Historik
1 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Labban: Har läst ikapp nu. Han ville till DIF och storstan tydligen. Tråkigt.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Hartmann och Timrå går skilda vägar. Tråkigt. Någon som vet varför han inte trivdes? Inte lovad speltid med nya tränaren eller någon schism?
Antar att vi inte tar in någon ny spelare istället för honom då vi har rätt många forwards.
Tråkig nyhet.
Antar att vi inte tar in någon ny spelare istället för honom då vi har rätt många forwards.
Tråkig nyhet.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Både Freij och Genborg kan vi räkna in till kommande säsong.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Man måste bara älska vår nya mål-Otto!
Vilken magiker vi har fått. Ser fram emot att se honom live. Vår mest spännande värvning i mitt tycke.
Har potential att bli den nya Omark i SHL. Timrås egna fast ännu bättre förstås :)
Vilken magiker vi har fått. Ser fram emot att se honom live. Vår mest spännande värvning i mitt tycke.
Har potential att bli den nya Omark i SHL. Timrås egna fast ännu bättre förstås :)
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Djingiskahn: Denna värvning tror jag mycket på. Kan servera passningar som få andra. Lär vara given i PP.
Välkommen Otto!
Välkommen Otto!
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Zåsse klubban: Vore underbart om så är fallet. Han har betytt mycket för Timrå den tid han var här och är lite mer modern i sitt tänk än Nubben.
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp:
Ja, Gath har säkerligen blivit tillfrågad om vilka spelare han skulle vilja ha och sagt ja till de 2 viktiga som kommer in från Växjö t.ex. Vi får se hur han lyckas få in dessa i det spel som han vill ha. Timrå kan bli tunga att möta om alla köper in sig på iden. Dichow känner ju Gath väl sedan tidigare vilket är positivt.
Jag ser fram emot kommande säsong även om jag nog hade önskat en ännu vassare sniper in istället för Gardiner som det nu verkar bli.
Ja, Gath har säkerligen blivit tillfrågad om vilka spelare han skulle vilja ha och sagt ja till de 2 viktiga som kommer in från Växjö t.ex. Vi får se hur han lyckas få in dessa i det spel som han vill ha. Timrå kan bli tunga att möta om alla köper in sig på iden. Dichow känner ju Gath väl sedan tidigare vilket är positivt.
Jag ser fram emot kommande säsong även om jag nog hade önskat en ännu vassare sniper in istället för Gardiner som det nu verkar bli.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Cobbel: Psykologi ja. Det betyder mycket i sportvärlden. Med en ny tränare, många nya spelare blir det en helt annan gruppdynamik. Kan mycket väl bli riktigt bra detta. Ser med spänning fram emot nästa säsong.
Spelare in: Dichow, Barkemo, McLaughlin, Gardiner, Forsell, Hallquisth, Kivenmäki.
Gardiner är ju inte klar ännu, men det verkar vara nära och att man går på honom som vår sniper. Man satsar på någon som har spelat i SHL och vet hur det fungerar samt att man tar in 2 st spelare från Växjö som känner varandra sedan tidigare. Förstår logiken. Vi får se hur det faller ut. Blir det succe, pannkaka eller något mittemellan?
Jag tror att Gath är rätt man att leda laget iaf och ser fram emot att se Timrå spela sitt klassika Timråspel igen med hög forechecking och intensitet samt jävlaranamma. Har saknat det.
Spelare in: Dichow, Barkemo, McLaughlin, Gardiner, Forsell, Hallquisth, Kivenmäki.
Gardiner är ju inte klar ännu, men det verkar vara nära och att man går på honom som vår sniper. Man satsar på någon som har spelat i SHL och vet hur det fungerar samt att man tar in 2 st spelare från Växjö som känner varandra sedan tidigare. Förstår logiken. Vi får se hur det faller ut. Blir det succe, pannkaka eller något mittemellan?
Jag tror att Gath är rätt man att leda laget iaf och ser fram emot att se Timrå spela sitt klassika Timråspel igen med hög forechecking och intensitet samt jävlaranamma. Har saknat det.
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Reid Gardiner (född 1996) är en kanadensisk högerforward och offensiv spetsvärvning till Växjö Lakers inför säsongen 25/26. Han anslöt från finska Kärpät, där han säsongen 22/23 var målkung i Liiga, och har skrivit kontrakt med Växjö över säsongen 25/26. Han har tidigare spelat i WHL, AHL och tysk hockey.
Reid Gardiner - fakta:
Position: Högerforward
Fattning: Right
Längd: 180 cm
Tidigare klubbar: bl.a. JYP Jyväskylä, Kärpät
Styrkor: Målfarlig spelare med stark statistik från finska Liiga
Reid Gardiner - fakta:
Position: Högerforward
Fattning: Right
Längd: 180 cm
Tidigare klubbar: bl.a. JYP Jyväskylä, Kärpät
Styrkor: Målfarlig spelare med stark statistik från finska Liiga
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Kivenmäki - McLaughlin - Gardiner
Genborg - Eriksson - Wedin
Heikkinen - Lander - Hartmann
Forsell- Westfält - Walli
Lilja / MPS / Levinsson / Lundmark på bänk/ej ombytt.
Så kan det se ut. Lär bli kamp om platserna. Härligt.
Sedan tror jag att en backvärvning kan komma in under säsongen på artistkontrakt. Tror inte att vi har bränt Dahlens och EP:s 600k på McLaughlin och Gardiner.
Genborg - Eriksson - Wedin
Heikkinen - Lander - Hartmann
Forsell- Westfält - Walli
Lilja / MPS / Levinsson / Lundmark på bänk/ej ombytt.
Så kan det se ut. Lär bli kamp om platserna. Härligt.
Sedan tror jag att en backvärvning kan komma in under säsongen på artistkontrakt. Tror inte att vi har bränt Dahlens och EP:s 600k på McLaughlin och Gardiner.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
EXPLORERSMÅLAND: Ja ge oss en tung sniper/powerforward ala Pikkarainen så blir t o m Modano glad :) Får gärna vara snabb på skridskorna också :)
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen :
Forsell kan inte vara tänkt som något annat än en 3-4:e kedjespelare. Iaf i min värld. Blir gärna överbevisad att han gör det riktigt bra och får det lyft som han inte hittills fått i Färjestad under alla säsonger han varit där.
Han får slåss med Walli, Lundmark mfl om plats i laget.
Forsell kan inte vara tänkt som något annat än en 3-4:e kedjespelare. Iaf i min värld. Blir gärna överbevisad att han gör det riktigt bra och får det lyft som han inte hittills fått i Färjestad under alla säsonger han varit där.
Han får slåss med Walli, Lundmark mfl om plats i laget.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JanneH:
Saipa spelar match 4 i semifinalen mot KooKoo ikväll i Finland: Kivenmäki lär presenteras när Saipa åker ut. Han gör bra med poäng i Finland iaf. Hoppas det går lika bra i SHL. Har en bra känsla gällande Kivenmäki. Lär bli nyttig speciellt i PP kommande säsong.
Saipa spelar match 4 i semifinalen mot KooKoo ikväll i Finland: Kivenmäki lär presenteras när Saipa åker ut. Han gör bra med poäng i Finland iaf. Hoppas det går lika bra i SHL. Har en bra känsla gällande Kivenmäki. Lär bli nyttig speciellt i PP kommande säsong.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Ja precis därför kan vi lägga hela hans lön över 300k i månaden på en målskytt sniper. Mycket spänd och förväntasfull vem som kommer in istället för Dahlen. Vi har ersatt Emil P med McL från Växjö till en billigare peng vad det låter. Borde finnas pengar till en spetsvärvning då en sniper.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Sakic:
Ja en 3:e forward kommer ju att komma in och jag räknar med att han är riktigt bra. Vi behöver spelare som kan göra mål det är fakta. Vi har pengar från Dahlen så det blir mest troligt en spelare från den högsta hyllan.
Ja en 3:e forward kommer ju att komma in och jag räknar med att han är riktigt bra. Vi behöver spelare som kan göra mål det är fakta. Vi har pengar från Dahlen så det blir mest troligt en spelare från den högsta hyllan.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan:
Jag tror på Gath och att vi kan få ihop ett lag som kämpar och spelar för varandra! Det är mycket värt och vi kan då slå lag som har storstjärnor men inte spelar som ett lag. Är försiktigt optimistisk. Vill bara få in en bra sniper så.
Återgång till den gamla Timråstilen att spela som är vårt DNA är vad jag tror och hoppas på.
Jag tror på Gath och att vi kan få ihop ett lag som kämpar och spelar för varandra! Det är mycket värt och vi kan då slå lag som har storstjärnor men inte spelar som ett lag. Är försiktigt optimistisk. Vill bara få in en bra sniper så.
Återgång till den gamla Timråstilen att spela som är vårt DNA är vad jag tror och hoppas på.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Välkommen till Timrå IK Lucas Forsell! Ingen värvning jag hoppar jämfota och firar direkt. Men det finns potential i grabben. Med Gath som tränare kan han nog få ett lyft för vi hoppas. Vi behöver ingen fler Lilja som någon skrev.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Mest troligt är det väl att vi tar in en back under säsongen om det blir skada på en back eller om vi märker att det inte fungerar bra. Även om det finns pengar tror jag att man avvaktar med en back och startar med de 8 som du listade.
Däremot önskar jag att man lastar in rejält med pengar på den forward målskytt/sniper som ska in. Det blir ett mycket viktigt namn för oss är spänd på vem det blir.
Däremot önskar jag att man lastar in rejält med pengar på den forward målskytt/sniper som ska in. Det blir ett mycket viktigt namn för oss är spänd på vem det blir.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk:
Men att ersätta Dahlen och EP med Kivenmäki och McLaughlin känns ju på förhand som ett riktigt vågspel.
Ja det är ju solklart att en målgörare kommer att komma in förutom dessa. Kanske även en förstaback om pengar finns, men det är jag tveksam till att vi ser nu.
Men att ersätta Dahlen och EP med Kivenmäki och McLaughlin känns ju på förhand som ett riktigt vågspel.
Ja det är ju solklart att en målgörare kommer att komma in förutom dessa. Kanske även en förstaback om pengar finns, men det är jag tveksam till att vi ser nu.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Ja McLaughlin känns lite osäker. Hade hoppats på något bättre som 1:a center men men. Det verkar som att man har fått honom relativt billigt så hoppet lever att vi tar in en riktigt bra sniper samt även en 1:a back. Bör finnas pengar för det om vi tänker att Dahlen och Pettersson tillsammans frigör ca 600k i månaden.
Den som lever får se.
Den som lever får se.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
The great one: Om detta är en ersättare till Emil Pettersson ligger vi risigt till. Han kommer inte att kunna täcka den rollen. Låt oss hoppas att det kommer in en till center som blir 1:a center men lär väl knappast ske.
Nu måste vi få in en riktig sniper och en stark förstaback om jag ska få tilltro till detta. Ta gärna in 1-2 till nordamerikaner men från Nordamerika inte de som redan spelar i Sverige. Zäta måste ha kontakter som sagt.
Nu måste vi få in en riktig sniper och en stark förstaback om jag ska få tilltro till detta. Ta gärna in 1-2 till nordamerikaner men från Nordamerika inte de som redan spelar i Sverige. Zäta måste ha kontakter som sagt.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Vi närmar oss en del viktiga besked om vilka nyförvärv som kommer in och vilka som ev får lämna. Bör komma mycket inom de närmsta 2 veckorna. Spännande.
Joly som det länkades till tidigare idag är välkommen. Verkar vara en riktig målskytt.
Joly som det länkades till tidigare idag är välkommen. Verkar vara en riktig målskytt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
NotAChipmunk: Ja, vi behöver definitivt få in en klassback. Frågan är om pengarna räcker eller om man går all in på en center och forward till 1:a kedjan.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
jk: Jag hoppas att vi får in en back som går in i första backpar. Som helst håller minst Hardegårds gamla form från Luleå och Örebro när han var som bäst. Vi behöver förstärka där det håller jag med Domustrappanpodden om även om Barkemo ser ut att kunna bli ett bra nyförvärv.
Så en 1:a center som kan göra mål, en spetsforwards sniper samt en bra back in då blir jag nöjd.
Jobba Nubben!
Så en 1:a center som kan göra mål, en spetsforwards sniper samt en bra back in då blir jag nöjd.
Jobba Nubben!
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
jk: Jakten på målskyttar fortsätter ett tag till. I nuvarande lag har vi enbart Wedin och Genborg som man kan betrakta som målskyttar. Wedin går inte att lita på att han spelar en hel säsong så nog måste vi ha in 2 målskyttar. Hur bra försvarsspel vi än får till och hur mycket vi än kämpar med Gath vid rodret så måste puckar in i mål för att vinna hockeymatcher. Det vet Nubben, Zäta och Gath. Så det blir mycket intressant att se vilka målskyttar man får in i förstakedjan. Dahlens 30 pytsar blir det svårt att ersätta dock.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Pucken: Blir kvar på hockeysnack ja. Kommer naturligtvis lösa årskort, medlemskap m.m och råder alla att göra det om man kan för att stödja klubben.
Däremot är jag tveksam till Nubbens uttalande om 16 trubbiga forwards. Men jag hoppas fortfarande att han och Zäta löser några riktigt bra spetsvärvningar för det behövs om vi ska kunna konkurrera nästa säsong.
Däremot är jag tveksam till Nubbens uttalande om 16 trubbiga forwards. Men jag hoppas fortfarande att han och Zäta löser några riktigt bra spetsvärvningar för det behövs om vi ska kunna konkurrera nästa säsong.
+ 3
1 · Nästa