Brynäs IF

705154 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24

2104098 · » Till forumet


Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Peja: haha nej jag tycker bara Ölund och Molin är värdelösa centrar tyvärr aldrig sagt nånting om bulan som tekare eller sallinen men behövs tyvärr en andra center i Brynäs
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Axle San:
Ööööh...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Peja: Tekningar är dessutom i de absolut flesta fall helt oviktiga att vinna.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Brynäs21: Vem har hävdat att Molin och Ölund är grymma centrar?

Jag tänkte att det kunna vara intressant med lite fakta (statistik) mellan alla osakliga känsloyttringar, som inte minst du ger uttryck för.

Det är många saker som man kan ha olika uppfattningar om, men hur framgångsrika spelare är i tekningscirkeln är väldigt enkelt att reda ut med hjälp av statistiken. Att vara en bra tekare och att vara en bra center är dock inte samma sak, men det trodde jag var onödigt att påpeka fram tills nu.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Axle San: jag vet men Harper kommer ;)
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Peja: aja behåll era grymma centrar Molin och Ölund agerar inte sundlöv åker vi ut
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Brynäs21: Stoa kommer inte att spela i Brynäs, kan vi inte släppa det där?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Brynäs21: Patrik Berglund ligger etta i SHL:s tekningsliga med 67,74%. Han har vunnit 40 av 62 tekningar.

Motsvarande siffror på centrarna är:
- Linus Ölund 46%. Tagit 250 tekningar.
- Greg Scott 53,64%. Tagit 151 tekningar.
- Tomi Sallinen 50%. Tagit 128 tekningar.
- Emil Molin 41,61%. Tagit 149 tekningar.
- Adam Pettersson 53,12%. Tagit 32 tekningar.
- Oscar Birgersson 39,58%. Tagit 48 tekningar.

Bulan är alltså riktigt stark i tekningscirkeln, medan Molin och Birgersson är svaga. Relativt jämnt mellan Scott, Sallinen, Pettersson och Ölund.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
pettisbif2.0: va pratar du om egentligen den kommentaren var lika sjuk som dina laguppställningar
Berglund spelar ytterforward Molin vinner aldrig någon tek inte Ölund heller med stoa in som andre center har vi två heta centrar
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
bradberry: Fy vilken match igår, vilken förnedring. Jag tappade det helt och drog på mig ett matchstraff, aj, aj.
Sen angående Brynäs spel, varför i hela friden drog de inte av lite distansskott när lägen fanns, är det någon form av taktik tro?
Det kändes som att Brynäs ville avsluta så nära målet som möjligt, märkligt.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Brynäs21:
Berglund vinner ju alla tek och ligger etta i tekningsstatistiken..?

Handlar inte om att centern ska teka. Utan den bästa ska teka. Jag har förespråkat länge att PA ska sätta in Scott eller Bulan i BP spelet för att sen åka på byte.

När landar Sundlöv värvningen? Allt var väl klart??
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Skrubben: Klubben har skrivit ett brev till Privatpartners men vet inte om det gav så många svar...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Ryan stoa hade varit en spetsig andre center vi har bara en som vinner tek och det är Greg scott dom andra kan inte teka han hade varit väldigt nyttig för oss just nu
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Vi kan nog glömma Ryan stoa tror nog han går till hv


www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/EplMOG/skyttekungen-vill-till-shl
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Enaranger: Det är klart att det går att smitta spelare i andra laget, men situationerna på isen kan ändå inte jämföras med det egna laget där man delar omklädningsrum, buss osv. Verkar rent allmänt som att inomhusaktiviteter smittar mer och elithockeyn är ju en sådan.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Skrubben: Ja, det borde ju vara handskakat mellan PA och MS att PA ska referera till MS angående MV-tränarbeslutet. Och då måste han se till att vara tillgänglig för medierna.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Anmärkningsvärt att Sundlöv gått totalt under jord. GD har sökt honom i flera dagar. PA säger i intervjuer att Sundlöv ska motivera varför föreningen väljer att byta målvaktstränare. Artikeln som lades upp på hemsidan igår gav fler frågor än svar.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Peja:

Men när det är lite "gruff" mellan två spelare, så är det ju rätt stor
risk att en spelare som är smittad, råkar smitta en i andra laget.

Visserligen har ju spelarna visir. Men om de skriker på varandra
ansikte mot ansikte, då är det ju kanske inte det mest smittsäkra
beteendet man bör ha.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Peja: Nej, jag förstår det. Min poäng var att hockeymiljön fungerar som ett drivhus för vidarespridning i gruppen, när det väl "importerats" av någon i gruppen.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Huss: Absolut smittar den mycket inom laget, det jag menar är att olika SHL-lag kanske inte nödvändigtvis har smittat varandra. Spelarna kommer i kontakt med många människor mellan matcherna. När covid väl är inne i ett omklädningsrum sprider det sig ju mycket men SHL-lagen delar inte omklädningsrum.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Peja: Ja, det är nog inte enbart där men kombinationen kalla miljöer samt trånga omklädningsrum har ju gjort att det spridits som en löpeld hos en del juniorlag.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Enaranger: Samtidigt lever inte spelarna i en bubbla. Flera lag kan mycket väl ha fått covid-19 utan att för den skull ha smittat varandra.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
majk:

Det är ju konstigt att vi klarat oss egentligen.
För det känns ju som att Örebro kan ha fått det av Rögle.
Och vi mötte ju Rögle några dagar innan Örebro spelade mot dem.
Plus att vi hade en lång bussresa från Skåne.
Så om någon blivit smittad, så borde nästan alla blivit det under bussresan.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Huss: Ja för så mycket soppatorsk ska det inte bli. Mycket är nog det psykoogiska. Ni kom ut med självförtroende och spelar bra efter segern mot Frölunda. Sen faller ni ihop och har väl maximal otur i minut 20 i första.

Kommer bli riktigt tufft för er om spelarnas självförtroende börjar vackla. Matchen mot Oskarshamn är nog eran viktigaste match på väldigt länge. Förlust där och det börjar bli ett gap uppåt på riktigt.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
majk: Gällande tredje perioden så är det nog mentalt. Tyckte man gav upp redan vid Bergfors 4-1 mål. Sen kanske det sätter sig i skallen också att man dragit på sig väldigt många spelvändningar och att Ersson är skakig för närvarande.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
spolaisen: Det sprids väl lättast i tätbefolkade miljöer men jag har faktiskt inte orkat bry mig om hur läget är längre i förhållande till landet. Håller mig hemma så gott det går.
Men det känns som ni kommer bli smittade också. Alla lag lär gå igenom det. Försök tajma det runt jul så ni inte behöver flytta så mycket matcher.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
majk:
efter vad jag kan förstå ligger DIF i huvudstan och där grasserar väl coronan som värst...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Avsluta högt:
Lätt att vara efterklok, men spelarna borde tidigare ha läst av djurgårdsmålvaktens närkampsspel och sett det meningslösa i att försöka få in puckarna från nära håll.
En skymd målvakt och skott utifrån kan många gånger vara effektivare........
Tror att detta med skott från nära håll är en NHL-produkt, som passar små rinkar bättre...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Huss: Nu får ni ännu en match coronaflyttad. Det gäller att ni håller er friska. Annars blir det tufft att få ihop ett vettigt spelschema för er.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
spolaisen: Man tränar ju på, som man alltid säger, mera trafik på mål. Det är ju inte fel. Och så vill man, som man också säger, ha långa anfall "på dom". Det är ju också bra att få naturligtvis. Det bör ju ramla in en del mål om man lyckas åstadkomma detta. Men kanske blir det lite för mycket nära målvakten då som gör att han blir tät. Ett dilemma där. Men när man får riktiga skottlägen en bit ifrån, då skall det säga smack. I taket. Ett skott över är en bra ambition.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
bradberry:

Leifby är väl också den journalist som är mest "anti-SHL" i Sverige.

Sen brukar han skriva krönikor om sport i TV i Aftonbladet.
Där han också brukar ha rätt konstiga klagomål på vissa
sportsändningar. Typ att de inte varit tillräckligt nördiga
och mer av typen "Uppdrag granskning".
Han verkar vilja att sändningarna ska vara mer riktade till
specialintresserade som går på typ journalisthögskolan.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Zappaholic: "Inte ett dugg oroande. Anton kan, liksom de flesta elitspelare och tränare, skilja på prestation och resultat.

Sånt jobbar coacher mycket med att förmedla till sina spelare. Vi fans har desto svårare och blandar ofta ihop begreppen."

Jag tror nog dom flesta här kan skilja mellan begreppen prestation och resultat (däremot mål och vision verkar svårare).

men det är verkligen oroväckande att, som Brynäs verkar se det, dom senaste tre matcherna varit "bra prestationer" och man inte varit nära poäng i 2 av dem, faktiskt har det varit klara förluster.

Räcker då den prestation som Brynäs kan åstadkomma med sitt spel för att i slutänden nå önskade resultat. Det känns faktiskt tveksamt måste jag säga.

Återigen få jag dra upp den uttjatade processen som man antar ska leda till ännu bättre prestationer. Ska man fortsätta på inslagen väg och titta på prestationer som inte når resultat eller måste man göra en större förändring för att inte hamna i en ohållbara position, dvs fast förankrade i botten.

Goda prestationer ger inga gratisplatser i varken tabell eller i slutänden i shl.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Huge: Har hållt mig från att skriva för att inte strö salt i såren. Jag tycker era två första perioder är kanske era bästa på säsongen,(sett runt hälften tror jag) sen fattar jag inte vad som händer i tredje. Försöker ni ens? Ni ska ju vara det desperata laget men blir istället utspelade. Väldigt konstig och förändrad matchbild.

Ser man till senaste matcherna så har ni spelat upp er jämfört med den katastrofala starten. 3 poäng de tre senaste matcherna är i underkant. Fortsätter ni så här bör ni iaf klara att slippa kval.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
mk: Det största problemet med Leifby är att hans version av Svensk hockey är någon form av utopi. Där ekonomi är icke-fråga, halva serien ska bytas ut varje säsong, inga regelverk eller byråkrati. Allt ska vara lite flum flum och långsiktighet är väl skitsamma. Träläktare med bara ståplats och kokt korv i en iskall hall, allt var bättre för etc
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
bradberry: Samma här. Han blir bara självgodare för varje år.
Lyssnade oxå på podden ett tag. Men som du säger. Den blev bara mer och mer centrerad på de dom själva sa. Inget vettigt innehåll.
Bojkottar både Leifby och Surreholm.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Avsluta högt:
TROR du man tränar på närspel mot målvakterna??
Resultatet av att gå nära målvakten innan man provar skjuta leder ju ofta bara till en stort myller av mot och medspelare i målgården och pucken ligger blockerad någonstans under gröten av spelare...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Huge:
"trots osannolikt öppna lägen"

Ja, men trots osannolikt öppna lägen, så skjuter man inte..VARFÖR??
Tycker inte vi kan lasta på Ersson skulden för förlusten, som inte hade fått nåt att göra under första perioden och därför var KALL.
Brynässpelarnas ineffektivitet bär skulden till förlusten,,,
Varför måste de söka sig in på målvakten innan de avlossar skott..
ND siktade in sig en bit utanför målområdet och målvakten var chanslös på skottet..
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
spolaisen: Brynäs agerande på senare tid liknar en formtopp. Faktiskt. Att man då inte får med sig resultat är ju illavarslande. Det är detaljer som brister. Inte spelet som helhet. Ja, mot dagens stora, täta målvakter bör avsluten studeras och tränas på. Skulle vara intressant att se statistik på utfallet av avslutsförsök mot nedre halvan av buren alternativt övre halvan. Och därav dra slutsatser hur man tränar och agerar. Min analys är gjord. Brynäs har analytiker. Beskyller ingen för nåt fel. Dom jobbar nog med allt.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Enaranger: Spyr på Leifby! Mer självgod sarkasmjournalistik får man leta efter. En riktig tomte som försöker vinna billiga poänger genom andras olycka... Slutat läsa hans alster och den överskattade podden gav jag några chanser men tycker den andas för mycket....Leifby....
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Ständig:
Brynässpelarna försökte många gånger trä in pucken, kanske något de tränar på, men det verkar inte ge resultat under matcherna att skjuta i blindo.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Chanzone:

Ja ledningen i SHL lagen skulle typ haft bättre koll än
vad FHM gissade i somras (enligt de journalisterna).
Kanske inte så svårt i och för sig. Med tanke på hur
mycket fel FHM haft.

Kanske Tegnells ersättare då är tänkt att hittas bland
ledningen inom någon SHL klubb i så fall. Om kravet
från dessa sportjournalister är att de bör ha gissat
utvecklingen av pandemin, bättre än FHM.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Lunkan: "vi måste börja få ording på grejerna snart."

Absolut. Nu hade vi ändå bra ordning på grejerna igår, att vi inte sätter nån puck trots osannolikt öppna lägen efter kraftigt spelövertag i första och att Ersson sen skänker bort 2 mål är ju sånt som händer ibland. Nu blev det tyvärr väldigt avgörande igår trots att vi gör en riktigt bra match rent spelmässigt.
Vid många av alla tidigare förluster har det ju oftast berott på dåligt försvarsspel i allmänhet, det var iaf inte det vi föll på igår.
Kändes som en märklig undantagsmatch igår där vi gör nästan allt rätt men blir straffade stenhårt pga nästan uteslutande darrigt målvaktsspel.
Nåt som Andreasson förhoppningsvis ska försöka rätta till.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Avsluta högt:
I gårdagens match verkade intentionerna vara att gå så nära målvakten som möjligt innan man avlossade skott. Tror att dagens målvakter är täta efter isen. Går inte skjuta igenom målvaktens skridskor och benskydd.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Blå grottan: Minns inte om det var Wennerholm eller Leifby som hade en rätt provocerande krönika om att man minsann absolut inte skulle stänga ligan för nerflyttning och bara flytta upp lag. Tog bara hänsyn till det ekonomiska, att klubbarna inte hade skött sig. Att man redan i våras skulle veta exakt hur det skulle te sig framöver.

Det största problemet är väl ändå den sportsliga orättvisa som kan drabba lagen. Ett lag som nu enligt experterna skött sig ”exemplariskt” kan ju faktiskt åka ut och kanske t om gå i konkurs just pga sportslig orättvisa.

Ibland verkar det dom inte tänker särskilt långt. Iofs är det kanske ingen tillfällighet att dom är just sportjournalister.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Blå grottan: "Hunnit tänka" var en snäll formulering.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Chanzone: Han skriver alltid innan han hunnit tänka igenom sina resonemang..
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Chanzone: apropå Wennerholm så skrev ju han något om antalet hemmamatcher påverkar hur serien ser ut. Brynäs har spelat 5 hemmamatcher och 10 bortamatcher vilket borde vara en fördel trots att det inte är publik. Bara att slippa sitta på en buss flera timmar innan match är ju en fördel. Brynäs bortafacit är ju riktigt dåligt hittills så hoppas det är en liten förklaring till tabellplacering
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Wennerholm på Aftonbladet verkar ju inte vara den vassaste kniven i lådan om man säger så. Räknar med publik på arenorna strax efter nyår. Fattar han inte att riskgrupperna får vaccin först och att vi vanliga dödliga kanske får vänta ända så länge som till sommaren. Jisses.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Huge: Nu blev det inte om tyvärr.

Vi borde petat in ett par puckar första 10,synd att vi hittar ett sätt att förlora den här matchen. Dif hade flera tunga namn borta ändå förlorar vi med 3 mål.

Vi har gjort minst och släppt in flest mål, vi måste börja få ording på grejerna snart. Vill verkligen inte behöva spela bäst av 7 för att överleva i vår. Dock ser spelet inte lika illa ut som tidigare så än finns det hopp.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Brynäs kan inte utnyttja spelövertag. Brynäs missar att göra mål på öppna chanser. Brynäs släpper in mål i lägen där det inte borde bli mål. Man har förlorat sju av de senaste åtta matcherna. I anfallszon spelas pucken nio gånger av tio efter sargen. I egen zon har man en förkärlek att chippa in pucken i slottet vilket ofta leder till mål för motståndarna. Det är märkligt att detta sker trots att PRESTATIONEN är bra i matcherna.
Låst ämne

2104098 · »