Historik
Föregående · 108 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Tycker väl att PA bör lämna jobbet frivilligt vid dagens förlust då han inte lyckats med att besegra ett lag som har torskat så många matcher i rad. Vi har dessutom värvat ytterligare spelare som är till tränarens förfogande men likväl förbannad har P Andersson misslyckats. Att sparka honom skulle betyda ett nederlag för Sundlöv/Campese.
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Alltså, nu har vi nämnt många namn vi är besvikna på. Vi har ju helt klart misslyckats med värvningar, det kan vem som helst se... Vi börjar med tränaren. Vad har Peter A tillfört oss egentligen? Hans spelsystem säger mig inget, det finns ingen tanken bakom något man gör. Spelare som Danielsson, Pettersson, P. Berglund har inget tillföra oss längre.
Brynäs behöver killar som är hungriga, sugna på framgångar, killar som vill leverera. Där handlar inte i första hand om pengar utan där handlar om hjärtat.
Brynäs behöver killar som är hungriga, sugna på framgångar, killar som vill leverera. Där handlar inte i första hand om pengar utan där handlar om hjärtat.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Känner fler som har sviter efter Covid inkl. mig själv. Högre vilopuls, sämre fysisk prestationsförmågan, etc. Normalt så tränar jag 4-6 ggr/veckan och har jag klarat av att springa en timme utan problem men nu rusar pulsen efter bara några få minuter. Blir bara irriterad när jag ser individer som nonchalerar viruset och även utsätter andra för faran.
Jag är visserligen äldre men samma problematik kan ju drabba även yngre.
Jag är visserligen äldre men samma problematik kan ju drabba även yngre.
+ 9
Brynäs IF > Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
{8975}: Håller fullständigt med! Jag tror faktiskt att Brynäs aldrig vunnit en match med henne som kommentator. Förlusten känns ännu tyngre i och med hennes speciella röst annars har jag inget emot kvinnliga kommentatorer.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Många äldre spelare i Brynäs ser sega ut idag. Det märks att ålder ta ut sin rätta, man blir trött i flera dagar efter nyårsfirandet 😁
+ 2
Brynäs IF > Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Två dåliga målvakter och ett antal usla domare
+ 3
Brynäs IF > Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Silfverkroken: Vad fan, domarjävel
+ 3
Brynäs IF > Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Ja, släpper retur på varenda skott.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
För att bryta den negativa trenden gällande inlägg som inte ger något så kanske vi ska lägga fokus på matchen idag.
Tror att det kommer bli en jämn tillställning lagen emellan där små marginaler kommer avgöra. Leksand har en PP femma som kan avgöra matchen men å andra sidan så har Brynäs ett självförtroende och jävla anamma där man gett sig fan på att komma ikapp lagen ovanför så fort det bara går.
Mitt tips är 4:2 till Brynäs (sista målet i tom kasse)
Tror att det kommer bli en jämn tillställning lagen emellan där små marginaler kommer avgöra. Leksand har en PP femma som kan avgöra matchen men å andra sidan så har Brynäs ett självförtroende och jävla anamma där man gett sig fan på att komma ikapp lagen ovanför så fort det bara går.
Mitt tips är 4:2 till Brynäs (sista målet i tom kasse)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Det är väldigt märkligt att tränarna inte ser det alla andra gör. Ingman är inte megastjärnan men är betydligt bättre än Berglund inte minst i den offensiva zon. K.Berglund hänger inte alls med i SHL tempo och ser snarare rädd/ängslig så fort pucken befinner sig i närheten.
Kanske nu när Bertilsson blivit skadad Sundlöv hittar ytterligare en back för Rea pris, vem vet även om bokföring siffror inte talar för det.
God fortsättning alla Brynäs fans och även ni andra! Hoppas att vi snart skipar pandemi och kan återgå till det normala tillvaron.
Kanske nu när Bertilsson blivit skadad Sundlöv hittar ytterligare en back för Rea pris, vem vet även om bokföring siffror inte talar för det.
God fortsättning alla Brynäs fans och även ni andra! Hoppas att vi snart skipar pandemi och kan återgå till det normala tillvaron.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: K. Berglund ser skitstressad ut så fort pucken befinner sig i närheten
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Man vågar knappast tro att det ska bli match med tanken på hur det har utvecklats med alla inställda matcher. Det skulle vara väldigt skönt med en 3 poängare i kväll med nya gubbar på isen, grabbarna behöver få lite självförtroende och känna att man närmar sig lagen ovanför.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Våra två småpojkar trivdes inte med förra målvaktstränare som har sin lön kvar. Undrar om vem man ska skylla på nu?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Min son säger "Jag känner mig inte trygg innan det står 7:0", hahahahahaha... Pappan lugnarr ner grabben och säger att Brynäs vinner i kväll.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Viktigt med positivt tänkande. Förhoppningsvis är grabbarna spelsugna och vinst ikväll kan innebära tändvätska för spelarna och med tanken på att fler spelare ansluter kan detta vara en början på något bra.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Hahaha,.. Huge din rackare, du kan bättre än så. En etablerad och erfaren coach/sportchef borde ha bättre känsla i fall den nyblivna senioren kommer kunna leverera poäng.
Du är väldigt ”duktig” på att försvara det mesta man gör inom föreningen. Hur kan du då försvara Alcéns och exempelvis Mannbergs kontrakt?
Du är väldigt ”duktig” på att försvara det mesta man gör inom föreningen. Hur kan du då försvara Alcéns och exempelvis Mannbergs kontrakt?
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Jag minns när N. Danielsson inte fick ett kontrakt efter pga att man ansåg att han var för dålig och inte så lång tid efter gjorde Nicke succé i andra lag. Kanske dålig fingertoppskänsla av både sportchefen och övriga inblandade. Nu valde man att skriva kontrakt med honom på äldre dagar vilket är rätt så signifikativt för Brynäs.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag vill passa på och önska er alla en God Jul 🎅🏼 trots rådande omständigheter men även ett mycket trevligare 2021 ur både pandemi och sportsligt synvinkel!
Det är ett skitår 😫 som man bara vill glömma bort.
Det är ett skitår 😫 som man bara vill glömma bort.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Konstig känsla just nu, tänk om vi hamnar i Allsvenskan och sitter här inne och kommenterar SHL resultat... Näää,.. det kan jag aldrig tänka mig 😧
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Visst, dock tror jag att Brynäs har ett lag som borde ligga högre upp i tabellen. Vi har gjort bra insats mot topplag medans vi har haft/har svårt att föra spelet mot lag som ligger längre ner i tabellen. Sedan har man självklart gjort ett par idiot värvningar samt förlängt med Alcén som verkar tillhöra Brynäs inventarie. Antar att "även" han blivit lovad (kom ihåg om vad jag skriver idag) en plats i föreningen efter avslutad karriär.
Sedan så köper jag inte längre ursäkten med att tänka långsiktigt, vi kan inte sätta föreningens existens i några individens händer.
Vi kommer då i så fall behöva krympa antal anställda, vi får mycket mindre pengar, kanske även vissa sponsorer väljer att hoppa av, TV pengar, m.m. Jag och många andra kommer självklart fortsätta stötta föreningen även framöver men vid en eventuell nedflyttning kommer jag vilja att vissa namn (nämner inte några här idag) försvinner från föreningen.
Sedan så köper jag inte längre ursäkten med att tänka långsiktigt, vi kan inte sätta föreningens existens i några individens händer.
Vi kommer då i så fall behöva krympa antal anställda, vi får mycket mindre pengar, kanske även vissa sponsorer väljer att hoppa av, TV pengar, m.m. Jag och många andra kommer självklart fortsätta stötta föreningen även framöver men vid en eventuell nedflyttning kommer jag vilja att vissa namn (nämner inte några här idag) försvinner från föreningen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Och vad tycker du att man ska göra? Vi pratar om människor och inte robotar, alla som har hållit på med någon form av idrott vet självklart att det handlar om psykologi. Min erfarenhet (även om jag inte lirat på elitnivå) är att coachning är en viktig ingrediens men jag kan också köpa resonemanget att spelarna har ett ansvar.
Nog om detta, nu blickar vi framåt och hoppas på det bästa.
Nog om detta, nu blickar vi framåt och hoppas på det bästa.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det är helt sjukt vilka inlägg folk skriver/publicerar. Man nämner olika namn fram och tillbaks, man lägger ut diverse förslag på formationer, m.m. Tror verkligen någon här inne att det gör skillnad?
Om man ska följa Peter A. spelsystem så krävs det minst 25 matcher för nya gubbar innan man kommer in i spelet.... Förresten, är det någon som fattar vilket spelsystem Peter försöker implementera? Det verkar i alla fall som dom som har kontrakt idag inte gör det....
Ja, nu kommer folk hoppa på mig till höger och vänster men faktum att vi just idag har fem matcher mindre spelade än själva Leksand och fler insläppta mål redan. Låt grabbarna gå ut och ha kul på isen, strunta i allat annat. Vi har inte råd och tid att experimentera.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Om man ska följa Peter A. spelsystem så krävs det minst 25 matcher för nya gubbar innan man kommer in i spelet.... Förresten, är det någon som fattar vilket spelsystem Peter försöker implementera? Det verkar i alla fall som dom som har kontrakt idag inte gör det....
Ja, nu kommer folk hoppa på mig till höger och vänster men faktum att vi just idag har fem matcher mindre spelade än själva Leksand och fler insläppta mål redan. Låt grabbarna gå ut och ha kul på isen, strunta i allat annat. Vi har inte råd och tid att experimentera.
Ha en fortsatt trevlig helg!
+ 7
Föregående · 108 · Nästa