lapad

6180 inlägg · 915 besäkare

Historik

· 109 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Det har jag sagt/skrivit hela tiden men blivit sågat gång på gång av mina uttalanden. Man brukar ju säga att ”Sanningen kommer att komma fram förr eller senare ”... Nu är det en person som har uttalat sig men att vi inte ta vara på våra egna killar säger en hel del om kompetensen i ledningen. Campese har noll koll på det sportsliga och uttalar sig om fyra guld på tio år, Dackell förstör flera år framåt med sina superidiot värvningar samt förlängningar av kontrakt, Sundlöv tar över men skadan är redan skedd men även han gör bort sig på flera punkter.
Nu har tåget inte gått helt och några vinster i rak kan vi få vibbar att vi klarar oss från kvalet men det är inte mycket som tyder på detta idag men hopp är det sista som överger oss så nu kämpar vi vidare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Visst, det har han men jag pratar om här och nu.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sama: Rohdin är slut som artist, framförallt så håller han inte SHL nivå. Att plocka tillbaks spelare som inte levererat tidigare skulle vara ren idioti. Visserligen så brukar ju Brynäs vara ”duktiga” på att sparka/ta tillbaks folk men vi behöver nytt blod och spelare med utvecklingspotential, inte gubbar där bäst före datumet passerat. Kolla juniorer, killarna ger sitt yttersta vid varje byte utifrån deras förutsättningar. Dessa grabbar brinner för att bevisa att man vill komma långt i sin karriär och de flesta drömmer att en dag lira i NHL.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Hahahaha, den var bra 😅

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Ja, det är din åsikt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Ja, det verkar som P.A. har inte några större framgångar med sina ”process”. Hans koncept kanske passar bättre i en förening i lägre divisioner.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dallemas: Då kanske vi kan få in någon som brinner för att spela hockey men känner jag Sundlöv så blir det ingen eller någon som står utanför laget i typ Luleå, FBK eller något annat lag. Hoppas att jag har fel.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silly: Det är tufft redan som det är och det kommer vara slitsamt för laget. Får vi ytterligare ett par skador så får vi spela med juniorer.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Det är i alla fall ett fall framåt. Vi ligger inte så långt efter ett par lag ovanför och några vinster så är vi förbi. Försök att se något positivt utan att enbart se saker och ting med svarta ögon.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Tycker precis som de flesta här inne att man Brynäs varit usla i år men försöker hitta solglimtar

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Positiv som vanligt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Jag skrev att vi har varit betydligt bättre än SAIK även om vi tappade en hel del efter deras 2-2. Tror inte av erfarenhet att ”du” hade uttalat dig på samma vis om vi gjort 3 och 4-1 (missade två ggr öppet kasse).

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Tycker vi har varit betydligt bättre än SAIK hittills men vill man se det mesta som negativt så....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, det är signifikativt för ett lag som Brynäs. Att man dominerar fullständigt, träffar stolpen, missar öppet mål för att sedan släppa in bakåt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattiask Vad håller Alcén på med?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
kexxet: Våran 11-an gör bort sig totalt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Varför känns det som klockan står stilla när motståndarna har PP?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Svagt PP. Tror ändå att vi tar 3 pinnar idag

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
xxx BIF xxx: Det varit så i Brynäs i många år. Många gamla kompisar som har kommit och gått (fått kicken) för att sedan få komma tillbaks. Det finns dom som har fått kicken och sedan t.o.m fått kommit tillbaks till samma position. Tror någon att detta skulle kunna inträffa på ett seriöst företag? Icke sa Nicke! Allt är möjligt i Brynäs utom Campeses ”gissning” på fyra guld på tio år, trams...
Att man misshandlar vårt Brynäs kan vi inte acceptera och vi som betalar och ägnar våra dagar åt att analysera, hitta diverse lösningar (i många fall väldigt bra), kritisera (kallas i de flesta fall konstruktivt kritik) förtjänar en bättre ledning med individer som brinner för det sportsliga.

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
{2064}: ”Förtroendet är hundraprocentigt”- säger Anton Rödin till GD.
När har en spelare sagt något annat? Sedan så kan jag hålla med om att det är spelarna ute på isen som ska göra jobbet men om det inte finns tydlig spelplan och en duktig mental coach så kan det bli tufft. Nu är det så att vi ligger ett antal poäng efter men det kan svänga väldigt snabbt i hockey även om det inte är mycket som tyder på detta nu.

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Zzz: Knappast, Sundlöv klarar inte av att förvalta detta. Vi värvar folk som ingen annan vill ha alt gamla gubbar där bäst före datum passerat. Kanske bättre att sponsra laget till en återkomst till SHL.

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
{9179}: Är Molin med 😁?

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Brynäsgubbe: Ersson lämnar retur på varenda j...a skott. Vi har gnällt på Magnus S., Peters spelsystem är ta mig fan i sämre. Jag köper inte längre snacket om långa processer.

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
lapad: Nu får vi hoppas att man lägger ner årets SHL, det är enda chans att vi klarar oss

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Brynäs spelar bra (tar dock onödiga utvisningar) och motståndarna gör mål...

Brynäs IF > Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Forsberg 1978: Business as usual

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Man har hållit på fram och tillbaks med att forma kedjor men det kanske är en del av den långsiktiga processen

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Blir mera och mera ifrågasättande för varje dag som går kring implementeringen av det nya spelsystemet. Kollar man tabellen så ligger båda lag Peter tränat/tränar just nu i botten vilket kan peka åt att Peters koncept inte riktigt håller ett bättre nivå än den som tabellen och spelet ute på isen visar. Sedan så funderar jag på Ersson som plötsligt inte trivs med sin målvaktstränare och vill ha ett nytt ansikte/röst att vänja sig med och förhoppningsvis få komma tillbaks till formen han hade i början av säsongen. Tänk om personkemi inte stämmer denna gång heller? Ska man sparka ytterligare en person för att Ersson ska trivas?
Resultaten verkar vara trots allt en kombination mellan en svag trupp, gnälliga/bortskämda spelare men även ett spelkoncept som inte funkar för den befintliga truppen som inte klarar av att få ihop alla trådar för att det ska fungera.
Jag kanske har fel men det är i alla fall min känsla.
Trevlig fortsättning på helgen

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Lindström: Lite typisk att motståndarmålilsar höjer sig mot just Brynäs

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Zappaholic: En enda 3 p har FBK innan dagens match på bortais och självklart så är det vi som bjuder på ytterligare 3

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Forsberg 1978: Ok, lagade mat och såg inte.

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
{8399}: Det verkar som timeout inte existerar i PA värld. Helt sjukt

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Rödin1912: Alltså, så enkla mål vi släpper in.

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Brynäsgubbe: Desch är en av få som levererar i Brynäs. Tack Desch!

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Rödin1912: Tyvärr, vi är usla i egen zon. I kväll kan vi inte klaga på Ersson

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
Peja: Va faaan, vi som ska vara så starka i försvarszon i år.... FBK har lekstuga med oss. Pinsamt

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Färjestad
eltifoso: Har inte du gått vilse?

Brynäs IF > Brynäs-Färjestad
Nu jävlar tar vi 3 pinnar

Brynäs IF > Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
{8399}: Jag håller med P. Andersson, pausa SHL tillsvidare. Att åka runt och riskera att smittas och bidra till smittspridning kan inte vara ett vinnande koncept för någon av oss... Sedan så blir det märkligt att vissa lag spelat många fler matcher vilket även innebär ett tufft spelschema längre fram för vissa lag. Detta är inte optimalt

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Davey85: Såg ni K. Berglund? Var och köpte korv igen

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Lakim1912: Det är extremt tufft att jobba mot vind när målvakten släpper in grodor. Det tar ju på den mentala på vem som helst

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BratwurstMsenap: Ersson 🙁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Hellre vinst med grisspel än förlust med skönspel...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vi har ta mig fan i några backar i Brynäs som platsar knappast i division 1. Berglund, Björk,..och vad har hänt med Ersson?
Och vad spelar det för roll om vi dominerar matchen när vi ”inte” kan göra mål?

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
munkas: Vad i helvete???

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
bradberry: Blir så när man bara fjantar sig i PP. Va fan, vi måste skjuta

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Davey85: Exakt, han ser väldigt obekväm ut, stressad. Känns som han inte har riktigt koll på vad han och motståndarna befinner sig

Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Blå grottan: Berglund ut, ovanligt. Killen är allt annat än stabil.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Grattis Huge!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: I alla fall så läste jag nyss att Antons mål gjordes på mindre än 5 sekunder vilket är nytt rekord i SHL. Grattis Anton!!!

· 109 ·
Om lapad
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE