Inlägg: 3038908
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Jag tänker så här gällande situationen...
Kontraktet har varit klart en längre tid men man väljer att vänta in 1/7.
När man sedan får veta att Välimäki ska skriva ett kontrakt på ett år, går man ut med det precis innan detta kontrakt skrivs - i och med att han har 2 år med Brynäs, vilket gör att kontraktet ändå är aktivt så länge han bara har 1 år där borta.
Nu vet alla om att denna förstärkning kan komma nästa säsong istället för att kontraktet skrevs i år, innan han blev erbjuden från NHL. Man säkerställde att Välimäki inte skulle spela någon annanstans än i Brynäs om det inte blev något i NHL och man blev tvungen att gå ut med det dagen innan i och med att det är skrivet på 2 år och inte 1 år.
Kontraktet har varit klart en längre tid men man väljer att vänta in 1/7.
När man sedan får veta att Välimäki ska skriva ett kontrakt på ett år, går man ut med det precis innan detta kontrakt skrivs - i och med att han har 2 år med Brynäs, vilket gör att kontraktet ändå är aktivt så länge han bara har 1 år där borta.
Nu vet alla om att denna förstärkning kan komma nästa säsong istället för att kontraktet skrevs i år, innan han blev erbjuden från NHL. Man säkerställde att Välimäki inte skulle spela någon annanstans än i Brynäs om det inte blev något i NHL och man blev tvungen att gå ut med det dagen innan i och med att det är skrivet på 2 år och inte 1 år.
Sv: A proposito de nada
Jugge: På tal om Svedman. Vi minns väl alla att han i vanlig ordning framstod som ytterst professionell senast när de ekonomiska resultaten presenterades. Något han satt i system som är mycket lyckat är att lova i princip ingenting, sänka allas förväntningar för att sedan komma med rena imponerande resultat.
Alcén har denna vår och sommar inte riktigt följt samma mönster.
Det är ju inte utan att undra hur tankarna går hos Svedman nu. Man får ju ändå för sig att han med visst reserverat inre raseri undrar vad sjutton som händer.
På värvningsfronten intet nytt blev till byggandet av Maginotlinjen och nu är det snart dags för nästa omgång
Alcén har denna vår och sommar inte riktigt följt samma mönster.
Det är ju inte utan att undra hur tankarna går hos Svedman nu. Man får ju ändå för sig att han med visst reserverat inre raseri undrar vad sjutton som händer.
På värvningsfronten intet nytt blev till byggandet av Maginotlinjen och nu är det snart dags för nästa omgång
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja ja, vad är väl en finsk NHL-meriterad back? Han är säkert jättedålig och lat och jättedålig...och precis vad vi hade behövt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Jugge: Man ville garanterat sälja sina snordyra biljetter till utematchen i Tierp. Bygga lite hype.
Det gick ju sådär. Jag tänkte köpa idag, jag struntar i det nu. Sparar mina 900:- och köper tre lådor pilsner istället.
Det gick ju sådär. Jag tänkte köpa idag, jag struntar i det nu. Sparar mina 900:- och köper tre lådor pilsner istället.
+ 1
Nu framstår man ju som en blåögd, naiv rookie! Enda anledningen som jag kan komma fram till varför Välimäki presenterades när han gjorde är att Alcén känner pressen från supportrarna att presentera spets. Finns ingen annan anledning som jag ser det. Har man väntat så länge med att presentera han så väntar man så klart en vecka till om risken finns att han tappas
Nu blir det väl Witkowski som ansluter i november när det visar sig att Djoos sockervaddskropp inte håller för mer än att knyppla Denna gång till 350K/månad Men det är ju bara under 5 månader.
Nu väntar jag bara på att Huge ska vakna och försvara Alcéns agerande med motiveringen att vi andra inte vet ett skit om Alcéns förutsättningar. Han blev så klart tvingad av Svedman att presentera Välimäki när han gjorde det