Brynäs IF

712681 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18

2168427 · » Till forumet


Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
bradberry:
Lite defensiv balans?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Asterix: 3 spelare/ledare smittade i HV men det ska spelas match, in i bussen bara.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Gunler har bevisat att han är en måltjuv. Varför inte sätta honom med Scott och Rödin...? Att ha Adam Pettersson i förstakedjan är bara väldigt märkligt. Han besitter inte de kvaliteter som behövs där...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Auchinleck: Brynäs borde slå upp ordet ödmjukhet i ordlistan, högmod går före fall.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
JanT:
Bra intressant att veta hur det där beslutet utvärderades i föreningen. Och vad man kom fram till. Ett resultat av beslutet ser vi i morgon. Jumbofinal mot HV. 4 matcher kvar av grundserien. Håll i hatten!
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
JanT: Dravel, dravel
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
JanT: Sjukt
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Auchinleck: En bra bit i efterhand läser jag intervjun med Campese i Hockeysverige december 2018. 3 ord kommer upp;

Vilket jävla dravel!
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San: ” För HV71 är läget kämpigt även sett till skador och frånvarande spelare. Nyförvärvet, backen Matt Donovan är skadad.

Och både landslagscentern Linus Fröberg och backen Niklas Arell är sjuka. Sedan tidigare är forwarden Christoffer Törngren sjuk och stjärnbacken Johannes Kinnvall långtidsskadad.”

Yes! Det ser ut som att Andersson kan fortsätta dela ut kubb och Trocadero i periodpauserna...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San: Större chans att Malmö vinner SM än att Brynäs spöar HV. Malmö är bäst i serien. 8 raka just nu. Vad hade Fagervall gjort med vårt gäng?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Davey85: HV kommer nog att gå all in i morgon, full press på Brynäs backar och gå för att måla tidigt.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Huge: Pudas var verkligen en + variant i laget finalsässen 16/17. Synd att han inte blev kvar längre.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Förhoppningsvis kommer en ny uppskärpning nu efter Dif-matchen. Där framförallt vår andraperiod verkade hemsk.

Nu grisar vi in en vinst imorn.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Honken72: Problemet är att vi spelar som bäst var 10e match ungefär. Tycker det verkar mycket svårt tyvärr.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San: Spelar vi som bäst så är det här inga problem, men kommer de hjärnspöken som dyker upp ibland så har vi lite att oroa oss över. 😱
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Enaranger: HV måste vi slå kan man konstatera
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Vi spelar på ...
... lördag 20 mars, mot HV (h)
... söndag 28 mars, mot Färjestad (h)
... onsdag 31 mars, mot Oskarshamn (b)

Oskarshamn spelar på ...
... lördag 20 mars, mot Skellefteå (b)
... måndag 22 mars, mot Malmö (b)
... torsdag 25 mars, mot HV 71 (h)
... onsdag 31 mars, mot Brynäs (h)

Så matchen hemma mot Växjö borde ju läggas in torsdag 25 mars.

Hursomhelst kommer vi antingen ha enorm press i matchen mot Färjestad, eller en enorm chans att skaffa oss ett bra läge då. Beroende på hur det gått för Oskarshamn i de tre matcher de spelat innan vi möter Färjestad.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Saxat från intervju med hemvändaren Jonathan Pudas i Expressen:

" Självklart hoppas jag på vinst, och sedan vore det även bra för Brynäs om Skellefteå lyckas ta Oskarshamn imorgon. Jag känner starkt för Brynäs. Hade två bra år där och även om det inte var så länge så trivdes vi bra och blev väl omhändertagna. Många grabbar är kvar i laget också.

Tror du Brynäs löser det?

– Det har sett lite bättre ut på slutet. De har fått tillbaka många spelare och är Rödin hel här nu hela vägen in, så tror jag att de löser det."
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Mattson: Jag säger 30 % att vi kvalar.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Better than a Monkey anger att det är 57% sannolikhet att Brynäs kvalar. Låter väl optimistiskt.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
mattias - 74: Ja, det sliter väl på käkarna att ständigt ge instruktioner till domarna kan jag tänka...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San: Greg Scott är tydligen nybliven pappa, de fick en flicka i onsdags. Hoppas han har fått vila ut lite innan nästa match.

Angående Sallinen, var det inte efter att han fick sitt barn som han försvann lite i spelet?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Auchinleck: Exakt så! Medlemmarna väljer styrelse och på kommande årsmöte måste medlemmar ansluta och ställa kritiska frågor. Någon kanske har förslag på ny styrelseledamot.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San:

Haha
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Huss:
Ang driv i laget. Vi ser motsatsen till klippet nedan...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
mattias - 74: Han har nog gnällt käken sönder och samman
Låst ämne


Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Auchinleck: Kanske läge för ett möte igen
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San:
När kniven är på strupen och alla prestationer märks och kommenteras läcker det energi. Alla spelare och olika lag pendlar i prestationen över säsongen. Ligger man där uppe märks det inte så mycket. Ligger man där nere finns inga marginaler, speciellt inte när det är krig om att undvika nedflyttning.
Däremot vill man alltid se att spelarna är påkopplade och peppar varandra i 60 min.
Det behövs fler pådrivare i Brynäs!
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Huss: Sen undrar man ju var spelare som Ölund och Sallinen tagit vägen, de var ju väldigt bra ett tag där mitt i serien men nu har de åter försvunnit igen och bidrar ju noll och nada i det offensiva spelet.
Sen är ju Scott och Rödin inte alls där de var innan skadorna heller och det är trist.
HV skall vi bara ta i alla fall för de ligger ju efter oss i tabeller (-:
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San: Vi borde vara strået vassare men är det inte. Molin blev till slut läst av mostståndarlagen och han är för långsam (variation tack!) med pucken. Vi har ju klara problem att komma in i anfallszon i pp och där bidrar han inte heller.
Iom att tempo, disciplin och arbetsmoral är något Brynäs har klara problem med i år så tror jag att med två stycken Bulan i båset hade laget presterat bättre (närmare play in). Drivet finns liksom inte inom laget som det ser ut.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Blå grottan: Tyvärr har den högre högsta nivån förekommit alltför sällan. Tyder på att processen inte är färdig än. Men förhoppningsvis är den färdig nu på lördag.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San: Brynäs har en förmåga att rasa ihop som inte OIK gör lika ofta. Sen special teams.. där Brynäs suger rent ut sagt. Spontant känns det som fördel OIK just nu. Håller dock med om att Brynäs har en högre högstanivå.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San:
Ja, det är precis såna frågor som behöver lösas om den här bottentrålningsresan skall bytas mot fame & glory!
Vore det enkelt så...

Prata med valberedningen!
Berätta vad du ser och vad du vill se istället!
Fråga vad de ser och vad de vill ska hända med Brynäs!
Kanske har du tom förslag på personer till Styrelsen som du tycker står för det som Brynäs borde stå för i framtiden!
Delta med din röst på årsmötet!

Om många medlemmar engagerar sig blir det bättre!
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Huss: Oskarshamn har väl framförallt hittat en annan jämnhet i spelet än Brynäs, de jobbar alltid hårt och har en tightare defensiv.
Brynäs kanske har en högre högstanivå men det är special teams är verkligen ett problem för oss just nu.
Jämt skägg säger jag ändå och kan vi få igång PP igen (Molin saknas där) så är vi strået vassare anser jag.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
lapad: Håller helt med kring OIK. Var en del smädande av Röde Roger när han påstod att OIK är bättre än Brynäs. Jag håller med honom, de spelar mycket enklare, har högre tempo och har ett bra pp (till skillnad från oss) som är så avgörande. Det är inte så konstigt att de har plus på oss även i år.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Treklövern1912: Samtidigt har alla anställda på alla företag rätt till fritid och Brynäs var säkert väl medvetna om Campeses sociala situaiton när han anställdes.

Men rent allmänt tror jag det är olyckligt när nyckelpersoner pendlar till Gävle. Det var samma sak i Gefle med tidigare tränare och klubbdirektör som båda misslyckades. Det blir inte samma närvaro när personen inte finns på plats.

Du känner vibbarna i stan på ett annat sätt om du bor där, och du är tillgänglig på ett annat sätt om du bor i Gävle.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Brynäs är en anrik förening med lång historia och många framgångar. Många med Brynäs ursprung har lirat och lirar i världens högsta ligan/or, många har representerat Sverige och vunnit medaljer. Brynäs ha det senaste 20 åren sakta men säkert tappat sin identitet, Brynäs har och inte är längre ett attraktivt förening att komma till, Brynäs har inga samma ambitioner och lägger krut på annat än det sportsliga vilket det syns på resultaten.
Campese utlovar 4 guld på 10 år, Dackell hamnar i stortsett på alla positioner i föreningen på kort tid, samma gubbar sparkas för att åter anställas, flera tränare får sluta med kort varsel, styrelsen är totalt handlingsförlamade, m.m. Snacka om Kalle anka nivå!

Något är tokigt uppe på Sätraåsen, något stämmer inte och det är något som sitter mycket djupare än så.

Igår kväll bläddrade jag ett par gånger mellan Brynäs och Leksand-Oskarshamns match och man såg väldigt tydligt skillnaden på Oskarhamns spel, man åkte med helt annan energi med tydliga mål och struktur. Man var inte sämre än Leksand. Det återstår några matcher men förlorar vi mot HV så tror jag att vi är körda och åker vi ur så kan det dröja många år innan vi är tillbaks.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Axle San: Jag som ständig medlem i Brynäs if har varit och kollat bandy på Rocklunda ett antal gånger under de senaste 3 åren. Och vem tror du att jag har sett där varenda gång.
Han borde hålla till i Gävle och Monitor ERP Arena och leva med föreningen 25 timmar om dygnet. Han borde, så som läget har varit, även ha en säng på kontoret så att tiden inte går åt att köra mellan jobbet och hemmet.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Nibbe: Sent ska syndaren vakna
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Auchinleck: "Vägen ut ur dimman?
Aktiva medlemmar som påverkar föreningen i rätt riktning."

Oj, oj, hur då? Det innebär i så fall att få in rätt personer i styrelsen men vilka är de egentligen? Var säger att medlemmarna i så fall nominerar rätt personer?
Vilka vill vi medlemmar skall styra skutan?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Mattson:
Ja, självklart!

Svarade på den här, därav den snäva tidsramen:
"Vem/vilka fick rookien Campese att välja Dackell? Där kan vi börja leta efter pesthärden!"

I övrigt har vi gjort det till en vetenskap att stapla för föreningen dåliga beslut på varandra.

Vägen ut ur dimman?
Aktiva medlemmar som påverkar föreningen i rätt riktning.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Tycker PA borde sätta P Berglund på kvisten nästa match! Då visar man spelartruppen att skitsamma vad du heter nu är det skarpt läge och om ni inte ger hela hjärtat för Brynäs så är ni utanför laget! Spelar hellre Alcén och då gillar inte jag han men han har hjärta iallafall
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Mattson: Det handlar mest om krav som kommit eftersom att vi var bra på sjuttiotalet. I Brynäs har det varit kris om vi kommit åtta eller missat slutspel någon gång, detta har lett till en spiral av sparkningar och gnäll från supportrar. Tilltro på kompetensen hos dem som varit framgångsrika på isen när det kommer till att leda föreningen har varit för stor.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Auchinleck: Har svårt att se att Brynäs nedgång började i december 2018. Förfallet har pågått betydligt längre än så och syndabockarna, och felbesluten, har nog varit åtskilligt fler under tiotals år.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Auchinleck: Ganska tydligt att Brynäs redan innan rekryteringsprocessen ens inleddes hade klart för sig att det var Dacke de ville ha. Han var en parantes eftersom att han tackade nej till en början men det var honom de ville ha.

"Det fanns ett antal sökande och vi har hanterat dem väldigt väl. Vi hade fem personer och en sjätte parentes. Det slutade med två kandidater, men så gick vi en omgång till med den här parentesen, som var Andreas Dackell, som vi visste att vi ville ha. Därför kan vi nu presentera honom."
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Hank81: Hans far spelade i Brynäs 😁
Låst ämne


Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
KulaShaker:
Och som avslutning, denna från Aftonbladet.

Den sportsliga planen som Styrelsen jobbat med i ett år ledde fram till detta beslut. Man kommer att tänka på en vinkelvolt. Och att det är någon/några som fastnat i den... tack vare det slåss vi för överlevnad nu.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
KulaShaker:
Och den här från Aftonbladet innan Dackell presenterades (Aftonbladet)...
Låst ämne

2168427 · »