1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532599 inlägg · 4126 ämnen

« · 2138492 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
Laken: Du älskar Modo, det är sedan gammalt!

Sv: Silly season - 2020
Fler transatlanter än svenskar i laget snart? Skulle inte ni sluta satsa på transatlanter, var väl ”grannens grabb” som gällde ett tag...

”Långsiktighet varar längst”

Sv: Silly season - 2020
{9315}: Madhawk är en jäkel på att gräva fram spelar rykten.

Han är också lite av en journalist-tomte som gillar att mobbas när tillfälle ges.

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: colin har två fördelar mot stoa skulle jag säga. åldern, mitt inne i karriären, och att han är snabb som attan. han skulle jag gärna se i modo nästa år, mycket gärna.

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Han har sjukt bra stats tidigare år, så nog ska han kunna bli en flipp här

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Styrman kanske, han känner oss en aning nu sen senast.

Sv: Silly season - 2020
Rytter: mrmadhawk retweetade precis detta fritt fram för egna tolkningar om han menar nåt med det eller inte :)

Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Hans stats är bättre än Colin Smith och vi får hoppas att han bidrar mer än Max Tjernström/Oscar Nordin framåt.

Sv: Silly season - 2020
{9315}:

Ja men hur stort problem tror vi att detta med sommarträningen är nu, att det var ett problem när han kom till HV tror jag säkert.

Men han signade med HV i början av December och sedan har han spelat 11 matcher och tränat med laget. Han borde alltså ha ca 2 månader av träning och matcher med ett SHL lag i kroppen.

Visst att han troligen inte är nära sin toppform samt att han kanske inte når dit under säsong. Men det är ju inte som att ta in en spelare som ska börja tränare och spela sig i form efter ett uppehåll, han har ju redan varit igång en viss tid.

Den stora frågan är ju ifall vi tror att han är tillräckligt bra för att gå in och bidra och göra vårt lag bättre och kan vara spets i HA.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Äntligen börjar det hända saker👊

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Det är dålig scouting det.

Sv: Silly season - 2020
{9315}:

Låter ”sådär” när man läser ”Modo försöker locka tilll sig ”värvningsfloppen” :)

Sv: Silly season - 2020
{9315}: Ouff.. får hoppas att det faller väl ut då, det är inte som att hela den här säsongens kantats av chansningar eller så....

"Plan B" när Hepo ej kom tillbaka stavas alltså Stoa. OK, må så vara då.. men snälla var en Harju-värvning.

Själv har jag ingen bra känsla, hoppas jag har fel.

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
KB: Håller helt med. Hellkvist var MODOs plan, kanske för mycket MODOs plan med facit i hand. Han har inte direkt stannat länge någon annanstans så det känns lite som att satsa långsiktigt på Mourinho. Han kommer in och ändrar mentaliteten och stannar två år sedan sticker han.

Sedan har jag alltid ogillar Hellkvist då jag tycker han känns jävligt dryg och arrogant. Sådant jag iofs hade gillat i min egna coach till viss del.. lite hyckligt kanske

Sv: Silly season - 2020
Rytter: tycker det är tråkigt att inte styrman fortsätter, vet inte vad det sitter i tyvärr.

har fått info om stoa också, det är i princip klart om inget inträffar och modo är väl medvetna om att han inte sommartränat, väljer att ta in honom ändå och han kommer få jobba mycket med fysteamet i modo.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Lite av problemet är att sådana inte lånas ut på så kort basis.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L:

Ok seniorbackar är bara att låna in tror du med en dags varsel? Ursäkta men du är jävligt naiv om du tror att det går att hitta en bra seniorback som en klubb i spel vill släppa för en match.

Ge mig 3 realistiska seniornamn från SHL att ta in istället för 1 match.

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Jo ,jag vet att det är ett lån men låna en seniorback då.
Det är vår främste back han skall ersätta i tre matcher, inte vår sjätte/sjunde back.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L:

Fast skilj nu på värvning och lån, detta är alltså ett lån av en ung defensiv back för att täcka upp medan Corrado är skadad.

Vi kan ju inte värva någon så fort en spelare är borta "day-to-day", då är ju lån bättre för att få fler spelare att tillgå ifall vi tycker att våra egna t.ex Styf inte håller måttet. Han beskrivs dessutom som en stor fysisk back och det kan ju vårt försvar ha nytta i dessa matcher.

Sv: Silly season - 2020
Det är klubbarnas marknad och inte spelarnas. Ändå är det junisar och matchotränade spelare som ryktas till klubben

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Han kanske gjort både och fiskat och pimplat :-)

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Enligt din definition så måste han vara perfekt: 102 kg och 33- år

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Fiska är ok bara det inte är att han suttit hemma och pimplat😎

Sv: Silly season - 2020
{9315}: Och så lånar vi in ytterligare en junior ,från LHC, vi har väl nog med juniorer i vårt trupp, allt för många redan.

Vad är det som vår ledning inte förstår?
Vi behöver tyngd och rutin och inga fler valpar!!
Tycker att dom borde insett nu att detta är en liga för män.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Ja, han hade fiskat hela sommaren. Men kan ju hunnit träna ikapp en del i HV iaf.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Är också tveksam till Stoa. Megaflopp i HV och som du säger har han inte skött träningen ordentligt..

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: vi ska ta över kontraktet också, hoppas det är billigt och han är i form om två månader :)

Sv: Silly season - 2020
{8879}: Enligt Sanny och Svenssonpodden glömde visst HV att kolla upp huruvida Stoa sommartränat, man litade på att han hade gjort det.
Det hade han inte, så han var nog inte helt preparerad för SHL-spel.
Kommer han till oss får vi väl hoppas att han tränat ikapp

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Tarasov: Också intressant att från säsong 16/17 och framåt har ekonomin blivit starkare och starkare, en buffert har byggts upp och den sköts numer exemplariskt av Widebro. Men sportsliga delen fortsätter underprestera år efter år. Rätt tydligt var det behöver göras förändringar.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Problemet är att laget inte saknar kvaliteter (även om jag inte skulle klaga över en ny center). Om det nu är omöjligt att få in en riktig coach, hade jag helst sett spelare som jobbar 100% i varje situation och hatar att förlorar.

Jag är övertygad om att sådant smittar av sig, precis som att jag är övertygad om att lite tumult efter avblåsning, open-ice-tacklingar etc. också ger energi. Men tyvärr gäller även det motsatta, dvs att om någon plufsig nordamerikan som lever på gamla meriter går direkt in i förstakedjan, så kan det säkerligen paja moralen ännu mer.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Tror han kan bli kanon hos oss. En playmaker av klass.

De som dissade Harju lär väl dissa Stoa antar jag.

Sv: Silly season - 2020
{9315}: Johnsson är verkligen ingen raket, men var rätt hygglig ifjol ändå. Kanske blir det lite för lite tempo om Stoa ska spela med Harju och Karla, men nog borde det vara en rejäl förstärkning ändå tänker jag.

Fast. Det viktigaste är ändå att förändra det här usla spelsystemet.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Det är en chansning enligt mig men visst skulle han kunna lyckas bättre på en lägre nivå.
Positivt om vi kan få in rutin och lite tyngd och dra ner på antalet junisar i uppställningen, det behöver vi just nu.

Tråkigt nog så skriver både Expressen och AB att HV-floppen är på väg till MoDo, minns så väl att det var precis det man skrev om Gagnon.
Undviker gärna en favorit i repris

Sv: Silly season - 2020
{5647}: stoa är långsam, tror han kan få problem att hänga med i tuta och köra allsvenskan. men kanske bra i pp

Sv: Silly season - 2020
Hmm...är verkligen Löven laget att snegla på när det gäller "ta sig ur krisen"?

Sv: Silly season - 2020
Bad_Brett: Det är sant, han skulle dominera även om han spelade med den trasiga foten i en hink.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Jo, men det är inte alltid så lätt heller. Han kanske fick fel roll i HV. Hamnade i en kedja han inte passade i eller vad som helst.
Har han fuskat med sommarträningen och har dåligt flås håller jag med dig, men det kan faktiskt också bli en rejäl flipp. Killen gjorde 37 poäng i SHL säsongen innan den här.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L:

Är också skeptisk, tänker främst på hans ålder och att han inte verkar ha varit bra i HV. Men vi vet ju vad Harju fixade när han gick ner en nivå. För att överleva säsongen kan det vara bra att få in rutin, att han har poäng i sig har vi ju sett i Örebro och andra ligor i Europa.

Ska man säga något positivt är att det är en storväxt spelare iaf som vinner kamper samt att han har poäng i sig. Dessutom är det en stor fördel att han redan är i Sverige och har arbetstillstånd, slipper sitta i karantän samt har spelat igång sig med 11 matcher. Så han kan vara spelklar direkt för oss.

Värvar vi från nordamerika så ska först spelaren sitta i karantän, sedan ska dom också få arbetstillstånd och därefter spela sig i form samt anpassa sig till stor rink.

Tror att detta har varit viktigt för Glader, att leta spelare som är igång och kan komma in direkt och bidra och där passar ju Stoa in i beskrivningen.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Jag gissar att om Foppa hade fått någon månad på sig att träna upp fysik och flås så skulle han lyft det här laget rejält...

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Kollar man på hans stats så är det en spelare som är för bra för HA spel.

Nu har det inte fungerat för honom och att hoppa ner en division bör väl fungera.

Vet inte riktigt vad vissa förväntar sig.
Vi är inte hetaste laget för tillfället och ligger 3:e sist i HA...

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Går inte att leva på gamla meriter, vi lever i nuet.
Som att värva tillbaka Foppa, han var ju bra för 15 år sedan :-)
Det är som Gordon i LHC, visst han var bra men presterar inte ett skit i dagsläget.

Det som räknas är hur han spelat nu, i närtid.
Åren går och oftast blir inte spelarna mycket bättre efter passerade 30 år.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Haha, väntad kommentar.

Tyler Ennis var tyvärr upptagen :)

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Han var riktigt bra i Örebro året innan. Det finns uppenbarligen kompetens i honom.

Sv: Silly season - 2020
{8879}: Men va faan han är ju en gigantisk flopp i HV, det är ju Gagnonvarning på honom!!
Nu får faktiskt Toker ta och nyktra till

Sv: Silly season - 2020
{9315}: Någon gång ska det väl lyckas! ;-)

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
JoseGonzales: Jag skulle säga att det fortfarande största problemet är att man hade en långsiktig plan och struktur som lutade extremt starkt mot Björn Hellkvists existens i föreningen. Hela hans grej är att han kommer in och ändrar en kultur i föreningar och han fick nog enormt med utrymme för att göra detta hos oss.

Vi planerade en framtid och byggde ett hushåll tillsammans med Björn och vi har fortfarande inte återhämtat oss efter att ha hittat honom ned på knä framför en byxlös Tjomme. Att vi envisades med att spela Hellkvists idiot-hockey utan honom själv i båset var egentligen den första av flera varningsflaggor kring att föreningen inte visste hur man skulle hantera och gå vidare från situationen.

Samtidigt tycker jag ändå det är svårt att fullt klandra MoDo för att de blev handlingsförlamade efter att åsnebrottaren bröt ett 3-årskontrakt där bläcket knappt hunnit torka.

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Killen kan ju uppenbarligen producera. Dock inte i år...

Men att hoppa ner en division bör ju fungera.

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: man får ge modoledningen att man jobbar konsekvent med nordamerikaner som är bra bit över 30 iallafall :)

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Hahaha fyfan vad den här säsongen ger en magont.. Det är konstant magknip, undantagsfallet några nätter man får sova OK..

Sv: Silly season - 2020
{8879}:
Ryan Stoa...

« · 2138492 · »