Historik
Föregående · 5 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: För övrigt är ssk:s ekonomiska kris bara på pappret. Dom fortsätter satsa mot SHL.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Norbe har sett riktigt bra ut i allsvenskan. Sämre i år som resten av laget. Och som vanligt omöjligt att veta hur han skulle funka i SHL. Men du får nog 4 Norbe för en Witowski.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Var i alla fall trevligt att få uppleva Brynäs som topplag ett år (2 om man får räkna hockeyallsvenskan). Unreal!
Så märkligt att lag som Brynäs, LHC, HV numera ständigt slåss kring nedflyttningsstrecket, oavsett sportchef, tränare eller spelare. Samtidigt som Frölunda, Skellefteå, FBK konsekvent håller till på den övre halvan av tabellen oavsett ledare och spelare. Resurser tycks ju inte förklara skillnaden. Borde vara uppslag för en forskningsstudie.
Så märkligt att lag som Brynäs, LHC, HV numera ständigt slåss kring nedflyttningsstrecket, oavsett sportchef, tränare eller spelare. Samtidigt som Frölunda, Skellefteå, FBK konsekvent håller till på den övre halvan av tabellen oavsett ledare och spelare. Resurser tycks ju inte förklara skillnaden. Borde vara uppslag för en forskningsstudie.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bibic säger att han inte kan fatta att man släpper till Luke Martins 4-3-mål. Brynäs försvarsspel är av allsvensk kvalitet. Hur fan är det möjligt att släppa så många enkla mål?
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Felix Sandström 60-procentig efter en period. Bra om Rögle öser på. Målskillnad kan bli viktigt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tabellen och spelet gör att det ser ut som om Brynäs är tillbaka i 2000-talets normalläge med ständig kamp för att slippa kvala. Och nu finns ändå pengarna…
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Givet förutsättningarna är Brynäs säsong en av tidernas sämsta.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Har svårt att se HV och Leksand komma före Brynäs. Men det lär inte bli en walk in the park för att fixa kontraktet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Frölunda, Rögle och Skellefteå är klart bättre än resten. Övriga lag kan Brynäs matcha.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det här måste vara Brynäs absolut sämsta gren genom tiderna - spel med uttagen målvakt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Imponerande att Frölunda kan hålla den här höga nivån i stort sett varje match. I egen zon är dom överjävligt starka.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samma känsla som mot Rögle. De bästa lagen är alldeles för bra för årets Brynäs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HitTheLights: Var det piratversioner som utkonkurrerade Nokia och Kodak?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HitTheLights: ”Så ska man utgå ifrån någon naiv drömvärld där alla människor har moral och kurage eller ska man ta avstamp i verkligheten och försöka lösa problemet?”
Du menar att de ska anpassa sej till tjuvarna?
Du menar att de ska anpassa sej till tjuvarna?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
havre: ”De får ändra sitt erbjudande. Det är inte svårare än så. Detta har bevisats flera gånger om förut i andra piratkopieringsärenden.”
Och i väntan på allt det här är det alltså ok att fulstreama? Och sno bilar tills Volvo sänker sina priser?
Och i väntan på allt det här är det alltså ok att fulstreama? Och sno bilar tills Volvo sänker sina priser?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Man är skadad efter de två senaste säsongerna och blir förbannad för att vi inte kan matcha de bästa lagen. Kanske mycket begärt att ha det som krav varje år.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har Brynäs haft en riktig målchans? Frölundas försvarsspel är sjukt bra.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2.0}: ”Om det är det enda viktiga i ens liv, att Brynäs etablerar sig som ett topplag, så har man nog ett djävulskt torftigt liv.”
Konstaterar bara att antingen är du 7 år eller fullständigt ointresserad.
Konstaterar bara att antingen är du 7 år eller fullständigt ointresserad.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: "Vad är den statistiken ”värd” utifrån ovan?????"
Statistik är för nördar. Men med hjälp av den sticker jag ut hakan och säger att Brynäs kommer placera sej före Djurgårn efter 52 omgångar.
Samtliga lag på den övre halvan av tabellen har bättre underliggande statistik än den undre halvan. Med 2 undantag - DIF presterar som ett bottenlag och Brynäs som presterar som ett topplag. (Gavve får gärna rätta mej om jag har fel.)
Statistik är för nördar. Men med hjälp av den sticker jag ut hakan och säger att Brynäs kommer placera sej före Djurgårn efter 52 omgångar.
Samtliga lag på den övre halvan av tabellen har bättre underliggande statistik än den undre halvan. Med 2 undantag - DIF presterar som ett bottenlag och Brynäs som presterar som ett topplag. (Gavve får gärna rätta mej om jag har fel.)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: "Tror säkert många nämner Frölunda som topplag här (så även jag). Tittar man däremot på deras placering sedan 19/20 ser det ut så här:
19/20: 7
20/21: 7
21/22: 4
22/23: 6
23/24: 4
24/25: 3 "
Jag påstår, trots deras resultatrad, att Frölunda (och övriga lag du räknar upp) är ett permanent topplag. Når Brynäs dom placeringarna kommande år är jag mer än nöjd. Brynäs tabellplaceringar samma år (hua!):
19/20: 12
20/21: 13
21/22: 10
22/23: 13
23/24: HA
24/25: 1
19/20: 7
20/21: 7
21/22: 4
22/23: 6
23/24: 4
24/25: 3 "
Jag påstår, trots deras resultatrad, att Frölunda (och övriga lag du räknar upp) är ett permanent topplag. Når Brynäs dom placeringarna kommande år är jag mer än nöjd. Brynäs tabellplaceringar samma år (hua!):
19/20: 12
20/21: 13
21/22: 10
22/23: 13
23/24: HA
24/25: 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: ”Det skulle man ju kunna se som att lag X med spelare Y & Z som är bra säsong 1 inte behöver vara bra säsong 2.”
Just det här som gör det så intressant att vissa klubbar lyckas tillhöra toppskiktet år efter år, med enstaka undantag. Hur fan gör dom? Tycks vara helt omöjligt för Brynäs att hitta den stabiliteten. Och som gör en skitskraj inför varje säsong.
Just det här som gör det så intressant att vissa klubbar lyckas tillhöra toppskiktet år efter år, med enstaka undantag. Hur fan gör dom? Tycks vara helt omöjligt för Brynäs att hitta den stabiliteten. Och som gör en skitskraj inför varje säsong.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Statistiken är ju bara ett komplement till tabellen. Det är inte antingen eller. Med den underliggande statistiken kan man gör en tolkning eller bedömning av hur laget kan lyfta eller sjunka i tabellen, en prognos. Sluttabellen brukar för de flesta lag stämma hyfsat med hur den underliggande statistiken ser ut. Och självklart är den inget facit.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: ”Man får hoppas att Grahm/Alcén och sportgubbarna är pepp på att bygga en helt ny stomme.”
Kanske bara är jag, men lite orolig är jag efter årets bygge.
Kanske bara är jag, men lite orolig är jag efter årets bygge.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Backspelet är förstås en orsak till att vi är så mycket sämre i år. Även om Silfver fortfarande är bäst i laget, i konkurrens med Rödin, är det en jäkla skillnad mot förra säsongen när han och Larsson dominerade varje byte oavsett motstånd. Dom spelade fan nästan bara i anfallszon, omöjliga att ta pucken av. Vanskligt att ha för många toppspelare i 35-årsåldern.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Viktigt att HV och Leksand fortsätter förlora. Två nästa matcherna viktigaste i år.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Backspelet är sämre än målvaktsspelet som vanligt. Backarna är ständigt i osynk.
+ 1
Föregående · 5 · Nästa
