Historik
Föregående · 4 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: ”Som du märker är jag ingen vän av excel-hockey, ibland ”stämmer det”, i mina ögon för sällan och differensen med verkligheten (mål, resultat, tabell mm) kan vara enorm.”
Underliggande statistik är inte ett alternativ till tabellen. Den är ett komplement.
Underliggande statistik är inte ett alternativ till tabellen. Den är ett komplement.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: ”slutsats, xg och verkligheten lirar inte, blir excel-hockey.”
Efter 23 omgångar låg DIF 11 poäng före Brynäs. Efter att ha kollat xG skrev jag att Brynäs skulle komma i kapp och förbi.
Efter 23 omgångar låg DIF 11 poäng före Brynäs. Efter att ha kollat xG skrev jag att Brynäs skulle komma i kapp och förbi.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
52-14 i skott = 2 poäng
Har Brynäs nånsin skjutit så många skott, statistikern?
Har Brynäs nånsin skjutit så många skott, statistikern?
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nog tur att Hudon och Josefsson inte är med. Hade blivit ännu svårare match.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ingen målvakt skulle se bra ut med Brynäs försvarsspel. Nåt är ju tokfel i hur de spelar försvar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs box play är verkligen nåt i hästvag. Inget lag har haft sämre siffror än Brynäs 2025/26 under de 26 år som swehockey har statistik på, för högsta serien. Med den kompetens och erfarenhet som finns i laget känns det helt osannolikt.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: ”De sa även att de skulle gå längre än förra säsongen. Det är ju lika med guld.”
Du tolkar det som ett löfte? Är du 12 år?
Du tolkar det som ett löfte? Är du 12 år?
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det är inte Brynäs Leo Sundqvist han menar. Finns en till i Östersund som lirar back.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: "De som tippade Brynäs i final och uttalandet från klubben att man skulle gå längre än i fjol måste varit under något rus av någon substans som ingen bör bruka."
Det gäller större delen av hockeysverige. Frölunda och Brynäs delade på favoritskapet när experterna tippade. Du är nog en av få som förstod att Brynäs skulle floppa.
Det gäller större delen av hockeysverige. Frölunda och Brynäs delade på favoritskapet när experterna tippade. Du är nog en av få som förstod att Brynäs skulle floppa.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Finns det mer i laget än man visat hittills?
Markus Karlberg: – Men jag måste säga att Brynäs var ruskigt bra. Det är ett av de bättre lag vi har mött på väldigt länge.
Markus Karlberg: – Men jag måste säga att Brynäs var ruskigt bra. Det är ett av de bättre lag vi har mött på väldigt länge.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lätt att få känslan att Brynäs känner sej chanslösa mot det här motståndet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: ”Alla andra i hockeysverige skrattar åt oss, fy faan.”
Alla andra i hockeysverige trodde ju vi skulle bli mästare? Är det inte vi som ska skratta åt dom?
Alla andra i hockeysverige trodde ju vi skulle bli mästare? Är det inte vi som ska skratta åt dom?
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs har vunnit 1 match efter underläge efter första perioden. Brynäs fortsätter visa bottenlagsbeteende.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Spelare i 35-årsåldern brukar sällan bli bättre från en säsong till en annan."
Det här blir en jäkla utmaning till nästa säsong. Alcén måste kompensera för våra stjärnors sviktande prestationer när han värvar OCH hitta bättre spets för pengarna för Bellows, Kempny, kanske Hägg. Och det dessutom med ett sämre ekonomiskt resultat i ryggen. Om det blir fler matcher efter grundserien lär det inte bli många.
Det här blir en jäkla utmaning till nästa säsong. Alcén måste kompensera för våra stjärnors sviktande prestationer när han värvar OCH hitta bättre spets för pengarna för Bellows, Kempny, kanske Hägg. Och det dessutom med ett sämre ekonomiskt resultat i ryggen. Om det blir fler matcher efter grundserien lär det inte bli många.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Santos-Martin: ”Överraskande att det inte var Hägg som stod för felpasset!”
Hägg bidrar på sitt sätt. Flest 2-minutersutvisningar i hela SHL. Han måste vara jäkligt bra för att kompensera för det.
Hägg bidrar på sitt sätt. Flest 2-minutersutvisningar i hela SHL. Han måste vara jäkligt bra för att kompensera för det.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malmö påminner om Brynäs förra säsongen. Vinner också när man spelar uselt. Den där jvla Blomgren i målet har snott hur många poäng som helst av oss.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Det är en bedömning som görs av en människa! Det blir inte mer rätt för att en annan människa tolkar regeln. Hela sjukt att tro att bedömningen blir mer rätt efter en ny granskning. Om det inte handlar om ”puck över mållinjen”.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: ”Dagens match diskuteras nu, en tidigare match diskuterades antagligen tidigare.”
Orimligt att kräva nån typ av logik i domarnas bedömning från match till match?
Den stora skillnaden i det här fallet är att TV4 gick all in om ett tveksamt domarbeslut. Och folk på sociala medier hängde på drevet.
Orimligt att kräva nån typ av logik i domarnas bedömning från match till match?
Den stora skillnaden i det här fallet är att TV4 gick all in om ett tveksamt domarbeslut. Och folk på sociala medier hängde på drevet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: ”Jag var på plats, kunde inte höra vad domaren sa i högtalarna.”
Exhibit A: Domarna bedömde att luleåspelaren störde Clara och dömde bort målet.
Exhibit B: Domarna förklarade i intervju att de efter videobedömning bedömde att luleåspelaren störde Clara i målgården (vilket tveklöst bevisades av film).
Rönnqvist & co är INTE facit!
Exhibit A: Domarna bedömde att luleåspelaren störde Clara och dömde bort målet.
Exhibit B: Domarna förklarade i intervju att de efter videobedömning bedömde att luleåspelaren störde Clara i målgården (vilket tveklöst bevisades av film).
Rönnqvist & co är INTE facit!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Talande för ”experterna” på TV4 att en liknande diskussion aldrig initierades för Oskar Lindbloms tveksamt bortdömda mål mot Örebro. Objektiva - my ass!
Och alla ”Brynäsare” som springer deras ärenden…
Och alla ”Brynäsare” som springer deras ärenden…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: ”Den enda anledningen att han står på klubban innanför målgården är för att Clara drar in klubban dit efter att spelaren står på klubban.”
Går ju att hårdra för varje situation i målområdet - nåt hände innan målvakten blev störd i sitt målområde. Fd hockeymålvakter är aldrig facit! Särskilt inte om de torskat en SM-final mot Brynäs.
Går ju att hårdra för varje situation i målområdet - nåt hände innan målvakten blev störd i sitt målområde. Fd hockeymålvakter är aldrig facit! Särskilt inte om de torskat en SM-final mot Brynäs.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Inte ofta man ser 0-3 i utvisningar för hemmalaget. Men i Gävle kan det hända. Ni är för snälla däruppe!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Idioten står solklart på Claras klubba i målgården. Case closed!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Djup analys av Luleås bortdömda mål. Nån som kommer ihåg samma genomgång av Lindbloms bortdömda mot Örebro?
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hv ruggigt överlägsna Leksand. Blir det kval har jag svårt att se att vi torskar mot masarna.
Föregående · 4 · Nästa