Historik
Föregående · 104 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Tydligt att han gett upp och inväntar kval. Visst har vi sparkat många tränare de senaste åren men jag tycker personligen att han tar alla priser gällande spel utan någon spelidé. Sedan så sänder han väldigt negativa signaler till sina spelare och oss fans genom att se helt uppgiven ut med armarna i kors. Han ser ut som han tänker på något helt annat än själva hockey. Bevis på detta är att han i stort sett aldrig kommer på att ta en TO, mycket märkligt coachande.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Ja, jag tänkte också så när Harper åkte ut, Björk brydde sig knappast att hänga efter Forsberg vid 3:0 målet (för övrigt några välvalda ord från Danielsson till Björk)... Tyvärr så bevisar detta ännu en gång att hockey handlar för en del om enbart pengar. Vissa med vinnarskallen och Brynäs hjärta får lida dock.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag hävdar som många andra redan gjort, det behövs rensas rejält i föreningen. Det saknas fokus på det sportsliga och det saknas rätt kompetens som kan avgöra skillnaden på rätt eller fel. Spelet förändras ju och det behöver även styrelse.
De flesta av oss som älskar Brynäs och hockey tänker ungefär som jag ”Yes, ikväll är det match” men nu känner jag knappast något längre utan är mera och mera frustrerad. Jag vill ha ett svar från bl.a. PA om vad är det för spelidé han har egentligen. Jag ser ett lag utan självförtroende, jag ser en coach som kliar sig i huvudet och står med armarna i kors utan att veta om vad han ska göra, jag ser uppgivenhet...
De flesta av oss som älskar Brynäs och hockey tänker ungefär som jag ”Yes, ikväll är det match” men nu känner jag knappast något längre utan är mera och mera frustrerad. Jag vill ha ett svar från bl.a. PA om vad är det för spelidé han har egentligen. Jag ser ett lag utan självförtroende, jag ser en coach som kliar sig i huvudet och står med armarna i kors utan att veta om vad han ska göra, jag ser uppgivenhet...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Skulle gärna vilja höra PA berätta om hans tankar kring spelkonceptet han skulle implementera. Det måste vara något väldigt unikt, uppenbarligen något som inte fungerar i Brynäs trupp
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Huge, jag har undrat väldigt länge om vad du gör här på forumet utom att anklaga alla andra för att vara soffcoacher? Anser du att du är bättre än oss andra? Tror du att vi inte kan glädjas över vårt lag vinster och framgångar precis som alla andra supportar runt om i världen? Tycker du att fans som ägnar många timmar av sitt liv för att stötta sitt lag både ekonomisk och på många andra sätt inte har även rätt till negativa åsikter gentemot hur föreningen agerar i diverse frågeställningar? Enligt dig så skulle varenda en av oss hoppa groda även om laget torskar majoriteten av matcher och bara skriva positiva kommentarer och försvara dessa nederlag. Hur tror du att en förening som Brynäs finasieras? Hur tror du att Brynäs hade råd att värva Bertilsson och P Berglund till att börja med? Just det, det är sådana soffcoacher som vi är i dina ögon som har bidragit till detta i hopp att vi kommer ha ett lag som ska "äntligen" finnas i toppen av Europas bästa hockeyligan.
Idag är jag väldigt frustrerad efter gårdagens resultat och det sista jag vill läsa är att någon som kallar sig för "kompetent" skribent skriver massor med försvars inlägg.
Idag är jag väldigt frustrerad efter gårdagens resultat och det sista jag vill läsa är att någon som kallar sig för "kompetent" skribent skriver massor med försvars inlägg.
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Det jag reagerar väldigt starkt på är själva inställningen hos både spelare och ledare. Spelarna åker runt och ser helt uppgivna ut, deras coach står i båsen med armarna i kors och ruskar på huvudet, inte en enda tanke på att ens försöka förändra något, man struntar i TO, man kör med Mannberg (?) sista minutera, m.m.
Vi som har sett de senaste matcherna (även om vi tog en pinne mot Örebro) så känner vi oss också uppgivna.
Många av oss har gett väldigt mycket till Brynäs genom åren och hör man intervju med vissa individer i föreningen blir man riktigt förbannad, rent ut sagt. Jag minns att bl.a Börje S brukade berätta om att man alltid körde på hundra procent oavsett om det var träningar eller matcher. Man hade i stortsett alltid blodsmak i munnen då man gav allt.
Vi som har sett de senaste matcherna (även om vi tog en pinne mot Örebro) så känner vi oss också uppgivna.
Många av oss har gett väldigt mycket till Brynäs genom åren och hör man intervju med vissa individer i föreningen blir man riktigt förbannad, rent ut sagt. Jag minns att bl.a Börje S brukade berätta om att man alltid körde på hundra procent oavsett om det var träningar eller matcher. Man hade i stortsett alltid blodsmak i munnen då man gav allt.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nu vill jag INTE se P. A. stå kvar i Brynäs båset. Karln är totalt handlingsförlamad, energilös och sänder mycket negativa signaler till både spelare och fans. Att man inte tar tt T.O. är enligt min uppfattning tjänstefel.
Hör också att Sundlöv verkar bli kvar i Brynäs, han är väl van att vara sportchef i HA.
Hör också att Sundlöv verkar bli kvar i Brynäs, han är väl van att vara sportchef i HA.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Ärligt talat, har vi tagit en enda pinne med Lena som kommentator?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
hilmer123: Dagens match visar tydligt på den stora skillnaden på klass spelare och dom som normalt skulle aldrig ta plats i ett SHL lag. Kolla Rödin som ligger bakom det mesta. Vi har misslyckats med att värva vilket vi har haft problem med de senaste säsongerna. Känns ju lite som luften gick ur efter 4-3 målet
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tekvarianten: Stämmer detta så har tänkande i Brynäs inte förändrats något. Man gör i så fall lätt för sig men vad bli kontentan av det hela? Jo, ytterligare en utfyllnadsspelare, enligt min åsikt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Billins vill jag absolut ha kvar. Desch kanske behöver byta miljö med ett lag i framgång skulle kunna få Desch att leverera på en högre nivå och där är inte Brynäs idag och inte heller nästa säsong med tanken på att vi har väldigt många kontrakterade från dagens trupp även nästa år. Palve gör ok insats ibland men det räcker inte för att få ett fortsatt förtroende även nästa säsong.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Metalman: Det viktigaste är att vi har tva lag bakom oss när serien är slut. Oavsett vem som vinner SM så kommer denna säsong vara en av mest löjligaste ur rättvisans skull. Vi har inte presterat på isen men vi har heller inte haft samma förutsättningar i och med inställda matcher.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nisse på Mon or: Ett bevis på hur stor skillnad det är mellan serierna med tanken på värvnings rykterna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pigalle: Jag kan instämma att Peter A misslyckats totalt. Snart har han tagit hit alla sina gamla vänner, bekantar och personer som arbetat med honom i olika diverse uppdrag men vem ska finansiera deras löner när Brynäs spelar i Allsvenskan? För övrigt så ser Peter A totalt handlingsförlamad ut när killarna på isen inte presterar, TO verkar inte existera i hans värld men det kan man i och för sig förstå eftersom han inte har något att tillföra. PA har heller inte lyckats motivera killarna vilket en coach borde klara av och det ingår i hans roll.
Jag är inte för det att vi ska sparka fler tränare men något måste göras men tror ändå att man ska börja med att byta ut folk i styrelse som brinner för Brynäs och har mera kompetens inom hockey.
Jag är inte för det att vi ska sparka fler tränare men något måste göras men tror ändå att man ska börja med att byta ut folk i styrelse som brinner för Brynäs och har mera kompetens inom hockey.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Måste hålla med övriga, Molin ser ut att vara någon annanstans i kväll men det ser inte PA vilket är mycket märkligt. Hela laget ser osäkra ut. Fler av dom som är vilade förra matchen är totalt osynliga idag
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxxx BIF xxxx: Sitter och läser era inlägg och kan bara konstatera att dessa håller väldigt låg nivå.
Bestämmer man sig att skicka pengar till ”någon” så är det bara att acceptera att man inte kan räkna med återbetalning då det inte är ett lån. Det verkar som en del här inne har hur mycket tid som helst att skriva diverse inlägg.
Bestämmer man sig att skicka pengar till ”någon” så är det bara att acceptera att man inte kan räkna med återbetalning då det inte är ett lån. Det verkar som en del här inne har hur mycket tid som helst att skriva diverse inlägg.
+ 6
Föregående · 104 · Nästa