Historik
Föregående · 37 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Scott har fortfarande bra fart under rören, det är inget fel på arbetskapaciteten heller. Men han är inte en topp6 spelare på SHL nivå längre.
Vi får helt enkelt se hur respektive lag och värvningar stått sig när 52 omgångar ska summeras. Jag tror vi kan enas om att båda våra lag kommer att tampas på den nedre halvan.
Vi får helt enkelt se hur respektive lag och värvningar stått sig när 52 omgångar ska summeras. Jag tror vi kan enas om att båda våra lag kommer att tampas på den nedre halvan.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ruohomaa gjorde det dock bra i Frölunda när han kom dit, så pass bra att han fick nytt kontrakt. Så Karlin måste ju uppenbarligen använt honom fel eller så hade han kassa lekkamrater…
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: ” Brynäsarna dreglar över sin nya "stjärncenter". En 33 årig jänkare som mäktade med hela 3 mål och 21 poäng i Schweiz förra säsongen..”
Brynäs värvningarna fortsätter att tas upp här inne ser jag, fascinerande. Inte någon som nämner modo värvningar i Brynäs boken om man inte svarar någon modoit.
Lite roligt att när vi värvar spelare i den här ålderskategorin så är det för gamla spelare som är slut. Kan inte minnas att jag läste något sådant här inne inför förra säsongen när ni själva värvade bla Ruohomaa och Rundblad… Men det är som vanligt, Brynäs berör…
Brynäs värvningarna fortsätter att tas upp här inne ser jag, fascinerande. Inte någon som nämner modo värvningar i Brynäs boken om man inte svarar någon modoit.
Lite roligt att när vi värvar spelare i den här ålderskategorin så är det för gamla spelare som är slut. Kan inte minnas att jag läste något sådant här inne inför förra säsongen när ni själva värvade bla Ruohomaa och Rundblad… Men det är som vanligt, Brynäs berör…
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: ”Problemet” jag hade med ditt tidigare inlägg var att du vill ha en ”Sylvegårdtyp”. En elak jäkel men samtidigt inte göra avkall på speed och puckskills. Jag påpekade bara att det inte gick, du kan inte välja Sylvegård om du samtidigt vill ha speed och puckskills, det är en motsättning i sig.
Visst duger han för att brunka i 4:e, men har inte han kontrakt med Plastsjö?
Visst duger han för att brunka i 4:e, men har inte han kontrakt med Plastsjö?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: ” Skulle behöva in med en, nästan ful, forward som ligger på gränsen i sitt fysiska spel (utan att göra avkall på speed och puckskills) nu bara. En sylvegårdstyp.”
Om du menar Emil Sylvegård så har han ju varken speed eller puckskills. Lillebror ska ju till NHL så han kan du ju inte mena.. Men även han saknar ju speed vilket får mig att tro att det enbart blir AHL spel för honom. Själv skulle jag gärna se Austin Wagner på den sista forwardplatsen.
Om du menar Emil Sylvegård så har han ju varken speed eller puckskills. Lillebror ska ju till NHL så han kan du ju inte mena.. Men även han saknar ju speed vilket får mig att tro att det enbart blir AHL spel för honom. Själv skulle jag gärna se Austin Wagner på den sista forwardplatsen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kollat lite highlights på YT gällande Schroeder. Han verkar ha ett bra skott, fin skridskoåkning och teknik. Kommer säkert funka i SHL.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ” Du/ni som kan tekniken. Drar en sån här bjässe mycket mer el än en mindre eller är det ingen relevant skillnad på grund av modernare design?”
Om den gamla kuben var från 2010 så bör den nya dra rejält mindre el trots att den är större. Teknik som har gått oerhört fort framåt.
Om den gamla kuben var från 2010 så bör den nya dra rejält mindre el trots att den är större. Teknik som har gått oerhört fort framåt.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Brynäs är störst, bäst och vackrast, det vet alla. Modo suger hängröv…
OBS! Ironi, men så ser ett vanligt inlägg ut av Costanza i Brynäsboken fast tvärtom. Tro fan att folk blir upprörda. Mognadsgrad=5 år…
Costanza, är det du som är offside-Ove? Ni har ungefär samma argumentationsteknik…
OBS! Ironi, men så ser ett vanligt inlägg ut av Costanza i Brynäsboken fast tvärtom. Tro fan att folk blir upprörda. Mognadsgrad=5 år…
Costanza, är det du som är offside-Ove? Ni har ungefär samma argumentationsteknik…
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: ” Lös problemet genom att berätta hur du uppfattar vilken ambition Brynäs har med kärnverksamheten!”
Som Brynässupporter måste du väl ha hört många gånger att föreningens långsiktiga mål och ambition är att leda utvecklingen av svensk ishockey. Där har du ambitionen…
Som Brynässupporter måste du väl ha hört många gånger att föreningens långsiktiga mål och ambition är att leda utvecklingen av svensk ishockey. Där har du ambitionen…
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: ” Först En bra start och nu arenan.
Tänk den dag då hockeyn är i fokus.”
Herregud, vilken trött kommentar. Kom du på den alldeles själv?…
Tänk den dag då hockeyn är i fokus.”
Herregud, vilken trött kommentar. Kom du på den alldeles själv?…
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10638}: så klart att jag vet, det gör han ju allt som oftast här inne…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10638}: ” gör matten på hur mycket de drar in på bara biljetterna mot Djurgården… 400 * 7909.. det är väldigt mycket.. Det blir över 3 miljoner kronor!”
Då räknar du enbart biljettintäkterna. Sen har vi ju utöver det allt som konsumeras i arenan under matcherna.
Då räknar du enbart biljettintäkterna. Sen har vi ju utöver det allt som konsumeras i arenan under matcherna.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Det ska ju vara olika budgetar tydligen, men jag hoppas inte ny mediakub och led skärmar gjort att det nallats i spelarbudgeten. Jag håller med Svensson_62, all in på spelartruppen och få ett bra avstamp på omtaget i SHL!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ytterligare en med riktigt klubbhjärta i laget. Har en känsla av att föreningen har något bra på gång. Länge sedan det var så positiva tongångar runt Brynäs. Finns så klart en anledning till att många vänder hem nu. Säsongen i HA var nog nödvändig för att få till en omstart.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”Nej, jag hade nog inte heller plockat just Salomäki, med en viss reservation för att vi underskattar honom. Men man börjar nog hamna i ett allt svårare läge där man i slutändan kanske måste ta något annat än man tänkt sig.”
Jag tror inte vi kommer att höra något från Alcén gällande den tilltänkta första centern förrän det börjar röra på sig borta i NHL. Vilka som inte får kontrakt osv.
Jag tror inte vi kommer att höra något från Alcén gällande den tilltänkta första centern förrän det börjar röra på sig borta i NHL. Vilka som inte får kontrakt osv.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
willyyoung : Skulle Benn komma och glädja alla oss Brynäsare i oktober så tror/hoppas jag att man ställer upp topp6 så här:
Djoos-D’Astous
Berra-Kinnvall
Benn-Lindstein
Andersson får börja som 7:e back med tid i 2:a PP.
Djoos-D’Astous
Berra-Kinnvall
Benn-Lindstein
Andersson får börja som 7:e back med tid i 2:a PP.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
willyyoung : ” Djoos-Benn
Kinnvall-Bertil
Andersson-D'astous
Cuckste/Lindstein-Larsen”
Nu tror jag inte D’Astous kommer att spela i 3:e backpar. Om du läser intervjun med honom på GD så har Alcén sagt att man ser honom som en toppvärvning. Ponera att Gälla vill fortsätta köra Berra-Kinnvall då dom är inkörda så tror jag det blir Djoos-D’Astous i första backpar.
Men Benn och Lindstein i 3:e vore inte fy skam. Benn verkar härligt prestigelös och jag tror han skulle vara en nyttig mentor för Lindstein inför äventyret på andra sidan pölen. Sen Cukste som 7:e så är vi hemma sen.
Skicka Johannesson och låna ut Larsen till HA med möjlighet att plocka hem är mitt tips.
Kinnvall-Bertil
Andersson-D'astous
Cuckste/Lindstein-Larsen”
Nu tror jag inte D’Astous kommer att spela i 3:e backpar. Om du läser intervjun med honom på GD så har Alcén sagt att man ser honom som en toppvärvning. Ponera att Gälla vill fortsätta köra Berra-Kinnvall då dom är inkörda så tror jag det blir Djoos-D’Astous i första backpar.
Men Benn och Lindstein i 3:e vore inte fy skam. Benn verkar härligt prestigelös och jag tror han skulle vara en nyttig mentor för Lindstein inför äventyret på andra sidan pölen. Sen Cukste som 7:e så är vi hemma sen.
Skicka Johannesson och låna ut Larsen till HA med möjlighet att plocka hem är mitt tips.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Om Benn vill fortsätta spela hockey så finns det väl ingenting som säger att han inte skulle kunna komma i oktober på artistkontrakt när dom fött barnet. Jag skulle gärna se Benn i lineupen, karln var ju f-n felfri i slutspelet.
+ 10
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: ” I sakfrågan är jag däremot överens men min juggepolare, ser att VO kan få svårt att få ett envägskontrakt”
Du kan hockey! Som en annan herre här inne brukar mässa. Vore väl roligt om VO kom hem, ju fler profiler i SHL desto bättre.
Du kan hockey! Som en annan herre här inne brukar mässa. Vore väl roligt om VO kom hem, ju fler profiler i SHL desto bättre.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Om han misslyckades i Frölunda så har jag svårt att se att det blir en succé i ett förmodat bottenlag som Malmö. Men den som lever får se.
Men säg så här, hade Alcén värvat honom som ersättare för Kelleher så hade jag blivit besviken. Jag tror nog han hade hyfsad lön i Frölunda också.
Men säg så här, hade Alcén värvat honom som ersättare för Kelleher så hade jag blivit besviken. Jag tror nog han hade hyfsad lön i Frölunda också.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Vilket lag i NHL ser du som vill satsa på Olofsson? Som jag ser det behöver han spela på topp6 för att komma till sin rätt, och det är han inte tillräckligt bra för..
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Padrone78: ? Vad menar du? Någon tror att VO får nytt NHL kontrakt, jag tror det inte. Svårare än så är det inte. Var glad för det, större chans att han kommer hem.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
grimiss: Att Victor Olofsson får nytt NHL kontrakt ser jag som väldigt osannolikt. Han stärkte ju inte direkt sina aktier i VM. Däremot kan han ju få ett AHL kontrakt och det är ju stora pengar där idag. Förmodligen betydligt mer än vad modo har råd att betala.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: ”All öl var på 8,5 till 9%”
Gillar du så stark öl? Tycker mest det smakar alkohol när det kommer upp i den procenten och inte öl.
Gillar du så stark öl? Tycker mest det smakar alkohol när det kommer upp i den procenten och inte öl.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Costanza: ”Skippar frukost. Går 5 km fram och tillbaka till Bolaget. Dricker bara 7,5% öl nu. Ingen sprit eller vin då läkaren tycker att jag ska ta det lugnt med det.”
Går du till bolaget varje dag? Snyggt ändå att kunna gå ner i vikt trots att man häller i sig pilsner.
Går du till bolaget varje dag? Snyggt ändå att kunna gå ner i vikt trots att man häller i sig pilsner.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kimpa : Då säger jag att det är en snöbolls chans i helvetet att Lindholm kommer hem nu. Han är alldeles för bra för att spela i SHL. Han är ju mitt i sin prime nu och lär skriva ett stort kontrakt. Frågan är bara om Vancouver får in honom under taket.
+ 2
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Den var inte snygg, Trouba ligger ju ofta på gränsen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huss888: ” Okey, denna kommentator diskussion kanske räcker nu........”
Är du medveten om vad tråden heter och betyder? Om inte kanske du får googla på spanska… Du bestämmer inte vad som får och inte får diskuteras här inne… Ett tips, scrolla förbi inlägg som du inte är intresserad av…
Är du medveten om vad tråden heter och betyder? Om inte kanske du får googla på spanska… Du bestämmer inte vad som får och inte får diskuteras här inne… Ett tips, scrolla förbi inlägg som du inte är intresserad av…
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
{469}: Kollar man track record på finska tränare i SHL/Elitserien så är det väl enbart Timo Lahtinen (äckligt disciplinerat) som haft någon succé. Vårt test med Manner och övrig finsk stab blev ju ett bottennapp. Men jag hoppas verkligen att Jokinen lyckas i Timrå.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Chris är så jäkla PK så man spyr, Minns när han rättade Renberg efter en period som Renberg bedömde som en "katastrof" med hänvisning till att SVT inte använder dom orden efter kriget i Ukraina,,,
+ 4
Tre Kronor > Sv: Ishockey-VM herrar 2024
mattias - 74: ” Borde inte Nyqvist va given i ett Os lag?”
Han kommer väl från sin bästa säsong i karriären? En del av den framgången kan nog tillskrivas Forsberg och O’Reilly. Men jag tror han definitivt skulle funka i en 4:e ihop med William Karlsson och varför inte Grundström.
Han kommer väl från sin bästa säsong i karriären? En del av den framgången kan nog tillskrivas Forsberg och O’Reilly. Men jag tror han definitivt skulle funka i en 4:e ihop med William Karlsson och varför inte Grundström.
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Ja, senaste Dallas-Edmonton hade jag också amerikansk kommentator. Det är oftast det på Vinter. Men den tidiga matchen igår mellan Florida-Rangers hade någon svensk jag inte kände igen. Hela övriga Viaplay gänget är väl på VM.
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : ” Jag brukar se på V sport Vinter (har tele 2 play) och de kör med amerikanska kommentatorer.”
Jag har inte Viaplays sportpaket utan har V Sport Vinter, V Sport Extra och V Sport 1 ”gratis” via Allente. Det var Vinter jag kollade precis igår, då var det en svensk kommentator där. Men du hade alltså originalet?
Jag har inte Viaplays sportpaket utan har V Sport Vinter, V Sport Extra och V Sport 1 ”gratis” via Allente. Det var Vinter jag kollade precis igår, då var det en svensk kommentator där. Men du hade alltså originalet?
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: ”Har potential att bli ett klassiskt citat!”
Det lär det bli. Bara för JoakimE att virka en duk med de bevingade orden och hänga upp ovanför spisen… 😉
Det lär det bli. Bara för JoakimE att virka en duk med de bevingade orden och hänga upp ovanför spisen… 😉
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
JoakimE: ”Ungefär som den där sjuka hypen på Bedard som jag tycker är otroligt överskattad.”
Bedard gjorde alltså 143p på 57 matcher sista året i juniorligan. Han gjorde 61p på 68 matcher rookie säsongen i NHL i ett bottenlag. Han har gjort 8p på 10 matcher i VM och killen är fortfarande bara 18 år… Otroligt överskattad, OK?… Ni har någon här inne som brukar tjata om att han kan hockey, det är inte du va?
Bedard gjorde alltså 143p på 57 matcher sista året i juniorligan. Han gjorde 61p på 68 matcher rookie säsongen i NHL i ett bottenlag. Han har gjort 8p på 10 matcher i VM och killen är fortfarande bara 18 år… Otroligt överskattad, OK?… Ni har någon här inne som brukar tjata om att han kan hockey, det är inte du va?
+ 13
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: ” Skapliga namn som gick det året
Länkar:
Elite Prospects - NHL Entry Draft 2014”
Det är kul att gå igenom dom gamla drafterna ibland för att se hur det gick. Det finns ju ett par rediga floppar i första rundan som Michael Dal Colle och Jake Virtanen som gick som 5:a respektive 6:a. Hoppar vi ner till 2:a rundan så valdes Julius Bergman som 46:a medan Brandon Montour valdes som 55:a. Bergman är en medioker back på HA nivå, medan Montour är toppback i Florida.
Brayden Point som 79:à och Forsling som 126:a!
Länkar:
Elite Prospects - NHL Entry Draft 2014”
Det är kul att gå igenom dom gamla drafterna ibland för att se hur det gick. Det finns ju ett par rediga floppar i första rundan som Michael Dal Colle och Jake Virtanen som gick som 5:a respektive 6:a. Hoppar vi ner till 2:a rundan så valdes Julius Bergman som 46:a medan Brandon Montour valdes som 55:a. Bergman är en medioker back på HA nivå, medan Montour är toppback i Florida.
Brayden Point som 79:à och Forsling som 126:a!
Föregående · 37 · Nästa
Jag gillar Modo och tycker dom hör hemma i SHL. En del av deras supportrar som är här inne och härjar från tid till annan klarar jag mig dock bra utan.
Det ska bli kul att mäta våra krafter mot modo i höst och förhoppningsvis bygga vidare på vår streak. Vad är det, 13 raka segrar?