Historik
Föregående · 23 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
jomen vi behöver ju inte skrika ut att vi är ett bottenlag, känsligt som fan ..minns hur det blev när Luleåbulan råkade säga att Frölunda tillhörde bottenlagen..Rönnberg har inte fått tillbaka färgen i ansiktet fast det flutit många kalla liter vatten i göta- och luleälv sedan debaclet..
jomen vi behöver ju inte skrika ut att vi är ett bottenlag, känsligt som fan ..minns hur det blev när Luleåbulan råkade säga att Frölunda tillhörde bottenlagen..Rönnberg har inte fått tillbaka färgen i ansiktet fast det flutit många kalla liter vatten i göta- och luleälv sedan debaclet..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
jomenvisst och de andra i laget ser på, när Rödin tar sina irrfärder som ofta inte leder nånvart..
hela laget skulle börja jobba, om "ledaren" får en liiite mer undanskymd roll..
vi har ju inte råd med spelarköp, men vi har råd med att sparka lata folkracebilar i röven, så de gör rätt för grötsaltet..
jomenvisst och de andra i laget ser på, när Rödin tar sina irrfärder som ofta inte leder nånvart..
hela laget skulle börja jobba, om "ledaren" får en liiite mer undanskymd roll..
vi har ju inte råd med spelarköp, men vi har råd med att sparka lata folkracebilar i röven, så de gör rätt för grötsaltet..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
plocka av Rödin kaptensbindeln och vi har ett lag som spelar efter de riktlinjer Manner sätter upp
plocka av Rödin kaptensbindeln och vi har ett lag som spelar efter de riktlinjer Manner sätter upp
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ständig:
"Kangas lovade ju att Brynäs kan bättre. Om de bara fick makten skulle ju allt ordna sig."
Den nye styrelseordföranden var inte tillsatt, när den gamla styrelsen bestämde vem som skulle bli den nye sportchefen.
I min värld så bygger sportchefen laget, så då är i praktiken den gamla styrelsen involverade i dagens lagbygge genom den sportchef man tillsatte innan den nya styrelsen fanns på plats..är väl bara i hönsgården brynäs det kan gå till så..
"Kangas lovade ju att Brynäs kan bättre. Om de bara fick makten skulle ju allt ordna sig."
Den nye styrelseordföranden var inte tillsatt, när den gamla styrelsen bestämde vem som skulle bli den nye sportchefen.
I min värld så bygger sportchefen laget, så då är i praktiken den gamla styrelsen involverade i dagens lagbygge genom den sportchef man tillsatte innan den nya styrelsen fanns på plats..är väl bara i hönsgården brynäs det kan gå till så..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz:
många ska med.....
många vill skapa sig ett namn genom hockeyn..
""En bra start. Unicef. Den rena dräkten. Hållbarhets- och jämställdhetsarbete. Även om Brynäs IF på senare år inte presterat i paritet med förväntningarna på isen har man tagit stora kliv utanför densamma i arbetet med samhällsengagemang och varumärkesutveckling. En nyckelperson i det arbetet är Johan Cahling, före detta landslagsgolfare och managementkonsult som återvände till hemstaden Gävle och blev vice klubbdirektör i Brynäs för att leda föreningen in i framtiden.""
många ska med.....
många vill skapa sig ett namn genom hockeyn..
""En bra start. Unicef. Den rena dräkten. Hållbarhets- och jämställdhetsarbete. Även om Brynäs IF på senare år inte presterat i paritet med förväntningarna på isen har man tagit stora kliv utanför densamma i arbetet med samhällsengagemang och varumärkesutveckling. En nyckelperson i det arbetet är Johan Cahling, före detta landslagsgolfare och managementkonsult som återvände till hemstaden Gävle och blev vice klubbdirektör i Brynäs för att leda föreningen in i framtiden.""
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker:
Många vill idag vara med och dela på kakan..
Under Thure Wickbergs tid fokuserades det på kärnverksamheten/hockey
Idag satsar man lika mycket på kringarrangemangen och dessa satsningar leder bort fokus från kärnverksamheten..
youtu.be/kcw_FdQfXq0
Många vill idag vara med och dela på kakan..
Under Thure Wickbergs tid fokuserades det på kärnverksamheten/hockey
Idag satsar man lika mycket på kringarrangemangen och dessa satsningar leder bort fokus från kärnverksamheten..
youtu.be/kcw_FdQfXq0
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
klubben har överlevt sig själv och lever på gamla lagrar, där många i sentid har hittat på olika uppgifter i syfte att marknadsföra sig själva på klubbens bekostnad..
KÄRNVERKSAMHETEN själva elithockeyn har malts ner i en gigantisk administrativ KOSTYM..finns inte mycket kvar av det som en gång var Brynäs IF. sorgligt..
klubben har överlevt sig själv och lever på gamla lagrar, där många i sentid har hittat på olika uppgifter i syfte att marknadsföra sig själva på klubbens bekostnad..
KÄRNVERKSAMHETEN själva elithockeyn har malts ner i en gigantisk administrativ KOSTYM..finns inte mycket kvar av det som en gång var Brynäs IF. sorgligt..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Avsluta högt:
damfotboll är likadan som herrfotboll ..såvitt jag förstår,,möjligen att man använder mindre boll i damfotbollen..
damhockey utan tacklingar, damhockey en form av rinkbandy..kanske skulle bli mera speed ifall damerna slapp den tunga utrustningen..
damfotboll är likadan som herrfotboll ..såvitt jag förstår,,möjligen att man använder mindre boll i damfotbollen..
damhockey utan tacklingar, damhockey en form av rinkbandy..kanske skulle bli mera speed ifall damerna slapp den tunga utrustningen..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}:
Närmast sörjande släkt kompisar m fl en liten skara på högst 100-200 personer..trots all reklamen före dammatchen ifall damerna tar plats på isen efter en SHL-match..
Vilka företag sponsrar damhockeyn..?
Vilka företag vill puscha för damhockey?
Närmast sörjande släkt kompisar m fl en liten skara på högst 100-200 personer..trots all reklamen före dammatchen ifall damerna tar plats på isen efter en SHL-match..
Vilka företag sponsrar damhockeyn..?
Vilka företag vill puscha för damhockey?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk:
Finns där undersökningar på vad som skulle hända ifall man lägger ner "svenska" damhockeyligan..??
Hur många ser damhockey kontra herrhockey??
Varför importera spelare från USA, Canada, Finland till något som egentligen saknar intresse för gemene man??
Finns där undersökningar på vad som skulle hända ifall man lägger ner "svenska" damhockeyligan..??
Hur många ser damhockey kontra herrhockey??
Varför importera spelare från USA, Canada, Finland till något som egentligen saknar intresse för gemene man??
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
allt är provat nu..
finns inte pengar till att värva etablerade spelare, men om brynäsföreningen bestämmer sig för att ha endast ETT representationslag?
nu svor jag i kyrkan!!
Då bör ett hyfsat kapital frigöras, kostar att bussa runt två lag spelande i högsta serierna med resor, mat och logi..!!
allt är provat nu..
finns inte pengar till att värva etablerade spelare, men om brynäsföreningen bestämmer sig för att ha endast ETT representationslag?
nu svor jag i kyrkan!!
Då bör ett hyfsat kapital frigöras, kostar att bussa runt två lag spelande i högsta serierna med resor, mat och logi..!!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
jo han gjorde mål, men det är attityden som sänder vissa negativa signaler från herr kapten..hockey är ju trots allt ett lagspel..Rödin kanske hade blivit ett djävligt bra tennisproffs..BIF var inte ett sämre lag under Rödins skadefrånvaro..
jo han gjorde mål, men det är attityden som sänder vissa negativa signaler från herr kapten..hockey är ju trots allt ett lagspel..Rödin kanske hade blivit ett djävligt bra tennisproffs..BIF var inte ett sämre lag under Rödins skadefrånvaro..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge:
Fansen anser säkert att BIFs senaste värvning är av den solida modellen..
tror att många som skriver härinne hade lyckats bättre än Alcén, att värva någon som kunnat gå in och hjälpa BIF direkt..och inte sitta på läktaren och glo..
Fansen anser säkert att BIFs senaste värvning är av den solida modellen..
tror att många som skriver härinne hade lyckats bättre än Alcén, att värva någon som kunnat gå in och hjälpa BIF direkt..och inte sitta på läktaren och glo..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:
ska vi byta ut en lättviktare mot en annan lättviktare??
ska vi byta ut en lättviktare mot en annan lättviktare??
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor:
Har haft Cmore ett antal år bakåt i tiden, men det är under denna hösten jag praktiserat detta med avstängt ljud och mår bättre nu under och efter match...
Har haft Cmore ett antal år bakåt i tiden, men det är under denna hösten jag praktiserat detta med avstängt ljud och mår bättre nu under och efter match...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:
Jag är säkert ensam som reagerar på C-mores kommentatorers nedsättande ordval om BIF.
Annars brukar gemene man hålla på det sämre laget i matcher där utgången är tydlig till det bättre lagets fördel. Troligen något djupt mänskligt, att hejja på den svage mot den starke. Finns säkert undersökningar i ämnet som kan bekräfta hur det blir så..annars är väl david mot goliat ett bra historiskt exempel.
Personligen kommer jag även i fortsättningen låta ljudet från SHL-matcherna vara avstängt. Går man på match i en arena, så slipper man höra dumma subjektiva kommentarer från C-mores s k sportjournalister. Har ju inte råd att åka på BIFs alla bortamatcher, så stänga av ljudet från C-more är lösningen ..
Jag är säkert ensam som reagerar på C-mores kommentatorers nedsättande ordval om BIF.
Annars brukar gemene man hålla på det sämre laget i matcher där utgången är tydlig till det bättre lagets fördel. Troligen något djupt mänskligt, att hejja på den svage mot den starke. Finns säkert undersökningar i ämnet som kan bekräfta hur det blir så..annars är väl david mot goliat ett bra historiskt exempel.
Personligen kommer jag även i fortsättningen låta ljudet från SHL-matcherna vara avstängt. Går man på match i en arena, så slipper man höra dumma subjektiva kommentarer från C-mores s k sportjournalister. Har ju inte råd att åka på BIFs alla bortamatcher, så stänga av ljudet från C-more är lösningen ..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jacke08:
jo man blir trött på deras subjektiva tyckande vid kommenterandet av SHL-lag, att de som refererar landskamper kanske blir liite väl enögda ibland är fullt begripligt, som exempelvis norska kommentatorer som referar skidåkning, som att det endast finns ett land i världen som kan detta med att ta sig fram på skidor..
Nu handlar det om SHL-hockey, alltså svenska lag i samma liga, varför då som kommentator lägga in egna värderingar på det dem ser på hockeyplan?? De borde ha ett objektivt förhållningssätt och inte snacka ner lag som inte faller dem på läppen, förbannat tröttsamt att höra deras mobbing av "bottenlag"...
jo man blir trött på deras subjektiva tyckande vid kommenterandet av SHL-lag, att de som refererar landskamper kanske blir liite väl enögda ibland är fullt begripligt, som exempelvis norska kommentatorer som referar skidåkning, som att det endast finns ett land i världen som kan detta med att ta sig fram på skidor..
Nu handlar det om SHL-hockey, alltså svenska lag i samma liga, varför då som kommentator lägga in egna värderingar på det dem ser på hockeyplan?? De borde ha ett objektivt förhållningssätt och inte snacka ner lag som inte faller dem på läppen, förbannat tröttsamt att höra deras mobbing av "bottenlag"...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge:
Brukar inte ha något ljud på, för att slippa dumkommentarerna från C-more. Blir inte lika bra, men man slipper skriklena och &, som är styrda av herr Björn Olddddén, norrmannen som blev svensk och norrman igen när han inte platsade i BIF..
Brukar inte ha något ljud på, för att slippa dumkommentarerna från C-more. Blir inte lika bra, men man slipper skriklena och &, som är styrda av herr Björn Olddddén, norrmannen som blev svensk och norrman igen när han inte platsade i BIF..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles:
Håller inte det för otroligt att den typen/journalisten? utryckte sig så..
Edlund söker alltid fel hos BIF, han vet inte vad objektiv betyder??
Han är för enkelriktad dum i huvudet för att förstå vad ordet objektiv innebär..skitsamma det drabbar egentligen BARA C-more, som inte har bättre koll på de anställda..
Håller inte det för otroligt att den typen/journalisten? utryckte sig så..
Edlund söker alltid fel hos BIF, han vet inte vad objektiv betyder??
Han är för enkelriktad dum i huvudet för att förstå vad ordet objektiv innebär..skitsamma det drabbar egentligen BARA C-more, som inte har bättre koll på de anställda..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:
Hej Zappa,
Idag ska jag beställa en tid för tatuering, tänker sätta brynäsloggon på hjärtsidan. Har fotat Wikströms BIF-logga från 1912, den ursprungliga...fint va
Hej Zappa,
Idag ska jag beställa en tid för tatuering, tänker sätta brynäsloggon på hjärtsidan. Har fotat Wikströms BIF-logga från 1912, den ursprungliga...fint va
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor:
LHC har den där djävligt bråkige lille mannen from other there, and that´s help them to winn the game...
LHC har den där djävligt bråkige lille mannen from other there, and that´s help them to winn the game...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8846}:
Tyvärr, men BIF äger inte spelare för vinst över LHC
slutresultat 2-5.
Tyvärr, men BIF äger inte spelare för vinst över LHC
slutresultat 2-5.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85:
Tillsättandet av ny sportchef/chefer hade kunnat ske mera öppet och av rätt/dagens styrelse och inte något hafsverk i förbifarten av den förra styrelsen..lämnar en hel del frågor när man beter sig på ett sådant sätt. Sverige är trots allt en demokrati. På det sätt man bar sig åt vid byte av styrelse, så liknar det mera en diktatur..
Tillsättandet av ny sportchef/chefer hade kunnat ske mera öppet och av rätt/dagens styrelse och inte något hafsverk i förbifarten av den förra styrelsen..lämnar en hel del frågor när man beter sig på ett sådant sätt. Sverige är trots allt en demokrati. På det sätt man bar sig åt vid byte av styrelse, så liknar det mera en diktatur..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hermansson888:
Brynäs hemliga klubben och då skapas många konspirationsteorier..
Brynäs har problem alltid haft problem med sitt hysch, hysch..
Brynäs som "förening" borde sparka "hemlige arne" och visa mer öppenhet i många för klubben viktiga frågor. Nu verkar inte klubben vilja ha någon inblandnina av vanliga dödliga. Därför spårade detta me kamratkompaniet fullständigt ur..
Brynäs hade behövt en levande ståplats idag,,,man lät istället några skitnödiga chefer efter "den stora bengalelden" i Timrå påverka och till och med låsa skrubben där KK hade sina attiraljer...lågvattenmärke från den dåvarande styrelsen..
Brynäs hemliga klubben och då skapas många konspirationsteorier..
Brynäs har problem alltid haft problem med sitt hysch, hysch..
Brynäs som "förening" borde sparka "hemlige arne" och visa mer öppenhet i många för klubben viktiga frågor. Nu verkar inte klubben vilja ha någon inblandnina av vanliga dödliga. Därför spårade detta me kamratkompaniet fullständigt ur..
Brynäs hade behövt en levande ståplats idag,,,man lät istället några skitnödiga chefer efter "den stora bengalelden" i Timrå påverka och till och med låsa skrubben där KK hade sina attiraljer...lågvattenmärke från den dåvarande styrelsen..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
kontraktsbrott är kontraktsbrott, inget lag kommer undan sina förpliktelser
kontraktsbrott är kontraktsbrott, inget lag kommer undan sina förpliktelser
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
största delen tar BIF, kostar att bli av med spelare..
största delen tar BIF, kostar att bli av med spelare..
Föregående · 23 · Nästa
"Nu är ju saker och ting inte så enkla alltid. Vi spelar ju runt runt i anfallszonen ganska ofta. Vi borde spela mer aggressivt och ge oss in i smeten."
Rödin och Palve använder säkerhetsavstånd till gubbarna i motståndarlagen och därför uppstår aldrig någon möjlighet till hakning, tripping när de passerar motståndarna...Rödin kanske är rädd för att bli skadad igen. Palve verkar helt fokuserad på puckägande i anfallszon och därför håller han avstånd och riskerar därigenom inte att bli hakad/trippad...