Brynäs IF

712861 inlägg · 7953 ämnen

Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021

2120942 · » Till forumet


Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mk: Det är en svår balansgång, men nu har jag bannat de Leksandssupportrar som bara kommer hit för att häckla och provocera. Nu är det upp till oss övriga att släppa Leksandssnacket.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Modo har publik, till och med hejaklack
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mk:
Om serien inte hade avbrutits så kanske Leksand tillhört rätt serie.. och tjeckerna spelat i något av KHL-lagen..
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Blå grottan: Man kan inte moderera för mycket. Då blir även vissa Brynäsare sura.
Finns vissa som surnar rejält.

Men banna alla utom Mattias -74, Mike F, elitfoso. Dansbandswolf. Och vissa modoiter och timråiter som kan föra sig.

Ska vi hjälpa moderatorerna med detta.
Kan vi ordna en omröstning om det eller?

Vi är nog ganska eniga om att vi står bakom våra ledare i detta.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Blå grottan: var länge sedan de drog. Därför de flesta klubbar kör egna forum.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Svensson_62: Exakt, moderatorerna har ju tappat greppet helt om forumet. Börjar ledsna helt.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno:
Det är i regel inga problem att gå in på andra forum, gör man det med respekt och en vettig ton blir man trevligt bemött.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Jävlar vad du har fått igång forumet, folk är vansinniga på dig nu, grattis!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: Lika sant som att er arena sponsor äger eran förening.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Det är väl fortfarande Ejendal som äger din skitförening?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Baserat på vadå? Att som kanske enda klubb vara transparent med ev. Förlustresultat? Du vet inte, jag vet inte, så sluta gissa! Du håller på en hycklarförening.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: hade han testat det i början på -90 talet i Brynäsklacken skullen han nog fått överraskning.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Nu får det vara nog. Jag tänker inte längre gå in på mitt egets lags forum för att översköljas av (fulla?) småungar som ”stöder” andra lag. Var tog moderatorerna vägen? Orkar inte längre scrolla förbi trollen.
Har inga problem med elitsfo, mattias 74 o s v - de bidrar till att bygga intresse. Trollen förstör dock tråden. Tack för mig!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Lite svårt för dig att veta om någon annan känner sig provocerad av det du skriver dock.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: "Motståndarlagens supportrar får gärna skriva här inne"
Haha känns inte som det när man blev bannad i 24 timmar igår från matchforumet när man inte skriver ett skit som är provocerande. Kolla gärna min historik själv från igår i Brynäs matchform och avgör om "Motståndarlagens supportrar får gärna skriva här inne"
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Leksands 5 år gamla ekonomiska resultat kan du diskutera i Leksandsboken istället för här.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: gammal artikel men ändå intressant
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Motståndarlagens supportrar får gärna skriva här inne, men det blir ett trollbeteende när inläggen bara går ut på att provocera. Du skulle aldrig kunna ställa dig i en motståndarklack och håna den klubben, och det är inte okej här heller. Du har ett val mellan att byta attityd eller bli permanent bannad i Brynäsboken, det är upp till dig hur du vill göra.
Låst ämne


Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Visst till alla 8 man får ta in i hallen.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Honken: Exakt. Det är nog ingen här som sitter inne på siffror som visar hur många fribiljetter klubbarna ger bort så det är verkligen "fake news" att påstå att Brynäs skulle ge bort många fler än alla andra.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Att ni är nya lyxfällan
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Så det är väl snällt? Vad är problemet?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Samarbetspartners ger dem säkert men läste igår att brynäs både sänkt biljett pris och börjat ge ut biljetter för att få upp publiksiffror.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Jodå, vet inte hur många inbjudningar våran hockeyförening fått varje säsong😂
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Japp du har rätt Sallinen ryckte huvudtacklingen.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Ger inte Leksand bort några fribiljetter alls till fritidsgårdar, skolor eller via samarbetspartners?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Ja vi vet att många gillar Leksand medans ni behöver ge bort biljetter för att ha respektabla publiksiffror. Kan ni sluta grina om cmore folket nu och gå vidare. Btw skallningen var sallinen som ryckte huvudtacklingen skulle varit en 5 dock men att dommarna är inkonsekventa/dåliga visste man redan. Var inte många matcher sen Berg blev crosschekad i huvudet och inte ens en 2 blev det.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mattias - 74: Det är idiotiskt att konsekvensen av en tackling avgör om det blir avstängning eller inte. Du kan sätta in en regelrätt tackling som skadar någon och du kan sätta in en regelvidrig tackling, som Berg gjorde, som inte skadar någon.

Det här skickar tyvärr ut helt fel signaler. Det signallerar att man kan säta in en huvudtackling utanför spel, få powerplay när motståndaren reagerar och därefter slippa avstängning i efterhand. Det är idiotiskt på så många sätt att låta den här situationen passera.

Sen var det enorm karma för Berg att han blev skadad i ett senare skede.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Petter har ju haft sin son i Leksand... Säger väl en
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San:

Väldigt förvånande, jag trodde som jag skrev igår att jag var helt säker på att det skulle komma en anmälan och en avstängning i efterhand.

Kanske var det för Brynässpelaren åkte vidare efter tacklingen som gjorde att inte någon anmälan gjordes?

I de flesta fall bli ju oftast spelaren liggandes efter tacklingen men det som Berg gjorde igår är inte snyggt men tydligen inte lika allvarligt som många anda liknande fall.

Skall tillägas att Berg inte är känd som någon ful spelar öht

Jag vill också passa på att hylla Öhlund i Brynäs, många här inne ger honom oförtjänt mycket skit, jag tyckte han tillhörde en av era absolut bästa spelare igår.

Ha en fin kväll.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Huss: vi saknar helt klart spets. Ingen femma kan riktigt dominera en match och så var det även förra året. Man kan inte vara ens ett mittenlag om ND går på en kant och Scott är borta.

Som vi varit inne på tidigare så måste man sluta värva medelmåttor och satsa mer på spets. Breddspelare finns det massvis av.

Sen måste vi gå yngre. Laget saknar helt klart fart och ork för att orka med många gånger. Blir ju inte bättre när vi då saknar förmågan att få till ett eget spel. Dock har det ju sett något bättre ut de två tidigare matcherna. Men det kommer ju onekligen bli en kamp!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Davey85: och så lät vi Leksand hamna i rekordböckerna....
De ev. ”förmildrande omständigheterna” är ingalunda någon ursäkt till den enorma klasskillnaden vi såg igår.
Att förlora mot Leksand i sig är ingen skam men sättet vi gjorde det på är oförlåtligt!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
magr: Leksand skall tydligen skyddas till varje pris, håller de på att åka ut, stäng serien, en dansk skalle och en blind side, ingen anmälan.
Hatet växer.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
magr: inte jättekonstigt, men borde givetvis beivrats under matchen. Har fortfarande sjukt svårt att ta in att vi fick bp på hela sekvensen! Helt sjukt faktiskt. För det var ju inte bara tacklingen..
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ingen anmälan på Berg.

"Under söndagen visade det sig att det inte blev något efterspel. Ärendet kommer således ej tas upp i disciplinnämnden."
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
lapad: Hon älskar verkligen Leksand, när brock montpetit sköt Modo ut ur SHL så låt det som att kvinnan fick orgasm, hon verkar vara sjukt kåt på Leksand.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Såhär med lite distans till matchen: Ett otränat Brynäs med två bra och krävande insatser bakom sig blir dominerade av ett Leksand som matchar sin superkedja stenhårt och får matchens fyra första pp. Vi spelar inte jättebra nånstans i matchen och Andrén håller inte måttet.

Det ska inte se ut som det gjorde igår, MEN det finns förmildrande omständigheter.

Nu måste laget tillbaka till spelet vi hade innan igår, sen så klart upp till Ersson att visa upp sig nu.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
majk: Brynäs åkte ur1945 och även två gånger på 50-talet. Gick upp säsongen 1960/61 och har sedan dess spelat samtliga säsonger i högsta serien utan att åka ur. Förvisso har vi varit nån vända i kvalserie men klarat oss kvar. Slå detta rekord den som kan!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
majk: Deltagit samtliga säsonger av Elitserien/SHL är det begrepp man brukar använda. Och rätt svar är Brynäs och FBK.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Huge: Stod högsta serien där jag läste. Tycker det är konstigt att dra en linje när serierna byter namn. Men är det SHL/elitserien så är det fem lag som aldrig åkt ur om jag minns rätt. Oskarshamn, Luleå, Växjö, Färje och ni.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
majk: Såvitt jag vet så har väl debatten om vilka lag som aldrig åkt ur, alltid gällt Elitserien och det som sen döptes om till SHL.
Därför blev jag konfunderad när du påstod att vi har åkt ur flera gånger, när vi de facto aldrig har gjort det sen Elitserien startade.
Vad var det annars som det snackades om från början i debatten menar du?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Blev inte fegisen anmäld för sin blindside?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Huge: För att ni har åkt ur flera gånger men sen avgränsar jag mig bara till SHL/elitserien vilket inte var det det snackades om i början och då finns det 5 lag(åtminstone vad jag kan ta i huvudet) som aldrig åkt ur.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
fluffman1991: Håller fullständigt med! Jag tror faktiskt att Brynäs aldrig vunnit en match med henne som kommentator. Förlusten känns ännu tyngre i och med hennes speciella röst annars har jag inget emot kvinnliga kommentatorer.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mk: Reagerade också på det igår när tomtarna i studion började kritisera våra värvningar, precis som om alla andra lag inte har värvat nånting och öht inte har drabbats ekonomiskt av pandemin.
Inga snillen som spekulerar i den diskussionen, direkt.
Värst var väl Sundqvist som automatiskt utgick ifrån att vi förköpt oss, utan att ha en jävla aning om vad våra värvningar har kostat eller hur mkt dom ev har äventyrat vår ekonomi och fortsatta existens i SHL...
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
majk: Först säger du att Brynäs har åkt ur flera gånger.
Sen säger du att vi aldrig har åkt ur.
Hur ska du ha det?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Högsta serien snackades det om.

Kollar man bara SHL/elitserien varför man ska göra en avgränsning när serierna byter namn på sjuttiotalet så har väl aldrig ni, Färjesstad, Luleå, Växjö och Oskarshamn åkt ur.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
majk: Inte från SHL/Elitserien i alla fall
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Brynäs har åkt ut flera gånger.
Låst ämne

2120942 · »