Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
DIFFEN: Detta är en siffra enligt aplusb.
Förmodligen för att man bla ökar organisationen och den vägen har vi vandrat tidigare med mindre lyckat resultat.Jag kommer aldrig att förstå det tänket att snåla på herrlaget och satsa på annat.
Herrarnas sportsliga resultat är i princip det som styr hela det ekonomiska resultatet.
Det blir en jäkla massa miljoner vi förlorar om herrlaget skulle gå dåligt nästa säsong.
Lek med tanken att publiksnittet sjunker med 500 personer i snitt pga dåliga resultat det blir en jäkla massa pengar.Skulle vi dessutom missa slutspelet så blir det ekonomiska resultatet en katastrof.
Vi har gjort det misstaget efter 2012 och 2017 med känt resultat.
Därför anser jag att det är bättre att tillföra Alcen mera pengar än att satsa dessa pengar på bla nya tjänster som vi klarat oss utan.
Det går fort utför efter säsongerna 2012 och 2017 så slutade de ekonomiska resultaten på två siffriga minus resultat om jag minns rätt.
Nu sågar jag inte lagbygget som är långt ifrån klart men frågan är vem som har gjort rätt de sportcheferna som har satt sina lagbyggen eller Alcen som har en hel del hål att fylla.
Förmodligen för att man bla ökar organisationen och den vägen har vi vandrat tidigare med mindre lyckat resultat.Jag kommer aldrig att förstå det tänket att snåla på herrlaget och satsa på annat.
Herrarnas sportsliga resultat är i princip det som styr hela det ekonomiska resultatet.
Det blir en jäkla massa miljoner vi förlorar om herrlaget skulle gå dåligt nästa säsong.
Lek med tanken att publiksnittet sjunker med 500 personer i snitt pga dåliga resultat det blir en jäkla massa pengar.Skulle vi dessutom missa slutspelet så blir det ekonomiska resultatet en katastrof.
Vi har gjort det misstaget efter 2012 och 2017 med känt resultat.
Därför anser jag att det är bättre att tillföra Alcen mera pengar än att satsa dessa pengar på bla nya tjänster som vi klarat oss utan.
Det går fort utför efter säsongerna 2012 och 2017 så slutade de ekonomiska resultaten på två siffriga minus resultat om jag minns rätt.
Nu sågar jag inte lagbygget som är långt ifrån klart men frågan är vem som har gjort rätt de sportcheferna som har satt sina lagbyggen eller Alcen som har en hel del hål att fylla.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gunders son: Exakt.Ser man till lagbygget just nu och det faktum att utgifterna ökar med 20miljoner på övrig verksamhet och att Alcens kassa inte ökar så påminner detta om den vägen vi vandrade efter säsongerna 2012 och 2017.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ME88x: Djoos kan jag hålla med om och det kan vara illavarslande för framtiden.
Djoos hade dock stora skadeproblem.
Vi får hoppas att Djoos med en bra försäsongsträning steppar upp och blir den toppbacken i SHL som han värvades för att bli.Det är nästan ett måste om nästa säsong ska bli lyckad.
Djoos hade dock stora skadeproblem.
Vi får hoppas att Djoos med en bra försäsongsträning steppar upp och blir den toppbacken i SHL som han värvades för att bli.Det är nästan ett måste om nästa säsong ska bli lyckad.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gunders son: Källgren var väl i princip den ende som enligt mig underpresterade förra säsongen.
Lägg till att det finns frågetecken kring hans fysiska status inför nästa säsong.
Önskvärt vore en ny förstemålvakt.
Lägg till att det finns frågetecken kring hans fysiska status inför nästa säsong.
Önskvärt vore en ny förstemålvakt.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
ME88x: Tror inte det blir en rejäl besvikelse för Söderström om han inte lyckas få ett kontrakt i NHL nästa säsong.
Givetvis vill alla ha ett NHL kontrakt men eftersom Söderström själv har sagt att det krävs ett bra kontrakt för att han ska åka över igen nästa säsong så är han nog medveten om att det kan bli svårt.
Han verkar inte vara den spelaren som vill hänga sig kvar där borta till varje pris om så vore fallet skulle han inte spelat med oss denna säsongen.
Skulle faktiskt bli förvånad över om han inte blir kvar i Brynäs nästa säsong.
Givetvis vill alla ha ett NHL kontrakt men eftersom Söderström själv har sagt att det krävs ett bra kontrakt för att han ska åka över igen nästa säsong så är han nog medveten om att det kan bli svårt.
Han verkar inte vara den spelaren som vill hänga sig kvar där borta till varje pris om så vore fallet skulle han inte spelat med oss denna säsongen.
Skulle faktiskt bli förvånad över om han inte blir kvar i Brynäs nästa säsong.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Jonjo: Någon som kan förklara vad J17 eller U18 står för inom hockeyn.
Är det året som de är födda som gäller?
Är man född 2009 och spelar fotboll så är det U16 som gäller även om man inte längre är yngre än 16 vilket jag trodde U16 stod för.Det är året man fyller 16.
Inom hockeyn där säsongen börjar sent på året och sträcker sig över början på nästa år så kommer vissa spelare i ett U16 tom hinna fylla 17 enligt fotbollens regelverk.
Var inne och kollade Brynäs J18 och där är alla spelare födda 2009 vilket innbär att de kommer att vara under 18 när säsongen är klar.
Är det andra regler som gäller inom hockeyn?
Är det året som de är födda som gäller?
Är man född 2009 och spelar fotboll så är det U16 som gäller även om man inte längre är yngre än 16 vilket jag trodde U16 stod för.Det är året man fyller 16.
Inom hockeyn där säsongen börjar sent på året och sträcker sig över början på nästa år så kommer vissa spelare i ett U16 tom hinna fylla 17 enligt fotbollens regelverk.
Var inne och kollade Brynäs J18 och där är alla spelare födda 2009 vilket innbär att de kommer att vara under 18 när säsongen är klar.
Är det andra regler som gäller inom hockeyn?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Peja: Om jag förstått rätt så är Bäckis inte med på försäsongsträningarna.
Borde han inte varit det om han vore aktuell för Brynäs.
Han har haft ett långt uppehåll och borde behöva den träning eller för att känna av om kroppen håller.
Borde han inte varit det om han vore aktuell för Brynäs.
Han har haft ett långt uppehåll och borde behöva den träning eller för att känna av om kroppen håller.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Huge:
Hallam har i sanning storstilade resultat inte bara gårdagens match utan även tidigare turneringar.
Utslagna mot Lettland,storstryk mot Tjecken och utslagna förra säsongen kryddat med storförlusten igår lägg till Fournation där vi tog en enda seger när turneringen var över för våran del.
Jag pudlar Huge Hallam är en riktig mästarcoach.
Det visar resultaten i varenda turnering vi har varit med om sedan Hallams övertagande av Tre kronor.
Hallam har i sanning storstilade resultat inte bara gårdagens match utan även tidigare turneringar.
Utslagna mot Lettland,storstryk mot Tjecken och utslagna förra säsongen kryddat med storförlusten igår lägg till Fournation där vi tog en enda seger när turneringen var över för våran del.
Jag pudlar Huge Hallam är en riktig mästarcoach.
Det visar resultaten i varenda turnering vi har varit med om sedan Hallams övertagande av Tre kronor.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Huge: Där har du riktigt fel i Huge.
Hade man offrat tiden och förberett sig på bästa sätt så hade man gjort vad man kunnat.
Det är riktigt jäkla nonchalant av ledningen att anse att laget inte behövde den träningen för att spela ihop sig så gott det går samt att vässa både BP och PP.
Du tar tillfället i akt att dissa svensk hockyexpertis för att hylla och försvara en tränare som är ansvarig för denna brakförlust och som har varit ansvarig för andra miserabla landslagsmisslyckande.
Det är i sanning mycket komiskt 😂😂😂😂
Det finns dock en möjlighet att de flesta experter har fel det måste erkännas.
Det är att Sam Hallam har haft en sällsynt otur med resultaten i de större turneringarna han varit ansvarig den chansen finns.Enligt dig är det säker så men enligt mig osannolikt.
Hade man offrat tiden och förberett sig på bästa sätt så hade man gjort vad man kunnat.
Det är riktigt jäkla nonchalant av ledningen att anse att laget inte behövde den träningen för att spela ihop sig så gott det går samt att vässa både BP och PP.
Du tar tillfället i akt att dissa svensk hockyexpertis för att hylla och försvara en tränare som är ansvarig för denna brakförlust och som har varit ansvarig för andra miserabla landslagsmisslyckande.
Det är i sanning mycket komiskt 😂😂😂😂
Det finns dock en möjlighet att de flesta experter har fel det måste erkännas.
Det är att Sam Hallam har haft en sällsynt otur med resultaten i de större turneringarna han varit ansvarig den chansen finns.Enligt dig är det säker så men enligt mig osannolikt.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Huge: Resultatet talar för sig själv vi blev helt utskopade.
Du,Hallam och spelarna är nog de enda som anser att de kunde blivit sämre med träning.
Att träning ger färdighet är en gammal sanning som kanske flugit över ditt huvud.
Speciellt som laget hade behövt träningen för att bli mera samspelta.En lång träning dagen före match verkade dock inte påverkat USA negativt men de kanske tål lite extra träning bättre än svenskarna.
Inte direkt så att Hallam blir hyllad för sitt beslut av diverse experter att låta spelarna vara ute och roa sig istället för att träna.
Du,Hallam och spelarna är nog de enda som anser att de kunde blivit sämre med träning.
Att träning ger färdighet är en gammal sanning som kanske flugit över ditt huvud.
Speciellt som laget hade behövt träningen för att bli mera samspelta.En lång träning dagen före match verkade dock inte påverkat USA negativt men de kanske tål lite extra träning bättre än svenskarna.
Inte direkt så att Hallam blir hyllad för sitt beslut av diverse experter att låta spelarna vara ute och roa sig istället för att träna.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
spolaisen: Sam Hallam lägger in frivillig träning dagen före match,USA kör ett längre träningspass.
Det är riktigt jävla oseriöst och viasar att de inte tar turneringen på speciellt stort allvar.
Enligt mitt sätt att se det hade Tre kronor behövt alla tillfällen i världen att spela ihop laget men den tog de inte utan var ute och fikade istället.
Sedan är frågan är alla förbundskaptener såhär dåliga eller är svenskhockey inte bättre?
Sen är det ett måste att se VMs mest meningslösa match,bronsmatchen
Kanske inte för Danmark men jag kan inte bry mig mindre om det skulle bli en STOR REVANSCH.
Det är riktigt jävla oseriöst och viasar att de inte tar turneringen på speciellt stort allvar.
Enligt mitt sätt att se det hade Tre kronor behövt alla tillfällen i världen att spela ihop laget men den tog de inte utan var ute och fikade istället.
Sedan är frågan är alla förbundskaptener såhär dåliga eller är svenskhockey inte bättre?
Sen är det ett måste att se VMs mest meningslösa match,bronsmatchen
Kanske inte för Danmark men jag kan inte bry mig mindre om det skulle bli en STOR REVANSCH.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Tycker det är riktigt smart..Vad man vill se det är att vi har spetsspelare på plats när säsongen börjar.Att värva spets när säsongen har startat är nära nog omöjligt åtminstone i November och framåt kanske möjligt i Augusti-September.Vi måste låta våra lovande juniorer få chansen tar de inte den kommer det finnas breddspelare att värva det brukar inte vara omöjligt.
Förövrigt tycker jag att Fjällby namnmässigt är en värvning Brynäs igenom historien sällan varit i närheten av att kunna ro iland såvida spelaren inte haft någon anknytning till Brynäs.
Fjällby hade en liten dip ponängmässigt förra säsongen annars tycker jag att han haft bra siffror i Ahl och även producerat lite i Nhl.Även bra plus minus statistik ja vet man ska inte titta förmycket på den statistiken men är den ständigt bra eller dåligt så är det ett tecken.
Därför är jag mycket mera positiv till en av Alcens värvningar än den andra.
Tror Fjällby blir en kanonvärvning.
Förövrigt tycker jag att Fjällby namnmässigt är en värvning Brynäs igenom historien sällan varit i närheten av att kunna ro iland såvida spelaren inte haft någon anknytning till Brynäs.
Fjällby hade en liten dip ponängmässigt förra säsongen annars tycker jag att han haft bra siffror i Ahl och även producerat lite i Nhl.Även bra plus minus statistik ja vet man ska inte titta förmycket på den statistiken men är den ständigt bra eller dåligt så är det ett tecken.
Därför är jag mycket mera positiv till en av Alcens värvningar än den andra.
Tror Fjällby blir en kanonvärvning.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Manduin: Missat det där med nettolönen.
Är de sociala avgifterna så höga när de betalar artistskatt.
Om en svensk spelare tjänar 150 000kr i månaden så är väl även det en nettolön som han tjänar 12 månader om året.Är det korrekt?
Då blir det inte så mycket dyrare att värva Kloos under en del av säsongen istället för en spelare som tjänar 150 000kr i månaden.
När årsbudgeten är sammanställd.
Om nu detta är korrekt vad skulle ni föredra en spelare som tjänar 150 000 kr i månaden eller att spela en junior istället fram till att Kloos ansluter.
Givetvis en ren hypotetisk fråga men med tanke på att vi har lovande juniorer tror jag att det skulle funkat bra kommande säsong.
Är de sociala avgifterna så höga när de betalar artistskatt.
Om en svensk spelare tjänar 150 000kr i månaden så är väl även det en nettolön som han tjänar 12 månader om året.Är det korrekt?
Då blir det inte så mycket dyrare att värva Kloos under en del av säsongen istället för en spelare som tjänar 150 000kr i månaden.
När årsbudgeten är sammanställd.
Om nu detta är korrekt vad skulle ni föredra en spelare som tjänar 150 000 kr i månaden eller att spela en junior istället fram till att Kloos ansluter.
Givetvis en ren hypotetisk fråga men med tanke på att vi har lovande juniorer tror jag att det skulle funkat bra kommande säsong.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Hur räknas lönekostnaderna.
Kloos löneanspråk är Ca 200 000 per säsong vilket är Ca 16 600 dollar i måndagen vilket motsvarar ca 170 000kr i månaden.Enligt Expressen.
Det känns som jag har missat något.
I dag är det inte ovanligt med spelarlöner i mellan 200-300 000 kr i månaden.
Enligt mig är det rena reapriset på Kloos.
Är det så att Kloos pga skattetekniska skäl enbart kommer spela ca 6 månader så blir iofs månadslönen hög men årskostnaden blir dock inte så dyr.
Hade varit helt nöjd med att få in Kloos i November och spelar med en junior till dess.
Kloos löneanspråk är Ca 200 000 per säsong vilket är Ca 16 600 dollar i måndagen vilket motsvarar ca 170 000kr i månaden.Enligt Expressen.
Det känns som jag har missat något.
I dag är det inte ovanligt med spelarlöner i mellan 200-300 000 kr i månaden.
Enligt mig är det rena reapriset på Kloos.
Är det så att Kloos pga skattetekniska skäl enbart kommer spela ca 6 månader så blir iofs månadslönen hög men årskostnaden blir dock inte så dyr.
Hade varit helt nöjd med att få in Kloos i November och spelar med en junior till dess.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur ser Brynäs lönekostnad ut för Bertilsson?
Finns det någon försäkring som täcker lönekostnaden eller får Brynäs stå för större delen av lönekostnaden?
Försäkringskassan täcker väl bara en del.
Finns det någon försäkring som täcker lönekostnaden eller får Brynäs stå för större delen av lönekostnaden?
Försäkringskassan täcker väl bara en del.
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Gavve: Allting slutar dock på samma sätt lex VAR.
Domarna som dömer klarar inte av att konsekvent följa regelverket.
Det är samma inkonsekventa domslut trots alla hjälpmedel.
Ser bara en fördel med VAR och situationsrum och CC det är vid offside eller om pucken eller bollen varit över mållinjen även om det ibland är löjligt med en tånagels offside i fotboll.
Min åsikt skrota skiten och låt domarna döma på planen det blir lika korrekt vad gäller utvisningar som om man använder alla situationsrum i världen.
Domarna som dömer klarar inte av att konsekvent följa regelverket.
Det är samma inkonsekventa domslut trots alla hjälpmedel.
Ser bara en fördel med VAR och situationsrum och CC det är vid offside eller om pucken eller bollen varit över mållinjen även om det ibland är löjligt med en tånagels offside i fotboll.
Min åsikt skrota skiten och låt domarna döma på planen det blir lika korrekt vad gäller utvisningar som om man använder alla situationsrum i världen.
Brynäs IF > Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Peja: Otroligt skönt om Djoos kommer igång.
Det är otroligt viktigt inte bara för detta slutspelet utan att det rätar ut ett frågetecken inför nästa säsong angående hans kvaliter.
Angående Berras status och hans korsbandsskada.
Om Berra varit fotbollsspelare så skulle även hela nästa säsong varit körd.Är det lika illa för hockeyspelare eller har de någon form av specialskydd.
Det är otroligt viktigt inte bara för detta slutspelet utan att det rätar ut ett frågetecken inför nästa säsong angående hans kvaliter.
Angående Berras status och hans korsbandsskada.
Om Berra varit fotbollsspelare så skulle även hela nästa säsong varit körd.Är det lika illa för hockeyspelare eller har de någon form av specialskydd.
Brynäs IF > Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Jonjo: Hela detta slutspelet har varit nervöst på ett positivt sätt tillskillnand ifrån de två föregående säsongerna.Då var det negativ nervositet och fallhöjden var hög.
I år har Brynäs redan lyckats över förväntan och allt är nu en bonus även om det såklart är jobbigt och tråkigt att åka ur slutspelet så kan vi alltid se tillbaka till säsongen för två år sedan och konstatera att det kunde varit värre.
I år har Brynäs redan lyckats över förväntan och allt är nu en bonus även om det såklart är jobbigt och tråkigt att åka ur slutspelet så kan vi alltid se tillbaka till säsongen för två år sedan och konstatera att det kunde varit värre.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Hv spelaren begick ett regelfel han spelade med hög klubba nu råkade han träffa sin egen spelar men det var dock farligt spel.
detta ledde till en ett spelstopp som drabbade motståndarna negativt.
Borde inte Hv spelaren åkt?
Eller är regeln tydlig utvisning för hög klubba gäller bara vid träff av motståndare.
detta ledde till en ett spelstopp som drabbade motståndarna negativt.
Borde inte Hv spelaren åkt?
Eller är regeln tydlig utvisning för hög klubba gäller bara vid träff av motståndare.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vad säger regeln
Är det hög klubba så är det hög klubba det borde inte spela någon roll om det är medspelare eller motspelare man träffar speciellt inte om det leder till en avblåsning.
Är det hög klubba så är det hög klubba det borde inte spela någon roll om det är medspelare eller motspelare man träffar speciellt inte om det leder till en avblåsning.
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
Kulltorp: Helt ok med en förhoppningsvis kortare svacka.Normalt sett så brukar vi ha en två tre kortare eller längre svackor per säsong.Nu kan vi bara åka med och se framåt mot ett slutspel utan att att vara nervös för att hamna i ett kvalspel.
Skulle iofs vara kul att vinna serien.
Skulle iofs vara kul att vinna serien.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Linköping HC - Brynäs IF 2025-01-07
nittontolv: Frågan är vilket Serneke det är som sponsrar Frölunda
IFK Göteborg drabbas inte för deras sponsor är Serneke group.Det företaget som gick i konkurs Är Serneke AB Sverige.
Om jag nu förstått allting rätt.
IFK Göteborg drabbas inte för deras sponsor är Serneke group.Det företaget som gick i konkurs Är Serneke AB Sverige.
Om jag nu förstått allting rätt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Som förälder till två barn som spelade barn och ungdoms fotboll fanns det nästan bara nackdelar.
Intersport är förstora och nonchalanta i sitt bemötande vad gäller bemötande av sina idrottsutövande kunder som i princip var bundna igenom idrottsföreningarna till Intersport.
Detta gäller prisbild, utbud och även i många fall även leveranstid.
Det gällde exempelvis att vara där rätt dag och när rätt dag var det kunde man i princip inte veta
Det hände att man åkte tre mil till Intersport bara för att vända hem igen när inte ansvarig för föreningslivet var på plats.
Kan lugnt säga att det finns utrymme för förbättringar när det gäller Intesport och klubbarna.
Intersport är förstora och nonchalanta i sitt bemötande vad gäller bemötande av sina idrottsutövande kunder som i princip var bundna igenom idrottsföreningarna till Intersport.
Detta gäller prisbild, utbud och även i många fall även leveranstid.
Det gällde exempelvis att vara där rätt dag och när rätt dag var det kunde man i princip inte veta
Det hände att man åkte tre mil till Intersport bara för att vända hem igen när inte ansvarig för föreningslivet var på plats.
Kan lugnt säga att det finns utrymme för förbättringar när det gäller Intesport och klubbarna.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Detta är iofs en ledande fråga.
Men bör inte Alcen stärka upp forwardsidan i slutet på säsongen inte enbart pga sportsliga grunder utan även ekonomiska.
Tänker att man kan få in en spelare till fjärdekedjan som gör den formationen lite vassare och bredden bättre.
Kan vara avgörande hur långt vi kommer att kunna gå i ett slutspel.
Förlusten blir inte jättestor om vi åker ut direkt men vinsten blir desso större om vi går längre i ett slutspel.
Men bör inte Alcen stärka upp forwardsidan i slutet på säsongen inte enbart pga sportsliga grunder utan även ekonomiska.
Tänker att man kan få in en spelare till fjärdekedjan som gör den formationen lite vassare och bredden bättre.
Kan vara avgörande hur långt vi kommer att kunna gå i ett slutspel.
Förlusten blir inte jättestor om vi åker ut direkt men vinsten blir desso större om vi går längre i ett slutspel.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är det bara jag som inte kan sluta att titta på tabellen.
14 poäng ner till plats sju.
16 poäng ner till plats 11
25 poäng ner till kvalplats man tror att man drömmer.
14 poäng ner till plats sju.
16 poäng ner till plats 11
25 poäng ner till kvalplats man tror att man drömmer.
+ 19
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Känns jäkligt bra just nu tar vi 11 poäng till under säsongen så tangerar vi HVs poängskörd förra säsongen då de slutade på plats 13 frågan är om HV och Modo kommer upp i flera poäng denna säsong?
Vinner vi var tredje match når vi enkelt playoff men visst siktar vi högre nu med tanke på hur säsongen startat.
Vill inte sticka i väg och vara kaxig men visst skulle en plats utanför topp 6 bli en besvikelse med tanke på hur vi har startat säsongen.
Har man lyssnat på Silfverberg så är lagets intena mål definitivt högre än att klara kontraktet som nykomlingar denna säsong.
Nu visste vi inte hur bra våra nyförvärv skulle vara i SHL denna säsongen och hur de spelarna som aldrig spelat i SHL skulle klara sig i SHL.
Svaret är väl att varenda spelare har motsvarat förväntningarna till 100% och mer där till.
Djoos kommer även att ha gjort det innan säsongen är över han är pågång.
Vinner vi var tredje match når vi enkelt playoff men visst siktar vi högre nu med tanke på hur säsongen startat.
Vill inte sticka i väg och vara kaxig men visst skulle en plats utanför topp 6 bli en besvikelse med tanke på hur vi har startat säsongen.
Har man lyssnat på Silfverberg så är lagets intena mål definitivt högre än att klara kontraktet som nykomlingar denna säsong.
Nu visste vi inte hur bra våra nyförvärv skulle vara i SHL denna säsongen och hur de spelarna som aldrig spelat i SHL skulle klara sig i SHL.
Svaret är väl att varenda spelare har motsvarat förväntningarna till 100% och mer där till.
Djoos kommer även att ha gjort det innan säsongen är över han är pågång.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Ett avskaffande av 51% regeln och ett privatägt Brynäs tror jag skulle innebär slutet för damhockeyn som den ser ut idag och troligtvis skulle det även bli stora förändringar i juniorhockeyn i negativ bemärkelse.
Vi börjar med damhockeyn som har ca 500 personer i snitt på sina hemmamatcher och inte täcker sina kostnader.Är en privatägare villig att stå för den kostnaden som inte ser ut att kunna löna sig i närtid?
Visst har man tur så kan man få en sådan ägare men inte troligt.
Detsamma gäller juniorerna som knappast täcker sina kostnader och inte kommer att inbringa några större pengar i försäljning,tveksamt om en privatägare är sugen på att ta den kostnaden.
Om det vore fotboll hade ägaren förmodligen haft en helt annan inställning till att satsa pengar på att förädla sina ungdomsspelare då en enda försäljning kan innbära lika mycket pengar som Brynäs drar in i Tv-pengar.
Vill vi att Brynäs i framtiden ska se ut ungefär som idag så RÖR EJ 51% Regeln.
Vill vi i framtiden ha en privatägare som tar del av tv intäkterna och betala 120kr för en dricka med korv och bröd då ska vi jobba för ett avskaffande av nämda regel och jag har min bestämda åsikt i frågan.
Vi börjar med damhockeyn som har ca 500 personer i snitt på sina hemmamatcher och inte täcker sina kostnader.Är en privatägare villig att stå för den kostnaden som inte ser ut att kunna löna sig i närtid?
Visst har man tur så kan man få en sådan ägare men inte troligt.
Detsamma gäller juniorerna som knappast täcker sina kostnader och inte kommer att inbringa några större pengar i försäljning,tveksamt om en privatägare är sugen på att ta den kostnaden.
Om det vore fotboll hade ägaren förmodligen haft en helt annan inställning till att satsa pengar på att förädla sina ungdomsspelare då en enda försäljning kan innbära lika mycket pengar som Brynäs drar in i Tv-pengar.
Vill vi att Brynäs i framtiden ska se ut ungefär som idag så RÖR EJ 51% Regeln.
Vill vi i framtiden ha en privatägare som tar del av tv intäkterna och betala 120kr för en dricka med korv och bröd då ska vi jobba för ett avskaffande av nämda regel och jag har min bestämda åsikt i frågan.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Peja: Möjligtvis bra för svensk hockey med ett Stockholmslag i SHL men inte för Brynäs.
Brynäs ligger långt ner i näringskedjan vad gäller att locka till sig toppspelare och har så gjort i många år.
I år har vi lyckats pga många spelare med ett stort klubbhjärta för Brynäs men det kommer inte hålla i längden.
För att det ska vara bra för Brynäs i längden med ett Stockholmslag måste omsättningen öka och ekonomin stärkas ordentligt och herrlaget måste tillföras mera resurser så enkelt är det.
Vi har i urminnes tider legat långt ner i SHLs näringskedja vad gäller att locka till oss toppspelare utan vi har fått förlitat oss på räddningsplankor oftast ifrån lag ifrån mindre orter Dif undantaget.
Det Stockholmslaget som tar klivet upp kommer nog ganska snart att tillföras ordentligt med resurser samt ha tillgång till dessa ungdomsspelare.
Vilket inte är nyttigt för oss.
Är detta säsongen då det vänder uppåt både ekonomiskt och sportsligt?
Sportsligt i år ja ekonomiskt osäkert tror klubben har räknat med ett minus resultat i budgeten denna säsongen.
Men med tanke på publiksiffran och att vi förmodligen tar oss till slutspel så har förhoppningsvis minus resultatet vänts till ett positivt resultat.
Om så är fallet att vi lyckas stärka ekonomin ordentligt och ta oss högre upp i näringskedjan så möjligtvis kan det vara bra för Brynäs om Dif går upp men då måste vi ha en stark ekonomi.
Brynäs ligger långt ner i näringskedjan vad gäller att locka till sig toppspelare och har så gjort i många år.
I år har vi lyckats pga många spelare med ett stort klubbhjärta för Brynäs men det kommer inte hålla i längden.
För att det ska vara bra för Brynäs i längden med ett Stockholmslag måste omsättningen öka och ekonomin stärkas ordentligt och herrlaget måste tillföras mera resurser så enkelt är det.
Vi har i urminnes tider legat långt ner i SHLs näringskedja vad gäller att locka till oss toppspelare utan vi har fått förlitat oss på räddningsplankor oftast ifrån lag ifrån mindre orter Dif undantaget.
Det Stockholmslaget som tar klivet upp kommer nog ganska snart att tillföras ordentligt med resurser samt ha tillgång till dessa ungdomsspelare.
Vilket inte är nyttigt för oss.
Är detta säsongen då det vänder uppåt både ekonomiskt och sportsligt?
Sportsligt i år ja ekonomiskt osäkert tror klubben har räknat med ett minus resultat i budgeten denna säsongen.
Men med tanke på publiksiffran och att vi förmodligen tar oss till slutspel så har förhoppningsvis minus resultatet vänts till ett positivt resultat.
Om så är fallet att vi lyckas stärka ekonomin ordentligt och ta oss högre upp i näringskedjan så möjligtvis kan det vara bra för Brynäs om Dif går upp men då måste vi ha en stark ekonomi.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Treklövern1912: Eller Modo och Karlin.
Där har vi en konstig förlängning har väldigt svårt att se att Karlin är huvudtränare i slutet på säsongen för Modo. Tror iofs också att ABs dagar i HV också snart är över.
Där har vi en konstig förlängning har väldigt svårt att se att Karlin är huvudtränare i slutet på säsongen för Modo. Tror iofs också att ABs dagar i HV också snart är över.
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
bradberry: Med detta i åtanke är det mycket märkligt att Brynäs förlängde under säsongen med Manner.
Man ställer sig verkligen frågan varför Brynäs förlänger med en tränare som verkade vara impopulär hos spelarna.
Men det är iofs historia och Alcen har jobbat upp sig ordentligt efter det som SC och ligger nu minst sagt på ett kraftigt plus i min bok.
Man ställer sig verkligen frågan varför Brynäs förlänger med en tränare som verkade vara impopulär hos spelarna.
Men det är iofs historia och Alcen har jobbat upp sig ordentligt efter det som SC och ligger nu minst sagt på ett kraftigt plus i min bok.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Förövrigt känns det väldigt bra att vara Brynäsare.
18 poäng ner till kvalstrecket och nio till ingemansland.
Vis av tidigare säsonger där allt plötsligt går åt helvete så kommer jag inte skriva att jag tycker vi borde ändra målen till att vi ska komma topp.. Men just nu ser det väldigt just ut såhär roligt med hockey var det längesedan det var.Sitter mitt i November och har inte mista ångest för kvalstrecket.
När hände det senast?
18 poäng ner till kvalstrecket och nio till ingemansland.
Vis av tidigare säsonger där allt plötsligt går åt helvete så kommer jag inte skriva att jag tycker vi borde ändra målen till att vi ska komma topp.. Men just nu ser det väldigt just ut såhär roligt med hockey var det längesedan det var.Sitter mitt i November och har inte mista ångest för kvalstrecket.
När hände det senast?
+ 4
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Tycker det var lite slarvigt att tappa poäng i mot Skellefteå😉
Kan inte minnas när man i lugn och ro kunde se Brynäs spela av en tre period borta mot Luleå.
Imponerande vinst.Får hoppas att laget behåller ödmjukheten och inte svävar i väg.
Först ska kontraktet säkras och sedan är ett ev slutspel en bonus.
Dock tror jag laget har större krav på sig själva än att säkra kontraktet.
Kan inte minnas när man i lugn och ro kunde se Brynäs spela av en tre period borta mot Luleå.
Imponerande vinst.Får hoppas att laget behåller ödmjukheten och inte svävar i väg.
Först ska kontraktet säkras och sedan är ett ev slutspel en bonus.
Dock tror jag laget har större krav på sig själva än att säkra kontraktet.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Snygga mål igår.
Schroeders mål en riktig delikatess ifrån Lindbloms pass till avslutet.
Inget dåligt sätt för en spelare med lite stukat självförtroende att bryta måltorkan.
Rödin kom som skjuten ur en kanon räddade kvar pucken i zonen och drog upp den i krysset.
4-3 målet snyggt spel och sedan var matchen över.
Har Rödin varit bättre än just nu.
Schroeders mål en riktig delikatess ifrån Lindbloms pass till avslutet.
Inget dåligt sätt för en spelare med lite stukat självförtroende att bryta måltorkan.
Rödin kom som skjuten ur en kanon räddade kvar pucken i zonen och drog upp den i krysset.
4-3 målet snyggt spel och sedan var matchen över.
Har Rödin varit bättre än just nu.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Har någon att till JFK på HS både på våran och Modos
sida.Vi kanske får skicka ut en efterlysning.
Eller har han helt enkelt tackat nej till att medverka på HS.
sida.Vi kanske får skicka ut en efterlysning.
Eller har han helt enkelt tackat nej till att medverka på HS.
+ 8
Föregående · 2 · Nästa
Men att lasta in en massa pengar till nya tjänster och övrig verksamhet är något jag tror kommer att bita oss i svansen.
Alcen måste kunna vara med i ett budkrig och kunna vinna åtminstone mot vissa av våra konkurrenter.
Att budgetera för 7000 och snåla på spelartruppen är ett farligt spel vi har erfarenhet av det sedan tidigare.
Alcen måste ha möjligheterna att fylla igen luckorna så gott det går och värva in spets där det behövs.
Publiksnittet sjunker snabbt om det går dåligt och likaså det ekonomiska resultatet.
Nu begär jag inte att vi ska vinna ett budkrig i mot exempelvis Fbk eller Hv och inte heller att vi ska vinna serien.
Är nöjd och glad om vi har ett lag som hamnar på slutspelsplats och inte är nerdragna i bottenstriden.