« Föregående · 2175768 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Snipan:
Han nämnde att han tyckte att EK i dagsläget var en bra andrecenter i ett allsvenskt topplag. Det ger iaf en liteN fingervisning om hur han ser på lagbygget.
Han nämnde att han tyckte att EK i dagsläget var en bra andrecenter i ett allsvenskt topplag. Det ger iaf en liteN fingervisning om hur han ser på lagbygget.
+ 1
Sv: Silly season
Måste bara säga att tänk er upproret som skulle bli om det skulle visa sig att det är första april skämt :)
+ 2
Sv: Silly season
M Horava: Jag hoppas att du har rätt och jag tror själv att Gradin kan vara ett bra val. Det är mycket som han säger som känns vettigt och han har samlat på sig flera bra erfarenheter, men jag har inte full koll på hans track record – vilka har han varit med och värvat till Colorado?
Sportchefsrollen känns väldigt mångfacetterad, så jag inbillar mig att det tar mer än tre år att bli en fullfjädrad sportchef. Om han har förutsättningen för att bli en bra SC, så låt oss ge honom tid. Hög omsättning av sportchefer närmast omöjliggör ett bra resultat, så jag hoppas att han är rätt för jobbet och att han stannar länge.
Av den anledningen, så skrämmer det mig att man marscherat så snabbt i denna (kritiska) rekrytering. Det tyder på en obefintlig processen när man rekryterar till SC. Visst, han är välkänd i föreningen, så många risker är säker redan eliminerade, men det är fortfarande ett beslut som är baserat mer på magkänslan än obligatoriska utredningar (och det måste ha varit begränsat vilka alternativ man har övervägt).
Sportchefsrollen känns väldigt mångfacetterad, så jag inbillar mig att det tar mer än tre år att bli en fullfjädrad sportchef. Om han har förutsättningen för att bli en bra SC, så låt oss ge honom tid. Hög omsättning av sportchefer närmast omöjliggör ett bra resultat, så jag hoppas att han är rätt för jobbet och att han stannar länge.
Av den anledningen, så skrämmer det mig att man marscherat så snabbt i denna (kritiska) rekrytering. Det tyder på en obefintlig processen när man rekryterar till SC. Visst, han är välkänd i föreningen, så många risker är säker redan eliminerade, men det är fortfarande ett beslut som är baserat mer på magkänslan än obligatoriska utredningar (och det måste ha varit begränsat vilka alternativ man har övervägt).
+ 1
Sv: Silly season
M Horava: Nja, misstänker att han kommer att hjälpa till redan nu. Med tanke på att han ska hjälpa till med draften för Colorado efter hans anställning gått ut, så kommer han säkert kunna göra saker för Modo innan anställningen börjat. Ett givande och tagande.
Dock kan han nog inte göra alldeles för mycket med tanke på att han vill gärna ha tränarens synpunkter på värvningarna. Jag tycker att det är vettigt. Visst ska sportchef äga frågan, men samtidigt finns ingen poäng att värva spelare som tränaren ogillar och därmed inte kommer utnyttja till fullo.
Dock kan han nog inte göra alldeles för mycket med tanke på att han vill gärna ha tränarens synpunkter på värvningarna. Jag tycker att det är vettigt. Visst ska sportchef äga frågan, men samtidigt finns ingen poäng att värva spelare som tränaren ogillar och därmed inte kommer utnyttja till fullo.
Sv: Silly season
Känns lite konstigt med en sportchef på 3 års kontrakt som man verkligen känner att han kommer stanna kontraktet ut.
+ 12
Sv: Silly season
{5647}:
Det vi såg nu kan vara Modos viktigaste värvning under det här årtiondet?
Den gör att det blir lättare för Karlin , Dom verka ha en bra kemi imellan sig.
Båda har superkoll och bra kontaktnät.
Om Freddan också skulle komma så ser det otroligt intressant ut för framtiden👍
Det vi såg nu kan vara Modos viktigaste värvning under det här årtiondet?
Den gör att det blir lättare för Karlin , Dom verka ha en bra kemi imellan sig.
Båda har superkoll och bra kontaktnät.
Om Freddan också skulle komma så ser det otroligt intressant ut för framtiden👍
+ 2
Sv: Silly season
hanzon:
Gradin nämnde ju Västervik och att de gjort det bra med det spelartapp de haft. Kan ju ha varit en liten vinkning åt det hållet, får man hoppas i alla fall
Gradin nämnde ju Västervik och att de gjort det bra med det spelartapp de haft. Kan ju ha varit en liten vinkning åt det hållet, får man hoppas i alla fall
+ 2
Sv: Silly season
hanzon: "He´s one of our own!" Det är såhär Modo-klacken kommer sjunga ikväll. Låter ju tamejfan som de sjunger Hääänrik Grääädin i klippet också 😂
Sv: Silly season
{5647}: Adam Johansson har jag inga höga tankar om, att han dessutom försöker sig på att kommentera matcher i cmore gör inte han han blir mer önskvärd.
+ 2
Sv: Silly season
Sven Tuta: äh Hinken är tät. Det här blir bra. Otroligt synd bara att han börjar först i maj när alla viktiga spelare redan har signat
+ 1
Sv: Silly season
Heyerdal: Tror inte Anton riktigt är redo för Modo än, men man vet aldrig.
Sedan läser man Adam på expressen:
Det blir Henrik Gradin, 48, som kliver in på sportchefsstolen från 1 maj.
Ö-vikssonen kommer närmast från ett uppdrag som scout för Colorado Avalanche...
Detta trots att Hinken kommer från Härnösand och dessutom berättade det i sändningen... (Han är född samma år som Näslund, Forsberg, Salomonsson och Wernblom och snygg-Hasse bland annat, så det kan inte ha varit lätt att ta en plats i A-laget som spelare).
Sedan läser man Adam på expressen:
Det blir Henrik Gradin, 48, som kliver in på sportchefsstolen från 1 maj.
Ö-vikssonen kommer närmast från ett uppdrag som scout för Colorado Avalanche...
Detta trots att Hinken kommer från Härnösand och dessutom berättade det i sändningen... (Han är född samma år som Näslund, Forsberg, Salomonsson och Wernblom och snygg-Hasse bland annat, så det kan inte ha varit lätt att ta en plats i A-laget som spelare).
+ 1
Sv: Silly season
{7814}: så rätt så, när jag var liten gömde jag ägget med godis sen glömde jag bort det så när det väl hittades ville ingen äta...Henrik har en son Anton som spelar i Schweiz kan det vara nåt eller blir det känsligt
Sv: Silly season
Saleva:
Ja pluspoäng på den de måste varit chockade att dörren till inside numer är stängd. Kanske Hinken straffade honom för hans val utgivningsdatum.
Ja pluspoäng på den de måste varit chockade att dörren till inside numer är stängd. Kanske Hinken straffade honom för hans val utgivningsdatum.
+ 5
Sv: Silly season
hanzon: Nej. Freddan vill fortfarande inte vara sportchef. Inte heller assisterande.
Däremot kanske ett delat ledarskap med Karlin kan "kittla". Lite som Skellefteås tränartrio. Jag tror att det skulle vara lysande med Freddans kravställande och Karlins fingertoppskänsla gällande taktik.
Däremot kanske ett delat ledarskap med Karlin kan "kittla". Lite som Skellefteås tränartrio. Jag tror att det skulle vara lysande med Freddans kravställande och Karlins fingertoppskänsla gällande taktik.
+ 4
Sv: Silly season
Heyerdal:
Så jävla kul att han lyckades lura sportexpressen att han inte blivit tillfrågad, "han lät uppriktigt ärlig".
Så jävla kul att han lyckades lura sportexpressen att han inte blivit tillfrågad, "han lät uppriktigt ärlig".
+ 15
Sv: Silly season
KB: "Nää. Inte hört nåt från MoDo" Gradin var smart nog att knipa igen truten när Adam J började luska. Sen hade ju den modoit som tjuvlyssnade på Hinken rätt. Han vill ha in mer kompetens i båten....
+ 15
Sv: Silly season
{9315}: Du menar: "Det måste vara ett skämt: -Det ÄR en sportchef som ska presenteras?!" :-D
Sv: Silly season
Smurfen: haha! Det är sååå mycket denna säsong som får ett aprilskämt att blekna. Så WTF. Let them have some fun!
Mitt förslag är att Björn Hellqvist har signat ett långtidskontrakt med Modo och tar med sig Leksands förstaline och Bartosak:
"Bartosak är den bäste målis jag tränat och när Barto sa att det är bara i Modo som jag får chansen att göra det. Då tänkte jag att det ÄR ju ganska nära till familjen från Övik ändå.."
Typ.
Mitt förslag är att Björn Hellqvist har signat ett långtidskontrakt med Modo och tar med sig Leksands förstaline och Bartosak:
"Bartosak är den bäste målis jag tränat och när Barto sa att det är bara i Modo som jag får chansen att göra det. Då tänkte jag att det ÄR ju ganska nära till familjen från Övik ändå.."
Typ.
Sv: Silly season
Smurfen: Tänk att det alltid är strul med sändningar med Modo Channel, en IT-tekniker är nog dom i stort behov av.
+ 2
Sv: Silly season
hanzon: Skulle det vara ett stort Aprilskämt från deras sida , blir man ju ganska lack !!
Sv: Silly season
hanzon: det är inte ett skämt, ny sportchef som ska presenteras om jag inte är helt lurad
+ 2
Sv: Silly season
hanzon: Vete fan om det inte är ett skämt "Sändningen har inte startat än. Det kan bero på förseningar på plats eller att sändande lag eller förening har problem med att få ut sändningen. Vi gör vad vi kan för att hjälpa den som sänder att komma igång så snart som möjligt." låter skumt
Sv: Silly season
Padrone78: Nu är det klart.
Sportchef Hedin och assisterande sportchef ICA-mannen.
Styf är tillbaka som huvudtränare med ett fem-års kontrakt. Bara Hellkvists idiot-hockey som gäller.
Grattis JFK. 😂
Sportchef Hedin och assisterande sportchef ICA-mannen.
Styf är tillbaka som huvudtränare med ett fem-års kontrakt. Bara Hellkvists idiot-hockey som gäller.
Grattis JFK. 😂
+ 11
Sv: Silly season
Costanza: Tror att de läser vad som skrivs härinne
Efterlyste ett påskägg och det verkar komma nu🥰
Efterlyste ett påskägg och det verkar komma nu🥰
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Är Sveningsson klar så ser jag det som en tydlig indikation att Karlin eller någon annan tränare är klar.
+ 1
Sv: Silly season
+ 1
Sv: Silly season
Gavelo: till JFK:s stora glädje sitter Pierre där med ett stort smajl och säger:
Jag fick fria händer och satt truppen nu. Här kommer bombmattan! 😂😂
Jag fick fria händer och satt truppen nu. Här kommer bombmattan! 😂😂
+ 7
Sv: Silly season
puffe: Timrå har hittat en lucka i HA och hockeyförbundets stadgar , att man kan låna spelare som inte har kontrakt i NHL Timrå ik undersöker nu om det gäller denna säsongen under rådande omständigheter pga covid-19.
Sv: Silly season
Padrone78: Ingen som har någon idé på vem det kan gälla?
Ska bli spännande i vilket fall!
Underbart att silly season nu börjar på allvar!
Ska bli spännande i vilket fall!
Underbart att silly season nu börjar på allvar!
+ 1
Sv: Silly season
+ 2
« Föregående · 2175768 · Nästa »