Historik
Föregående · 397 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Grus i maskineriet
Paddan: De oskadade, obrutna spelarna blir i alla fall tvungna att spela hockey själva nu, vilket kan vara nyttigt.
MoDo Hockey > Sv: Grus i maskineriet
Paddan: Grus i maskineriet var en bra rubrik. Jag skriver under direkt.
``Hasse bruttit sönder ben i handen...´´ kan man läsa i TÅ:n.
Men vem vet. F.o.m. nu skall jag se alla fall bakåt som ett steg i framriktningen. Pirro har ju envist hävdat att alla bakslag varit "ett fall framåt", utom de gånger vi spelat så dåligt så att han behövt be om ursäkt för insatsen offentligt.
Så dåså. Ingen Hasse och ingen Larsa å ingen Milo Dusan så vem tusan skall vara farsa nu?
Vi ser det positiva i det, någon annan såklart..
``Hasse bruttit sönder ben i handen...´´ kan man läsa i TÅ:n.
Men vem vet. F.o.m. nu skall jag se alla fall bakåt som ett steg i framriktningen. Pirro har ju envist hävdat att alla bakslag varit "ett fall framåt", utom de gånger vi spelat så dåligt så att han behövt be om ursäkt för insatsen offentligt.
Så dåså. Ingen Hasse och ingen Larsa å ingen Milo Dusan så vem tusan skall vara farsa nu?
Vi ser det positiva i det, någon annan såklart..
Luleå HF > Sv: Sjunk inte till deras nivå
Kickan: "Ääälslingarnaaa". Det är taget.
Ser fram emot nästa match mellan Ääälsklingarnaaa och MoDo.
Ser fram emot nästa match mellan Ääälsklingarnaaa och MoDo.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Kickan: Nog finns det fler kärlekar som varar för evigt alltid, det vet jag även fast jag inte testat klart än. En av dem försöker lära sin pappa att åka skridskor nuförtiden, trots att han bara är fyra år och nyss lärt sig själv. Tydligt är i alla fall att det tar längre tid för gamla hundar att lära sig sitta, en tid man nästan inte har tid med. Kanske går det så långsamt att lära sig för att man troligtvis slår ihjäl sig om man ramlar nuförtiden, det gör ju inte min läromästare som tycks ha gummibollsegenskaper. Bäst att jag går och lägger mig innan det är dags att kliva upp.
Godnatt och "bryt ett ben" i din strävan att hjälpa klubben i - ditt - hjärta.
Godnatt och "bryt ett ben" i din strävan att hjälpa klubben i - ditt - hjärta.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Kickan:
Hur håller man på Modo? Det är lätt. I mitt fall slutar man hålla sitt förstaval, nästan helt obegripligt nog Leksand. Lättast slutar man heja på Leksand när man ser laget möta ett annat lag, i mitt fall Modo, eftersom det laget låg inom möjligheternas avståndsgräns för pendling mellan hem och ohem, där de spelade. När man sedan får möjlighet att från första parkett följa Forsbergs framfart och med det naturligtvis de andra talangerna så blir man lätt frälst. Den som varit med om de upplevelserna förstår vad jag talar om. Att sedan tvillingarna lockat "man" till många goda skratt och mycken glädje med sin okonventionella men förvånansvärt effektiva spelstil, får man se som en bonus. Jaha. Det var det det. Kan man nu ändra lag igen? Naturligtvis inte.
Alla läsvärda verbala personer som söker sig till SpS berikar det. Sven Barbar platsar lätt.
Hur håller man på Modo? Det är lätt. I mitt fall slutar man hålla sitt förstaval, nästan helt obegripligt nog Leksand. Lättast slutar man heja på Leksand när man ser laget möta ett annat lag, i mitt fall Modo, eftersom det laget låg inom möjligheternas avståndsgräns för pendling mellan hem och ohem, där de spelade. När man sedan får möjlighet att från första parkett följa Forsbergs framfart och med det naturligtvis de andra talangerna så blir man lätt frälst. Den som varit med om de upplevelserna förstår vad jag talar om. Att sedan tvillingarna lockat "man" till många goda skratt och mycken glädje med sin okonventionella men förvånansvärt effektiva spelstil, får man se som en bonus. Jaha. Det var det det. Kan man nu ändra lag igen? Naturligtvis inte.
Alla läsvärda verbala personer som söker sig till SpS berikar det. Sven Barbar platsar lätt.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Kickan:
Jag tror också att du förstod det. Själv är jag nästan säker på att jag förstod det själv, när jag skrev det. Jag är i alla fall helt säker på att lite lulemål i luleboken inte besvärar mig.
Vad Frisco anbelangar så kanske det var precis det, det gjorde - besvärade honom - trodde jag i alla fall. Det kan ju vara helt fel det. Å andra sidan så passar ju Friscos Ludvikamål bättre i Modos led är vad pirros Dalmål passar Modo för tillfället, så lite lulepåhittemål med påhittenamn på olika lag får han tåla.
Grattis till ett nytt år.
Ps. Några raderingar blir det nog inte tal om.
Jag tror också att du förstod det. Själv är jag nästan säker på att jag förstod det själv, när jag skrev det. Jag är i alla fall helt säker på att lite lulemål i luleboken inte besvärar mig.
Vad Frisco anbelangar så kanske det var precis det, det gjorde - besvärade honom - trodde jag i alla fall. Det kan ju vara helt fel det. Å andra sidan så passar ju Friscos Ludvikamål bättre i Modos led är vad pirros Dalmål passar Modo för tillfället, så lite lulepåhittemål med påhittenamn på olika lag får han tåla.
Grattis till ett nytt år.
Ps. Några raderingar blir det nog inte tal om.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Frisco: Ähh. Inget att bry sig om. poffas analyser brukar vara ganska usla.
MoDo Hockey > Sv: Krisen I Modo
shinzawai:
Nu gäller det för alla att knyta slipsen i fickan och fira det nya året med tillförsikt. Pirrro har naturligtvis en plan på hur han ska vinna SM-guld åt oss i år.
Genom att mörka nästan hela säsongen med uslare och uslare och uslare spel kommer han att se till att vi klarar slutspelsplatsen med en nos. Märk väl hur han inte klarat av att dölja sin avsikt i tidningarna när han hela tiden försäger sig och talar om "ett fall framåt", efter varje förlust.
Det jag talar om här är det vi i hockeyvärlden kallar för en "spelvändning".
Det är klart bevisat att det är vis snabba spelvändningar som ett lag når de bästa framgångarna. Jag lovar nu i elfte timmen (Måste skriva lite tidigare.) att spelvändningen kommer. Plötsligt prioriteras viktigheter såsom; powerplay och boxplay, tekningar och märkvärdiga målvaktsräddningar på omärkvärdiga skott.
Motståndarna kommer att stå handfallna mot detta nya MoDo lagom till slutspel och först ut,kommer vi förr eller senare i slutspelet, troligtvis att sopa Luleå under mattan. Vi kommer inte att bli av med dem, men de får ligga där i sitt lilla björnide under mattan tills nästa säsong.
Vi avslutar med Färjestad och det blir med bravur. Modo - laget som genom att depravera sig såsmåningom endast hade framgång och högburna huvuden, ära och berömmelse framför sig.
Skål tamefaan!
Nu gäller det för alla att knyta slipsen i fickan och fira det nya året med tillförsikt. Pirrro har naturligtvis en plan på hur han ska vinna SM-guld åt oss i år.
Genom att mörka nästan hela säsongen med uslare och uslare och uslare spel kommer han att se till att vi klarar slutspelsplatsen med en nos. Märk väl hur han inte klarat av att dölja sin avsikt i tidningarna när han hela tiden försäger sig och talar om "ett fall framåt", efter varje förlust.
Det jag talar om här är det vi i hockeyvärlden kallar för en "spelvändning".
Det är klart bevisat att det är vis snabba spelvändningar som ett lag når de bästa framgångarna. Jag lovar nu i elfte timmen (Måste skriva lite tidigare.) att spelvändningen kommer. Plötsligt prioriteras viktigheter såsom; powerplay och boxplay, tekningar och märkvärdiga målvaktsräddningar på omärkvärdiga skott.
Motståndarna kommer att stå handfallna mot detta nya MoDo lagom till slutspel och först ut,kommer vi förr eller senare i slutspelet, troligtvis att sopa Luleå under mattan. Vi kommer inte att bli av med dem, men de får ligga där i sitt lilla björnide under mattan tills nästa säsong.
Vi avslutar med Färjestad och det blir med bravur. Modo - laget som genom att depravera sig såsmåningom endast hade framgång och högburna huvuden, ära och berömmelse framför sig.
Skål tamefaan!
MoDo Hockey > Sv: Krisen I Modo
Frisco:
Min tolkning:
"Är ett nytt Modo på väg?" - Handlar om Timrå.
"Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."
- Handlar också om Timrå
"Det märkliga med Modos fall är att hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig. Per Svartvadet har varit lagets bästa spelare"
- Handlar om Sollefteå.
"Har gjort fler poäng än Nicklas Lidström. Tärnström är Pittsburghs största stjärna så länge Mario Lemieux går skadad."
- Handlar om Malmö FF.
Min tolkning:
"Är ett nytt Modo på väg?" - Handlar om Timrå.
"Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."
- Handlar också om Timrå
"Det märkliga med Modos fall är att hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig. Per Svartvadet har varit lagets bästa spelare"
- Handlar om Sollefteå.
"Har gjort fler poäng än Nicklas Lidström. Tärnström är Pittsburghs största stjärna så länge Mario Lemieux går skadad."
- Handlar om Malmö FF.
MoDo Hockey > Sv: Krisen I Modo
Frisco: Så lätt att råka blanda ihop Modo och Timrå när man lägger in Lidström och Foppa i artikeln precis som att de hörde hemma i den.
MoDo Hockey > Sv: Krisen I Modo
Kan någon förklara Wennerbolmees sista rad i artikeln i dag:
"Är ett nytt Modo på väg? Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."
Men ar han något annat än vad soom står, eller är han så usel i geografi? Geografi förresten. Modo har väl alltid förknippats med Ångermanland, det behöver man inte kunna någon geografi för att ha snappat.
"Är ett nytt Modo på väg? Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."
Men ar han något annat än vad soom står, eller är han så usel i geografi? Geografi förresten. Modo har väl alltid förknippats med Ångermanland, det behöver man inte kunna någon geografi för att ha snappat.
MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK 30/12
Kickan: Jag tror inte att Frisco är så oskuldsfull som han verkar. Han är sällan det. Men jag undrar om han inte menar, att man inte klipper sig i gustav-vasa frisyrer över hela landet eftersom man kanske inte kan identifiera sig med de etappklippta landet kring.
MoDo Hockey > Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Det svåra för Modo just nu är att ta med sig farten man byggt upp i uppförsbacken, nu när vi går ut på flacken.
MoDo Hockey > Sv: Hirsch i MIF?
Frisco:
Det belyser verkligen hur svårt det är att få utsocknes spelare till Ö-vik. Kung Cannabis lade hela karriären i potten för att lämna Modo. (Potten är inte färdigspelad än, men det ser risigt ut.) Å ena sidan belyser det att man måste ta tillvara på talangen Zajkowski, speciellt eftersom att hemlängtan betyder Ö-Vik. (Inbillar jag mig i alla fall.)
Å andra sidan gäller samma sak för andra trotjänare, såsom spelare men även ledare. Misshandlar man en trotjänare så är det inte alls säkert att man kan ersätta den i långa loppet. Då tänker jag på debbatten om svågerpolitik inom Modo.
Det belyser verkligen hur svårt det är att få utsocknes spelare till Ö-vik. Kung Cannabis lade hela karriären i potten för att lämna Modo. (Potten är inte färdigspelad än, men det ser risigt ut.) Å ena sidan belyser det att man måste ta tillvara på talangen Zajkowski, speciellt eftersom att hemlängtan betyder Ö-Vik. (Inbillar jag mig i alla fall.)
Å andra sidan gäller samma sak för andra trotjänare, såsom spelare men även ledare. Misshandlar man en trotjänare så är det inte alls säkert att man kan ersätta den i långa loppet. Då tänker jag på debbatten om svågerpolitik inom Modo.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
scim: Ähh. Nu sticker jag iväg och tränar upp en ny generation Modospelare. Hej.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Lumber Jack: Som vanligt blev det fel bokstäver som kom ut ur munnen.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Paddan: Det verkar ligga mycket i det herr Strandberg säger ändå.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
scim: Alla andras radio fungerar. Jag tror att klantisarna sitter på sladden.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
NuMo: Om knas vore här så kunde hon förklara vad jag menar när jag stavar fel på svåra ord. Haakana bryter ryggarna av Djurgårdare. Får nu avtjäna straff utan möjlighet till benådning.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Lumber Jack: Jag ber om ursäkt. Hade jag varit lite yngre så skulle jag ha erbjudit min tjänster att greppa spaden själv.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Tyvär har vi en målvakt som aldrig räddar eventuella eventualliteter. Det skulle bra att ha en målvakt med visioner någon gång. man måste rädda de flesta eventualliteter också. Kim Martin borde väl ha kvinnlig intiution.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Pjuhh! Inte för att man har en aning om vad de reagerar för, de refererar ju inte direkt direkt. Men Högardh sköt visst i stolpen.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Salle: Den gamla Modoiten. Fantastisk kille. Modo verkar börja bra. Nu väntar jag bara på ett par snöpliga i rumpan.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Lumber Jack: Peter Svartvadet i Modo. Nu väntar vi para på att Pirko toppar upp.
MoDo Hockey > Sv: Nattens NHL vinhandlare.
AB:
"Mattias Weinhandl slog till med säsongens första mål efter sin skada och utnämndes efteråt till en av matchens tre stjärnor."
Mycket roligt. Weinhandl fick trots det bara spela ett byte i sista perioden. Hoppas att kräftgången är över nu och att han får mer förtroende.
"I hemmalaget hade Anders Eriksson en bra kväll; mest istid, en assist och plusstatistik är klart godkänt."
Mest istid:
Columbia: Anders Eriksson 24.35.
Anders "Räkmackan" Eriksson verkar ha funnit sig själv efter åratal av letande. Kanske kommer jag att önska honom åter i Mododressen igen om han fortsätter så här.
Dessutom: Daniel fick göra mål igen. Sista tiden har inte varit direkt lysande för tvillingarna.
Modo regerar återigen i NHL.
"Mattias Weinhandl slog till med säsongens första mål efter sin skada och utnämndes efteråt till en av matchens tre stjärnor."
Mycket roligt. Weinhandl fick trots det bara spela ett byte i sista perioden. Hoppas att kräftgången är över nu och att han får mer förtroende.
"I hemmalaget hade Anders Eriksson en bra kväll; mest istid, en assist och plusstatistik är klart godkänt."
Mest istid:
Columbia: Anders Eriksson 24.35.
Anders "Räkmackan" Eriksson verkar ha funnit sig själv efter åratal av letande. Kanske kommer jag att önska honom åter i Mododressen igen om han fortsätter så här.
Dessutom: Daniel fick göra mål igen. Sista tiden har inte varit direkt lysande för tvillingarna.
Modo regerar återigen i NHL.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
Lumber Jack: Fasen om skadan kan läka någon gång så att det blev lite stabilt uppspelsspel någon gång.
MoDo Hockey > Sv: Nattens NHL vinhandlare.
Och så här snyggt var det:
05:01 GOAL NYI EV 11 WEINHANDL, A: 17 BATES, Slap, 6 ft
NYI: 11 WEINHANDL , 3 AUCOIN , 33 CAIRNS , 30 SNOW , 27 PECA , 17 BATES
TOR: 16 TUCKER , 80 ANTROPOV , 55 JACKMAN , 25 NIEUWENDYK , 24 MCCABE , 20 BELFOUR
05:01 GOAL NYI EV 11 WEINHANDL, A: 17 BATES, Slap, 6 ft
NYI: 11 WEINHANDL , 3 AUCOIN , 33 CAIRNS , 30 SNOW , 27 PECA , 17 BATES
TOR: 16 TUCKER , 80 ANTROPOV , 55 JACKMAN , 25 NIEUWENDYK , 24 MCCABE , 20 BELFOUR
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim: Mina borttappade elever kom på att det var mycket roligare att stå mer mot mitten, till deras förvåning var det mer plats där. En av dem knuffade dessvärre en av gardets medlemmar i ryggen så att han ramlade över en massa andra och ett slagsmål höll så när på att bryta ut. Ja, vad säger man. De har det i blodet de små liven.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
Hawerchuk: Ja, det är skit! Jag håller med den som sa att det var skit. Ja, det var ju jag det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Igår fanns det inte ens en speakerröst som bad oss gå ett steg hit och ett steg dit tills alla fått rum, man sket i det helt enkelt. Jag tror man såg att det inte rymdes fler. Men varför inte säga att "Finns det hjärterum, så finns det stjärterum"? Gå och sätt er på sittplats, dela stol med någon, det här går bra.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
Glömde: Varför skall betalande mäniskor betala priset att inte få se, eller inte få stå på stå när de har betalt för det, bara för att köttpackarna inte gör sitt jobb?
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Hur hade du tänkt att inpackningen av människokött skulle ske? Och varför gör man i sådana fall inte så?
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
Poffa: Självklart är det så, men jag är ändå emot att man bygger och organiserar en arena efter det medelbeståndet av människor i stället för efter det antal som faktiskt kommer när det gäller något och vid storhelger. Att packa folk som sillar med hjälp av packmänniskor är inte rätt väg att bli packad på. Speciellt inte av de nitiska vakterna som tror att det är kravallerna i Göteborg så fort de stiger in i det fredliga Kempis.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
5200 är 200 för många än det borde få vara. Peter Blomqvist som klippt och klistrat pappfigurer vid sitt skrivbord, för att ge rum för fler sittande till ståplatsares förtret, verkar bara ha hällt ut de sista tvåhundra pappersfigurståare han ville få rum med över spillran till ståplatssektion på sin arenamodell, på skrivbordet.
- Ja, se där ja! De rymdes visst! Synd att jag inte hade klippt till fler figurer till mitt förfogande, för då hade det rymts ännu fler. Bra många fler faktiskt. Man kanske tom. kunde ha fått plats med tretusen till på stå om man bara - Argghh! KLAPPar! ihop dem så här. Så nu blev de platta...
Om sanningen skall fram så var det många som inte fick se så mycket match, det var många som fick stå nere vid sargen (Men inte för nära, för då jävlar kommer vakten!) Själv trängde jag mig nog fram, scim hjälpte tom. mig att vänd mig mot planen för att jag hamnat med ryggen emot och hade svårt att se något över axeln. Där stod man med många andra, med händerna utefter sidorna oförmögen att få upp armarna för att man var så hårt packad. Inte för att jag tillhör de som höjer stämningen med frenetiskt klappande i vanliga fall, men jag tycker nog att jag har betalt för att få göra det om jag skulle vilja.
På det här sättet tjänar klubben tiotusentals kronor extra. Låt folk betala, men skit i om de kan se matchen. Pengarna sägs gå oavkortat till spelarna och ledarnas årliga julfest, som den här julen bestått av alldeles för mycket gåslever, Cognac och feta cigarrer. Inte undra på att gumpen hängde på pojkarna den här matchen.
Egentligen borde det polisanmälas.
5200 är 200 för många än det borde få vara. Peter Blomqvist som klippt och klistrat pappfigurer vid sitt skrivbord, för att ge rum för fler sittande till ståplatsares förtret, verkar bara ha hällt ut de sista tvåhundra pappersfigurståare han ville få rum med över spillran till ståplatssektion på sin arenamodell, på skrivbordet.
- Ja, se där ja! De rymdes visst! Synd att jag inte hade klippt till fler figurer till mitt förfogande, för då hade det rymts ännu fler. Bra många fler faktiskt. Man kanske tom. kunde ha fått plats med tretusen till på stå om man bara - Argghh! KLAPPar! ihop dem så här. Så nu blev de platta...
Om sanningen skall fram så var det många som inte fick se så mycket match, det var många som fick stå nere vid sargen (Men inte för nära, för då jävlar kommer vakten!) Själv trängde jag mig nog fram, scim hjälpte tom. mig att vänd mig mot planen för att jag hamnat med ryggen emot och hade svårt att se något över axeln. Där stod man med många andra, med händerna utefter sidorna oförmögen att få upp armarna för att man var så hårt packad. Inte för att jag tillhör de som höjer stämningen med frenetiskt klappande i vanliga fall, men jag tycker nog att jag har betalt för att få göra det om jag skulle vilja.
På det här sättet tjänar klubben tiotusentals kronor extra. Låt folk betala, men skit i om de kan se matchen. Pengarna sägs gå oavkortat till spelarna och ledarnas årliga julfest, som den här julen bestått av alldeles för mycket gåslever, Cognac och feta cigarrer. Inte undra på att gumpen hängde på pojkarna den här matchen.
Egentligen borde det polisanmälas.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
mike66:
Alkoholfri alkohol skulle vara en önskedröm för en del, en mardröm för andra.
Tack för mig.
Mvh. NuMo
Alkoholfri alkohol skulle vara en önskedröm för en del, en mardröm för andra.
Tack för mig.
Mvh. NuMo
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin: Därför att jag redan ligger..En liggande polare är inget att ha.
Luleå HF > Sv: Stefan Livs attack mot landslagskollegan...
Dream Team: För mig låter det mycket troligt att han har sagt så. När han sa likadant om Salo så reagerade denne med att skratta. "Typiskt Liv" menade Salo. Det är troligtvis sagt med glimten i ögat, men sen har journalisten inte förstått, eller struntat i att föra ut ironin i uttalandet för att sälja lösnummer. Min egen sannorlikhetskalkyl - om uttalandena är uttalade - är att det är ironi, någon annan logisk förklaring finns det inte.
MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
Frisco: Igår avhandlade vi poffaismen, och idag avhandlar vi mannen som uppfann namnet för den. "poffamannen".
MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: Jo, men han kanske tyckter att han hade gjort den perfekta kuppen. Vare sig HS eller han fanns ju längre kvar när han återupptog sitt seriösa skrivande.
Föregående · 397 · Nästa