Brynäs IF

712796 inlägg · 7953 ämnen

Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021

« · 2120450 · » Till forumet


Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mk: Brynäs värvningar ifrågasätts därför att man varit extremt transparenta med ekonomin. Självklart används det emot föreningen. Tips - gör som alla andra istället.

FBK har inte heller åkt ur högsta serien.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mk: ”Sen så är Brynäs enda lag kvar som inte åkt ur. Därav extra intresse plus allt med tränarkarusell. ”

Vadå extra intresse, de snackade ju knappt om Brynäs.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: Men varför ifrågasätts bara Brynäs i värvandet?
Är det för att man var öppen hur ekonomin är?
Är det bara Brynäs som kommer backa ekonomiskt?
Skulle inte tro det..
Petter R var väl bisittare igår?
Han va förvånandsvärt neutral igår.

Sen så är Brynäs enda lag kvar som inte åkt ur. Därav extra intresse plus allt med tränarkarusell.

Hoppas bara att man kan visa alla att man är förtjänt av att vara kvar.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: Det spelar ju ingen som helst roll, att det skall fokuseras lika mycket på båda lagen i TV sändningarna borde vara en självklarhet oavsett hur lagens form eller ekonomi ser ut.
Visst Cmore gör som det vill men min åsikt är orubblig.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: Spelade vi match igår? Trodde våran säsong börjar på tisdag. Nåväl jag tycker det mest är synd att matchen blev som den blev. Hade gärna sett att våra typ 3 ramträffar gick in i första
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: fast vad ska man göra? Lägga sig ner och dö? Detta har ju redan avhandlas, att shl borde stängt för nedflyttning. Att åka ur vore en katastrof och det ser vi tydligt på bottenkollegorna. Tycker man gjort det väldigt bra under säsong. Inför är väl en annan femma.

Givetvis var Leksand spelmässigt överlägsna igår. Men mer partisk kommentering får man leta efter. Rätt tröttsamt att följa deras kommentering. Ena stunden är det värsta som finns huvudtacklingar och nu bokstavligt skrattar man bort det med motiveringen att det inte var allt för hårt. Katastrof och matchavgörande moment.

Cmores produktioner håller just nu samma nivå som brynäs spel igår. Mycket beklagligt.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
...nåväl... Form är en färskvara. Jag ser framför mig hur vi blir 10:a, slår ut ett haussat Leksand i åttondelen... Ordningen därmed återställd...👍😃
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Ja eller att Leksand med den form de är inne i och den förstakedja man i år förfogar över anses vara ett intressantare lag att fokusera på för tillfället SAMT att Brynäs de facto har gått kräftgång i höst samt själva gått ut med att man kan gå 29 miljoner back, väntar in ytterligare statliga allmosor samtidigt som man värvar två etablerade transatlanter... Det är klart att det agerandet väcker frågor och inte bara frågor utan även ifrågasättande åsikter... Jag tycker själv att agerandet inte är helt prickfritt. Visst, att åka ur innebär en katastrof och värvningar är nödvändiga... Men under rådande omständigheter känns det inte självklart. Hade jag sympatiserat med annat lag hade jag ställt mig frågande när jag tittar på agerandet utifrån...
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: Fast det började ju redan innan matchen med det enorma snacket om Leksand medan Brynäs endast nämdes i förbifarten och då var fokus på ekonomin och oansvariga värvningar.
Försnacket var ju lika ensidigt som inför Juniorkronornas kvartsfinal mot Finland.
Det första Lena sade när det var hennes tur att snacka var ”nu är det dags för daladans”. WTF
Kontentan är att det var inte på grund av matchutvecklingen som Leksand hyllades så utan det verkar vara för att produktionen (ex Wikegård) hejade på Leksand.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Fast hur ska man kunna kommentera gårdagens tillställning utan att hylla Leksands spel och såga Brynäs dito...? En kommentator ska väl skildra händelserna på isen. Det vi såg igår var som en försäsongsmatch mellan ett SHL-lag och ett division 1-lag. Jag kan tänka mig att det skulle kunna se ut så där om Brynäs mötte....säg Strömsbro på försäsongen... Nu sköt Leksand mycket utifrån men puckinnehav, närkamper och beslutsamhet skilde flera divisioner i nivå. Jag är av den bestämda uppfattningen att Leksand INTE är så bra som matchen gav sken av. Med andra ord var det Brynäs oförmåga och passivitet som gjorde Leksand bättre igår.., En pinsam tillställning som svider extra för oss med brynäshjärta då Leksand är en rival vi gärna ser som lillebror... Men Brynäshjärta kan ju inte tillskrivas hela A-truppen, det blev extra tydligt igår...
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
fluffman1991: hon får gärna upptäcka fler toner
Oerhört entonig. Skitjobbigt bara det
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Lena är usel och hennes röst är allt annat än behaglig att lyssna på. Hon får gärna sitta i studion men inte kommentera matcher.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Appropå den tacklingen, det står inte på shls hemsida att han blivit anmäld, brukar inte det stå runt klockan 8 dagen efter en match?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja:
Möjligt att man är för djävla enögd gällande Brynäs, men Lena Sundqvist är jobbig..med sitt framlyftande av motståndarna till BIF..
Hon tjatade sönder insatserna från Leksands två tjecker,,alla ser deras förtjänster hon behöver inte förstärka..bör vara med objektiv i sina kommentarer..
Den negativa bilden c-mores kommentatorer lägger ut om BIF, blir i en förlängning negativt för föreningen Brynäs..
Verkar vara fullt godkänt att klämma till BIF på det sätt konståkaren från Vallentuna praktiserade och där ingen av de fyra domarna upptäckte huvudtacklingen på Sallinen..
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Endast Wikegård visade lite förståelse för att Brynäs värvat vilket han ska ha cred för, övriga gänget var ensidigt emot Brynäs och hyllade Leksand hela sändningen.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry:
Håller med dig, B O är naturligtvis inte chef för hela organisationen C-more, men han ansvarar för C-more hockey in Sweden..
Och som ansvarig för den delen av C-more så kan man tycka, att han ska lämna sig själv utanför och inte anföra sin bitterhet mot BIF i närtid, bara för att han inte fick plats i Brynäs A-lag efter sin sejour i J20 laget...har gått 20 ..han bör glömma sitt tillkortakommande någon gång...blir djävligt tjatigt detta med de eviga pikarna mot Brynäs..
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: Matchen var ganska ensidig och kommentatorernas omdömen blev därefter. Oldén är väl programledare på cmore, han är lika mycket chef där som Jidhe är på Viasat.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Är Scott, Gunler och Kvist tillbaka till matchen mot Oskarshamn tro? Hade varit fina förstärkningar.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
spolaisen: ”C-mores chef, Björn Oldén”

Nu uttrycker du dig sådär obegripligt igen.... Går fan inte att förstå vad du skriver och menar för det mesta.... Vaddå cmores chef...?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: fruktansvärd ljudkvalitet på presskonferensen, aningen amatörmässigt.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
SWEATT: Det går alltså inte att dra någon slutsats av det alltså och sen är det kanske fler lag som bytt tränare också?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Eller så betyder det att de sämsta lagen har bytt tränare för att de tidigare presterat dåligt. Och att det fortsätter så har kanske inget med processen att göra utan mer med hur bra man faktiskt är.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Carlo: ”Av de 6 sista lagen i tabellen har 5 bytt tränar inför säsongen. Detta kan inte vara slumpmässigt att det är så.”

Det bevisar verkligen att processen tar tid.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja:
Vad anser du om C-more och deras kommentatorer, med tanke på all skit de lyckas kasta på Brynäs??

C-mores chef, Björn Oldén när ska han komma över, att han inte platsade i BIF och istället hamnade i Norge och hockey på en betydligt lägre nivå, än om Oldén fått plats i BIF och elitserien i Sverige...??

Lena Sundqvist referat i gårdagens match var en pina att lyssna till..hon måste vara påverkad i sitt val att ensidigt prata skit om BIF..
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Carlo: Molin är väl bra exempel på spelare som kan dominera i allsvenskan, men har inte tempo/styrka/mentalitet att hålla i topplinor i SHL. Definitivt ingen spelare för en tredje/fjärdefemma. Låna ut han till oss. Här gör han nytta
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Det är bara att kolla tabellen så har du svaret.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: att Molin skulle gå som 2a center var det nog många som var förvånad över.
Brendan hade jag också sett som en bra 2a center. Eller så skulle man gått efter både Haper och Stoa.
Brynäs skulle behöva en stängd liga så de skulle kunna göra som vissa NHLlag gör tar något år och bygger om från början.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
{bragberry}: Hur länge skall man vänta.?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Carlo: ” Molin hade man förväntat sig mer av denna säsong. Han har inte lyft trotts han fick en hel försäsong utan skador.”

Det är felet i Brynäs lagbygge. Många värvas till positioner med förhoppningen att blomma ut och växa i Brynäs. Molin värvas som 2dre center utan att visa att han är där. Ok att fler sportchefer trodde på honom och ville signa honom, men vilka ville värva honom som 2dra center i tron att han tom kunde nå landslagsnivå?


Skulle lätt sett Brendan som center mellan bulan och Harper.

Det är den här upprustningen jag såg som argument då jag var emot ett shl med direktnedflyttning, Att nyuppflyttade lag kommer att ha ekonomiska bekymmer om några år att etablera sig är problem nr 2 som vi kommer att få se.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: frågan är om han har kompetensen att leda Brynäs och nej det har han inte,
Jo ansvaret ligger på Campese som har (orealistiska?) mål som han antingen inte klarar av att styra emot eller skiter i genom att sitta lugnt i båten.
Ett av många uttalande som tyder på det är då han inför 20/21 säger att det spelar ingen roll om Brynäs reviderar målen eller har dem kvar - och tom Kevin som intervjuar honom måste rätta honom. Herregud.
Sen att vi varit ett bottenlag är väl ok så länge man inte basunerar ut det motsatta och sätter målen att ta guld och vara ett topplag.
Så att Bif harvar där under Campese ledning ÄR hans fel,
han är fel man, han skulle fått lösa ut fallskärmen om detta vore ett företag och han stått för motsvarande det han sagt och mål han missat under Bif-flag.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Carlo: Håller med dig i allt!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Tänket med pengar på pilsner började inte ned Campese. Problemet är att pilsnerpengarna satsats på annat än att bygga ett starkt representationslag i SHL

Fast nu skrev du att pengarna satsade på annat än representationslaget.
Förutom dåliga kontrakt och felakti scoutning. Är hela tränarkarusselen skadlig och tagit pengar från spelar köp.
Att byta tränar är verkligen inget man skall sträva efter.
Av de 6 sista lagen i tabellen har 5 bytt tränar inför säsongen. Detta kan inte vara slumpmässigt att det är så.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: såg precis att Växjö nöp Brendan Gaunce som jag länkat till tidigare.
Molin hade man förväntat sig mer av denna säsong. Han har inte lyft trotts han fick en hel försäsong utan skador.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Oavsett orealistiska mål, Brynäs ständiga harvande i botten kan inte förklaras med Campese.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Carlo: Med att bygga SHL-lag räknar jag även kompetent sportchef som anställer rätt spelare med rätt lön.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Huss: Bra skrivet. Jag blir lika orolig över hans passningsspel, men grabben är ju ung så vi får hoppas på utveckling. Det här laget hade behövt alla spelare (och ledare, lite Olof Östblom över förbundskaptenen), det fanns inte tillräcklig bredd för att kunna hantera avbräcken. Rent krasst är det sällan som Juniorkronorna har tillräckligt bredd för att kunna hantera förlusten av två tilltänkta toppspelare. Minns att 90-laget hade brutal bredd men annars hade det sällan gått.

Angående Brynäs så hoppas jag att Sundlöv fortsätter värva lediga nordamerikaner och sparka spelare som inte platsar. Varje lyckad rockad ökar chanserna till poäng och gissningsvis kommer det bli tight kring strecken. Att Greg Scotts skada är så pass envis är också lite obehagligt. Vet vi vilka spelare som finns tillgängliga, utöver Lofquist och Rattie?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson:
Jo men aldrig har man gått ut med mål på detta sätt. De var nersipprade och satte guldmål i laget men det är ju inte samma som en klubbdirre sägner det och också över tid.
Det blev en hype med löften och förhoppningar.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: det är inte spelarbugeten som det är fel på. Det är dyra förlängningar och dåliga/dyra värvningar.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Det är svårt att sia om hur publiksiffrorna kommer se ut nästa säsong. Inte bara i Brynäs. Folk kommer vara vaccinerade men frågan är hur angelägenheten att besöka events har påverkats av corona, väldigt svårt att säga just nu.

Om inte Brynäs rycker upp sig den här säsongen förutsätter jag att Campese inte kommer att ratta föreningen nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Axle San: Jag blir lite orolig när jag ser Kvists skridskoteknik, den är misstänkt lik Alcens. Dock med högre frenesi.
Årets JVM flopp: egot Holtz
Årets JVM flipp: mailman Söderblom
I övrigt ett blekt och profillöst lag jämfört med de senaste 3-4 årens lag.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Brynäs var ett strykgäng långt innan Campese tog över.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Tänket med pengar på pilsner började inte ned Campese. Problemet är att pilsnerpengarna satsats på annat än att bygga ett starkt representationslag i SHL.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja:
Hur mycket av publiksiffror och sponsorintäkter kom ifrån löften och förväntningar utifrån 3 resp 10 års planen?
Behöver inte finnas någon speciel potential alls kvar nästa säsong efter dessa två även om vi skulle klara shl-kontraktet..
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: välkomna hem Kvist och Gunler!
Deras fart och frenesi behövs.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, självklart är produkten på isen det viktigaste. En bra produkt höjer publiksiffrorna och publikintäkterna. Men även senaste guldsäsongen kunde du få tag på gratisbiljetter under grundserien, så frågan är om Campese har höjt antalet och i så fall med hur många. Jag vill ändå hävda att det är starkt gjort att höja publiksiffrorna OCH publikintäkterna en säsong som 19/20 när laget var dåligt och harvade i Ingenmansland under i stort sett hela säsongen. Det får mig att tro på en "sovande" jättepotential om laget på isen presterar.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Åter
Campese skulle bygga det egna kapitalet, hade prognos på minus, men fick ett plus som kan härledas lika mycket till uteblivna värvningar typ boqvist (som skulle vara fördyr att ta tillbaka om man värvade ersättare) som något annat.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Den där taktiken kan funka en tid. Gratis inträde mot att ni köper mat, vin och bira. Funkar så länge laget vinner de flesta matcherna. Allt är bra, pengarna ramlar in i samma takt som ölpumparna pyser ut dryck. Plötsligt börjar laget förlora. De som mest kom för bira och stoj slutar komma. Det finns ölpumpar på närmare håll. Den som mest kom för hockeyn, som inte var så viktig när restaurangens omsättning var i centrum sitter nöjd med cmore i soffan.
Frågan är då: Vem ska betala lön till hållbarhetsdirektör och sargmålningsdirektör och den bedagade NHL-stjärnan?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Gav Brynäs ut fler fribiljetter än tidigare? Eller är det din upplevelse?

Men om det var så, blev korrelationen fler fribiljetter -> ökade publiksiffror -> ökade publikintäkter

Det var lyckat. Hade varit värre om det var fler fribiljetter -> ökade publiksiffror -> minskade/oförändrade publikintäkter

För många, många år jobbade jag hos en arbetsgivare som alltid fick fribiljetter av Brynäs. Därför vet jag att det är nåt som man har sysslat med länge.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Ja ökad öppen kommunikation. Svårt att se något annat.
Dela ut gratisbiljetter om det är höga publiksiffror man vill se och tycker det är bra. Jag tar jättegärna gratisbiljetter och bidrar till stämningen.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Att öka publiksiffrorna och biljettintäkterna var bra. Varför skulle det vara dåligt? Det skulle väl vara sämre för egna kapitalbyggandet att minska publiksiffrorna och biljettintäkterna?

Det var starkt att gå på plus när laget hamnade i Ingenmansland och verkligen inte inspirerade folk att leta sig till arenan 19/20. Skickligt manövrerat av organisationen att lyckas höja publiksiffrorna och biljettintäkterna trots det.

Nu är det inte så att jag älskar Campese på nåt sätt, men en del saker har varit bra under hans ledning.
Låst ämne

« · 2120450 · »