Brynäs IF

712874 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Örebro 2021-03-16

2167683 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
KulaShaker: Inte många men deras agenter däremot. Måste vara deras jobb att söka och lyfta det med sin adept när det är ert faktum. Vill ju inte att spelaren ska spela mer försiktigt och sänka sitt marknadsvärde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: Värvningen av Palushaj upprörde väl främst genom Brynäs helklantiga hantering av frågan. Det som är stötande är framförallt att initiativet att värva under pågående säsong överhuvudtaget får tas.
Undrar hur många spelare som är under kontrakt som redan undersöker marknaden ifall vi åker ur
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: Övergången var ju redan ute i tidningarna, det var ingen hemlis direkt och nej jag ser inget som helst problem i att han bekräftar det hela.
Sen gillar jag inte att spelare skriver på för andra lag under säsong men om de nu tillåts göra det så ser jag ingen anledning att smyga med det.

Palusjhaj värvades väl ändå under silly season?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
KulaShaker: MÅNGA spelare blir förstås klara för olika klubbar hela tiden, men det är problematiskt att gå ut med det under säsong. (Vi vet nu att Axle San tycker att det är helt oproblematiskt)

Varför tycker jag att det är problematiskt? Jo, det är såklart känsligt bland de egna fansen, folk blir arga och besvikna.

Minns ni när Palushaj plötsligt gick till Örebro?
Så här skrev AB: "Aaron Palushaj värvades från Brynäs till Örebro den här säsongen. Övergången rörde upp starka känslor hos supportrar till Gävle-klubben." (Förutom Axle)

Ja, det gjorde det, och det är väl rätt onödigt att göra så? Förarga sina egna fans i onödan. Så känner jag iaf.

Om det påverkar prestationen? Nej kanske inte ett smack, men oavsett är det ju i alla fall TAKTLÖST att släppa ut såna uppgifter, och i synnerhet just innan match mot nästa arbetsgivare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Lunkan: Även om jag skrattar inombords åt kommentaren skulle jag inte våga jinxa genom att trycka på gilla... Nä, stäng nu, 16 lag i SHL nästa säsong...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
mk: Hur många spelare i Brynäs är klara för andra klubbar tror du och hur påverkar det insatsen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Du kommer säkert ihåg Stephen Dixon.

Där har vi en spelare som checkade ut fullständigt efter jul.
Och han var klar för annan klubb.
KHL?
Han blev ju tjock som en julgris i slutet..

Så bra om Max kan hålla uppe det..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: Ja vad skulle jag tycka? skit om han skulle vara klar för Djurgården men det skulle inte bli värre för att han bekräftade det om det redan var ute i tidningarna.
Som jag skrev tidigare så är ärlighet bättre än spekulationer.
Jag tror att Greg skulle ge järnet för Brynäs även om han var klar för en annan klubb till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Vad hade du tyckt om Greg Scott hade varit klar för Djurgården och gick ut med det idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: "Men konstigt att gå ut med det just innan match mot nya laget. OIK supportrarna lär ju inte hålla med Axle iaf. :)"

Vilka supportrar menar du? Varför skulle det vara bättre att förneka?
Supportrarna har säkert synpunkter på att han är klar för Leksand men jag tror inte att någon av dem ogillar att han är ärlig om detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Supportern: Sen är frågan om han satsar 100% i närkamper mot kommande lagkamrater? Kanske omedvetet går ner några procent. Sen kan jag hålla med om att det är nåt nytt och fräscht med en kille som är ärlig med sånt här.

Men konstigt att gå ut med det just innan match mot nya laget. OIK supportrarna lär ju inte hålla med Axle iaf. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Supportern: Fast det är väl ingen skillnad i så fall på hans prestation om han bekräftar eller säger ingen kommentar?
Själv tror jag att oavsett vad som sögs i media så är spelarna sinsemellan ganska öppna med planer för kommande säsonger ,de är ju oftast polare.
Sen vet ju alla som själva hållit på med en lagsport att det är här och nu, laget, gruppen som gäller och det kvittar vad någon i gruppen skall göra kommande säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
5 % skillnad i shl kan vara skillnad mellan vinst och förlust. Att han fått ett bekvämt kontrakt i shl gör mig övertygad om att hans prestation minskar minst 5 % än om det var ovisst. Han spelar inte för kontrakt och är man legoknäkt så är det säkerligen grunden i hans prestationer. Sen kanske det finns undantag, återstår att se då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Ja fy tusan. Det är kast mellan djup förtvivlan och svartaste sportmörker, sedan kommer ett litet ljus i tunneln - mötande tåg?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Tror fan inte han skulle göra en besviken, dvärgen har målsinne så det är smått fantastiskt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: så här skriver sillyoraklet Svensson

"Hur som helst, jag måste säga att det var väldigt befriande att Max Veronneau, väldigt oväntat, går ut och bekräftar det hela för Barometern, dagen innan Oskarshamns match mot just Leksand.

Om jag tror att Max Veronneau checkat ut och slutar göra sitt yttersta för IK Oskarshamn? Bara glöm det. Han kommer göra allt han kan för att avsluta lika bra i Oskarshamn som han gjort under hela sin tid där, och som väckt Leksands intresse och kontraktsskrivning."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Tigerhjärta: Jag kan hålla med dig där. Det handlar ju inte bara om den egna prestationen utan också om signalerna som man sänder till sin omgivning. Tror inte vi Brynäsfans hade varit särskilt glada om Ingman hade annonserat sin Djurgårdsflytt på det sättet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: Det har ju stått i tidningarna redan att han är klar så det var ju inte så att han droppade det från ingenstans. Spekulationer tror jag är sämre.
Jag minns förresten att många vill ett vi skulle sparka Bulan när han var klar för Luleå :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: "Jag tror att du är helt fel ute, totalt ute och cyklar faktiskt."

Och jag tror detsamma om dig. Det handlar om respekt, mot egna laget och ledningen att inte flagga med det i offentligheten. Tur att det är okej att vara oense, vi behöver inte hålla med varandra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Du menar att det har hänt förr?🤔😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Han kunde ha väntat ett dygn, det är min poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Tigerhjärta: "Dock så lär inte en sån spelare göra "det lilla extra" och täcka det där extra skottet som kan vara avgörande för Oskarshamn. Hade satt spelaren på läktaren resten av säsongen"

Han spelar väl för lager, för gruppen, för sin stolthet?
Hur många spelare tror du inte är klara för andra klubbar? Kolla bara sillysidorna så ser du, massor fast de väljer inte att gå ut med det. Jag tror att du är helt fel ute, totalt ute och cyklar faktiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: Så? Vadå? och? Han kämpar väl järnet för Oskarshamn denna säsong.
Visst, hade det varit tvärtom att han lirade i Leksand idag så kanske han inte direkt ville spela ned OIK till kval.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Varför är det dålig timing?? Öhh

De ska ju möte Leksand idag - Enough said
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: "Han spelar för Oskarshamn denna säsong och hans spel lär ju inte påverkas av detta."

Dock så lär inte en sån spelare göra "det lilla extra" och täcka det där extra skottet som kan vara avgörande för Oskarshamn. Hade satt spelaren på läktaren resten av säsongen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: Varför är det dålig timing? Väldigt uppfriskande tycker jag att en spelare är ärlig i ett sånt här läge. Han spelar för Oskarshamn denna säsong och hans spel lär ju inte påverkas av detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
#33: Nej, inga före detta Brynässtjärnor som kommer tillbaka som 33 åringar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Kevin Clarke ledig, vad tror ni inför nästa säsong (i SHL😰)

hockeynews.se/articles/19162/
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: Tror det blir så. Lif gör allt för att säkra top 6.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Inte ofta man håller på Leksand - Men ikväll får de gärna krossa IKO.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Bäska droppar: Ja jäklar vad vi låg illa till när Oskarshamn ledde mot Frölunda och Örebro såg ut att mala ned oss i Gävle, då kändes det inte bra.
Men nu, vi är med i allra högsta grad och två treor tror jag kan räcka långt om en av den är mot Oskarshamn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Lunkan: Jag hoppas trots allt att både HV och naturligtvis Brynäs blir kvar. Bara två timmar till Jönköping från Göteborg för att se fler Brynäsmatcher, inte bara Scandinavium. Det är längre till både Oskarshamn och Sundsvall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Precis när man har lagt en kudde över huvudet och bara väntar på att plågan ska ta slut så kommer ett dödsryck, inte bara en gång, utan två. Ett tredje ryck kan det hjälpa? Ja, om vi vinner med 5-6 baljor möjligen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Kollar på dagens dito och ser att Modo är tredje sist... I allsvenskan. Vad gick fel där?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Charliejfz: , poäng i alla fall, jag känner lite kryssvibbar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Axle San: Game day! Idag vinner ni mot DIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Om det nu blir Hockeyallsvenskan så kanske denna bild kan ge hopp, en bild på allsvenska tabellen 10/11
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Lunkan: Haha bägaren på spiken!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan: klarar vi oss kvar och HV åker ur var det nog rätt att köra ändå 🤔
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Mike.F: Med facit i hand så var det väl ytterst tveksamt att köra SHL denna säsong - Varenda spelare har väl snart blivit smittad. Hur många andra har smittats som en konsekvens?

Enda sättet verkar vara att spela i "bubbla", men det går ju inte över en hel säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Treklövern1912: Telia är ett mygel å maffia företag . Så det är ju inte förvånande. Var ju en på shl som uttryckte sig på ett plumt sätt . Sport är inte alltid rättvist . Säg det till dom drabbade å sponsorer till lagen .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Jan Grismöbel: rätt eller fel? Det kanske man aldrig kan säga i det stora men jag tycker SHL gör fel i många saker även om ingen dör pga av deras beslut!

Mike.F
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Mike.F: Money rules d.v.s. Cmore. Cmore ägs av Telia.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Jan Grismöbel:
SHL gamblar med människors hälsa på ett mycket cyniskt sätt... att dom har tappat alla ambitioner att en sportserie skall avgöras rättvist är ju uppenbart... tänk om nån dör? eller blir allvarligt sjuk?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Jan Grismöbel: Hur många människor utanför hockey har SHL-lagen smittat ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Mike.F: vad är rätt å vad är fel ? Dödssiffran är väl ett klart tecken på vem som har fel . Frågan är vilka sviter kommer alla smittade spelare i alla lag få ? Shl leker med spelarnas hälsa .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Jan Grismöbel: alltid lätt att sitta i opposition och tycka att allt görs fel i Sverige så e det ju alltid men vi får väl se för många som stängt ner helt har ju drabbats mycket värre än oss och en del har klarat det mycket bättre än oss!! När det gäller överdödligheten så ligger ju Sverige långt ner på listan! Men sluträkningen kommer ju långt senare så då lär vi bli varse! Jobbar själv i skolan och vi är ganska eniga om att vi gjort rätt och inte stängt!
SHL tycker jag dock att dom aldrig borde ha startat för det kommer inte bli rättvist mot vissa klubbar b.l.a Brynäs!

Mike.F
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Blå grottan:
Ja, vad säger SICO? Munkavle på?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
spolaisen: Ang Norge å chinaviruset . Inte konstigt dom stänger ner . I motsättning till Sverige tar dom det på största allvar . Kör tradare till Norge å måste regga mig på en hemsida innan jag passerar gränsen . Annars 20 lax i böter . Sen kan staten ringa å kolla var jag är i Norge. Så detta som shl håller på med . Tvinga lag å spela är i mina ögon helt fördjävligt å en stor skandal . Lite off topic kanske .
Kommentera

2167683 · »