Historik
Föregående · 4 · Nästa
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2024-11-28
Vet inte hur pass seriöst man ska ta detta konto men det var detta konto som nyligen breakade att O.Engsund ska bryta sitt kontrakt med HV och gå tillbaka till Luleå, vilket ser ut att bli verklighet. Lägger man ihop 1+1 så kan det ju vara så att Luleå har fått nobben av Hardegård och tar in Engsund istället som sitter på ett kontrakt för 240 tkr/mån
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Minns jag fel eller presenterades inte förlängningen av Svenssons kontrakt igår till 27/28? I pressmeddelandet står det 26/27 nu. Verkar vara väldigt svårt det där att få rätt, samma var det med Näkyvä. Oavsett tycker jag det är ett för långt kontrakt att ge till honom
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-11-21
Tycker det är hål i huvet att Nässén och Eronen går före Forsmark i PP
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2024-11-16
Någon som vet vad det beror på att isen är så dålig i arenan nuförtiden? Använder vi fortfarande det gamla och nya kylsystemet samtidigt?
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2024-11-16
Ceremonin sänds på play ikväll för er som inte har möjlighet att gå, sändningsstart 17.35
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2024-11-16
Bara jag som känner att lite av det Olli säger börjar bli lite uttjatat? Vet inte hur många gånger jag hört ”put the thinking-cap on”, ”get energized”, ”managed that puck” osv. Men det handlar väl om att pränta in det i huvudet på dom men tänk att höra det varje dag
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Zäta75: Ja att Näkyvä var nummer två på listan är ju en efterhandskonstruktion av dig eftersom det inte blev något med Pokka. Näkyväs namn har aldrig cirkulerat varken här eller i sociala medier, kom som en blixt från klar himmel för oss alla
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
I år går vi för det! Kunde inte bli tydligare än efter veckans nyheter. Känns smått overkligt att vi satsar för guldet
J.Dahlén - O.Kapanen - S.Hartmann
K.Näkyvä - E.Eronen
F.Hållander - A.Lander - A.Wedin
L.Nässén - D.Strömberg
O.Johansson - E.Pettersson - A.Lundmark
S.Forsmark - P.Svensson
M.Pääjärvi - M.Eisenmenger - E.Walli-Walterholm
V.Gustafsson
J.Boyce
Känns fel att sätta Viggo som sjundeback med tanke på vilken injektion han har varit, men vem fasen ska han peta? ”Halvtråkiga” kedjekamrater för EP om man får säga så men tror inte dom splittrar på 29-51-57 för tillfället. I övrigt inga överraskningar direkt, känns som att det är en tydlig hierarki, alla vet vart dom hör hemma och vad som förväntas av dom
J.Dahlén - O.Kapanen - S.Hartmann
K.Näkyvä - E.Eronen
F.Hållander - A.Lander - A.Wedin
L.Nässén - D.Strömberg
O.Johansson - E.Pettersson - A.Lundmark
S.Forsmark - P.Svensson
M.Pääjärvi - M.Eisenmenger - E.Walli-Walterholm
V.Gustafsson
J.Boyce
Känns fel att sätta Viggo som sjundeback med tanke på vilken injektion han har varit, men vem fasen ska han peta? ”Halvtråkiga” kedjekamrater för EP om man får säga så men tror inte dom splittrar på 29-51-57 för tillfället. I övrigt inga överraskningar direkt, känns som att det är en tydlig hierarki, alla vet vart dom hör hemma och vad som förväntas av dom
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Sitter på ett A-lagskontrakt för denna plus nästa säsong så det kommer bli svårt att knyta till sig honom
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Hur mycket man än må hata på CHL så vore det ändå mäktigt att få se Timrå ute i Europa, åtminstone en säsong. Tänk en bortamatch i Prag, Geneve eller Berlin
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
VAD tjänar Montreal på det här istället för att låta honom spela 20-25 minuter per match i SHL?
+ 9
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2024-10-05
Senast kl 23 imorgonkväll måste Montreal ha tagit ut sitt lag, kommer troligtvis tidigare än så men senast då har vi ett svar iallafall
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2024-10-05
Ingen Montrealare på waivers idag så antar att han startar där borta..
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2024-10-03
STORT plus att man lyckades lösa ett namn på Rönnelöws tröja direkt
+ 16
Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-10-01
Laine blir bara borta i två månader vilket kanske ökar vår chans att få hem Kapanen
+ 17
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
F.Hållander - A.Lander - A.Lundmark
J.Dahlén - E.Pettersson - A.Wedin
O.Johansson - M.Eisenmenger - S.Hartmann
M.Pääjärvi - J.Boyce - E.Walli-Walterholm
J.Dahlén - E.Pettersson - A.Wedin
O.Johansson - M.Eisenmenger - S.Hartmann
M.Pääjärvi - J.Boyce - E.Walli-Walterholm
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Sagranden imponerar stort på mig. Blev väl tyvärr bänkad efter 2-3-målet där han gick bort sig lite. Men försäsongen inkluderad tycker jag han är den som imponerat mest
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Juste, har årets kaptener presenterats? Det är ju ändå mindre än 48h till nedsläpp
+ 1
Timrå IK > Sv: Försäsong 2024
Vet inte om det nämnts här innan idag men J20 förlorade med 9-1 och en del spelare är inte särskilt förtjust i Molinder som coach
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Ny kommunikationschef men fortfarande lika dött om inte mer i våra sociala kanaler när fansen cravear det som mest. Jag undrar verkligen vad det teamet med en-två heltidsanställda med Adam, David och Niklas i spetsen pysslar med på dagarna
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lång intervju med Lander med många härliga citat:
"Min stora, ja enda anledning till att jag spelar ishockey i dag är att få vinna med Timrå"
Angående föregående säsong och målsättningar:
"Jag tycker absolut att det var ett misslyckande. Samtidigt, var går gränsen om du inte vinner? Att vi som året innan åkte ut i kvartsfinal, varför ska det vara hatten av och vi gjorde ett bra jobb? Återigen är det lite det jag tyckt varit mentaliteten i Timrå, varför ska man vara glad för att åka ut? Vi måste kunna ha målbilden att vinna. Visst, det kommer då också högre förväntningar men det blir också lättare att sätta standarden på saker och ting och kräva mer av varandra om man har den målbilden"
Angående plattmatchen mot Modo:
"Ja, men inte mot Modo, mot just Modo. Det får inte hända. Du har plattmatcher under en säsong, ja det händer men det får inte hända mot ärkerivalen. Så är det, fyfan"
"Min stora, ja enda anledning till att jag spelar ishockey i dag är att få vinna med Timrå"
Angående föregående säsong och målsättningar:
"Jag tycker absolut att det var ett misslyckande. Samtidigt, var går gränsen om du inte vinner? Att vi som året innan åkte ut i kvartsfinal, varför ska det vara hatten av och vi gjorde ett bra jobb? Återigen är det lite det jag tyckt varit mentaliteten i Timrå, varför ska man vara glad för att åka ut? Vi måste kunna ha målbilden att vinna. Visst, det kommer då också högre förväntningar men det blir också lättare att sätta standarden på saker och ting och kräva mer av varandra om man har den målbilden"
Angående plattmatchen mot Modo:
"Ja, men inte mot Modo, mot just Modo. Det får inte hända. Du har plattmatcher under en säsong, ja det händer men det får inte hända mot ärkerivalen. Så är det, fyfan"
+ 17
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Niikeliito: Intressant att han säger att Wedin och Hållander kan spela center när vi har Johansson som är center i grunden
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vet inte om det lyfts här inne tidigare men ser ett spännande namn i vårat J18-lag👀
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
J.Dahlén - O.Kapanen - F.Hållander
D.Strömberg - L.Nässén
O.Johansson - A.Lander - A.Wedin
S.Forsmark - E.Eronen
M.Pääjärvi - E.Pettersson - S.Hartmann
P.Svensson - L.Pilö
(E.Andersson) - D.Värmhed - E.Walli-Walterholm
E.Melander
T.Erixon
A.Lundmark
J.Boyce
*A.Lundmark tar S.Hartmanns plats tills han är tillbaka
D.Strömberg - L.Nässén
O.Johansson - A.Lander - A.Wedin
S.Forsmark - E.Eronen
M.Pääjärvi - E.Pettersson - S.Hartmann
P.Svensson - L.Pilö
(E.Andersson) - D.Värmhed - E.Walli-Walterholm
E.Melander
T.Erixon
A.Lundmark
J.Boyce
*A.Lundmark tar S.Hartmanns plats tills han är tillbaka
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Alexander True till Modo. Har haft lite karaktärsproblem tidigare i karriären
+ 2
Föregående · 4 · Nästa








