Brynäs IF

714004 inlägg · 7953 ämnen

Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021

« · 2120299 · » Till forumet


Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: inte om målet var att seriöst bygga det egna kapitalet!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Hur många fler gratisbiljetter gavs ut? För jag kan komma ihåg att gratisbiljetter har delats ut i många, många år.

I och med att både biljettintäkterna och publiksiffrorna höjdes måste balansen dom emellan ha varit accepabel. Svårt att dra en annan slutsats?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja:
” Oavsett om man är privatpartner eller inte så har Campese förbättrat kommunikationen. Han spelar med väldigt öppna kort kring föreningens ekonomi i coronatider,”
Var ju typ det jag sa, men det är typ det enda som konkret kan bevisas utan att dyka ner i bokföringen och kontrakt m.m.


”Det var bra gjort att få till ekonomin och höja publiksiffrorna”

Höja publiksiffrorna gjordes genom att sänka vissa biljetter och ha dela ut sponsorbiljetter osv osv Jag fick flera gånger gratisbiljett där företag fick gå i grupp, en gång gick jag i grupp om 300 - alla gratisbiljetter.
Då är frågan om det anses som lyckat?
De som betalt säsongsbiljett fick förhöjda omkostnader i och kring arenan, på bekostnad att andra fick billigare eller gratisbiljetter.
Fan nästa säsong kan han ju dela ut gratisbiljetter till 100% och jag lovar han tar alla publikrekord om det är det som är bra gjort,

Ekonomin skulle campese faktiskt BYGGA men hade inte mer kontroll än att prognosen först var minusresultat. Så där ser jag ett misslyckande.
Sedan är frågan hur mycket av vinsten som bestod i förlorade men ej ersatta spelare? Tänker bla boqvist.

Men det var inkompetensen som hur tydligt som helst, betydligt värre än sundlöv sagt, som kommunicerat genom grodor jag refererade till.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja om du har gett sexsiffriga belopp som privatperson så har du ju verkligen bidragit. Att du skulle fortsätta vara supporter var väntat, annars hade du inte gjort skäl för nicknamet :-)
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Ja, det har du nog rätt i, den gången blev Brynäs (Bengtzéns) kommunikation inte så lyckad. Folk blir mer besvikna om förhoppningarna är större.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Jag ser det på samma sätt, det är kollektivet som inte håller. Hur kan det se så passivt ut? Det är inte första matchen det ser ut så här. Ser JVM nu å då pratar Rickard Wallin och Erik Granqvist om hur forwards åker bort sig i period 2 och låter Finland skölja över Sverige. Känns som det gäller Brynäs oxå. Finns inget stop i mittzon utan det är fullfart mot backande backar som hamnar på hälarna.🤔
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Jag kommer att fortsätta att vara supporter. Men det är slut på fem- och sexsiffriga belopp.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Ja, det är väl så tyvärr.
Brynäs bidrog ju dock till folkstormen kring Palushaj genom att presentera stjärnforwarden Emil Forslund när alla förväntade sig Palushaj. Annars hade nog en del varit aningen lugnare. Tror jag.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, det är frivilligt att vara Brynässupporter och i allra högsta grad även frivilligt att skicka pengar till Brynäs. Ledsen om det har varit oklart för dig tidigare. För spelarna är Brynäs en arbetsgivare, och det skulle förvåna mig otroligt mycket om någon här inne skänker pengar till tidigare arbetsgivare.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Nä. De är inte supportrar. De har inga skyldigheter mot Brynäs. Det har inte jag heller. Du har just övertygat mig om att jag ska sluta skicka pengar till Brynäs. Bra för min ekonomi. Mindre bra för Brynäs.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Det är nog mer lagkänsla än klubbkänsla nu. Men om man sätter sig in i spelarnas situation, med en kort karriär där så mycket kulor som möjligt ska in, så är det bara att förstå och acceptera. Om man vill se klubbkänsla är det bara att lägga ner intresset för elitidrott, så enkelt är det. Den äkta klubbkänslan finns på amatörnivå. Därför som jag blev så överraskad över att så många blev så besvikna över att Palushaj inte visade klubbhjärta för Brynäs, trodde alla förstod att han bara spelade hockey i Sverige för pengarna.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Du talar om legoknektar. Å det är ju sant. Klubbkänsla finns inte längre. Var länge sedan det existerade.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, jag fattar att det är befogat att kritisera spelare när de inte levererar, men det finns en tendens hos vissa personer att alltid såga Bulan. Även när han faktiskt levererar. Och den här teorin om att han skulle må dåligt i Brynäs finns det ju noll belägg för, att han mådde dåligt när han blev ofrivilligt trejdad till Buffalo betyder på intet sätt att han skulle må dåligt bland släkt och vänner i Gävle.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: NHL-spelarna är inte supportrar, men de flesta av dom har redan genererat stora intäkter till Brynäs. De har varit nyckelspelare i Brynäs medan de har spelat för rookielöner och därefter genererat kompensation från NHL och andra intäkter (som när Brynäs vann guld senast, hade knappast gått utan några som spelar i NHL nu).

Att de inte fortsätter ge pengar till Brynäs är väl bara rimligt, dom är ju inte supportrar? Hur många personer skänker pengar till sina gamla arbetsgivare?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Ja men det ju just det som leder till att man får skiten över sig. Om det inte är när det är jobbigt som de ledande spelarna ska kliva fram, när fan ska de göra skäl för lönen.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Jag bryr mig inte om ifall spelarna är över- eller underbetalda - däremot trodde jag att Berglund skulle vara en ledande spelare och inte åka runt med klubban i en hand och peta. En poäng per match, eller ditåt, hade varit okej.
Tänker på de yngre spelarna som kanske ser upp till honom, vilka signaler sänder han ut med sitt kroppsspråk?
- - -
Ang. de snåla NHL-mångmiljonärerna - ja, de borde ha skänkt pengar till laget som tog dem till NHL. Det står jag för. Jag skänker ju mer till klubben - procentuellt sett - än vad dem gör.
Flest prylar när man dör - vinner - eller? Nej, just det.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Jag tror att Bulan och övriga tilltänkta nyckelspelare förstår att de förväntas leda laget i varje match. Om man har spelat över 700 NHL-matcher bör man väl förstå en sån sak, eller hur? Sen är det en helt annan sak att förstå det och att faktiskt kunna utföra det. Brynäs har ett stort kollektivt problem med matcher där motståndarna skruvar upp tempot, det är svårt att klandra enskilda spelare när man släpper 60 skott mot sig. Frågan är om någon presterade på en godkänd nivå mot Leksand, möjligtvis typ Mannberg.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Problemet med Bulan är att han haft spänst och fart i två matcher. Med sin bakgrund och lönekuvert ska han vara bland de två bästa på planen varje match, vecka efter vecka. Om inte han själv har hjärnceller som räcker för att räkna ut detta bör någon i organisationen upplysa honom vilka krav som kommer med lönen!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Det lyser verkligen igenom hur avundsjuk du är på högavlönade spelare. Samma sak med tramset om att NHL-stjärnorna är giriga för att de inte skänker pengar till Brynäs. Som jag skrev så hade Bulan och resten av laget problem med tempot idag. Samtidigt fattar jag att han är 32 år, hade ett långt uppehåll med covid-19 och spelade sin tredje match på kort tid. Det låter troligare att han skulle vara lite sliten än att han helt plötsligt spelar sämre för att han helt plötsligt mår dåligt, från att tydligen ha mått mycket bättre bara några dagar tidigare för han var ju uppenbarligen bra mot både Malmö och Färjestad.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
gevalia: Jag är trött på folk som säger att han åker sakta. Han har farten som behövs men han har en helt annan åkstil än mindre spelare.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Okej, jag ger mig. Du tycker att han var en fältherre idag och gör sig förtjänt av sin feta (bäst i laget?) lön.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Eller så är du dålig på att tolka hans spel och kroppspråk, om du alltid tycker han ser lat och mätt ut?

Det är många inklusive gubbarna på cmore som tycker att Bulan har gjort en bra säsong men du påpekar alltid hur dålig han är.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson:
Nä, inte med det mellanrummet. Och 6 p eller 1 p är också skillnad. De sju poängen behövs också.
Och mer träning mellan öronen.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Nej, om han mår tipp topp så är han väl bara lat och mätt då, kanske?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
#21 Fungerar bättre i NHL pga att det är mindre rinkar, är alldeles för dålig på grilllorna här, katastrof 🙈
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: Felix sämre än Andrén alltså? Nja, nej så dålig var väl inte Sandström ändå?

Tycker att Berglund ska vara bäst på plan mot ett lag som Leksand. Men hoppas som du att han varvar igång lagom till... kvalet?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: En 32-årig spelare gör två bra matcher efter ett långt uppehåll men har liksom resten av laget problem med tempot i tredje matchen på kort tid. Om det inte vore för att Bulan mådde dåligt i Buffalo hade du ju aldrig dragit den slutsatsen.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Nu dömdes ett offside-mål bort för Finland efter att granskning efterfrågats. Exakt det vi ville se i matchen vi tappade tidigare på säsongen. Något som bör införas i SHL?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Ja vad säger vi...?

Kvalificerat skitsnack säger jag. Andrén är bättre än många, Felix bla... Berglund är bra, har pondus, skott, ledaregenskaper och fysik.... Han kommer varva upp. Har gjort två bra matcher innan denna. Idag kom ju hela laget fel in i grejerna så svårt för Berglund att fixa biffen på egen hand... Sen har han en spelstil med sin storlek, som ser långsam ut... Han har inte explosivitet som sitt adelsmärke utan snarare driv och fysik...
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Sant det du skriver om Ersson. De trodde alltså att han skulle stå 80-90 % av matcherna?
#21 är... nej, orkar inte kommentera honom mer. Tror inte han mår så bra. Tyvärr.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Prolblemet med mv är att man ville ha en billig backup till den nya Markström. Ersson motsvarar ej förväntningarna och plötsligt ställs kraven att Andren ska vara den som räddar situationen. Han är värvad för att avlasta Ersson, inte som förste mv. Förmodligen kostar han hälften mot killen som drog norrut. You get what you pay for... Det har funnits sämre sen Jamie, dessutom värvade som förste.
Nr 21 är ett mysterium. Hur har han överlevt så länge i NHL? Måhända kan Peter hitta rätt knappar att trycka på innan han fryser fast i isen?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, all kommunikation riskerar ju att vinkla mot en, säkert mycket därför som många klubbar undviker att kommunicera. Men vi supportrar som ofta efterlyser just mer kommunikation borde väl kunna uppskatta den istället för att haka på mediernas häxjakter?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Jag håller med om att det offensiva spelet har högre nivåer och att (bortsett från idag) defensiven lyckas hålla motståndarna på utsidan oftare nu. Men i dagens match var Leksand många klasser bättre även fast skottstatistiken var lite missvisande iom att de droppade allt på mål och gick på de otaliga returerna. Brynäs skjuter ju minst i SHL som jämförelse. Men jag tvivlar på att vi tagit 3 poäng även med ett matchstraff på Berg. Leksands tempo och deras förmåga att vinna närkamperna var vi inte i närheten av. Det var ett fall tillbaka till oktober och nu får vi se hur spelarna tar denna överkörning mentalt. Kommer inte en rekyl mot OIK är PA tilllbaka på ruta ett igen. Återigen kommer frågan hur de jobbar med den mentala träningen...
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Till er som varit med ett tag: Jag påstår att 1. Andrén är den sämsta målvakt vi haft sedan Jamie Ram.
2. Att Patrik Berglund är den långsammaste, lataste och dyraste spelaren - sett till prestation - som vi någonsin(!) haft i klubben.
Nå, vad säger ni andra om dessa påståenden?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Problemet med denna öppenhet är att man blir slagpåse för en massa idioter med mediautrymne. Vad handlade t ex försnacket inför dagens match om. Hockey eller nyförvärv och underskott...
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
xxx BIF xxx: Oavsett om man är privatpartner eller inte så har Campese förbättrat kommunikationen. Han spelar med väldigt öppna kort kring föreningens ekonomi i coronatider, det är stor skillnad mot hur många andra klubbdirektörer hanterar den frågan.

Mycket bra har hänt under Campese. Det var bra gjort att få till ekonomin och höja publiksiffrorna när de sportsliga framgångarna uteblev. Och damlaget är ju att räkna med nu. Det som Campese har misslyckats med är att rekrytera tillräckligt bra sportslig kompetens runt A-laget, men rekryteringen av PA och hans ledarstab är förtroendeingivande och inger framtidshopp.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Huss: Helt rätt. Samma känsla har jag. Tycker dock att vissa saker är bättre nu än i höstas. Även om vi har problem i matchen så klappar vi inte ihop totalt med fyra insläppta på tre minuter t ex som vi gjorde stup i kvarten för nån månad sen. Det tolkar jag som att vi är på rätt väg. Dagens match mot knätofsarna är inte mer än en virvel i pissoaren. Låt dem glädjas. Vi vet vilka som är bäst!
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Blå grottan:
”Har sagt det, dags att tacka av Sundlöv efter denna säsong.”

Säger absolut inte emot dig.
Och ”nu finns inga ursäkter” var så fel det kunde bli på så många sätt, framförallt innan det började hända lite med sigalet mot Harper-Billins.

Men om man tycker det var en kommentar som påvisar inkompetens så förstår jag inte de som står upp för Campese. Han har ju verkligen sagt grodor som bevisar hans inkompetens långt värre än sundlöv. Men han hyllas som en bra ledare bara för han skapat ett ”kommunikativt” klimat - bara man betalar för det. (Har han ens löst ”problemet” med supporterkonflikten?)

Det mest skrämmande i detta är styrelsen som inte gör ett skit vilket påvisar ju också en hel del.
Att inte bytt CEO redan nu gör att jag tvivlar på att man tänker tanken inför 21/22 heller. Ingen är oersättlig ens i coronatider.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Jag tror att i begreppet ”fixa sig” ingår även scenariot ett lyckat negativt kval. Vårt problem är att när vi spelar riktigt dåligt så är det på nivån att OIK kan slå oss trots att de har en riktig dålig dag. När vi spelar bra så är vår nivå däremot så att vi slår OIK när de har en bra dag. Problemet är att laget är väldigt oförutsägbart och vi kan lika gärna få det ”bra” Brynäs som det ”usla” när det väl gäller.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Auchinleck: Är 3 av 21 matcher tätt?
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry:
Det suger mer getpung att vara nära och åka dit på en torsk med uddamålet än de flesta "19-61 matcherna". Shit happens... om det inte blir för många och de kommer för tätt (för då har spelarna redan lämnat skeppet).
En match i taget, Brad.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: Tyvärr är jag så gammal att jag minns den känslan. Även om det inte hände ofta på den tiden som var trevligare hockeymässigt.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Ja, tänk att kunna vara missnöjd efter att man tappat en poäng mot ett bottenlag. Minns inte känslan ens.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
bradberry: att det kan vara sådan skillnad mellan två matcher när man jämför mot FBK och denna.
Vi har inga spelare som kan grisa riktigt bra. Sedan saknas en general som står upp som Tolfsen gjorde i FBK.
Om spelarna var trötta som PA sa i PK varför inte lufta Solem som är en av de fysiskt starkaste spelaren i BIF
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Forsberg 1978: Utspelade eller våldtagna, du må så tycka. Jag hade fel. Det var i första de hade tre pp. Jag erkänner. Det måste väl ändå ses som positivt att vi fick en poäng trots att vi blev utspelade och våldtagna. När man läser här så hade vi värdelösa utespelare och en värdelös målvakt som släppte returer åt alla håll. Jobbigt för Leksand som bara fick två poäng mot såna sopor....
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Peja: Ja viktiga matcher stundar. Tyvärr tror jag denna match tog mycket på moralkontot... Att bli så fullständigt avklädda. Vann vi en närkamp på hela matchen? Det måste ju ta på psyket och moralen när man är så långt efter ett lag som Leksand...
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Forsberg 1978: Man kan ju i åtanke hur lite laget kunnat träna på sistone också, jag tror det spelar in. Sen vore det kanske klädsamt om vi kollektivt slutade använda ordet "våldtagna" som en hockeyterm..
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: 6 poäng på 3 matcher efter uppehållet är ändå bra. Nu väntar Oskarshamn och Linköping, det blir riktiga nyckelmatcher i jakten.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Mattson: Tabellen skrivs när alla spelat 52 matcher. Jag tror att det kommer att fixa sig. Det kommer inte att bli lätt men det kommer att lyckas. Att de som byggt laget har gjort ett dåligt jobb kan vi enas om. Jag tror trots detta att det kommer att lyckas. Det finns kunnande i laget.
Låst ämne

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Ständig: Fel igen Leksand hade 3st pp i första och endast ett pp i början av andra (Rödin hög klubba) så lägg ner förskönandet av brynäs insats nu, vi blev fullkomligt utspelade/våldtagna så är det bara och det är svensk hockeys största rån att vi fick en poäng! PUNKT SLUT!
Låst ämne

« · 2120299 · »