Historik
Föregående · 110 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Skulle gärna vilja plocka bort Danielsson i PP. Där händer inte mycket, tvärtom så skapar motståndare lägen så fort vi tappar pucken
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Det är flera backar i Brynäs som blir fruktansvärt stressade så fort pucken befinner sig i defensiven. Kolla Berglund, han viftar med sin klubba åt alla håll vilket inte direkt skapar trygghet för övriga i laget och målisen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Tror aldrig Sundlöv väljer själv att kliva av i och med att han kan inget annat än hockey och bor i Gävle. Får väl livstidskontrakt, antar jag
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Nej, Huge. Det har jag inte sagt någonstans. Du tolkar åter saker och ting på ditt vanliga sätt. Hur många arbetsgivare chansar att anställa någon som ska leverera en produkt som kan avgöra företagets vara eller inte vara? Jag hoppas naturligtvis fortfarande på att vi ska komma igång och börja skörda poäng och är en av dom som inte är för att sparka tränare. Man behöver tid men vi "behöver" varje pinne vi kan få.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: "Nu är ju truppen bara i början av en process som beräknas ta minst en säsong att genomföra, om inte mer."
Nu undrar jag verkligen om som är naiv, du eller jag. Att etablerade spelare ska behöva en hel säsong att komma in i det nya spel konceptet, det köper jag inte. Det är inte en ny vetenskap vi pratar om. Vad händer om vi ramlar ur och hälften eller fler försvinner ur truppen? Vad har vi åstadkommit då? Kommer du fortfarande tycka att Brynäs gjort ett bra arbete och sett till att för första gången lämna högsta serien?
Att värva nya spelare? Ja, jag är inte insatt i den delen utan utgår från aktuellt läge runt omkring oss med ansträngande ekonomi, permiteringar, uppsägningar, nedläggningar, m.m. Vi har heller ingen aning om SHL går att genomföra med tanken på smittoläget.
När det gäller Desch så blir det svårt för en idivid att trolla, det behövs fler som han för att det ska resultera i något.
Nu undrar jag verkligen om som är naiv, du eller jag. Att etablerade spelare ska behöva en hel säsong att komma in i det nya spel konceptet, det köper jag inte. Det är inte en ny vetenskap vi pratar om. Vad händer om vi ramlar ur och hälften eller fler försvinner ur truppen? Vad har vi åstadkommit då? Kommer du fortfarande tycka att Brynäs gjort ett bra arbete och sett till att för första gången lämna högsta serien?
Att värva nya spelare? Ja, jag är inte insatt i den delen utan utgår från aktuellt läge runt omkring oss med ansträngande ekonomi, permiteringar, uppsägningar, nedläggningar, m.m. Vi har heller ingen aning om SHL går att genomföra med tanken på smittoläget.
När det gäller Desch så blir det svårt för en idivid att trolla, det behövs fler som han för att det ska resultera i något.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Om du försvarar Brynäs s.k. process där man implementerar ett nytt spelsystem hur ska det då nya spelare klara av att komma in i något som nuvarande truppen inte lyckats på 13 omgångar + försäsongsmatcher? Jag tror inte att Brynäs har varken tankar (möjligen backup till Ersson) att värva nya spelare i och med rådande omständigheter och den ansträngda ekonomi. Sedan så tycker jag att truppen bör sätta ner sig och titta på gårdagens match tillsammans, framförallt för att se en kille som utmärkte sig över resten, jag siktar naturligtvis på Desch. Många kan lära sig mycket av honom, det handlar om jävla anamma och rätt inställning.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8975}: Det duger inte att maych efter match snacka om att "Det ser bra ut men vi får inte in pucken". Det handlar om att vinna, PA.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Men snälla, blir faktiskt riktigt förbannad. P. Berglund tappar pucken och sedan ser nonchalant ut.... Va faaan
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BratwurstMsenap: Bra fart på Desch idag. Tänk om fler kunde ta efter
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Tyvärr så är det väldigt mycket spel i sarghörnor vilket har Brynäs kört med de senaste åren, egentligen året efter Bulan lämnade oss. Men det visar ju också på att den mentala inte är på topp men även saknaden av ett tråd i spelet....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kalle Kamel: Undrar om Peter A själv vet om vilket spelsystem han försöker implementera?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Det var lite så jag resonerar. Alla process tar ju sin tid men det är trots allt etablerade (de flesta) spelare på isen som ska leverera men min upplevelse är att man fastnat i något som ingen har riktigt förstått. Att implementera ett nytt system ska inte behöva ta flera år, det kan ju kosta ett SHL plats, det kommer nya spelare som ska i sin tur lära sig det nya sättet att spela m.m.... Elit Idrotten handlar ju i slutändan om att vinna matcher, förstärka ett klubbmärke, det handlar om publiken och dom trogna fans, det handlar om ekonomi och levererar man inte så är det färre som vill spendera sina pengar på en förening som inte utvecklas framåt.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lägg ner årets säsong, det börjar bli parodi i det hela. Inställda matcher, ingen (nästan) publik på matcherna, vissa lag har spelat många fler matcher än andra, m.m. Det kostar även att spela matcher, resor, mat, övernattningar.
Brynäs IF > Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Lindström: Vi har släppt in massor med mål och gjort minst av alla lag. Det håller inte med PA-s spelsystem. Börjar tro (som folk nämnt redan) på att man tröttnat på PA. Kanske dags att han själv inser att det är dags att packa ihop för han har inte tillfört något.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Äckligt!!! Det enda som kan rädda oss är att man lägger ner för i år vilket har i och för sig Brynäs redan gjort
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Kanske är så att Brynäs spelare ville ha Corona distansiering mot Rögle, för säkerhets skull? Näää...., nu ska man inte vara dum men jag håller med men något är upp åt väggarna 🤔
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Pinsamt är sammanfattningen av dagens usla insats. Har vi inga vinnarskallar i Brynäs (utom Ersson)?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Undrar om vad PA har för spelidé? Vad har man egentligen tränat på under uppehållet? Ser ingen skillnad på från ifjol
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Väldigt klokt avvägning, anser jag. Hälsan kommer före allt annat.
Ha en trevlig fortsättning på veckan och var rädda om er 👍
Ha en trevlig fortsättning på veckan och var rädda om er 👍
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Det som är intressant i frågan är inställningen hos ett antal individer i laget, framförallt handlar det om s.k. stjärnor, välbetalda (överbetalda i mina ögon) spelare som glider omkring och ser trötta och nonchalanta ut. Trodde att Peter var en tuff tränare som vågar bänka spelare som inte presterar oavsett namn och status. Sedan finns det andra aspekter i det hela, kan vara så att vissa spelare inte gillar Peters attityd och spelidé, kanske rent av tycker att han inte tillför tillräckligt, inte vet jag.
Något är fel men det kan även vara den mentala biten men det försvarar inte individernas svaga insats (Bertilsson bla.a).
Sett ut från föregående året så borde laget på pappret prestera ett bättre resultat men det gäller att få en grupp individer att klaffa ihop.
Något är fel men det kan även vara den mentala biten men det försvarar inte individernas svaga insats (Bertilsson bla.a).
Sett ut från föregående året så borde laget på pappret prestera ett bättre resultat men det gäller att få en grupp individer att klaffa ihop.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Och varför envisas man att spela på samma sätt match efter match med Danielsson på blå? In med en back där, tycker jag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Inte ens fem minuter... Just det, vi ska tänka långsiktigt
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Nu är det definitivt kört. Vad ska man hitta på resten av kvällen ☹
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Tur Brynäs match mot Djurgården är framflyttad så nu får Peter sätta igång och jobba med mental coachning innan nästa match.
Föregående · 110 · Nästa