1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484533 inlägg · 4079 ämnen

Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä

377853 · » Till forumet


Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Vad i #=)¤?#)¤, är Hedman skadad?? Han är inte med på laguppställningen. Sjuk?
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco:

Vad har att jag tuggade brädbitar som barn att göra med hur det man äter hos McD smakar? Äh. Tårta snart. Bättre det.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Boarding-Bob: Hedberg blev väl aldrig GM i Toronto och det var väl anledningen till att han flyttade till Ottawa via Tre Kronor. Får man rösta på namen som har kommit upp här på forumet så går min röst helt klart till Andy Delmore.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Martin S:

Nja, Anders Hedberg var GM för Maple leafs 1999 och hade Luca Cereda på tränings-campen . Cereda har även spelat med Anders Eriksson och Pierre Hedin, vars farsa är Bengt Hedin, boss över Modo :-)

Äh, spekulerar bortom all logik som sagt....men läs länken.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Martin S:

Du må väl förstå att det är helt fel att komma med kogik i dessa sammanhang. Framför allt nu när vi diskuterat oss fram till vilka spelare det kan tänkas vara...:)
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Angående ny spelare så är väl det mest logiska att han är från Ottawas organisation då MODO har pratat med en viss Anders Hedberg.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
shinzawai: Det är inte jag som gjort denna tröjan:-) Jag bara vände de fefintliga färgerna rött/grönt.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Angående ny AHL-back så tror jag snarare att ÖA gissat fel och att det är schweiz landslagscenter Luca Cereda i S:t John´s Maple Lefs det handlar om. Stor biffig center som gjort 0+2 i år, trivs inte och ryktas skriva 3-års kontrakt med SC Bern nästa år. Han var Torontos förstaval -99 24:a totalt. Tycker ju som någon skrev tidigare att det är en center vi behöver. En vild gissning från min sida, men va fan, silly season!
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla: Du får ju folket i filmen Tillsammans att fram stå som högerradikaler...
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
shinzawai:

Jag sa ju det, äckligt läcker! ;)
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco: För äcklig grön/röd-färg.. Dra ner ljusstyrkan och cranka upp konstrasten!
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
scim: Rätt En BigMac som har legat lite för länge!
Kommentera


Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
scim: Hon har väl varit på Sidensjöhus och tuggat brädbitar som liten (mindre).
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
scim:

Huvudet på spiken.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
65Selander:

Vad kallas då en hamburgare som enligt kamilla innehåller 50% trä och 50% gummi? BigMac?
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Paddan: Hhmmmm

NuMo: Hhmmmm

knaskamilla: Hhmmmm
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
scim: Hamburgare måste innehålla viss % Nötkött för att få kalla sig hamburgare om jag inte har fel. Vem minns inte Konsums goa burgare :-))
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco: Hmm...jag kan väl aldrig tänka mig att jag medverkat i båda trådarna...
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco: Ja ska det inte både stå överst och i första tråden, så säg.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla:

När jag gick i mellanstadiet fick vi aldrig Hamburgare, vi fick Samburgare, skillnaden förstod jag aldrig.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Paddan: Då var trådstartarspamningen igång igen på www.modohockey.se. Finns helt plötsligt två trådar om eventuellt nya tröjor:-(
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
AudibleGiraffe:

Jag har ätit hamburgare på McD några gånger innan min upplysning. Dessa hamburgare har smakat omväxlande trä och gummi. Typ. Sorgligt att de får kallas hamburgare överhuvudtaget...
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco: Alltså..Jag tycker det är snyggt.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco:

Äckligt läcker!
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
NuMo: Så här skulle en grön tröja se ut.
[bild]www.frisco.se/hs/numo.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Nä, det klart. Om man ska definiera en riktig hamburgare torde väl det komma från USA ursprungligen. Eller det kanske den inte gör, men det känns som om det borde varit ursprungslandet.

Men det är säkert Frankrike eller England typ, och USA skickliga kapitalister som man är, har förvaltat idén och tjänar miljarder.
Kommentera


Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco:

Förmodligen är det väl så att vissa tycker att det smakar smaskens. Dessa människor har å andra sidan aldrig ätit en riktig hamburgare i hela sitt liv.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Paddan: Den var grym! Nu börjar det likna något. Ta bort ccm-märket bara och ersätt det med ett "Eiser".
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla: Antar det. McFeast är bland de godaste hamburgare jag vet. Men det beror väl på att mina smaklökar är hjärntvättade. Hur kan något som hamburgare vara gott?
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Paddan:

Det var ju en ganska snygg tröja, faktiskt!
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Ojoj, det har dykt upp ännu ett designförslag på en alternate jersey. Frisco verkar ha fått hjulen att snurra ordentligt.

www.norbergdesign.net/modo.jpg
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: [Det finns egentligen ingen som tycker det är speciellt gott..]

Jag tror att du har ganska så mycket fel där. Det är nog snarare så att du skulle vilja att så var fallet.


Tack, tack:-)
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
AudibleGiraffe:

Jaså, du är en av de lurade? Folk som tycker att McD har "god mat" gör det bara för att de blivit hjärntvättade att TRO att det de äter är gott.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: På tal om seriös diskussion, den vi nu har här.

Jag skulle vilja tacka Eric Lindros som understödjer svenskarnas (Läs; Modos) kamp om att vinna poängligan i NHL igen.

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0401/20/SPORT-20s10KNOCKEN.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Jag antar att folk i allmänhet verkligen tycker att det är gott där, eftersom det ALLTID är nästan helt FULLT.

Jag gillar McDonalds. BUHU, börja pajkastningen...
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Paddan:

Det hade man ju aldrig trott. Att en hyffsat seriös diskussion skulle döda ett oseriöst forum. Tack, Frisco.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
När jag skriver bukfylland så menar jag inte att man stoppat en massa fyllning i en stackars sjöfågel utan att det inte är speciellt gott.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: På tal om reklamkampanj så har debatterandet, eller vad man ska kalla det, dött av lite grann på modohockey.se efter Friscos publicering av skisserna på alternate jerseys. Är alla så tagna av skisserna att de knappt ens orkar skriva menlösa inlägg?
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Jaha. Ja men jag tror inte att det innebär några problem ändå. Det är inte säkert att man har sämre ställt där relativt sett, det är nog bara en myt. Det är mat de har dåligt med och mcDonalds har ju "mat". Kundkretsen är enorm och går man ihop så blir det nog bra affärer. En win-win-situation. Att ingen har tänkt på det här förut.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla:

Det tror jag inte att det har. Allting är bara en reklamkampanj. Det finns egentligen ingen som tycker det är speciellt gott (på sin höjd kan man kalla det bukfylland).
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
NuMo:

Nä, jag räknade bara snabbt ut vad priserna skulle bli i SEK. Allt för er skull.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Har man kronor i Afrika?
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Frisco:

Ja, det där låter ju fint. Men som jag tidigare sa, det de betalar för det här tjänar de in tusenfalt i reklam.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa:

"Matställen" känns också för snällt, men jag förstår vad du menar. Jag undrar förresten om de HAR rest...matställen där det man äter faktiskt smakar gott? Jag menar, någonstans måste ju deras "goda rykte" ha uppstått?
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
NuMo:

Enda nackdelen med det är väl att de lär ta hutlöst betalt för en Big Mac. 2000:- för en Big Mac & Co. Skall du ha plusmeny kostar det 500:- till.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa, knaskamilla: Ni bara hatar trots att ni inte är med i såpa.

www2.hs.se/mallar/MallE.asp?nodId=4460&sprak=0
www.rmdbarnfond.se/
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: De borde bygga McDonalds på hungersnödställen i Afrika i stället.
Kommentera

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
knaskamilla:

Håller med. Det hela handlar om marknadsföring. McDonalds har inte infört barnsjukhusen för att de är så goda och vill skänka pengar, utan för att framstå som goda och på så sätt locka än mer folk till deras matställen (jag tänkte skriva restauranger men det vore för snällt).
Kommentera

377853 · »