Historik
Föregående · 109 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sama: Rohdin är slut som artist, framförallt så håller han inte SHL nivå. Att plocka tillbaks spelare som inte levererat tidigare skulle vara ren idioti. Visserligen så brukar ju Brynäs vara ”duktiga” på att sparka/ta tillbaks folk men vi behöver nytt blod och spelare med utvecklingspotential, inte gubbar där bäst före datumet passerat. Kolla juniorer, killarna ger sitt yttersta vid varje byte utifrån deras förutsättningar. Dessa grabbar brinner för att bevisa att man vill komma långt i sin karriär och de flesta drömmer att en dag lira i NHL.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det är i alla fall ett fall framåt. Vi ligger inte så långt efter ett par lag ovanför och några vinster så är vi förbi. Försök att se något positivt utan att enbart se saker och ting med svarta ögon.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Tycker precis som de flesta här inne att man Brynäs varit usla i år men försöker hitta solglimtar
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Jag skrev att vi har varit betydligt bättre än SAIK även om vi tappade en hel del efter deras 2-2. Tror inte av erfarenhet att ”du” hade uttalat dig på samma vis om vi gjort 3 och 4-1 (missade två ggr öppet kasse).
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Tycker vi har varit betydligt bättre än SAIK hittills men vill man se det mesta som negativt så....
+ 3
Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
xxx BIF xxx: Det varit så i Brynäs i många år. Många gamla kompisar som har kommit och gått (fått kicken) för att sedan få komma tillbaks. Det finns dom som har fått kicken och sedan t.o.m fått kommit tillbaks till samma position. Tror någon att detta skulle kunna inträffa på ett seriöst företag? Icke sa Nicke! Allt är möjligt i Brynäs utom Campeses ”gissning” på fyra guld på tio år, trams...
Att man misshandlar vårt Brynäs kan vi inte acceptera och vi som betalar och ägnar våra dagar åt att analysera, hitta diverse lösningar (i många fall väldigt bra), kritisera (kallas i de flesta fall konstruktivt kritik) förtjänar en bättre ledning med individer som brinner för det sportsliga.
Att man misshandlar vårt Brynäs kan vi inte acceptera och vi som betalar och ägnar våra dagar åt att analysera, hitta diverse lösningar (i många fall väldigt bra), kritisera (kallas i de flesta fall konstruktivt kritik) förtjänar en bättre ledning med individer som brinner för det sportsliga.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
{2064}: ”Förtroendet är hundraprocentigt”- säger Anton Rödin till GD.
När har en spelare sagt något annat? Sedan så kan jag hålla med om att det är spelarna ute på isen som ska göra jobbet men om det inte finns tydlig spelplan och en duktig mental coach så kan det bli tufft. Nu är det så att vi ligger ett antal poäng efter men det kan svänga väldigt snabbt i hockey även om det inte är mycket som tyder på detta nu.
När har en spelare sagt något annat? Sedan så kan jag hålla med om att det är spelarna ute på isen som ska göra jobbet men om det inte finns tydlig spelplan och en duktig mental coach så kan det bli tufft. Nu är det så att vi ligger ett antal poäng efter men det kan svänga väldigt snabbt i hockey även om det inte är mycket som tyder på detta nu.
Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Brynäsgubbe: Ersson lämnar retur på varenda j...a skott. Vi har gnällt på Magnus S., Peters spelsystem är ta mig fan i sämre. Jag köper inte längre snacket om långa processer.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Man har hållit på fram och tillbaks med att forma kedjor men det kanske är en del av den långsiktiga processen
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Blir mera och mera ifrågasättande för varje dag som går kring implementeringen av det nya spelsystemet. Kollar man tabellen så ligger båda lag Peter tränat/tränar just nu i botten vilket kan peka åt att Peters koncept inte riktigt håller ett bättre nivå än den som tabellen och spelet ute på isen visar. Sedan så funderar jag på Ersson som plötsligt inte trivs med sin målvaktstränare och vill ha ett nytt ansikte/röst att vänja sig med och förhoppningsvis få komma tillbaks till formen han hade i början av säsongen. Tänk om personkemi inte stämmer denna gång heller? Ska man sparka ytterligare en person för att Ersson ska trivas?
Resultaten verkar vara trots allt en kombination mellan en svag trupp, gnälliga/bortskämda spelare men även ett spelkoncept som inte funkar för den befintliga truppen som inte klarar av att få ihop alla trådar för att det ska fungera.
Jag kanske har fel men det är i alla fall min känsla.
Trevlig fortsättning på helgen
Resultaten verkar vara trots allt en kombination mellan en svag trupp, gnälliga/bortskämda spelare men även ett spelkoncept som inte funkar för den befintliga truppen som inte klarar av att få ihop alla trådar för att det ska fungera.
Jag kanske har fel men det är i alla fall min känsla.
Trevlig fortsättning på helgen
+ 5
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Zappaholic: En enda 3 p har FBK innan dagens match på bortais och självklart så är det vi som bjuder på ytterligare 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
{8399}: Det verkar som timeout inte existerar i PA värld. Helt sjukt
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Brynäsgubbe: Desch är en av få som levererar i Brynäs. Tack Desch!
+ 2
Brynäs IF > Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
{8399}: Jag håller med P. Andersson, pausa SHL tillsvidare. Att åka runt och riskera att smittas och bidra till smittspridning kan inte vara ett vinnande koncept för någon av oss... Sedan så blir det märkligt att vissa lag spelat många fler matcher vilket även innebär ett tufft spelschema längre fram för vissa lag. Detta är inte optimalt
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Hellre vinst med grisspel än förlust med skönspel...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Blå grottan: Berglund ut, ovanligt. Killen är allt annat än stabil.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: I alla fall så läste jag nyss att Antons mål gjordes på mindre än 5 sekunder vilket är nytt rekord i SHL. Grattis Anton!!!
+ 11
Föregående · 109 · Nästa
Nu har tåget inte gått helt och några vinster i rak kan vi få vibbar att vi klarar oss från kvalet men det är inte mycket som tyder på detta idag men hopp är det sista som överger oss så nu kämpar vi vidare.