NuMo

20732 inlägg · 39000 besäkare

Historik

· 366 ·
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Den här tävlingen har spårat ur.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Transsibiriska järnvägen. Ryska Lokomotivs vägval.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
NuMo: Där står domaren, # 52 Frisco mellan spåren och drar sina outgrundliga växlar.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Paddan: Jag försöker tänka ut något, men mina hjärnvägar verkar inte godkännas.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
westerlind: " Modotifo kastade in Bottniabanan på isen."

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Är det här Sedinarna skall gå växelkurs?

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Whats wrong with the picture?. A lack of training. Hahaha!

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Spårvangslinjen mellan Scandinavium-Kempehallen Final destination.

MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Det har varit många slipers i laget. Vakna!.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Här har du något som kan sysselsätta dig en hel fredagskväll.

www.allfunnypictures.com/pages/fartingdogs.htm

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Har ni fest eller?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Du är helt enkelt inkompetent, precis som jag sa.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65Selander. Knappast porslin i alla fall, han är ju förhandlingslamad.


knaskamilla: Du är otroligt nära, men långt ifrån sanningen. Om sanningen skall fram så är det ingen hockeyspelare. Det är en påhittad och tecknad figur som är animerad.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66: När vi ändå håller på så kör vi en frågesport.

Vilken hockeyspelare är det här? Är man inte helt inkontinens så borde man lätt kunna gissa.


[bild]www.anyfun.net/animation/gifs/adultgif10.gif[/bild]

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66:

Vi får väl festa natten lång i vår ensamhet här tillsammans på HS.

[bild]www.anyfun.net/animation/gifs/animatedgif1.gif[/bild]

Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: nya lockoutvärvningar
Poffa: Fel så tillvida att jag har rätt ja. Jag kan verkligen väldigt lätt sätta mig in i hur en idiot tänker, det tror jag varken du eller knas är kapabla till.

Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: nya lockoutvärvningar
knaskamilla: poffa har rätt, för han har alltid rätt, om han inte hamnar i svaromål med mig eller LJ.

Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: nya lockoutvärvningar
knaskamilla: Absolut inte.

Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: nya lockoutvärvningar
knaskamilla: Du skall icke blanda ihop begreppen. "Jag är en idiot" gör att man direkt kan avföra de som bara är inne för att förstöra, de kan helt enkelt inte låta bli. Det är för uppenbart, en sockerbit med sirap på är bara för mycket. Valet "Vilka kassa svarsalternativ, Jag vägrar svara" ger bara vid hand just det som svaret handlar om, nämligen att svarsalternativen inte duger.

Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: nya lockoutvärvningar
westerlind: Egentligen var det ju meningen att modo skulle få hem alla sina NHLare, inklusive några utomländska sådana, samtidigt som resten av lagen körde på med sin inhemska stil som vanligt, spetsat med engländare, polacker en och annan tjeck slovak eller finne. Nu faller hela tanken om det modoistiska imperiet som skulle leva decenier framöver. Jävla skithockeyförbund.

MoDo Hockey > Sv: Omröstningen
Lumber Jack:

Själv vill jag nog ha ett styrspel av någon modell. Att motståndarna själva skall få bestäma helt och hållet vilka vägar de skall ta över zonerna för att nå fram till vårat mål tycker jag är för riskabelt. Det måste finnas en organisation i försvarsspelet där inte bara spridda slumpmässiga skurar från modoiter skall avgöra när motståndaren tappar pucken.

Däremot håller jag med om att motståndarna skall spela i våran zon så lite som möjligt och att vi skall spela i deras så mycket som möjligt. Däremot så kan vi gott och väl befinna oss i vår egen zon när vi har pucken, bara för att locka upp motståndaren så att de får ett längre lag som går att penetrera med fart. Blixthockey kallade Brithén det.

Det viktiga är att Skägget och Melinder lyckas förmå försvarsspelet att återerövra pucken där man planerar att göra det, så att omställning från försvar till anfall blir så naturligt och giftigt som möjligt.

Mot Timrå och Färjestad fick vi plötsligt se Modo komma ur egen zon med fart. Pucken levererades till spelare med fart på rugbymanér. Så skall det se ut, frågan är varför det fungerade de två matcherna men inte någon annan.

Malmö Redhawks > Sv: Det NYA laget
nek97raj:

Tyvärr tycker jag det har lite att göra med naturisar och enkla förhållanden för att spela hockey. I alla fall i Norrland. Dagens hockey med dyra hallar och proffsig organisation kostar pengar. Det har blivit en industri mer än en del av fritiden. Nog skulle det gå att göra det mycket, mycket billigare om det var första prioritet. Jag förstår inte varför allt skall vara splitternytt t.ex. I alla fall inte när man är ung. Överambitiösa föräldrar driver ju upp nivån. Barn får nästan skämmas för att de har begagnade saker. Ute på landsbyggden är kostnaderna betydligt mindre i alla fall. det måste bero på merkostnader när det gäller hallhyror osv. Jag vet faktiskt inte. Jag tror att jag kommer att ha råd att låta mina barna spela hockey, trots att jag inte tjänar några kulor, men det kommer inte att bli den mest exklusiva utrustningen varje år. Dessutom har jag heller inte ambitionen att driva upp en världsstjärna.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66: Jag råkar vara expert på brynäsingst beteende i slutet av frustrerade matcher. Jag kan med säkerhet säga att den passningen inte var någon passning, utan helt enkelt ett försök att lägga bollen djupt i zonen meddels snedspark ställde han naturligtvis alla logiskt tänkande människor.

Malmö Redhawks > Sv: Det NYA laget
Huge: Ja, det var en lite gammalmodig bild på hockeykultur. Samhället förändrar sig snabbt. TV_spel och lunarstorm förstör en hel generation potentiella hockeyspelare t.ex. För att inte tala om sprätthopp med skidbräda i bagiga bakåtvända byxor halvvägs nere på arslet. När jag var liten åkte vi spark på vintrarna, det är ingen som för det nuförtiden. Mycket har förändrats på ganska kort tid.

Malmö Redhawks > Sv: Det NYA laget
Huge:

Jag håller med. Fansen har väldigt lita att göra om det finns hockeykultur på orten eller inte att göra. Ö-Vik skulle defenitivt gå bort om det var det man gick efter. Säkert hälften av publiken kommer inte från Ö-Vik, utan från hela regionen och vad gäller klackens prestationer och publikens raktioner när det går dåligt en längre tid. Jodå, de sitter hellre kvar i myssoffan hemma.

För mig är det hur orten och för all del regionen runt om, andas aktiv hockey från vaggan till graven. När man växer upp så blir det naturligt att man får ett par skridskor. Skridskoåkning ligger på schemat redan på dagis och när man leker med sina kompisar så gör man det gärna och ofta på någon spolad is utomhus i närområdet. Det här är den största utrotningsorsaken anser jag, vad gäller hockeykulturens naturliga inslussning. Det spolas allt färre isar runt omkring, kommunerna verkar inte ha råd med vatten längre.

Vad gäller föreningslivet på en ort med hög hockeykultur så är föräldrarna vanligen involverad i hockeyklubben. Att man som ung börjar spela hockey i klubben är något nästan självklart. Rätt vare är, så står man där i klubbens färger och spelar knattehockey mot den andra klubben som förövrigt troligtvis finns på samma ort. Vitt och grönt lag mot rött och blått. Så har verkar det alltid ha varit, men vet inget annat när man är liten. På stan och på skolorna springer varenda pojke omkring med sin klubbs träningsoveraller det verkar som att alla håller på med hockey. En dag så så har man gått igenom alla lagen, från knatte till A-Lag. Hur föreningen fungerar det inte bara vet man, man andas den. Att bryta sig ur är inte något som kommer naturligt, man blir antagligen involverad på det ena eller andra sättet efter spelarkarriärens slut. Får man barn så är skridskor det första man tänker på till sitt barn. Mycket möjligt att man köper skridskor bara för att man inte kan låta bli redan innan det lärt sig gå på ett tillfredställande sätt. Man kan alltid låta det glida omkring på isen medan man håller i det, bara så det får känna känslan. Man skall inte beröva barnet en naturlig uppväxt, tycks man tänka.

För mig behöver en ort som har hög hockeykultur inte nå några enorma framgångar elitmässigt. På en liten ort skulle det vara i stort sett omöjligt ändå. Men jämfört med orter med låg hockeykultur så har man utklassningssiffror. Troligtvis producerar man talanger till större klubbar i högre utsträckning än de flesta andra klubbar, det bara är så och har alltid varit så. Det finns inget riktigt recept, men konceptet finns där i kulturen. I livet på orten.

MoDo Hockey > Sv: Morten Green klar för MODO.
Lumber Jack: Han tillhör knappt en tredjedel av formationerna och han var delaktig i drygt en tredjedel av målen.

Tre Kronor > Sv: Truppen till Karjala Cup
RavenLord: Ja, du har sådana nu.

Tre Kronor > Sv: Truppen till Karjala Cup
RavenLord: Jaså, ja du verkar kunna läsa deras tankar bättre än jag.

Tre Kronor > Sv: Truppen till Karjala Cup
RavenLord: Har du aldrig sett tvillingar förut? Det är mer vanligt än ovanligt att tvillingar gör allt så lika som möjligt, mer eller mindre omedvetet.

Timrå IK > Sv: Christian Sjögren
Petra: Synd att det inte var Krister Sjögren. Då hade bryningarna tjänat in gaget till nationalsången.

Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: nya lockoutvärvningar
knaskamilla: Själv har jag inte röstat och kommer inte att göra det heller.

Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: nya lockoutvärvningar
Albert Hall: Jag håller med. det är synd om lagen som inte har så många naturliga hemkommare. De blir ju tvingade att följa med i värvningscirkusen.

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
knaskamilla: Jaha. Ja, det tror faktiskt jag också. Jag tror vi får tacka Frölundafansen för det också.

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
knaskamilla: Det tror inte jag. Men vänta till slutspelet och när domarna för första gången fösöker hjälpa storstadslagen, då jävlar blire tryck i hallen.

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
knaskamilla: Undrar varför han sa så. Under hemmapremiären frågade intervjuaren - som jag tror var "NykteristHasse" - vad Steen tyckte om stämningen i hallen. "Det öhh?det...bästa? jag någonsin varit med om.", svarade han. Vi var nog ganska många som kände att han inte var riktigt sanningsenligt då. Men han sa rätt sak i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: modo-timrå, 30 dec...
Poffa: Det passar ju dig bra. En turaktig dag kan domarinsatskvalitén ha gått upp i Sverige alltså.

MoDo Hockey > Sv: modo-timrå, 30 dec...
Poffa: Precis som i sverige då.

Café > Sv: Vissa saker är värda att kämpa för !!!
NuMo: Följ länken i stället. Men det är inte lika roligt.

En dricka jag kommer ihåg från början av sjuttiotalet. Ett tag fick jag för mig att det var något jag drömt, men så hittade jag den här bilden.

www.hockeysnack.com/user/files/386/bar_drink.jpg

MoDo Hockey > Sv: Foppas ledighet
Kalle K:

Han är beordrad att vila sina fötter under uppehållet. Det är prioritet nummer ett. Att tvinga alla att vila sina fötter kollektivt när de har andra saker som skall prioriteras före, är nog bara något som förekommer i TIK.

MoDo Hockey > Sv: Foppas ledighet
Då har jag fått svaret, det gick ju snabbt. Eklund anser att han inte felciterat Bengt Hedin. Han tror att klubben gjort en informationsmiss kring Peters semesterveckor och att han nu skyller ifrån sig genom att skylla på "vissa" journalister.

Jag passar på att citera en bit ur svaret för säkerhets skull.


" För min del anser jag inte att definitionen semester kontra "ingen närvaroplik" har någon avgörande och betydande skillnad i det här aktuella fallet, trots att jag står fast vid att han sa semester. Ordvrängningen påverkar inte särbehandlingen som jag ser det. För övrigt anser jag att man kan särbehandla i vissa fall och i fallet Forsberg kan det säkert vara motiverat."

MoDo Hockey > Sv: Foppas ledighet
knaskamilla: Jag kunde inte låta bli att skriva ett mejl till Ulf Eklund om detta. Jag har inte fått något svar än. Om inte Hedin använt sig av ordet semester så framstår ju artikeln som en fejk. Vi låtsas att vi pratat med Hedin personligen, typ.

MoDo Hockey > Sv: Foppas ledighet
knaskamilla:

Skillnaden är ju monumental om han inte är rättciterad.

I ÖA använder man genom hela artikeln ordet "Semester". Om Hedin inte använt sig av det ordet så tycker jag tidningen skall använda sig av de ord han använde, när de försöker få det att låta som han använde just de ord som de skrivit i tidningen.

Sen att det är samma sak är entligen oväsentligt.

Man hade kunnat välja att tolka orden som Hedin sa i stället, i stället för att låtsas att man citerade honom. Då hade det nog blivit semester i alla fall.

Kanske är det debatten om negativ särbehandling på offisijälla som gör att ordet semester sticker i ögonen på Hedin. Hur det nu kan komma sig att man kan bli avundsjuk på lite välförtjänt semester.

MoDo Hockey > Sv: Ny back till MoDo?
Lumber Jack: Okokta spagettihandleder. Låter skört.

Brynäs IF > Sv: Sponsring/Marknadsföring
westerlind: Jag kommmer att sy ihop ett sponsorpaket. Det bästa är om alla Brynäsare skickar mig fem öl var och sen värvar de en ny medlem var som i sin tur också skickar fem öl var till mig. Med tiden kommer alla att klattra upp och ha som en egen liten pyramid där alla skickar fem öl till den som är uppe i toppen, av det går tio % till supporterklubben.

Brynäs IF > Sv: Sponsring/Marknadsföring
westerlind: Det är lugnt. Jag tar hand om det.

MoDo Hockey > Sv: Auktion på tröjor, MODO ligger under
knaskamilla: Ja, det var faktiskt så jag menade.

MoDo Hockey > Sv: Auktion på tröjor, MODO ligger under
kärran: Det är klassskillnad.

MoDo Hockey > Sv: Modoiterna tar över HS!
NuMo: Prosit. Tack.

MoDo Hockey > Sv: Modoiterna tar över HS!
Kahn: Han ska locka grääätzjjooo!

· 366 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE