1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484538 inlägg · 4079 ämnen

MODO-SSK 30/12

361365 · » Till forumet


Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan: Så DU har utvecklats till vår egen Portello!! Jag förstår.
Jag ska se ut nån tall i Skrike, där Du kan bindas upp o ned över en nytinad myrstack med sockervatten i håret kommande matcher.

'Var nöjd med livet som vi lever här, bland skog o bär...
En björntjänst gör ju ingen gla....tamtadamdadam'
/Baloo
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Portello: Ja det var så jag menade. Nyårsafton är ju amatörernas afton, eller hur var det?=)
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Portello: Ta en titt på länken så ser du vad du skrev efter 3-1 segern mot Modo.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Om inte annat lär dom väl göra det i morgonkväll.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Portello: kröööööööööööööökar
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Portello: Det var nog alla utom du i så fall:-)

En veckas vila från matcher nu. Jag hoppas att spelarna tar en ordentlig kökarkväll imorgon.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Ibland har man kort minne vet du.
Vem var det som klankade ner på Modo? Inte var det jag ivarjefall.Tror jag.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan:

Säsongen är bara halvt avverkad om man räknar med det slutspel som modo kommer att komma till.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Portello: Nej det behövs inte. Det var bara roligt att en del Luleåfans klankade ner på Modo totalt efter 3-1 till Luleå och helt glömde att det blev 5-1 till Modo 7 dagar före:-)
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Portello: Just nu önskar jag mig en stor jävla träklubba att slå mig i skallen med tills jag får minnesförlust så jag slipper minnas denna jävla pinsamma säsong. Fy faan, säger jag bara, detta kan tyvärr bara bära åt ett håll som det känns just nu med detta erbarmliga spel.

Käpprätt ner i Allsvenskan...

Var det någon som hade en pall med Losec att undvara?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Portello:

vi avböjer
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Jag undrar om ni Modofans vill bli påminda om de fyra andra möterna mellan Luleå och Modo iår.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan: Ha. Det var femettan som Luleåfansen glömde bort på en vecka och aldrig tror inträffade:-)
Tror vi friskar upp minnet på dem:

Period 1
1-0 Per Svartvadet (Morten Green)
Modo kommer 2 mot 1 och Svartvadet skjuter själv, ett handledsskott i krysset
00:32

2-0 Mika Lehtinen (Anders Söderberg, Magnus Wernblom)
Avvaktande utvisning.Söderberg bakom mål passar Mika Lehtinen i slottet som kan skjuta ett direkt skott i mål
11:28

3-0 Per Svartvadet (Tobias Enström)
Powerplaymål. Backskott som Svartvadet får retur på och han kan slå in pucken vid sidan om Luleås målvakt
19:00


Period 2
4-0 Andreas Salomonsson (Morten Green, Jesper Damgaard)
Fem mot tre spel.Green står vid sargen och passar in till Salomonsson framför mål och han tar god tid på sig och placerar in pucken
14:49


Period 3
4-1 Karl Fabricius (Jan Sandström)
Powerplaymål. Fabricius slår in en retur efter att Riksman släppt retur på ett backskott
11:15

5-1 Magnus Wernblom (Anders Söderberg)
Två mot en läge.Söderberg skjuter ett slagskott som Wernblom kan slå in på returen
19:55
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Lämnade Canucks-tröjan hemma idag pga tron att det var den som orsakade förlusten mot MIF. Men det kanske är så illa att det är jag som inte ska få beträda Kempehallen. Du såg ju vad som hände i matchen mot LHF när jag låg hemma i sängen och kallsvettades och yrade.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Martin S: Om Kent sedan kan hålla det han lovat när #21 bestämmer sig för att återvända till MoDo är en annan femma.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
ja men finns de nån intressant pågång elle?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
PATTE:

eftersom modo gjort en förändring på ledarsidan för 3 matcher sedan så tror jag inte nån är på gång alls.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
modoante:

denna säsong vet jag inget om men sen hans senaste sejour i modo tror jag nog han fått ett par förfrågningar
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
PATTE: Jag är ganska övertygad om att Pirro kommer att vara våran tränare resten av denna säsong. Om man ska titta framåt nästa säsong så har jag två alternativ som huvudtränare och ingen av dom heter Forsberg i efternamn.

Kent har så vitt jag vet sagt i media att hans tränar karriär är över.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
ja har dom frågat Kent?? hur vet du de YaQoP?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
YaQoP: nehe han vill inte...vet du nån intressant? som är pågång elle?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
YaQoP: har dom frågat?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
men de låter som ingen vill ha ett målvakt köp...? bara att pirro ska sparkas..men ja har sett alldeles för lite matcher för att säga nått.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
PATTE:

han vill inte
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
modoante: ja.varför inte?..om han vill.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
PATTE: Kent Forsberg?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
men vilken ska vi ha som tränare om vi sparkar Pirro då?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
YaQoP: Ok fel ordval av mig.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
modoante: näee...om de fortsätter såhär så är vi i kvalserien snart...åhh fy fan vilken mardrömm de är...ush.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
modoante:

Ja de må vara men härligt känns inte som rätt ord.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
YaQoP: Att klacken visar att det inte går att fortsätta så här längre
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
modoante: är de nära att dom sparkar "Pirro" nu elle?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco:
hehe då är saken utagerad.

Ja modoante vad är det som är härligt med de?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
modoante: Vad var det härliga med det?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
YaQoP: Jag har inte heller påstått att du sagt det. Jag sa bara min mening:-)
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco:

Jag tycker han oftast inte kan det. Med några undantag då.
Fast det har du inte påstått i och för sig, men ändock
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Frisco: Instämmer inte Riksmans fel att vi förlorade.Häligt atthöra klacken skandera SPARKA PIRRO!
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
YaQoP: Riksman kan inte beskyllas för något i afton.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan: Du kan inte komma i skjorta till matcherna. Blaklader ska de va!!!
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan:
Lugn och fin, grabben...gör inga för våldsamma rörelser...slänga ut datorn...det ångrar du imorgon....

Jag har svårt att uttala mig om Pirros vara eller icke vara i föreningen, jag har sett/läst för lite om hans coachning av laget i vinter.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Sannes: Jag vill hoppas att det ska ske en ordentlig uppryckning och att det idag krampaktiga spelet skall lossna. Men för egen del så anser jag att Pirro är inte rätt man att leda laget i den riktningen. Just nu känns det snarare som att han håller på att leda oss rakt i fördärvet.

Nej, nu är jag så upprörd att det nog är dags att göra något annat ett tag innan jag kastar ut datorn genom fönstret!
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan:
Det kommer att ordna sig, det vet jag.
Trots allt så måste det finnas något positivt, allt kan väl inte vara nattsvart....
Man måste vara optimistisk även i motgång.....det är svårt men...

För egen del så trodde jag starkt på MoDo innan säsongen började, på papperet är det ju ett kanongäng men det är visst inte alltid det stämmer överens med verkligheten.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Poffa: Skall vi prata om sulfit laget också på Timrå chatten.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan:

Visselpipepuckot skall vi inte tala om. Hur faan han kunde ta så mycket av så lite i de två första för att sedan ta så lite av så mycket i sista är en gåta. Och när Svarten blir fälld helt fri så väljer det erbarmade puckot att ta en tvåa i stället för den solklara straff det är. Trots detta kan vi inte skylla förlusten på Rönnmark heller. Det spelar liksom ingen roll då laget inte vill...
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Sannes: Vet inte om jag ska försöka kommentera det där. Pulsen ligger på en onormalt hög nivå just nu och risken är att jag skriver något överilat. Men, det är då inte Riksmans fel att vi förlorar idag, defensiven behöver en ordentlig översyn och offensiven funkar inte som den ska. Dessutom så var domaren mindre lyckad idag också. Hmm, en hyfsat sansad beskrivning av dagens insats.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Martin S: Frågade samma sak för ett tag sen men har inte fått nåt svar. Hjärnskakning kan det kanske varit men han blödde en HEL del.
En vecka till nästa match. Han är nog med då. Om det inte var i axeln han blödde.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Martin S:

Enligt folk som såg det hela bättre än mig så var det en axel som träffade i ansiktet och blodvite uppstod ju. Om det var från näsan eller ögonbrynet vet jag ej, men någon form av lättare hjärnskakning kan det mycket väl ha varit.
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan:
Nu är botten nådd, nu kommer vändningen får så mycket sämre än de senaste matcherna kan det väl inte bli för Er.....eller?!
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Någon som vet något om Peter Öbergs skada? Han lämnade isen på vingliga ben så mitt tips är en hjärnskakning och därmed borde Öberg missa nästa match eller?
Kommentera

Sv: MODO-SSK 30/12
Paddan: Tilläggas kan att #8 Oscar Hedman var ännu bättre i Globen i söndags än han var ikväll.
Kommentera

361365 · »