Historik
Föregående · 106 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Tycker att Björk ska skolas om till forward, han är livsfarlig i egen zon
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: ”Ibland” händer det att även du skriver kloka inlägg men för det mesta handlar det om samma trams, du försvarar förluster, du försvarar alla idiotiska beslut inom Brynäs organisationen men när Brynäs torskar mot bottenlag så är det oftast väldigt tyst från ditt håll.
Vem som helst fattar ju att Rögle är ett bättre lag och att ta en pinne ska vi vara nöjda med men att vi torskar mot Linköping tycker jag är under all kritik och som många andra här inne skriver då måste man kompensera detta med ta poäng från topplag. Vi kan heller inte ursäkta oss att vi har skadade spelare då även andra lag har ungefär samma förutsättningar.
Det går väldigt snabbt både upp och ner i tabellen, det vet vi alla...
Vem som helst fattar ju att Rögle är ett bättre lag och att ta en pinne ska vi vara nöjda med men att vi torskar mot Linköping tycker jag är under all kritik och som många andra här inne skriver då måste man kompensera detta med ta poäng från topplag. Vi kan heller inte ursäkta oss att vi har skadade spelare då även andra lag har ungefär samma förutsättningar.
Det går väldigt snabbt både upp och ner i tabellen, det vet vi alla...
+ 5
Brynäs IF > Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Brooklyn forever: Det var faktisk första tanken som slog mig när han blev utbytt. Han har stått nio matcher inkl. dagens och vunnit en. Tror att han inte har så ljus framtid i SHL.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Vad jag ser, läser och hör så pratar Campese väldigt mycket om Brynäs som företag och glömmer bort det viktigaste dvs att prestation ger mera pengar till ”företaget”. Ju bättre resultat på isen desto mera intäkter i längden. Att vara nöjd med nuvarande resultat tyder på osäkerhet och på att Campese försöker intala sig själv att allt är bra och allt är under kontroll. Visserligen har vi i dagsläget många färre matcher än de flesta i SHL (utom Malmö) men vi har en skadedrabbad manskap motsvarande hela två femmor inte minst på dom bästa spelarna och det kommer att kosta oss, tyvärr. Ekonomi är i botten, eget kapital täcker knappast hälften av årets underskott och publikintäkter fortsätter att utebli.
Många av oss har swishat och kommer att fortsätta göra det vilket bevisar på stor engagemang bland Brynäs fans runt omkring hela landet och även utanför.
Wikegård hade en poäng i det han sa igår, trots allt. Brynäs behöver rensa, Brynäs behöver färre ”kompisar” som styr föreningen eller som Campese uttrycker sig ”företaget”. Brynäs behöver ”En ny start”, både organisatorisk och sportsligt.
Många av oss har swishat och kommer att fortsätta göra det vilket bevisar på stor engagemang bland Brynäs fans runt omkring hela landet och även utanför.
Wikegård hade en poäng i det han sa igår, trots allt. Brynäs behöver rensa, Brynäs behöver färre ”kompisar” som styr föreningen eller som Campese uttrycker sig ”företaget”. Brynäs behöver ”En ny start”, både organisatorisk och sportsligt.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Ska jag vara ärlig så tror jag att Pilö väger alldeles för lite för att räknas som en ersättare till Billins. Vi behöver en rutinerad back som kan även agera som en mentor till den andre back i samma formation. Om Pilö varit bra så hade inte Örebro lånat honom till Brynäs.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Tror dock att avgörande för matchen var 3:3 målet annars tror jag att vi hade klarat minst en pinne. Att släppa in ett mål i baken i stort sett sista sekund i andra perioden påverkar en mentalt.
Sedan så ser man tydligt att vi inte kommer kunna matcha övriga lag i längden med så många skadade. Att värva tror jag heller inte går då ekonomi är ansträngt och vi har redan en stor trupp som ska ha lön.
Det återstår bara att hoppas att dom som är idag skadade kommer tillbaks så fort det bara går.
Sedan så ser man tydligt att vi inte kommer kunna matcha övriga lag i längden med så många skadade. Att värva tror jag heller inte går då ekonomi är ansträngt och vi har redan en stor trupp som ska ha lön.
Det återstår bara att hoppas att dom som är idag skadade kommer tillbaks så fort det bara går.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Ja, Andersén är inte lik sig. Han gör bort sig rejält flera gånger idag
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Vi slutar spela efter halva matchen. Blir väldigt tufft att spela utan halva laget....
Lena får org...m när Linköping gör målet
Lena får org...m när Linköping gör målet
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Viktigt att göra mål på frilägen annars stärks Rautios självförtroende.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Som sagt, Brynäs vinner i stort sett aldrig med Lena som kommentator. Hoppas att vi bryter trenden i kväll
+ 1
Brynäs IF > Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
{363}: ... och Claesson grattar målskytten. Varför har jag svårt för SHL domarna de senaste åren? En tvåa på Växjö strax innan?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
{2064}: Ersson har räddat oss hittills
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Forsberg 1978: På torsdag ska vi gå om Oskarshamn
+ 7
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
{8399}: Många var bra idag men Ölund var isens kung!!!
+ 16
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Blå grottan: Fattar inte varför Björk slår så lösa puckar väldigt ofta. Dessa fastnar för det mesta på motståndare och då kan det bli kontring
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Brynäsgubbe: Oj, vilken passning
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
{7981}: Zebrorna blundar i kväll
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
BIF96: Det är något märkligt med Brynäs gentemot domarna och disciplinnämnden. Vi har och har haft oändligt många domslut mot oss. Att SAIK spelare inte blir avstängd säger väl allt.
Frågan återstår, ska Brynäs nöja sig med detta beslut eller ska man gå vidare?
Minns att Rödin blev avstängd i 3 matcher (tror jag) enbart för att han rört en motståndare... Måste vara så att disciplinnämnden saknar verklighetsförankring och förstånd.
Frågan återstår, ska Brynäs nöja sig med detta beslut eller ska man gå vidare?
Minns att Rödin blev avstängd i 3 matcher (tror jag) enbart för att han rört en motståndare... Måste vara så att disciplinnämnden saknar verklighetsförankring och förstånd.
+ 9
Föregående · 106 · Nästa