NuMo

20732 inlägg · 39000 besäkare

Historik

· 367 ·
MoDo Hockey > Sv: Modoiterna tar över HS!
scim: Knaskamilla måste ha haft en tung vecka.

MoDo Hockey > Sv: Nästa år!
Pål Emik: Willwewintodaydå?, har bytt namn. Nu heter han något med giraff.

MoDo Hockey > Sv: Nästa år!
Poffa: Jag trodde nästan att det gällde den här säsongen. Hur som helst så tycker jag att Johan Agu ska komma tillbaks om en tre år ungefär. Nästa år tror jag ett s/m-guld vore på sin plats, bara man inte tar stryk av favoriterna.

Café > Sv: Jävla bonnröta
Poffa: "Välkommen till Cafét

Här är inget ämne varken för stort eller för litet. Här har vi härliga diskussioner om [f]allt[/f] som kan tänkas."

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Då har man alltså ett antal år till att försöka påverka dem på som förälder.

Brynäs IF > Sv: Supervärvning?
96 Artisten: Mycket bitter, jag kunde inte ens stå sista sex-sju minuterna, så jag fick lyssna på matchen i stället. Jag hörde hur Jansson sköt i ribban t.ex. och jag kunde bara rabbla, det går inte, det går inte. Det är en förbannelse, de har blandat sömnmedel i vårt dricksvatten.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jag kanske kan ändra mig.

Men eftersom jag är alkoholmissbrukare så undrar jag ändå, när ni skall hjälpa mina barn, eller måste jag betala medlemsavgiften åt dem först?

Brynäs IF > Sv: Supervärvning?
håckla: Ta bort det där -99, det var inget riktigt guld. Vi insåg det när vi satte tänderna i det, det är bara någon jäkla legering, med en förgyllning runt om. Då spottade vi omedelbart ut det.

MoDo Hockey > Sv: MODOiter i Karjala
Poffa: Hurra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Man får gratis alkohol och chips i kyrkan, så jag väljer dem ändå, sen får vi se vad din nykterhetsrörelse gör för mina barn. Inget kan jag anta.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Ja, jag antar att de tycker att ett kristet budskap är viktigt även om man är oinvigt. Kanske tror man att man lättare kan påverka om ingen blir tvungen att visa upp medlemskort vid dörren och så. Ingen behöver blåsa i alkometer för att få komma in i kyrkan. Undrar om inte kyrkan gör ganska mycket för de alkoholiserade. Ni gör mycket för de nyktra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Ja, man är dessutom välkommen till möten som ickereligiös ickemedlem.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Samma som där man inte behöver ha någon inkomst för att kunna bli medlem.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:

Det har ni väl. Utan inkomst har man bara i undantagsfall råd att betala.

Vad får man för medlemsavgiften förresten?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Menar du möjligtvis att den inte är inkomstberäknad?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Varför skryter du med den termen då?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Vi säger väl att han dessutom inte har någon inkomst då, så att det inte går att smita undan. Jag undrar om du inte skall ta bort ditt inkomstrelaterade påstående.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kalle K: Jag pratar väl inte om något av det. Vi vet ju redan svaret på det. Det är ju nykterhetsrörelsen och det "icke inkomstrelaterade medlemsskapet" jag är intresserade av.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Betyder det att en fattig alkoholiserad utslagen får vara medlem?

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Falken: Det publicerades en hel artikel om Boumedienne och hans betydelse i gårdagens match angående eran vinst .

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
RavenLord: Förklaringen om varför Modo förlorade går också att finna i AB, om man är intresserad.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Lilljanne: Javisst. Det är helt ok att du gör det. Kanske skapa en annan rubrik och prata om något annat.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Danne66: Det beror nog på att du väljer att tolka det så. Läser man vad som faktiskt står så står det ju inte så. Det står bla. annat att:

" Tränaren Kent Forsberg träffades bland annat av en flaska i ryggen."

"Kent Forsberg var inte ensam. Både andra ledare och spelare i båset träffades av föremål."


Det står alltså att det inte bara är Forsbergarna som drabbats.

Däremot står det att Peter fick flaskor och andra föremål mot sig i förra matchen.

Det här kan man endera fördöma, som vissa av er gör, eller vara stolt över, som andra av er verka göra. Eller så kan man hålla för öron och ögon och låtsas som att det inte har hänt, som en annan kategori gör. En fjärde variant är att påstå att andra minsan har gjort de allra hemskaste saker, för att få det här att verka vara en bagatell, vilket bara är en annan typ av blockering.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Danne66: Du verkar i alla fall påstå att Kent inte fick någon flaska på sig, om jag inte totalt misstolkar dig.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Danne66: Jag tvivlar inte det minsta på att du sett allt som hänt på arenan.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Danne66: Kanske det, eller så vill ni blunda för det som hände för att det helt enkelt är något att skämmas för, om man gjort det eller blundar för det. De här som faktiskt skäms över det och som håller med om att det är fördjävligt har jag största respekt för.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Makkan: Menar du att Kent kastar flaskor på publiken.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
Danne66: Två meter ifrån och inte kunna erkänna att Kent fick en flaska i ryggen. Civilkurage noll, eller blind. Patetiskt.

Brynäs IF > Sv: Bedrövligt publiken!
51 Roger: Du glömde: Kasta kastrerade katter på spelarna, bussa våra knivförseddabarn på domarna, låta våra menstruerande fruar kissa i motståndarsupportrarnas bussar och göra bombatacker i Israel. Men vad har det med att Kent blir upprörd över att få en flaska i ryggen att göra?

Jag kan förövrigt meddela att efter tio år som reguljär stamgäst i kempehallen aldrig har upplevt något agggresivt förutom ett och annat programblad eller annat skräp på isen. Om man inte räknat busvisslingar och buanden. Naturligtvis är det annorlunda för personer som kallar sig 51 Roger. Men det är ju inte så konstigt när de springer omkring naken i bara luleåhalsduk runt halsen och beter sig som svin.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: uppenbarligen finns det ju en skillnad på Brynäsare och pack, om de nu inte är brynäsare som är ett pack. Jag tycker att man skall filma folket på läktaren och rensa ut slöddret, om det nu finns något sånt.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: Konstigt att man har policyn att släppa in brynäspacket i arenan.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: Nej. Jag anser att de är brynäsare och ett gäng pack. Har du svårt att förstå?

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Jesus:

Det är klart de är brynäsare, vad skulle de annars vara. Sen är det en annan sak om brynäsare skäms över vissa av sina andra brynäsare.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
250kg kärlek: Glömde: Samtidigt är det det här som visar varför personer inte blir utpekade som de borde. Det kan bli konflikter om saker som man egentligen inte har att göra med. Ett gissel naturligtvis.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
250kg kärlek: Det verkar bevisa att man inte behöver ha någon hjärna för att arbeta som polis.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
p j davydjoos: Ett plexiglasskydd vid båset verkar ju tyvärr vara nödvändigt, kanske. Men tvärtom så kommer det bara att öka kastandet. Då blir det ju plötsligt legitimt att kasta, i mångas ögon, eftersom ingen kan skadas. Nej, det krävs nog mer än så. Vakter och plexi. Hjälper inte det så gäller det att identifiera dem som gör det för att få ut patrasket.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
70 Rodrigues: Nej, men man blir ju ett lått utsatt mål som Brynäsare när folk i hallen som uppenbarligen är brynäsare gör sådana saker och man dessutom inte vågar stå för det man gör. Ännu ynkligare när publiken runt omkring som såg vilka det var inte lyckas påverka dessa puckon att förstå att man faktiskt representerar klubben och dess fans. Håller med dig. Stäng av dem på livstid. De skämmer ju ut er normala totalt. Frågan kvarstår alltså, tyvärr. Vart är civilkuraget att peka ut idioterna, eller att ta sitt eget ansvar?

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Modo
Bissett19: Otroligt skönt. Han hamnade olyckligt med benet. Inte underligt att han gjorde illa sig.

Brynäs IF > Sv: Brynäs-Modo
Danne66: Inte fan gav någon 110% heller. Det är ju mer än vad som finns.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Lumber Jack: Ja, vi behöver en smart back som kan skjuta skott rakt på mål, det behöver inte ens bli mål. Men viktigast av allt. Organisera gubbarna där bak, de åker ju omkring som hönor med krossade skallar.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
geggelundin: Jag upptäckte inga nämnvärda fel i den här domarinsatsen.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Salle: Hon är en svikare.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
NuMo: knas får stava till mina inlägg när hon kommer hem igen.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Salle: Brynäs spelar primitivt vilket är rätta melodin. I Modo tror alla att de är Einstein. Nä, det är synd att vi modoiter råkade ta det där senaste steget i evulutionen, vi har helt tappat mördarmentalitet. In med pucken framför målvakten och fram med klubbjävulen, det är melodin. Hålla på och snirkla och göra snygga dragningar när det enda som betyder något är att få in pucken i mål och stoppa detsamma från att gå in i må. Varför glider Salo iväg flera meter när de ggör sitt sista mål förresten. Fullständigt obegripligt. Hade Göran Kropp gjort så där när han hade diaré uppe på Mount Everest så hade han legat tvärdöd på kinesiska sidan av berget för länge sen.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Vi kommer inte att vina några fler matcher om motståndarna utan problem ska kunna göra fem sex på på oss varenda match. Det hjälper inte om vi har de tusen bästa spelarna i världen.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Att vara Foppa måste vara världens mest otacksamma uppgift just nu.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Vi får hoppas att Peter fortsätter och dryga sig med att göra allt själv. Det är vårt enda hopp.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Försvarsspelet är ju under all kritik. Urk!

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
scim: Man står ju bara och beundrar Bryningarna. När man har pucken så vrider man nästan skallarna ur led för att leta Foppa. Egna initiativ vill jag att det skall vara.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Salle: Man får skylla sig själva att man blev så otroligt nertryckt i egen zon ett tag. Precis som du säger så slarvar man när man skall spela ut pucken ur den. Vi får vara nöjde med att ligga under med ett mål, den här matchen också. Det börjar bli en vana. Man trodde ju att Modo kommit in i spelet efter tre bra matcher, men det är snart tillbaks på ruta ett igen. Brynäs är respektlösa, det har de varit sen barnsben. man skall ha respekt för vuxna.

· 367 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE