtar man inte ens om. Det fattar alla med fler än 2 hjärnceller som bråkar med varandra…
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: ” Sasse nämner i dagens GD-podd att Lucas Pettersson av allt att döma inte blir kvar i Brynäs nästa säsong. Alcén har en center och en ytterforward kvar att värva.”
En center? Måste ju vara åtminstone 2 st med tanke på informationen som dom gått ut med gällande Bäckis. Eller tar Gästrin rollen som 4:e center? Det innebär ju att Öla fortsätter som 3:e, fan som att man tror karln har det inskrivet i kontraktet.. Karln ska inte vara högre än 4:e, och helst som vinge…
Oavsett måste det vara en center och vinge för 1:a kedjan som ska in. T.o.m. Alcén har ju sagt att det ska värvas från ”högsta” hyllan.. å andra sidan sa han det om förra säsongen om backen som skulle in också och det slutade med Witkowski i november till överpris…
Men… ”in Alcén we trust” eller någonting antar jag…
En center? Måste ju vara åtminstone 2 st med tanke på informationen som dom gått ut med gällande Bäckis. Eller tar Gästrin rollen som 4:e center? Det innebär ju att Öla fortsätter som 3:e, fan som att man tror karln har det inskrivet i kontraktet.. Karln ska inte vara högre än 4:e, och helst som vinge…
Oavsett måste det vara en center och vinge för 1:a kedjan som ska in. T.o.m. Alcén har ju sagt att det ska värvas från ”högsta” hyllan.. å andra sidan sa han det om förra säsongen om backen som skulle in också och det slutade med Witkowski i november till överpris…
Men… ”in Alcén we trust” eller någonting antar jag…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Modo börjar bli Brynäs farmarlag i norr. Så går det när man lirar i lingonligan. Blir ju omöjligt att behålla talangerna då. Blir Gästrin också persona non grata i Övik nu som LP blev?…
Hoppas LP kommer också på lån som det ryktas om. Vi behöver lite fler unga talanger i laget som håller gamlingarna på tårna.
Hoppas LP kommer också på lån som det ryktas om. Vi behöver lite fler unga talanger i laget som håller gamlingarna på tårna.
+ 15
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bobby Hahl: Har du sett statsen på DiDomenico? 0.93 PPG över 478 matcher i NL… Känns väl lite lika som när Luleå värvade O’Neill. Var en hel del snack om hans ålder men det blev ju ”hyfsat” bra får man säga.
Allt har ju att göra hur man tar hand om kroppen och om man klarar sig utan allvarligare skador. Gunderson fortsatte att dominera i NL när han var 40 år. Såg en match med Fribourg hans sista säsong och han såg ut precis som i Brynäs.
Allt har ju att göra hur man tar hand om kroppen och om man klarar sig utan allvarligare skador. Gunderson fortsatte att dominera i NL när han var 40 år. Såg en match med Fribourg hans sista säsong och han såg ut precis som i Brynäs.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Trivigno är kung! 👑 Förhoppningsvis kan han med det nya 3-års kontraktet bli en stomspelare över tid likt gamle gode Greg. Tror det är oerhört mycket värt att ha en mångårig nordamerikan i truppen när det kommer till värvningar av nya spelare därifrån.
+ 22
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: ” bättre än Ove och Masken”
Haha, nej, verkligen inte. Otroligt överskattad, i AIK räddades han av seriens bästa målvakter i Bibeau och Normann. Avslöjades fullständigt i kaosklubben HV. Det enda som det är hög klass på där är munlädret…
Haha, nej, verkligen inte. Otroligt överskattad, i AIK räddades han av seriens bästa målvakter i Bibeau och Normann. Avslöjades fullständigt i kaosklubben HV. Det enda som det är hög klass på där är munlädret…
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: ”Om detta stämmer så är nog det fjärde året det som avgjorde.
Hoppas det. Annars så är det (ännu) sjukare..”
Stämmer den lönen så är det sjukt att Alcén inte matchade det inkl. de 4 åren. Hoppas sanningen kommer fram någongång, spekulationer känns det som det varit tillräckligt av.
Hoppas det. Annars så är det (ännu) sjukare..”
Stämmer den lönen så är det sjukt att Alcén inte matchade det inkl. de 4 åren. Hoppas sanningen kommer fram någongång, spekulationer känns det som det varit tillräckligt av.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Fast om Brynäs målvakter över tid generellt underpresterar så är det ju målvaktstränarens fel på ett eller annat sätt.
Antingen är han för dålig pedagog för att lära ut vad han kan till våra målvakter. Det andra alternativet är ju att han givit Alcén fruktansvärt dåliga råd över vilka målvakter man bör värva så vi tagit in målvakter oförmögna att utvecklas..
Nu är det bara att hoppas på att Chrona överraskar positivt och tar 1:a spaden illa kvickt. Källgren har nog alla utom Alcén gett upp på för länge sen.
Antingen är han för dålig pedagog för att lära ut vad han kan till våra målvakter. Det andra alternativet är ju att han givit Alcén fruktansvärt dåliga råd över vilka målvakter man bör värva så vi tagit in målvakter oförmögna att utvecklas..
Nu är det bara att hoppas på att Chrona överraskar positivt och tar 1:a spaden illa kvickt. Källgren har nog alla utom Alcén gett upp på för länge sen.
+ 6
1 · Nästa

Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.