Historik
Föregående · 398 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: Antagligen följde du andäktigt med. Dina inlägg tenderar ändå att försvinna i mängden om övriga inlägg innehåller fler än fyra rader. Öhh? Javisstja! ;o)
Undantag som i går, när du klistrade in den samlade journalistskårens hela yrkesverksamhet de senaste fem åren, här i gästboken. Öhh? Javisstja! :)
Undantag som i går, när du klistrade in den samlade journalistskårens hela yrkesverksamhet de senaste fem åren, här i gästboken. Öhh? Javisstja! :)
MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
Frisco: Haha!, Jag skrattar i dag också när jag läser det där.
Citat som
"Tanken slog mig - Skulle det inte gå att fixa så att jag själv kan MoDorera bort inlägg som inte känns helt lyckade?"
(En djup önskan om att få bli MoDorator. )
"(Hejhej 200 inlägg, här kommer jag!)"
Nuförtiden tar det ett par timmar för vissa att tillverka 200 inlägg.]
"Själv skulle jag bara vilja lägga en kvalitetsmässig certifiering på vissa moderatorer, saknar lite initierad statistikrunk och brinnande pamflettskrivande från deras sida för att kunna ta dem på allvar i det långa loppet."
(om andra moderatorer, men det är väl bara en som skriver på det här sättet här?)
"Det visar på klubbkänsla, något som snart är lika ovanligt som dronter i idrottsvärlden."
(Stora ord från en stor man, men så fela de var.)
"Så länge moderatorer och skribenter är överens om att den utlagda vägen är den rätta så finns inget att ha synpunkter på..."
(El Presidente.)
""
(Ja, det var allt från vår mästerspammare knas i det brottsstycket.)
Citat som
"Tanken slog mig - Skulle det inte gå att fixa så att jag själv kan MoDorera bort inlägg som inte känns helt lyckade?"
(En djup önskan om att få bli MoDorator. )
"(Hejhej 200 inlägg, här kommer jag!)"
Nuförtiden tar det ett par timmar för vissa att tillverka 200 inlägg.]
"Själv skulle jag bara vilja lägga en kvalitetsmässig certifiering på vissa moderatorer, saknar lite initierad statistikrunk och brinnande pamflettskrivande från deras sida för att kunna ta dem på allvar i det långa loppet."
(om andra moderatorer, men det är väl bara en som skriver på det här sättet här?)
"Det visar på klubbkänsla, något som snart är lika ovanligt som dronter i idrottsvärlden."
(Stora ord från en stor man, men så fela de var.)
"Så länge moderatorer och skribenter är överens om att den utlagda vägen är den rätta så finns inget att ha synpunkter på..."
(El Presidente.)
""
(Ja, det var allt från vår mästerspammare knas i det brottsstycket.)
MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Så, nu sparade vi några rader. Här slösar vi några. Olänkningen är godkänd i det här fallet.
MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Swordster: Förklara vad du menar i stället för att gå till angrepp mot min person.
MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Swordster: Ska alla modoiter komma tillbaks nästa år? Va bra i sådana fall, Sedinarna får naturligtvis vara med.
MoDo Hockey > Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Swordster: Öhh? I MoDo eller vad menar du?
MoDo Hockey > Sv: Snygg banner.
knaskamilla: Hmm, jag vågar nästan inte tolka det där. Du**re i en annan sport. Är det möjligt?
MoDo Hockey > Sv: Snygg banner.
NuMo: Efter att ha funderat ett tag så måste jag ändra min uppfattning. Karln är ju en veritabel spelanalfabet, det kan inte vara läsglasgon. Kan det vara en ny variant av svetsglasögon?
MoDo Hockey > Sv: Snygg banner.
Pål Emik:
Det är LÄSGLASÖGON. Det är med dem han läser spelet. - En tränare således.
Det är LÄSGLASÖGON. Det är med dem han läser spelet. - En tränare således.
MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
Frisco: Jag tycker att den som numera har två snoppar är en lycklig man.
MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: "Fyllhasse" verkar ha nallat ur julsnappsförrådet lite väl tidigt.
MoDo Hockey > Sv: Milo höstsäsongens syndabock?
Poffa:
Ja, Modo. Peter Forsberg tänkte ansluta till er efter jul, vad säger ni om det? Fantastiskt! Det visste jag inte, en otrolig julklapp!
Men så läste han att fansen inte vill ha en skadad spelare framför en oskadad så han bestämde sig för att läka skadorna och spela på bästa möjliga ställe nästa år när han är skadefri.
Ja, det är helt ok. Det är så vi vill ha det. Vi tar hellre en skadefri än en skadad, oavsett vad...
Ja, Modo. Peter Forsberg tänkte ansluta till er efter jul, vad säger ni om det? Fantastiskt! Det visste jag inte, en otrolig julklapp!
Men så läste han att fansen inte vill ha en skadad spelare framför en oskadad så han bestämde sig för att läka skadorna och spela på bästa möjliga ställe nästa år när han är skadefri.
Ja, det är helt ok. Det är så vi vill ha det. Vi tar hellre en skadefri än en skadad, oavsett vad...
MoDo Hockey > Sv: Milo höstsäsongens syndabock?
Poffa: Hmm? lägg ner Modo och lägg över fansen på Brynäs.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
mike66: HMM? Jag trodde att det var det jag sa, men om inte så var det det jag sa, så ingen trodde att jag sa något annat. Nu vill jag bli din vän mike.
MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
mike66: Jag måste ut och kolla hur det går med landhockeyträningen nere på stan nu. Ja, vi får fixa en turnering sen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
mike66: Världskommen mike. Hur går det? har du slagit några slagskott med sliten tennisboll än. Faan, jag åker förbi nolbybullen lite då och då och tänker på hur härligt det skulle vara att få en tennisboll i plytet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
tjobba: Jag glömde att jag bestämmer här. Jag tänker nog stänga av mig en stund, annars vet man inte vad jag pratar om om en stund och musse Pigg har det säkert bra i vattanajökhul nu när han emigrarat. Knaska vet inte om hon ska säga eller intet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
Frisco: Cuba Cola. Ojojoj. Jag får nostalgichocker. Sollefteå är bryggeriet för allt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
tjobba: Faan: Inte vet jag varifrån ""Besvara" kom ifrån. LJ. Stäng av mig ett tag är du snäll, det verkar som att jag inte har något omdöme kvar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
tjobba: Besvara: Jag svorde, jag vet, men det skulle aldrig ha upprepats om jag inte hade brunnit femhundrafemtioelva brännhelvetssprit så jag hamnade i fängelse i femhundratusen timmaar inna jag kom ihåg att det var min kusin som var skyldig igentligen. Alla nHL-stegar visade sig att jag inte hade några kusiner genom ett blodplättsprov.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
NuMo: Burk menar jag. Förövrigt så är jag nykter allt som oftast och då är det ingen som klagar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
tjobba: Besvara: Jag skulle aldrig dricka direkt ur flaskhelvetet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
Portello: "Universitetet i England." Den ska jag komma ihåg. Obetalbart.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
Portello: Jag är med dig helt och hållet vliselltu. Det kan häns att ja lider av något, vilket jag gör, men jag bör hållas oskyldig över att jag över huvud taget menat något, bara därför att.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
knaskamilla: Fan en å annan bokstav verkar ligga fel om inte helt fel. Jag skyller på fnigrarna eftersom jhränan fugerar prefekt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo missar slutspel??
tjobba: Jag skulle se mod Timrå i en final som en bagd. inte mig emot. Fullsatt så satan att det knakar i väggarna när det bågnar. Haha! Bara jag tänker på det så börjar jag hatälska er.
Luleå HF > Sv: Lycka Till Lule!
tjobba: Om inte, så finns det alltid en ny säsong. (Hmm? ska det bli spam av allt?)
Luleå HF > Sv: Obsut till Luleå?
LL: Agenter har inget annat än sig själv i sikte, det är deras enda omtanke, spelaren är tuvan för ändamålet och klubben är hönan som värper guldäggen.
MoDo Hockey > Sv: Bilden
Frella: Det är inget fel i det. Det konstiga är att man friar i 99% av fallen.
MoDo Hockey > Sv: Bilden
Paddan: Ja, Modo är ju det laget som är undantaget från regeln. Men desperata förbund och domare gör ju vad de behöver, tom. följer reglerna helt plötsligt.
MoDo Hockey > Sv: Bilden
Paddan: Ingen kan knappast (Hmm? Blev det där rätt?) skicka över pucken som Sjödin gjorde mot Modo hemma sist. När jag var yngre var jag superglad om jag bara fick puckurslingen över isnivå.
MoDo Hockey > Sv: Bilden
knaskamilla: Nej, Frisco sköter banners, så är det bara. Nästa år kan det bli annorlunda.
MoDo Hockey > Sv: Bilden
knaskamilla: Jag vill inte förringa Friscos genuina jobb med att banna stället. Men knasiga personer skall också ha sin slev av skopan.
MoDo Hockey > Sv: Bilden
Frisco: Fantastiskt snygga banners du gör. Jag märker att det är några jag missat, men jag gillar speciellt den där du saluför Svartvadetramsan. Estetiskt finns det snyggare, men vad, vad, vad är det.... är en fullträff.
MoDo Hockey > Sv: Almtorp in, Milo ut!
Vallin:
Det är möjligt att du har rätt i det, jag har ingen egen känsla för vad som stämmer eller inte i det fallet. Det jag vet är att de som är missnöjda i större utsträckning än de som är "omissnöjda" gör sig hörda, det är bara att kolla på modohockeys forum för att inse det. Det kan vara lätt att tro att det finns en majoritet för de missnöjda om man utgår från de som ger sig ut i etern för att släppa ut lite luft i ballongen.
Saken är den att man borde göra sig av med alla modoiter i ledande ställning om man utgick ifrån alla oinvigda åsikter, om att det görs så många missbedömningar som de tycker att de gör, en betydligt mer drastisk åtgärd än att bara enkelt skicka en förstetränare för att vara populistisk.
Det är möjligt att du har rätt i det, jag har ingen egen känsla för vad som stämmer eller inte i det fallet. Det jag vet är att de som är missnöjda i större utsträckning än de som är "omissnöjda" gör sig hörda, det är bara att kolla på modohockeys forum för att inse det. Det kan vara lätt att tro att det finns en majoritet för de missnöjda om man utgår från de som ger sig ut i etern för att släppa ut lite luft i ballongen.
Saken är den att man borde göra sig av med alla modoiter i ledande ställning om man utgick ifrån alla oinvigda åsikter, om att det görs så många missbedömningar som de tycker att de gör, en betydligt mer drastisk åtgärd än att bara enkelt skicka en förstetränare för att vara populistisk.
MoDo Hockey > Sv: Almtorp in, Milo ut!
Vallin: För din och alla andras kännedom. Jag har ambivalenta känslor angående Pirro, något jag deklarerat här tidigare, fast med andra ord. Jag tycker att man skall vara mycket försiktig att kasta trotjänare på soptippen, vi har inte så många att ösa in och Ö-Vik är trots allt inte paradiset på jorden om man vill locka hit dugliga tränare. Jag är inte övertygad om att inte Pirro kan utveckla sin spelteori så att det konstrueras fler mål, för det är i offensiven det inte fungerar. Har vi gjort mål så har vi ju nästan säkert vunnit nuförtiden, så konsten att snålspela kan karln. Klarar han av att få spelarna att bli effektiv framåt så? Ja, det är det jag inte vet, men jag är inte så snabb att dissa som många andra. Jag tror inte att föreningen väljer att behålla någon man inte tror på, varför skulle de det?
MoDo Hockey > Kontroll.
Inte många inloggade just nu. Det är nästan så att vi MoDoratorer får hålla koll på varandra. Frisco har lagt sig, Zigge har varit inloggad så länge så att jag misstänker att han glömt logga ut, sen har vi poffamannen då. En farlig typ som vi kommer att få en hård natt att hålla i schack, kära MoDoratorskollegor. Upps! Nu försvann LJ, nu blir det tufft.
MoDo Hockey > Sv: Grattis Umeåmodoiter!
knaskamilla: Det gjorde jag inte, jag konfronterade dig inte, men det är ju en annan sak.
MoDo Hockey > Sv: Grattis Umeåmodoiter!
Björn VII: Hehe. Inte den enda, faktiskt, men du är väl den enda jag inte skulle ha något emot att träffa som jag har hållit mig undan för. Sen finns det väl de jag inte håller mig de minsta undan för som jag inte har något som helst behov av att ens se IRL.
MoDo Hockey > Sv: Grattis Umeåmodoiter!
Björn VII: Jag vill inte ha ett nytt alias, jag vill ha mitt egna och makten och härligheten....i evighet...
MoDo Hockey > Sv: Grattis Umeåmodoiter!
Frisco: Nej det är inte det. Jag finns inte ens som medlem när jag använder den automatiska förfrågan där man anger sin e-mejladress. De har jag ju inte glömt. Men när jag ska registrera mig så finns jag ändå. Det går inte att ta mitt alias eftersom det redan finns en sådan användare, nämligen jag själv. Jag verkar ha blivit avstängd.
Brynäs IF > Sv: 3 milj kvar till klarad elitlicens!!!
65Selander: Hmm? Nu tror jag att du har missförstått. När det väl är dags att dra strecket är det nog bäst att Brynäs är ovan det. Jag tror inte några pengar i världen räddar elitlicensen annars. Eller rättare sagt, det gör det ju. På sportslig väg kan man väl bara bli degraderad en division i taget va, och nog kan man ha elitlicens i vilken division man än spelar? Som du säger så finns ju pengarna när det gäller, det går ju att sälja Molin till Modo osv.
MoDo Hockey > Sv: Grattis Umeåmodoiter!
Frisco: Modohockey.se har nu exakt "Medlemmar: 10000". Själv undrar jag om jag är den enda som inte kan logga in där.
Brynäs IF > Sv: 3 milj kvar till klarad elitlicens!!!
70 Rodrigues:
Hade jag haft makten över barnbidraget så skulle jag göra mer för att hjälpa er ur krisen. Ska en klubb ur ES, så ska man spela sig ur den enligt min åsikt.
Hade jag haft makten över barnbidraget så skulle jag göra mer för att hjälpa er ur krisen. Ska en klubb ur ES, så ska man spela sig ur den enligt min åsikt.
MoDo Hockey > Sv: Grattis Umeåmodoiter!
Frisco: Det där lät ju väldigt bra det där. Nu gäller det bara att hitta en anslutning till Umeå så att man kan nyttja erbjudandet.
Föregående · 398 · Nästa
"så tycker jag det är orättvist att knas och scim får leka med 600 lego-bitar när kompetenta jag bara får knappt 200!"
En omdömeslös person skrev det, ifråga om proportioner.