Historik
Föregående · 96 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så skall det bli skönt att åka och jobba.
För grannen envisas med att försöka bli bättre på saxofon.
För grannen envisas med att försöka bli bättre på saxofon.
Café > Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Arbete 22.00-06.00 för att sedan gå på igen 14.00 på 1 maj.
Kortövergång är da bomb.
Kortövergång är da bomb.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Poffa: På tal om att sikta högt...
DÅ vore det ju bättre, obs inte bra, att ta tillbaka Adam Andersson
DÅ vore det ju bättre, obs inte bra, att ta tillbaka Adam Andersson
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky: Men tänker man så så måste vi ju ha en till 1:a målis också. Och en Susse, Svarten och Sköder med...
Jag är för en till rutinerad back. Men det skall vara en av hög klass och med PP-kvaliteter. Åkermans kontrakt går ut förresten. Sen om det räcker med en på artistkontrakt må så vara.
Jag är för en till rutinerad back. Men det skall vara en av hög klass och med PP-kvaliteter. Åkermans kontrakt går ut förresten. Sen om det räcker med en på artistkontrakt må så vara.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky: Det viktigaste på backsidan är att Timmy (och Hasse) kan spela en hel säsong. DÅ har vi bara behovet av en PP-back.
Backar finns och har potential. Espeland, Högström och Jonsson knackar ju på dörren om inte Westin tar klivet.
Backar finns och har potential. Espeland, Högström och Jonsson knackar ju på dörren om inte Westin tar klivet.
Café > Sv: Tv-tipset
Per HApps: Om man envisas med att inte gå och lägga sig men inte vill se nån pseudomatch med Tre Kronor så gär det en film på TV3 (00.35-02.25)som jag rekommenderar.
[url=www.imdb.com/title/tt0106677/]Dazed and Confused[/url]
[url=www.imdb.com/title/tt0106677/]Dazed and Confused[/url]
Motor > Sv: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
Salle: Och Barrichello hakar i med en Force India-bil på väg ut ut depån och tappar framvingen. Han tvingas köra runt långsamt ett helt varv innan den lossnar och han kan få en ny.
Heikki ur bilen och gör tummen upp när han transporteras bort på bår. Dock så lär han ju fått en rejäl smäll över fötter och ben.
Reprisbilderna ser ut som en haveri på vänster fram som punkerar/sliter av däcket mitt i svängen.
Heikki ur bilen och gör tummen upp när han transporteras bort på bår. Dock så lär han ju fått en rejäl smäll över fötter och ben.
Reprisbilderna ser ut som en haveri på vänster fram som punkerar/sliter av däcket mitt i svängen.
Motor > Sv: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
Heikki Kovalainen tappar nåt och går med hög fart (ca200 blås) rakt ut i tangentens riktning utan chans att stanna innan han dundrar in i däcksbarriären.
Synd att ett sånt händelselöst race skall störas av just såna händelser.
För i övrigt har det varit Ferrari för varenda Lira efter att Massa enkelt gasade ifrån Alonsos Renault i starten.
Det kan ju störas lite av SC-avbrottet som kraschen innebar. Dessutom är det mitt i Pit-fönstren.
Heikki kvar i bil under däckshögarna enligt vad TV-bilderna visas.
Synd att ett sånt händelselöst race skall störas av just såna händelser.
För i övrigt har det varit Ferrari för varenda Lira efter att Massa enkelt gasade ifrån Alonsos Renault i starten.
Det kan ju störas lite av SC-avbrottet som kraschen innebar. Dessutom är det mitt i Pit-fönstren.
Heikki kvar i bil under däckshögarna enligt vad TV-bilderna visas.
Motor > Sv: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
Alonso var ett kort tag snabbast och det hörde han nog trots motorvrål och hörselproppar. Men det blev Iceman som var kallast.
| 1 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:21.813 |
|---|---|---|---|
| 2 | Fernando Alonso | Renault | 0:00.855 |
| 3 | Felipe Massa | Ferrari | 0:01.009 |
| 4 | Robert Kubica | BMW | 0:01.016 |
| 5 | Lewis Hamilton | McLaren | 0:01.047 |
| 6 | Heikki Kovalainen | McLaren | 0:01.182 |
| 7 | Mark Webber | Red Bull | 0:01.380 |
| 8 | Jarno Trulli | Toyota | 0:01.480 |
| 9 | Nick Heidfeld | BMW | 0:01.493 |
| 10 | Nelsinho Piquet Jr | Renault | 0:01.650 |
| 11 | Rubens Barrichello | Honda | 0:00.000 |
| 12 | Kazuki Nakajima | Williams | 0:00.068 |
| 13 | Jenson Button | Honda | 0:00.162 |
| 14 | Timo Glock | Toyota | 0:00.181 |
| 15 | Nico Rosberg | Williams | 0:00.300 |
| 16 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso | 0:00.675 |
| 17 | David Coulthard | Red Bull | 0:00.761 |
| 18 | Sebastien Vettel | Toro Rosso | 0:01.059 |
| 19 | Giancarlo Fisichella | Force India | 0:01.467 |
| 20 | Adrian Sutil | Force India | 0:02.175 |
| 21 | Anthony Davidson | Super Aguri | 0:02.269 |
| 22 | Takuma Sato | Super Aguri | 0:02.447 |
Motor > Sv: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
Här är dom som inte får köra Q3.
| 11 | Rubens Barrichello | Honda |
|---|---|---|
| 12 | Kazuki Nakajima | Williams |
| 13 | Jenson Button | Honda |
| 14 | Timo Glock | Toyota |
| 15 | Nico Rosberg | Williams |
| 16 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso |
| 17 | David Coulthard | Red Bull |
| 18 | Sebastien Vettel | Toro Rosso |
| 19 | Giancarlo Fisichella | Force India |
| 20 | Adrian Sutil | Force India |
| 21 | Anthony Davidson | Super Aguri |
| 22 | Takuma Sato | Super Aguri |
Motor > Sv: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
De första 6 att parkera i garaget...
| 17 | David Coulthard | Red Bull | |
|---|---|---|---|
| 18 | Sebastien Vettel | Toro Rosso | |
| 19 | Giancarlo Fisichella | Force India | |
| 20 | Adrian Sutil | Force India | |
| 21 | Anthony Davidson | Super Aguri | |
| 22 | Takuma Sato | Super Aguri |
Motor > FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[bild]f1blog.climens.net/wp-content/uploads/2007/05/espana.png[/bild]
Ni missar väl inte att det är Race i helgen. Barcelona är platsen och tiden för kvalet (TV6) är nu.
Race imorrn 13.30 TV6
Ni missar väl inte att det är Race i helgen. Barcelona är platsen och tiden för kvalet (TV6) är nu.
Race imorrn 13.30 TV6
Café > Sv: Roliga länkar
Visst kan det var spännande med tävlingar och gissningslekar.
Aftonbladet "stjärnor på bild"-gissningar brukar sällan vara av denna sort dock. Specielt då man ger svaret i sidans "Header" eller vad det nu kallas.
Aftonbladet "stjärnor på bild"-gissningar brukar sällan vara av denna sort dock. Specielt då man ger svaret i sidans "Header" eller vad det nu kallas.
Café > Sv: Roliga länkar
Gidde: Nån slags amputerad person som överkropp åtminstone. Syntes tydligt att hon var vann att "gå" med armarna. Sen kanske en dvärg som underdel.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
För att återgå till ämnet... :-)
Oj vad min dygnsrytm är fuckad just nu. Klockan närmar sig 21 och först nu så börjar jag känna nån slags sug efter middagsmat.
Sen ringde en skiftbas nyss och undrade om jag kunde jobba lite extra imorrn då man behöver lite extrafolk pga underhållsarbete. Så jag skall jobba förmiddag (06-14) imorrn. Frågan är om jag hunnit somna tills jag skall kliva upp. :-)
Oj vad min dygnsrytm är fuckad just nu. Klockan närmar sig 21 och först nu så börjar jag känna nån slags sug efter middagsmat.
Sen ringde en skiftbas nyss och undrade om jag kunde jobba lite extra imorrn då man behöver lite extrafolk pga underhållsarbete. Så jag skall jobba förmiddag (06-14) imorrn. Frågan är om jag hunnit somna tills jag skall kliva upp. :-)
Vetgirig.nu > Sv: HS-Raketen
Metal Guru: Hmm HS-Raketen säger du. Låter bekant på nåt vis.
Ja just ja det var den jag blev mästare i IGEN igår. HAHAHAHAHAHA
Ja just ja det var den jag blev mästare i IGEN igår. HAHAHAHAHAHA
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Det är ju den enklaste sak i världen nästan.
Du lägger bara de mindre groparna inuti de större.
Du lägger bara de mindre groparna inuti de större.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Det är inte dömt förrän han släppt pucken. Så sa Ryhed/andersson i en av kvällsblaskorna igår.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Nog känns det som om LHC har lite missflyt med målkameriet...
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Poffa: Du var inte ensam om den hemska känslan...
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky: Men han får mer [url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3561&rows=5]smågrus...[/url]
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
Metal Guru: Det är sån pasta som gjort att det satt fast så förbenat. Det är jättebra i många fall men med stålnav-lättmetalfälg och saltade vägar så är det inte så lyckat.
Rengör ytorna ordentligt och lägg på nått slags fett så borde du klara det bättre näsa gång.
Rengör ytorna ordentligt och lägg på nått slags fett så borde du klara det bättre näsa gång.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
Friman SR: NEJ FÖR FAN!!! Ingen kopparpasta på de ytorna. Det gör att det ärgar fast än värre. Speciellt om du kör mycket på saltade vägar.
Borsta med en stålborste och "he" på vanligt grafitfett. Det funkar minst lika bra och det finns ingen risk att det fastnar av det.
Borsta med en stålborste och "he" på vanligt grafitfett. Det funkar minst lika bra och det finns ingen risk att det fastnar av det.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
Per HApps: Inge kopparpasta när det gäller lättmetallfälgar. Då ärgar det bara ihop igen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Snoop: Men snälla du... Tolka inte ALLT här inne i MoDo-boken med med sånt allvar. Speciellt när vi skriver om Timråiter.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
73Sjöbba: Självklart inte! Jag valde ord efter vad offret själv skrev att han gjort.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
73Sjöbba: Åker den inte loss trots lite rallykörning så hjälper ingen gummislägga i världen. Speciellt om man slår på däcket.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
knaskamilla: Jo det är då man får koppar/zinkpasta på grejorna.
Nä ett bra grafitfett och ett fälgkors är bäst. Gärna en bra garagedomkraft också.
Nä ett bra grafitfett och ett fälgkors är bäst. Gärna en bra garagedomkraft också.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
Metal Guru: O ja! Tom värrre. Fast kopparpasta används knappt alls längre, inte ens på rostfritt och syrafast. Den är såpass hälsovådlig också.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
Metal Guru: Varmluftspistol kan hjälpa men det kommer att ta lååång tid.
Du har ju bromsslangar och dylikt för att inte tala om själva däcket.
Du har ju bromsslangar och dylikt för att inte tala om själva däcket.
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
73Sjöbba: Ja det vore ju dumt.
Dumt är även att det finns däcksfirmor som lägger på zinkpasta på hjulbultar för att förhindra att dom rostar fast. Men vad som händer är att det istället blir såna galvaniska spänningar att lättmetallfälgarna "löds" fast i navet. Då krävs det mycket mer än gummihammare... :-(
Dumt är även att det finns däcksfirmor som lägger på zinkpasta på hjulbultar för att förhindra att dom rostar fast. Men vad som händer är att det istället blir såna galvaniska spänningar att lättmetallfälgarna "löds" fast i navet. Då krävs det mycket mer än gummihammare... :-(
Café > Sv: Jävla Vinterdäck.
Metal Guru: Ta fram blåslampan och värm upp alltsammans.
Sånt brukar hjälpa. Men var varsam, speciellt om du har lättmetallfälgar som kan slå sig om man värmer för häftigt.
Sånt brukar hjälpa. Men var varsam, speciellt om du har lättmetallfälgar som kan slå sig om man värmer för häftigt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai: Du missade ju att Mattson satte Game Winning Goal redan i 2:a
och att Timrå fortsätter att visa sina bästa sidor...
| 25.49 | 2 - 1 EQ | Sweden | 17. MATTSSON, Joakim | Game Winning Goal |
och att Timrå fortsätter att visa sina bästa sidor...
| 48.20 | 2 min | Sweden | 16. LANDER, Anton | Interference |
| 47.30 | 2 min | Sweden | 21. TEDENBY, Mattias | Hooking |
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
J-a Nicky... Med tanke på hur Rossi tappar tempo så skulle min tippning verka 100%-ig.
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
Salle: Skulle aldrig sagt nåt om Nicky för han lade omkull kort efteråt under reklamen.
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
Paddan: Mycket underhållande så här halvvägs in i MotoGP-racet.
Om bara Nicky kunde blanda sig i också. Fattar inte varför han alltid hamnar i kön trots att Honda har det klart bästa Launch-systemet när lamporna släcks.
Dovi ut. Synd!
Om bara Nicky kunde blanda sig i också. Fattar inte varför han alltid hamnar i kön trots att Honda har det klart bästa Launch-systemet när lamporna släcks.
Dovi ut. Synd!
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
Poffa: Pasinis andra vurpa är ruggig. Det går bra fort där.
Kan inte vara kul att komma emot kurvan och inse att det inte finns en sportmössa att stanna pga bromsfel/gashäng och tvingas lägga omkull sig.
Sen måste man ju kommentera Simoncellis, brist på, frisyr. Hur i h-e får han in det där i hjälmen? Och varför har han inte hjälmfrissa när han tar av den?
Kan inte vara kul att komma emot kurvan och inse att det inte finns en sportmössa att stanna pga bromsfel/gashäng och tvingas lägga omkull sig.
Sen måste man ju kommentera Simoncellis, brist på, frisyr. Hur i h-e får han in det där i hjälmen? Och varför har han inte hjälmfrissa när han tar av den?
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
Poffa: Ja han styr ju över för att bryta slipstreamingen men samtidigt så styr ju Kallio på emot för att få lite slip så jag tror dom båda rycker på axlarna åt det när dom ser reprisen.
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
Poffa: Bra tippat. Bra kämpat av Kallio. 100m raka till och Finnen hade lett VM med ytterigare 4 p.
1. Bautista
2. Simoncelli
3. Kallio
1. Bautista
2. Simoncelli
3. Kallio
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
Salle: Inte för att det kändes som jag hade chans att få in mitt 250cc-tips men... En vurpa och sedan återstart för att sedan inse att man inte har nån broms/gashäng kan inte vara så j-a kul.
Motor > Sv: bwin.com Grande Premio de Portugal
Poffa:
125cc:
1. Simone Corsi
250cc:
1. Mattea Passini
MotoGP:
1. Jorge Lorenzo
2. Danni Pedrosa
3. Nicky Hayden
125cc:
1. Simone Corsi
250cc:
1. Mattea Passini
MotoGP:
1. Jorge Lorenzo
2. Danni Pedrosa
3. Nicky Hayden
Föregående · 96 · Nästa
[url=leech.dk/20070319/earplugs.jpg?xml=/news/2008/04/24/nogc124.xml?start=?xml=/news/2008/02/27/nspeed127.xml?itemid=8704#so8?in_article_id=92929&in_page_id=8?in_article_id=91228&in_page_id=2?c=petaundsx8?v=qLa4jjEG_74?v=VFN8HV_20IE]Vem missade grundträningen på ATF (Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms)...[/url]