1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531021 inlägg · 4122 ämnen

« · 1969590 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Alltså hand upp den som förutspådde Rifalks utveckling tex. Med det sagt så behöver den konstellationen du nämner inte vara pjåkig alls. Lundin va en rätt stor bidragande orsak till att Västervik gick upp till HA bland annat. Jag såg där och då en lovande målvakt. Med facit i hand skulle han stannat i Västervik och fått en riktigt stor roll, men AIKs locktoner blev för frestande. Där tappade han nog lite av självförtroendet men tror han har det i sig och att han kan blomma ut.

Sv: Silly season - 2019
Sputnik:
Oavsett GM hoppas jag på en lite progressiv sådan.

Ang Dackell/Lundin så tillhör jag dem som skulle föredra en sådant par. Tittar man på Lundins statisrik så finns där en utveckling, i kombination med riktigt bra spel i när väl spelade i höstas. Sen tog Hanses tillbaka spaden och han fick inte möjlighet att visa vad han kunde. Dackell är i bra ålder, och har dessutom en bra säsong i div 1. Lundin hade 915 på sina 19 matcher tror det kan bli bättre.

Jämf med Wentzel/Rautio som inte visat en uppåtgående kurva rent i någon serie de deltagit i, raurio har sakta men säkert försämrat sin räddningsprocent de senaste åren. Sådana värvningar brukar vara dyra + att de fortsätter sin negativa trend. Wentzel har samma mönster.

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Logisk kille må jag säga. Det var mer formuleringen i inlägget som jag valde att misstolka med viss komik. Hade jag varit som du skulle jag vara väldigt försiktig vad jag skämtar om det kan ju misstolkas.
Jag vet inte huruvida jag skrev att han inte skulle få nån fler chans eller? Eller om jag gjorde narr av folk som drabbats av drogproblematik.

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Att det räcker att målvakten har skridskorna i målgården men kan ha klubban eller plocken så långt ut som han når är ju djävligt skum regel. Det borde va (enligt min mening) om målvakten blir uppenbart störd av spelare i målgården, då skulle det bli enklare och mer accepterat.

Sv: Silly season - 2019
Sputnik: Härligt!!

Satt och såg DIF-Fbk och jag blir uppriktigt arg, Fbk reducerar i slutet men målet döms bort efter en lång videogranskning. Målet är solklart men målvakterna verkar vara så pass fredade att ingen får röra dom oavsett om dom står i målgården eller som i detta fallet lite utanför, varför dödar man ishockeyn genom att avbryta matcher för långa videogranskningar så allt ”tempo” försvinner och varför dömmer man bort helt riktiga mål för att någon spelare nuddat målvakten sekunderna innan, är det inte bättre att döma mål och få lite utväxling i matcherna ist för att slå ner på det som får matcher att utvecklas och det folk vill se?!

Vill påpeka att jag inte på något sätt sympatiserar med FBK men jag vill se hockey med tempo och mål, inte avbrott, videogranskningar och bortdömda mål som är helt korrekta om man bortser från hockeydödande regler.

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Nu kanske känslorna har en del med att vi förlorade mycket. Men tycker ärligt talat SHL är ganska urholkat och saknar själ på nått sätt. Tycker det är brist på profiler med. Hockeyn i sig är inte roligare än en toppmatch i HA. Det är mest känslan att få vara i finrummet, slippa alla sunksändningar från HA där kommentatorn sitter i en burkig instängd garderob nånstans och sänder. När allt har lagt sig kommer jag ha samma engagemang som vanligt även om vi möter Tingsryd borta en ruskig Novemberkväll.

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Både vi och Timrå kan ju teoretiskt gå upp nästa år.

Sv: Silly season - 2019
Sputnik: hade hoppats på derbyn mot Timrå först nästa år, men nu möts vi i allsvenskan först o sen förhoppningsvis i SHL 2021
8

Sv: Silly season - 2019
Sputnik: haha, målvakter ör aldrig litbara, men när Modo började med livstids medlemskort(1981) typ, så var jag fattig student. När medlemstidningen (MoDoit en) damp ner i brevlådan gjorde jag mitt liv investering.,, 125 kr i årsavgift, hmmm lever jag mer än 8 år till, så går jag med plus, haha. Ringde Modo, kontoret omgående, pratade med nån grabb där, som da att jag var först på att nappa på Det erbjudande. Han hette Fredrik Andersson o var ung målis på väg uppåt. Har dock kompenserat mitt billiga medlemskap med en massa onyttiga Modo souvenirer genom åren

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Stämmer det med Freddan så får ni en GM som kommer satsa mycket krut på Målvakten. Även om inte Svedberg föll väl ut denna gång. Han var ju den som drev på om Haukeland bland annat.

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Vet inte hur bra koll denna skribent brukar ha. Men Mr madhawk retweetade den i allafall.
Uppladdat:

500x0-screenshot20190412-212424_0.jpg


Sv: Silly season - 2019
Från Hörnefors: håller med, men ambitionen är ju att vara etta i allsvenkan , så vi måste nog få in lite spets innan sommaren om det ska Var seriöst, gärna en målvakt bl.a.

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Jag tror att spetsspelare som Modo är ute efter och möjligen har kontakt med kommer nog inte presenteras förrän i slutet på sommaren för att, än om dom är intresserad av att spela i Modo så vill dom vänta in i det sista på bättre anbud.
Och om det är amerikaner så brukar dom sällan vilja va med på sommarträningen.
Sedan så är nog en del som har spelat färdigt på semester nu.

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Nä va fan jag satt spänd å väntade på att någon spännande spelare skulle presenteras... snacka om antiklimax haha

Ja Modo behöver spets, det kommer!

Övrigt så måste jag säga att Jesper Olofsson har verkligen fått fart på karriärern, inte omöjligt att han belönas med en landslagschans!
Kul att bröderna Olofsson levererar, kanske blir det ett återseende i (nästan) moderklubben framöver..!

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: håller med, men styf behövde inte ta en hel nyhetssändning idag, och vi behöver spetsa truppen, som du säkert håller med om

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Jag har varit lite tveksam till om Modo skall behålla styf som assisterande, men nu när han har förlängt så känns det ändå helt rätt!
Modo har inte sen Skellefteå spelade i allsvenskan haft kontinuitet på ledarsidan så känns detta riktigt bra, precis vad Modo behöver och när man hör hur juniorerna säger i intervjuer att det är väldigt lärorikt och kul att spela under dessa 2 så känns det ännu bättre!

Sv: Silly season - 2019
Domsjö: Måste kommentera igen, eftersom du har en stor fan-club! De flesta bör få en ny chans(även om man kört full), men att du skämtar bort en rattfylla är oerhört pinsamt. Men du är nog lyckligt lottad som inte har någon anhörig somdrabbats av någon drog-påverkad

Sv: Silly season - 2019
Domsjö: lagom kul

Sv: Silly season - 2019
KB: Jomen han borde väl ha nyktrat till nu iallafall 😉🤣🤣🤣

Sv: Silly season - 2019
hompa90:

Känns helt ok att vi får behålla större delen av truppen.

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Han beskrivs som en tuff back och stark back som spelar rejält i egen zon, samtidigt som han väljer lägen att hota offensivt. Handskada gjorde att han inte spelade mer än 13 matcher denna säsong.

Finns absolut en del hockey i Bohman, loggade mest istid i Södertälje 16/17 och var en bidragande orsak till att dom klarade kvalet. 5 poäng på 10 matcher. Gjorde en bra säsong förra året med.

Han är dock en back som passar med lite mindre istid.

Sv: Silly season - 2019
KB: Ser att han är skriven i Bjästa

Sv: Silly season - 2019
modomille: Spelade få matcher denna säsongen pga skada och hade en omtalad rattfylleri-incident förra säsongen tror jag. Oklart vilket skick han är i egentligen. Tycker inte det känns som en intressant spelare.

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Tror inte han är sämre än Tobias Ericsson

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Dålig koll på honom. Men har för mig han gjorde en bra säsong innan denna och var stabil.

Vet inte om detta är rätt spelare för modo och känner väl inte wow vid en värvning.

Kanske något som tik hugger på.

Sv: Silly season - 2019
modomille: Blev bara 13 matcher senaste säsongen, hade skadeproblem.

Sv: Silly season - 2019
modomille: bara 13 matcher denna säsong, vad har han haft för skada tro, tror jag läst för något år sen att han köpt hus i Övikstrakten men kan ha fel

Sv: Silly season - 2019
{8225}: Marcus Bohman bryter kontraktet med SSK för personliga skäl och ska visst ha köpt hus i Bjästa.

Sv: Silly season - 2019
hompa90: Nog ett tyrckfel

Sv: Silly season - 2019
dBrobban: Jag såg på dagens intervju att Pär Styf fick förläng med 1+1 år alltså samma kontraktslängd som B Hellqvist har kvar 1+1 år säsongen 19/20 och ev 20/21. Men kollar man kontraktsöversikten ser det ut som att Styf har ett år längre än Hellqvist eller är det bara ett tryckfel?

Björn Hellkvist, huvudtränare 20/21

Pär Styf, assisterande tränare 21/22

www.modohockey.se/artikel/xiq5ajtjt-4ij6i1/kontraktsoversikt-2019-2020

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
amen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}:
Ja borde skrivit elitlag

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Åh nej, har en bror i Kristianstad, det finns en massa fina föreningar som sköter sitt. Däremot är det ju sorgligt för ex.vis Karlskrona. Dom tvingades spela borta nån säsong, bygga en hall som inte går att fylla, o nu ändras reglerna. Har ingen känsla för Karlskrona, men SHL är så jävla usla

Sv: Silly season - 2019
Snipan:Vilken dröm! Undra hur lång tid det tar innan Bert byter dialekt? :)

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Tack. Den kommentaren hjälper när jag fortsätter sväva ut kring detta scenario. Fattas bara litet rökelser, så kan jag få äkta Nostradamus-känsla

Sv: Silly season - 2019
Snipan:
Tror både Leksand och Oskarshamn blir duktiga nykomlingar, så på intet sätt omöjligt att båda klarar kval.

Sv: Silly season - 2019
Snipan: Och en annan viktig sak, tänkte på det när MoDovann J20-guldet.

Fy vad hemskt o hålla på ett lag som bara skanderar ' kom igen Clubben...'

Snart är det östgöta-derbyn i allsvenskan eller div. 1 i hockey

Sv: Silly season - 2019
Idbyn: Tja, det är möjligt att set inte spelar så stor roll, men denna övning har ju iallafall inte utförts perfekt. Normalt hade jag säkert haft starkare synpunkter, men jag är så förlamad av nyheten att Bert Robertsson ska stå i LHCs bås nästa år - en förening i fritt fall. Jag kan inte få tanken ur skallen att vi spelar ner LHC nästa år. Jag kan avslöja så mycket om mig själv, att i mina drömmar är Bert väldigt ..... emotionell

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Tycker Frank & övriga gör det riktigt bra med de små medel man har. Skapar betydligt mer hype och intresse än om man bara slänger ut något på hemsidan.

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Håller med, tycker det är bättre att dom drar ut på det över tid!

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Oj, har bara sett Robin intervjua. Är Frank lika stor som Teskedsgumman?

Fast intervjuar man MoDo-spelare ska man väl blicka mot himlen, de är ju små helgon allihopa.

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Jag har inte följt dessa intervjuer vrålmycket genom åren, men generellt angående journalister(alltså inte bara MoDochannel)

En bra journalist ställer inte bara förutbestämda frågor, han/hon lyssnar på svaren man får och utgår från dessa i vidare frågor.

Det är alldeles för vanligt att frågeställare har ett antal frågor och oberoende av svaren man får, mal man bara på med nästa o nästa fråga(trots att den intervjuade redan svarat på en massa följdfrågor). Blir en förolämpning mot den intervjuade o alla som lyssnar.

Sv: Silly season - 2019
Från Hörnefors: Jag håller med, ett förslag som jag gett dom är att dom ska sitta på barstolar så att han (Frank) slipper titta upp i taket.

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Man kan ju alltid se det på olika sätt. Jag vet inte vilka säsonger du pratar om, men det är väl aldrig fel att ha en trupp klart tidigt, även om det nyhetsmässigt blir 'tomt' ett tag.

Jag ser hellre att nyheterna går på tomgång under sommaren, än nu när nästa säsong ska säljas in.

På sommaren kan man ju passa på o hylla yngre spelare(tror dock ej juniorer som spelat i A-laget behöver speciellt mycket extra-tid), dom är ju redan stjärnor i MoDo.

Sv: Silly season - 2019
{Från Hörnefors
Hårda omdömen. Jag tycker kanalen som helhet är ok och dessutom utvecklas sändningarna.

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: En nackdel med sändningarna är att dom som håller i sändningarna är djävligt oinspirerande och dåliga på att hålla en intervju (det gäller hela Säsongen). Helst den yngre killen är som han har ätit valium, och ställer frågor som den intervjuade redan har svarat på. Jag hoppas att dom är billiga.
Dom som arbetar med Modo Chanel vill väl visa att dom gör något för lönen dom har, så jag tror att det är av egenintresse dom försöker få ihop så många sändningar som möjligt.

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

MoDo har dessutom äntligen fattat att intresse och engagemang är någonting som byggs upp över tid. Hur många gånger det inte hänt att nyförvärven presenteras i en stor klump och sedan går det 4 månader utan att det händer någonting intressant utöver något kort inslag om barmarksträningen?

Det är ju under denna period som förväntningar ska byggas upp inför nästa säsong. Och folk som inte är så insatta måste få se att spelarna är mer än namn på eliteprospects.

Samtidigt tycker säkert de yngre spelarna att det är roligt att få känna sig uppskattade och stå i rampljuset en liten stund.

Bra jobbat MoDo!

Sv: Silly season - 2019
Iom att jag betalar för Modo C, tycker jag man skall lägga ut en sändning när man vill meddela nytt kontrakt. Är det möjligt skall man intervjua spelaren/ledaren. Vad betalar jag annars för?

Just den här intervjun behandlade Styfs mustasch lite kort, i övrigt handlade det om hans samarbete med Hellkvist och arbete kring laget. Inte i detalj men ändå intressant nog.

Blir konstigt om man bara skall sända när ”stjärnor” skriver på.

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Nej, må så vara. Jag tror dock inte mitt irrationella beteende är generaliserbart på gemeneman dessvärre. Inte alla är så dumdristiga.

Sv: Silly season - 2019
Bättre att ha färre sändningar men att man presenterar fler spelare samtidigt. 2-3 st.

« · 1969590 · »