lapad

6180 inlägg · 915 besäkare

Historik

· 103 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: -"Du och ett antal andra väljer att se ett glas som halvtomt"
Nej, så är det inte. Jag har sett alla matcher Brynäs har spelat i år och visst, Brynäs har spelat bättre än HV på slutet (fortfarande kan vi fixa detta) men jag är rädd att i dagsläget med all turbulens i föreningen laget inte presterar det man egentligen kan och vill. Det är också viktigt att poängtera att både Brynäs och HV var tippade som slutspels lag i höstas.
Nu ska vi "inte" måla fan på väggen utan fortsätta hoppas på att vi fixar detta.

Apropå Huge så har jag inga kommentarer, han kör sin race...

Ha en trevlig kväll

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Jag tänker såhär. Micke har med all sannolikhet stort hjärta för Brynäs och Gävle och han har säkert gjort det bästa utifrån sina förutsättningar men jag tror heller inte att Micke har haft "fria händer" itan det har varit inblandade fler inofficiella sportchefer som vill ställa och styra. Jag tror inte att det är lätt att ha en tjänst som sportchef i Brynäs idag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Det håller jag inte med om. Tror att pressen kan släppa nu när det är kval.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Jag har tänkt exakt i samma banor när det gäller Wikegård.

För övrigt så behöver det rensas en hel del i föreningen, från botten till toppen. Nya namn på de flesta positioner, folk som brinner för det sportsliga och folk med handlingskraft som gillar utmaningar annars får vi svårt att locka nya SC, nya spelare mm

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enaranger: Föreningen behöver väl först och främst veta i vilken serie man lirar nästa säsong innan man kan leta efter en ny sportchef, antar jag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Campese 😂?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Om det är någon som vill ansluta till cirkusen föreningen befinner sig i???

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Vi har bra trupp men en mentalcoach innan helvetet brakar loss skulle säkert göra skillnad. Man måste vidta alla åtgärder som går.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nibbe: Varför inte? Han har kontakter, kan säkert tänka sig ett års kontrakt, har god kännedom om föreningen, m.m.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, jag skrev samma sak tidigare idag. Brynäs och HV ser lika dåliga ut...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Ja, jag tror dock att Brynäs behöver förändra en hel del på alla positioner.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Eller om HV tycker att Brynäs passar bättre i kvalet och torskar mot OIK?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Hahahahaha

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Utöver den pågående ”cirkusen” så har jag enorm stark känsla att många vill se Brynäs utanför SHL. Många ”märkliga” domslut har tagits i år på Brynäs bekostnad men även ishockeyförbundet som vägrar avbryta den pågående säsongen (som man gjorde ifjol) och inte minst beslutet att låta Brynäs spela sista 3 matcher på 4 dagar. Corona sliter på kroppen och att spela 3 matcher på så få dagar är i mina ögon (som har haft Corona) helt omöjligt att genomföra även om man är ung och vältränad innan infektionen.
Att Brynäs accepterar detta visar (om detta är fallet) på hur svaga individer som styr föreningen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Du glömde Dackell 😁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Det framgår väldigt tydligt om hur illa man hanterat diverse frågor i Brynäs de senaste åren. Ingen framförhållning alls oavsett om det handlar om rekryteringen av sportchef eller något annat. Man lägger väl större fokus på ”En bra start” vilket är i och får sig väl menad men då förutsätter man att först och främst se till att den sportsliga sidan fungerar. Brynäs har ramlat ner i ett djupt hål och man hittar inte ut.
Det skulle inte förvåna mig om det är fler som slutar inom kort. Brynäs mår inte bra för närvarande (tur vi har damlag) och det behöver rensas ordentligt oavsett om vi blir kvar i SHL eller inte.
Det kan vi kalla för ”En ny (bra) start”!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever: Jag håller till fullo. Blir extra irriterad när folk tror att Corona gynnar oss. Jodå, 3 matcher på 4 dagar! Rent vansinne, hur kan man ens låta ett lag som har så mycket att spela om spela 3 matcher på så kort tid?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sundlövs svar på frågan:
”Vad talar för att ni undviker kval?

– För att vi är ett bra hockeylag som har bevisat att vi kan spela riktigt bra ishockey.”

Jag vet inte om jag kan hålla med om dig, MS. Tabellen ljuger sällan.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Alltså, jag skriver inte för att försvara Brynäs på något sätt men vad är det skillnad i år i jämförelse med förra året? Vi har stor smittspridning och matcher får ställas in gång på gång. Upplägget på Slutspelet har förändrats med kort varsel, klubbar blöder ekonomisk, m.m. Risken att man bidrar till smittspridning är stor då spelarna antagligen inte träffar enbart sina fruar och barn utan kanske även andra i sin omgivning. I mina ögon så framstår årets upplaga av SHL som ett stor dagis.
Lägg ner för i år, utse den som leder idag som SM vinnare, utöka ligan med ett par lag tillsvidare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: HV gjorde en bra första period och krigade. Leksand var dock för bra igår men möter HV Brynäs i kvalet så blir det tufft. Tror dock att det blir en jämn tillställning mellan OIK-HV

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: ”Oddsen BASERAS på prestationen på isen. Bettingbolagen tjänar sina pengar på det sättet, de går på fakta inte känslor.”
Det vet jag väl men skulle inte tro att du skulle våga satsa ett par tusen lappar på Brynäs vinst.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sama: Hoppas du har rätt. Vi får väl se....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Oddsen säger mig Nada. Det är prestationen på isen som gäller och vi har inte varit stabila och levererat. Jag är tyvärr otroligt ångestladdad och nervös.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Även om vi har vunnit dessa matcher så har vi inte visat ett spel som känns tryggt och lovande. Jag vill inte låta negativ men vi har en tendens att torska just sådana matcher.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Alltså då är min fråga till dig, tycker du att spelet vi visar tyder på att vi kan vinna mot FBK? Har du ens sett Brynäs spela? Vi vann senast mot HV men HV är ett lag som är sämre än vi är. OIK har mycket mera energi och det finns en tanke bakom det man gör. Jag tror att vi tyvärr ligger väldigt risigt till just nu...tyvärr... men som man bäddar får man ligga. Tabellen ljuger sällan

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vi ska lägga all fokus på våra återstående matcher och strunta i andra lag. Vinner vi det vi har kvar så är vi kvar i SHL. Tror dock att Linköping får det svårare än Oskarshamn om HV inte viker ner sig. dvs vilar vissa spelare inför kvalet men samtidigt behöver man vässa formen och komma in i spelet innan dessa jobbiga matcher.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles: Tycker dock att Oskarshamn får med sig några biliga utvisningar. Lite skådespelari så ☹️

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Nu får vi hoppas att MIF avgör i tom kasse

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz: Imponerad av IKO-s spel, mycket energi i laget, snabba omställningar, bra PP.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det måste väl vara första gången någonsin jag håller på Malmö i en SHL match. Jag tror dock att Malmö vill fortsätta sin vinstsvit.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alfred : Tack Ersson!!!!!! Det var diiina 2 pinnar

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............................

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Domarna är jävligt fega

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Deras målvakt har såklart en bra dag... Jag skulle bli överlycklig med en pinne.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jobbocop: Ölund var bra under ett par veckor sedan verkar hans säsong tagit slut.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Samspel mellan forwards och backar är obefintlig. Klarar vi inte att lira BP och PP kommer vi heller inte vinna matcher.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Rödin slarvar mycket

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Brynäs är en anrik förening med lång historia och många framgångar. Många med Brynäs ursprung har lirat och lirar i världens högsta ligan/or, många har representerat Sverige och vunnit medaljer. Brynäs ha det senaste 20 åren sakta men säkert tappat sin identitet, Brynäs har och inte är längre ett attraktivt förening att komma till, Brynäs har inga samma ambitioner och lägger krut på annat än det sportsliga vilket det syns på resultaten.
Campese utlovar 4 guld på 10 år, Dackell hamnar i stortsett på alla positioner i föreningen på kort tid, samma gubbar sparkas för att åter anställas, flera tränare får sluta med kort varsel, styrelsen är totalt handlingsförlamade, m.m. Snacka om Kalle anka nivå!

Något är tokigt uppe på Sätraåsen, något stämmer inte och det är något som sitter mycket djupare än så.

Igår kväll bläddrade jag ett par gånger mellan Brynäs och Leksand-Oskarshamns match och man såg väldigt tydligt skillnaden på Oskarhamns spel, man åkte med helt annan energi med tydliga mål och struktur. Man var inte sämre än Leksand. Det återstår några matcher men förlorar vi mot HV så tror jag att vi är körda och åker vi ur så kan det dröja många år innan vi är tillbaks.

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
{8975}: Vi har ett uselt PP spel och idag släpper vi två baljor i BP vilket avgör matchen. Utöver detta många enkla misstag av våra backar samt dålig målvaktspel av Ersson som jag är besviken på. Minns att vi tog in en ny målvaktstränare men vad har blivit bättre? P Berglund ser ut som han befinner sig på en annan plats, glider omkring. Varför inte bänka honom?

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
{8975}: Dom ser riktigt trötta ut. Sedan är det helt ofattbart att vi är så dåliga i PP. Dessutom så verkar det som Scott/Rödin tagit semestern redan

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Dallemas: Hela laget sover... Vart har Start/stopp knappen tagit vägen?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Detta är en parodi, rent ut sagt. Vi befinner oss mitt i en pandemi men lika förbannat så prioriteras idrotten före människors hälsa och välmående. Att man agerar så annorlunda i bandy trots att man spelat en lång serie med massor av resor, kostnader m.m. men har helt andra bestämmelser i SHL är inget jag kan förstå. Att den ekonomiska är prio nr ett i hockey visar tydlig bild av dagens samhälle. Money talking

I dagsläget är man inte ens säker att kvällens match kommer att spelas för rätt som det är så kommer info om nya Corona utbrott i någon av lagen.

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Charliejfz: 3-1 bägge

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Zappaholic: Alltså, tränar man inte på PP eller är det bara ”igelkotten” som gäller?

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Wasp77: Det har PA aldrig hört talas om

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
{8399}: Det handlar om pengar. TV styr ju, antar jag...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Jag skulle inte våga. Möjligen när det återstår en minut 😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Världsklass av Palve

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SGR: Bra PP 👎

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ständig: Kul?

· 103 ·
Om lapad
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE