Historik
Föregående · 33 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker:
jomenvisst, MS gick först till Karlskrona och sedan till Ö-vik, och menade då att det var betydligt närmre med bil till eaglebay än till örlogsstaden Karlskrona, sammanlagt 4 år borta från familjen för MS...
Sundlöv skulle inte ha fått en till chans i BIF, trots sin svåra hemlängtan...
jomenvisst, MS gick först till Karlskrona och sedan till Ö-vik, och menade då att det var betydligt närmre med bil till eaglebay än till örlogsstaden Karlskrona, sammanlagt 4 år borta från familjen för MS...
Sundlöv skulle inte ha fått en till chans i BIF, trots sin svåra hemlängtan...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas:
Brynäs, i SM-final våren 2017, hade ju också en tung fjolårssäsong.
Det började redan förra hösten när klubben sparkade nye tränaren Roger Melin – redan efter åtta omgångar.
Många fans ansåg redan från start att anställningen av Melin – helt olik Thomas ”Bulan” Berglund i sin ledarstil – var en miss av Stefan Bengtzén.
Sportchefen fick också kritik för värvningar som Louie Caporusso (sparkades tidigt i förra hösten) och Christopher Liljewall (bara sju poäng i SHL) som i somras släpptes till Södertälje.
Men det som verkligen gjorde att Bengtzén fick många fans emot sig var hans utspel i Sportbladet mot Brynäs-ikonen Johan Holmqvist – dubbel guldhjälte (1999 och 2012) och med stort hjärta för klubben – 27 mars.
– Han räcker inte för att spela i SHL. Inte hos Brynäs i alla fall, sa sportchefen Stefan Bengtzén efter att Holmqvist knäckt Timrå i andra matchen i direktkvalet till SHL.
Redan då, efter det uttalandet, hängde Bengtzén löst.
Men det blev alltså i dag som Brynäs officiellt bröt med sportchefen.
Brynäs, i SM-final våren 2017, hade ju också en tung fjolårssäsong.
Det började redan förra hösten när klubben sparkade nye tränaren Roger Melin – redan efter åtta omgångar.
Många fans ansåg redan från start att anställningen av Melin – helt olik Thomas ”Bulan” Berglund i sin ledarstil – var en miss av Stefan Bengtzén.
Sportchefen fick också kritik för värvningar som Louie Caporusso (sparkades tidigt i förra hösten) och Christopher Liljewall (bara sju poäng i SHL) som i somras släpptes till Södertälje.
Men det som verkligen gjorde att Bengtzén fick många fans emot sig var hans utspel i Sportbladet mot Brynäs-ikonen Johan Holmqvist – dubbel guldhjälte (1999 och 2012) och med stort hjärta för klubben – 27 mars.
– Han räcker inte för att spela i SHL. Inte hos Brynäs i alla fall, sa sportchefen Stefan Bengtzén efter att Holmqvist knäckt Timrå i andra matchen i direktkvalet till SHL.
Redan då, efter det uttalandet, hängde Bengtzén löst.
Men det blev alltså i dag som Brynäs officiellt bröt med sportchefen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas:
Sportbladet har tidigare avslöjat att Michael Sundlöv är på väg tillbaka till Brynäs för att återförenas med Andreas Dackell i Gävle-klubbens ledning.
I dag går Modo ut med att Sundlöv valt att inte fullfölja sitt sista år på kontraktet med klubben och lämnar mitt under säsongen.
Sundlöv har varit sportchef i Modo under två säsonger, nu kommer han att arbeta februari ut med administrativa uppgifter innan han lämnar sin tjänst.
– Jag har varit borta från min familj under fyra år totalt och där har vi kommit till vägs ände. Vi var tvungna att ta ett beslut om framtiden och hemma är alltid hemma, men beslutet var inte lätt att ta på något sätt då jag trivts väldigt bra, säger han.
Sportbladet har tidigare avslöjat att Michael Sundlöv är på väg tillbaka till Brynäs för att återförenas med Andreas Dackell i Gävle-klubbens ledning.
I dag går Modo ut med att Sundlöv valt att inte fullfölja sitt sista år på kontraktet med klubben och lämnar mitt under säsongen.
Sundlöv har varit sportchef i Modo under två säsonger, nu kommer han att arbeta februari ut med administrativa uppgifter innan han lämnar sin tjänst.
– Jag har varit borta från min familj under fyra år totalt och där har vi kommit till vägs ände. Vi var tvungna att ta ett beslut om framtiden och hemma är alltid hemma, men beslutet var inte lätt att ta på något sätt då jag trivts väldigt bra, säger han.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Varför slutade Sundlöv i Brynäs förra gången??
Vad låg bakom beslutet att sluta ??
Hade Sundlöv tröttnat på föreningen eller ville han se andra delar av Sverige?
Hade Sundlöv blivit en belastning för brynäsföreningen?
Varför tog man tillbaka Sundlöv?
Varför kickade man Bengtzen?
Bengtzen sedd i början som en som skulle ta bort brynäsjargongen/klubben för inbördes beundran.
Varför då ta tillbaka MS?
Varför slutade Sundlöv i Brynäs förra gången??
Vad låg bakom beslutet att sluta ??
Hade Sundlöv tröttnat på föreningen eller ville han se andra delar av Sverige?
Hade Sundlöv blivit en belastning för brynäsföreningen?
Varför tog man tillbaka Sundlöv?
Varför kickade man Bengtzen?
Bengtzen sedd i början som en som skulle ta bort brynäsjargongen/klubben för inbördes beundran.
Varför då ta tillbaka MS?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:
MS är som vilken maffialedare som helst, samlar ja-sägare närmast omkring sig själv......
MS är som vilken maffialedare som helst, samlar ja-sägare närmast omkring sig själv......
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:
brynäs är ett bättre lag utan Rödin och Scott...
Önskelista en målvakt och en back ... och sedan är slutspelsplatsen i praktiken klar...
brynäs är ett bättre lag utan Rödin och Scott...
Önskelista en målvakt och en back ... och sedan är slutspelsplatsen i praktiken klar...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
tror att många spelare i BIF mår bra och blir bättre med många matcher i tät följd........går att matcha sig i form............
tror att många spelare i BIF mår bra och blir bättre med många matcher i tät följd........går att matcha sig i form............
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten :
med Bertilsson och Billins hade vi vunnit dagens möte..frölunda är ijenkligen inte bra, verkar inte ha roligt...R R är ju en embarmligt tråkig typ..
med Bertilsson och Billins hade vi vunnit dagens möte..frölunda är ijenkligen inte bra, verkar inte ha roligt...R R är ju en embarmligt tråkig typ..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
tycker lulebulan har rätt när han säger att Frölunda är ett bottenlag
tycker lulebulan har rätt när han säger att Frölunda är ett bottenlag
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever:
Frölunda verkar ha lagt mer tid på segling, starbåtarna ska i sjön...
Frölunda verkar ha lagt mer tid på segling, starbåtarna ska i sjön...
Brynäs IF > Sv: Brynäs -Rögle 2021-02-28
Auchinleck:
att Berglund måste sätta in en kärringtackling??SVAGT
att Berglund måste sätta in en kärringtackling??SVAGT
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
Igår zoomade c-more in fyra gamla brynässtjärnor,
som hängde i logen: Molin, Sjödin och Salming
på balkongen satt Dackell...
Igår zoomade c-more in fyra gamla brynässtjärnor,
som hängde i logen: Molin, Sjödin och Salming
på balkongen satt Dackell...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
håller med och i Brynäs fall tynger historien, och angående de lyckade tränarbröderna i Rögle, så kan man fundera över ifall de varit lika lyckade om de haft en toppkarriär i NHL direkt före sitt tränarjobb i Rögle..
håller med och i Brynäs fall tynger historien, och angående de lyckade tränarbröderna i Rögle, så kan man fundera över ifall de varit lika lyckade om de haft en toppkarriär i NHL direkt före sitt tränarjobb i Rögle..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:
2012/2013 var Rögle BK senast i SHL.
...
Ditt Lag - Rögle BK.
Grundad 1921
SM-guld 0 st
SM-finaler 0 st
2012/2013 var Rögle BK senast i SHL.
...
Ditt Lag - Rögle BK.
Grundad 1921
SM-guld 0 st
SM-finaler 0 st
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern:
BIF bör göra sig av med gratisätarna, dags att rensa upp i klubben..en klubb för inbördes beundran får till slut probläm..
BIF bör göra sig av med gratisätarna, dags att rensa upp i klubben..en klubb för inbördes beundran får till slut probläm..
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry:
Andersén får för många minuter per match, han tappar i koncentration och kommer på mellanhand OFTA.
Kristofer Berglund en felvärvning som bidragit med många utvisningsminuter och baklängesmål då han har förmågan att ligga fel i banan.......kommer ofta fel i försvarsarbetet runt den egna kassen...Låt i fortsättningen örebrolånet ta all is-tid av Kriiistofer Berglund...
Andersén får för många minuter per match, han tappar i koncentration och kommer på mellanhand OFTA.
Kristofer Berglund en felvärvning som bidragit med många utvisningsminuter och baklängesmål då han har förmågan att ligga fel i banan.......kommer ofta fel i försvarsarbetet runt den egna kassen...Låt i fortsättningen örebrolånet ta all is-tid av Kriiistofer Berglund...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:
insyn i en förening?
är det så märkvärdigt med att ha insyn i en förening, som BIF
alla såg igår att vi har en sportchef som är fet och nöjd och en svamlande VD..
vi har nu överbelastade spelare och väntar på de skadade gamla spelarnas återkomst, där matchtempo kommer att saknas
varför låter man inte ungdomarna ta plats????yngre förmågor har lättare till återhämtning mellan det digra matchandet..
Varför köra över tjugo minuter med Anderzeen och varför ge Kristofer Berglund is-tid, han klarar inte av spelet runt den egna kassen......
insyn i en förening?
är det så märkvärdigt med att ha insyn i en förening, som BIF
alla såg igår att vi har en sportchef som är fet och nöjd och en svamlande VD..
vi har nu överbelastade spelare och väntar på de skadade gamla spelarnas återkomst, där matchtempo kommer att saknas
varför låter man inte ungdomarna ta plats????yngre förmågor har lättare till återhämtning mellan det digra matchandet..
Varför köra över tjugo minuter med Anderzeen och varför ge Kristofer Berglund is-tid, han klarar inte av spelet runt den egna kassen......
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85:
enligt skrikegård så träffade Junland med handsken i ansiktet på Danielsson, vi som sett fler matcher än skrikegård såg att Junland använde armbågsskyddet..därav smällen, som gjorde att Danielsson vilade sig ett tag på isen...
enligt skrikegård så träffade Junland med handsken i ansiktet på Danielsson, vi som sett fler matcher än skrikegård såg att Junland använde armbågsskyddet..därav smällen, som gjorde att Danielsson vilade sig ett tag på isen...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern:
den här Berglund har han verkligen spelat i NHL??
den här Berglund har han verkligen spelat i NHL??
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:
De skulle ha trampat ner gasen ordentligt i första perioden och åtminstone försökt göra fler mål i stället för att verka nöjda....med ett måls ledning...går inte att spela på resultat med decimerat manskap, då ligger nerverna utanpå tröjorna till slut..
De skulle ha trampat ner gasen ordentligt i första perioden och åtminstone försökt göra fler mål i stället för att verka nöjda....med ett måls ledning...går inte att spela på resultat med decimerat manskap, då ligger nerverna utanpå tröjorna till slut..
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern:
Anderzéeeen lägger nivån med sin attityd, de här fixar vi pöjker...
Anderzéeeen lägger nivån med sin attityd, de här fixar vi pöjker...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SH:
Ingen kätting är starkare än sin svagaste länk i BIF heter den svaga länken Kris-tofer Berglund. Kris-tofer ställer till det i många situationer, dålig runt egna målet kommer fel tar fel beslut runt egna kassen och blir också ofta utvisad på grund av sega beslut. Finns där verkligen inte någon annan som kan ta platsen????......Kris-tofer Berglund bör inte få bidra till förlorade matcher!!!..blir så djävla less när denne medelmåttaback får is-tid!..Brynäs äger spelet nu i långa stunder av matcherna, varför ska då den här typen av back få sabba matcherna..??
liten tuva stjälper stort lass
Ingen kätting är starkare än sin svagaste länk i BIF heter den svaga länken Kris-tofer Berglund. Kris-tofer ställer till det i många situationer, dålig runt egna målet kommer fel tar fel beslut runt egna kassen och blir också ofta utvisad på grund av sega beslut. Finns där verkligen inte någon annan som kan ta platsen????......Kris-tofer Berglund bör inte få bidra till förlorade matcher!!!..blir så djävla less när denne medelmåttaback får is-tid!..Brynäs äger spelet nu i långa stunder av matcherna, varför ska då den här typen av back få sabba matcherna..??
liten tuva stjälper stort lass
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
bradberry:
Vi kör över Köpjö, med 1-5...
BIF är idag ett lag, som spelar för varandra och inga andra..
Laget har kommit samman efter all kritik de fått ta emot..
C-more töntarna kan sticka och gömma sig..
Vi kör över Köpjö, med 1-5...
BIF är idag ett lag, som spelar för varandra och inga andra..
Laget har kommit samman efter all kritik de fått ta emot..
C-more töntarna kan sticka och gömma sig..
+ 9
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Aaaa:
Jag tycker man ska försöka värva: Silfverberg, Järnkrok, Bäckström,
Markström, Ekholm, Lindholm, Lindblom, Larsson, Lindbäck...man kan i alla fall försöka få loss åtminstone tre av dessa...........
Jag tycker man ska försöka värva: Silfverberg, Järnkrok, Bäckström,
Markström, Ekholm, Lindholm, Lindblom, Larsson, Lindbäck...man kan i alla fall försöka få loss åtminstone tre av dessa...........
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}:
nä och risken är att han drar på sig utvisningar, när han inte hänger med i tempot
nä och risken är att han drar på sig utvisningar, när han inte hänger med i tempot
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}:
är det samme Martin Thörnberg, som Pudas träffade med slagskottet mellan benen??
Såg några inhopp Thörnberg gjorde för HV71 förra säsongen och han hade inte någon vidare ork, tror inte han har bättre flås nu..
Han är slut..
är det samme Martin Thörnberg, som Pudas träffade med slagskottet mellan benen??
Såg några inhopp Thörnberg gjorde för HV71 förra säsongen och han hade inte någon vidare ork, tror inte han har bättre flås nu..
Han är slut..
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Peja:
varför anmäler inte brynäs i efterhand spelarna i skellefteå, som orsakade skadorna på Scott och Rödin...
du ser Melker Karlsson köra en slew foot på Crosby, inte helt omöjligt att han slog av handleden på Rödin, tror inte han kommit undan med sin slashing i NHL, varför är BIF så flata??
Melker Karlsson tar i med bägge händerna vid slashingen på Rödin..
varför anmäler inte brynäs i efterhand spelarna i skellefteå, som orsakade skadorna på Scott och Rödin...
du ser Melker Karlsson köra en slew foot på Crosby, inte helt omöjligt att han slog av handleden på Rödin, tror inte han kommit undan med sin slashing i NHL, varför är BIF så flata??
Melker Karlsson tar i med bägge händerna vid slashingen på Rödin..
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Tigerhjärta:
slew foot by Karlsson,,,,lärde sig många fula saker under sin år i NHL herr Karlsson från Skellefte..
youtu.be/DPQLmJ7jduI
slew foot by Karlsson,,,,lärde sig många fula saker under sin år i NHL herr Karlsson från Skellefte..
youtu.be/DPQLmJ7jduI
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Svensson_62:9 dec. 2020 — Melker Karlsson väntar på anbud från NHL-klubbar – men det drar ut på ... första perioden mot Leksand som han fick matchstraff för en slashing ...
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mrassarson:
vore bättre ifall de bröt sina kontrakt i NHL och skrev på för Brynäs resten av sina hockeykarriärer
vore bättre ifall de bröt sina kontrakt i NHL och skrev på för Brynäs resten av sina hockeykarriärer
+ 1
Föregående · 33 · Nästa
Kevin Clark visste var målet stod, men trots alla snipermål från honom, så var kritiken ständigt närvarande mot Clark...
Shane Harper ska väl motsvara Kevin Clark, men han verkar inte kommit i gång med målgörat...