« Föregående · 497301 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Sinuhe:
Många skulle nog behöva lära sig kommatering, styckesindelning och rättstavning också.
Vad det gäller Chara så var det inte hans storlek som gjorde att det såg fult ut. Det hade varit lika fult om Per Hållberg eller Pelle Prestberg gjort det. Jag hade tyckte det varit pinsamt om någon MODO-spelare gjort likadant. För det Chara höll på med framför mål är inget annat än ren misshandel.
Publiken såg det, journalisterna såg det, kommentatorerna på C+ såg det, Strömberg i båset såg det (men försöker sätta fokus på annat). De enda som inte såg det var tydligen du, Dawidowski och Ryhed. Fast frågan är om inte Ryhed också såg det men valde att ge faan i det.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Sinuhe: Å andra sidan så brukar det skrikas ganska friskt åt spelare som Bulan och Ledin nere i Karlstad. Och många av de orden som skriks krävs ju censur på för att det ska visas innan läggdags på TV
Sv: MODO vs. FBK 050127
Sinuhe: "vara höjd till skyarna" Ursäkta mig, men är det inte det han är redan.... nej just det. I höjd med skyarna är det visst.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Sinuhe: Hockeyintresset skulle dö ut om man inte höll på ett lag och gjorde en vi mot dom situation på läktaren.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Frasse:
Jag försvarade inte agerandet. Det skall ingen tro. Jag tycker att det är beklämmande att kasta in saker i bås eller på is. När jag tidigare uppmanade Paddan att göra det så var det en stor skopa ironi i det inlägget, det hoppades jag alla förstod.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Att ni inte ger er vad faan håller ni på med???
Har ni någon gång funderat på varför de finns krig i världen???
SVAR:
För att dumma mäniskor inte kan samsan om vad som är rätt och fel!
Här kastas de en massa paj på bla Chara men kan lova er att skulle han spela i Modo då skulle han vara höjd till skyarna. De Chara gör ser alltid värre ut en om någon annan spelare gör de varför? Jo Chara är så hjäkla mycket större.
För Modos gullpojkar gör väll aldrig nått som är fel??? Nej så är de inte Alla hockeyspaelare i går var lika bra allisammans på att Ge och ta! Men som hemma bublik så hjublar man och buar när en spelare gör fula tacklingar slår någon elelr nått ja då är dom hjälte men dommaren gör fel som visar ut dom till utvisningsbåset. Hur går detta i hop???
Jag tror alla hockey intresserade skull behöva lära sig titta på hockey mer objektift! Det skulle nog inte skada
Har ni någon gång funderat på varför de finns krig i världen???
SVAR:
För att dumma mäniskor inte kan samsan om vad som är rätt och fel!
Här kastas de en massa paj på bla Chara men kan lova er att skulle han spela i Modo då skulle han vara höjd till skyarna. De Chara gör ser alltid värre ut en om någon annan spelare gör de varför? Jo Chara är så hjäkla mycket större.
För Modos gullpojkar gör väll aldrig nått som är fel??? Nej så är de inte Alla hockeyspaelare i går var lika bra allisammans på att Ge och ta! Men som hemma bublik så hjublar man och buar när en spelare gör fula tacklingar slår någon elelr nått ja då är dom hjälte men dommaren gör fel som visar ut dom till utvisningsbåset. Hur går detta i hop???
Jag tror alla hockey intresserade skull behöva lära sig titta på hockey mer objektift! Det skulle nog inte skada
Sv: MODO vs. FBK 050127
RTS: - Vi kan inte acceptera att få en massa saker slängda över oss i båset. Matchprogram, dricka, spottloskor och snus. Skandal är ordet.
TACK!
TACK!
Sv: Så som i himelen, del II
scim: Som jag förstår det så finns det ingen Modoit på HS som tycker det är bra att det kastas in programblad på isen, förutom jag som tycker att det är en bagatell. Fast jag skulle själv aldrig kasta ut ett programblad, de kostar ju faktiskt tjugo kronor. Fick jag tag i en prilla så kanske jag skulle ta den, men troligen inte, eftersom jag har en tendens att bli yr och illamåede av dem. Kasta ut dem på isen skulle jag heller inte göra. Usch! En hockeyspelare skulle kanske plocka upp den och stoppa den i munnen. Tomma petflaskor då? Nä, där går gränsen. Man kastar inte ut vare sig tomma eller fulla petflaskor. På frågan om man skall kasta ut publikmänniskor som kastar saker på isen. Nja, jag är kluven. En spelare kan ju snubbla på en utkastad full och grinig sittplatsare, så det kanske inte heller är så bra. Nä, jag förordar inget utkastande jag.
Sv: Så som i himelen, del II
scim: Herr Strömberg är välkänd för att överreagera. Tro mig, vi har haft med honom att göra i många år när han tränade Bofors.
Detta är väl bara ett sätt att markera att han klivit fram lite mera i rampljuser efter herr Gustafssons avsked.
Sv: Så som i himelen, del II
scim:
Och för att slutligen bevisa att Herr Strömberg har för vana att ljuga så behöver jag bara skriva följande citat ur matchartikeln i AB (se länk):
- 2-1-målet och Modos tre poäng var ett rån från domaren Ryhed. En av tvillingarna låg ju inne i målgården och målvakten Gerber kördes bort ur målet. Men domaren sket väl på sig av trycket från den fanatiska hemmapubliken, säger Strömberg.
Jag vet inte vad som projicerades på herr Strömbergs näthinnor men en sak är säkert, nära 5000 personer och Canal+ kameror (och alla som såg den produktionen) såg vad som egentligen hände...
Och för att slutligen bevisa att Herr Strömberg har för vana att ljuga så behöver jag bara skriva följande citat ur matchartikeln i AB (se länk):
- 2-1-målet och Modos tre poäng var ett rån från domaren Ryhed. En av tvillingarna låg ju inne i målgården och målvakten Gerber kördes bort ur målet. Men domaren sket väl på sig av trycket från den fanatiska hemmapubliken, säger Strömberg.
Jag vet inte vad som projicerades på herr Strömbergs näthinnor men en sak är säkert, nära 5000 personer och Canal+ kameror (och alla som såg den produktionen) såg vad som egentligen hände...
Sv: Så som i himelen, del II
scim:
Nu har jag f.ö. studerat matchbilderna och där ser man då inte att något kastas trots att kameran ligger snedd över Färjestads spelarbås under hela spelsekvensen fram till Hasses mål. Dessutsom så antyder inte ens Kulon i intervjun efter matchen att något kastats, han är bara besviken att hans eget lag inte kunde sätta sina lägen och att det trots allt finns en del positivt att ta med sig från matchen...
Nu har jag f.ö. studerat matchbilderna och där ser man då inte att något kastas trots att kameran ligger snedd över Färjestads spelarbås under hela spelsekvensen fram till Hasses mål. Dessutsom så antyder inte ens Kulon i intervjun efter matchen att något kastats, han är bara besviken att hans eget lag inte kunde sätta sina lägen och att det trots allt finns en del positivt att ta med sig från matchen...
Sv: Så som i himelen, del II
Per HApps:
Jag har ju blivit snäll sa jag ju. Men generellt tycker jag man ska ha cyklop när man dyker ...och när man ser på hockey...i Kempis.
teflon-Hellge
Jag har ju blivit snäll sa jag ju. Men generellt tycker jag man ska ha cyklop när man dyker ...och när man ser på hockey...i Kempis.
teflon-Hellge
Sv: Så som i himelen, del II
Per HApps:
Nåja, rikspuckot Leif Strömberg är väl inte dummare än så att han försöker ta fokus från sitt eget lags spel och sina egna idiotiska utspel. Hur dumt det än är med folk som kastar in saker från läktaren (jag såg det faktiskt inte ens så jag kan inte bedömma sanningsnivån i det uttalandet) så är det en bagatell jämfört med Charas misshandel av Sedin.
Nåja, rikspuckot Leif Strömberg är väl inte dummare än så att han försöker ta fokus från sitt eget lags spel och sina egna idiotiska utspel. Hur dumt det än är med folk som kastar in saker från läktaren (jag såg det faktiskt inte ens så jag kan inte bedömma sanningsnivån i det uttalandet) så är det en bagatell jämfört med Charas misshandel av Sedin.
Sv: Så som i himelen, del II
Per HApps: Orsak -> verkan. Fast allvarligt talat är det pinsamt när det kommer in saker på isen. Det är svagt av ordningsvakterna att inte statura exempel. Om någon är överförfriskad eller dricker en medhavd öl på ståplats är det aldrig några problem att slänga ut vederbörande. Men sittplatspubliken verkar vara fredad, och inte bara i Kempis. Ut med packet!
Sv: Så som i himelen, del II
Lumber Jack:
aha, så det är domarnas fel att det kastas in saker på isen,
tänk det visste jag inte. .)
aha, så det är domarnas fel att det kastas in saker på isen,
tänk det visste jag inte. .)
Sv: Så som i himelen, del II
claesw: Rent empiriskt betyder detta att om man har en domare på isen som inte klarar av sin uppgift flyger det in matchprogram på isen. Vi har alltså en kausallösning här, in med riktiga domare så kommer det inte att upprepas. Vetenskapen når nya höjder ;-)
Sv: Så som i himelen, del II
Det är heller inte första gången i vinter som Modo-fansen misskött sig. I en tidigare match mot Brynäs uppträdde publiken liknande.
Sv: Så som i himelen, del II
Per HApps: Äh, det borde vara som i USA, d.v.s. att brottslingar icke äga rösträtt.
Eftersom han inbillade sig en massa som hände på isen, så kanske han bara inbillar sig att det kom saker ner i båset...
Förövrigt är det oacceptabelt att saker slängs ner på isen och i båsen. Även om det sker provoceringar.
Eftersom han inbillade sig en massa som hände på isen, så kanske han bara inbillar sig att det kom saker ner i båset...
Förövrigt är det oacceptabelt att saker slängs ner på isen och i båsen. Även om det sker provoceringar.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Frisco: Är väl en ganska väsentlig skillnad om publiken kastar snus mm mot spelarna än om spelarna kastar in en vattenflaska el dyligt på isen.
Eller tycker du det är okej att om två spelare börjar slåss så kan åskådare bara hoppa in i motståndarbåset och fajtas??.
Eller tycker du det är okej att om två spelare börjar slåss så kan åskådare bara hoppa in i motståndarbåset och fajtas??.
Sv: Så som i himelen, del II
Per HApps: Ja det är skandal, man skäms att bo i samma Län.
Publiken som gett BU-rop ett nytt ansikte.
Publiken som gett BU-rop ett nytt ansikte.
Så som i himelen, del II
Saxat ur dagens AB.
Det var inte bara målet som gjorde honom rasande. Han var också upprörd över publikens agerande i Kempehallen.
- Vi kan inte acceptera att få en massa saker slängda över oss i båset. Matchprogram, dricka, spottloskor och snus. Skandal är ordet. Sånt här trodde jag inte hände i Kempehallen, där hockey verkligen borde vara kultur.
Cykloperna i Ö-vik har visat sig från sin rätta sida, eller vad säger du Hellge? HEHE
Det var inte bara målet som gjorde honom rasande. Han var också upprörd över publikens agerande i Kempehallen.
- Vi kan inte acceptera att få en massa saker slängda över oss i båset. Matchprogram, dricka, spottloskor och snus. Skandal är ordet. Sånt här trodde jag inte hände i Kempehallen, där hockey verkligen borde vara kultur.
Cykloperna i Ö-vik har visat sig från sin rätta sida, eller vad säger du Hellge? HEHE
Sv: MODO vs. FBK 050127
Poffa:
Ovsett vad som händer på isen så kan man aldrig som supporter försvara att man slänger in saker på isen eller i motståndarbåset .
Att sedan media väljer att inte skriva något om det som Färjestads suppotrar gjorde har väl att göra med att Färjestad är en mysklubb som aldrig skulle göra något fel ;)
Ovsett vad som händer på isen så kan man aldrig som supporter försvara att man slänger in saker på isen eller i motståndarbåset .
Att sedan media väljer att inte skriva något om det som Färjestads suppotrar gjorde har väl att göra med att Färjestad är en mysklubb som aldrig skulle göra något fel ;)
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski:
Ta lite syrgas, vettja. Chara spelade fult, oerhört fult. Att du sedan inte kan förstå det bara därför att Ryhed inte blåste, gör bara att löjens skimmer sänker sig över din argumentation.
"Anledningen till publikens uppträdande var förspelet till Modos 2–1-mål. Modo hade power play och Daniel Sedin fick ohyggligt med stryk framför mål av jättebacken Zdeno Chara. Men eftersom Modo hade power play vägrade svage domaren Lars-Johan Ryhed att blåsa – och misshandeln fortsatte."
Sedan finns det tydligen fler i Färjestad som inte har alla hästarna hemma:
"– Det är klart att jag blev förbannad. Peter Nordström försökte skalla Hasse Jonsson och det var riktigt fult, säger Salo som var glad över sin egen insats men allra mest belåten var han över att försvarsspelet ser så stabilt ut."
____________________
Vad det gäller Gaborik och hans finger så kan jag inget säga då jag inte såg den situationen.
Sv: MODO vs. FBK 050127
RTS: Det var inte rekord i burop igår. Långt ifrån. Konstigt att det inte står någonting någonstans om att det kastades saker in på isen från FBKs bås igår under matchen.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Jag måste hålla med dig om att det är tragiskt av Publiken i Kyrkö-vik att kasta in saker i motståndarbåset men det beror väl på att de är så kunniga. Skulle vara intressant att veta om det blev nytt rekord i burop igår.
Men däremot Chara som är grymt bra Kan inte alltid ha alla hästar hemma.
Prata om vårdslöst spel.
Men däremot Chara som är grymt bra Kan inte alltid ha alla hästar hemma.
Prata om vårdslöst spel.
Sv: MODO vs. FBK 050127
NuMo: Det gnälls och överdrivs nå fruktansvärt här ang. charas spel!
men jag antar att jag är helt puckad och blind också!
FBK blev ju bortdömda igår, domarn släppte in er i matchen igen.
men jag antar att jag är helt puckad och blind också!
FBK blev ju bortdömda igår, domarn släppte in er i matchen igen.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: V här och w där. Om du inte vet hurr du stavvar dit egget navn så kan du ju dra kudden över huvudet igen.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Lumber Jack: jasså var det hockeyn? du menar alla tveksamma domslut?
Vad hände i första perioden då? ni blev ju utspelade så det heter duga, och delvis i andra också! jag tror inte du har hängt med i vad som skrivits här.
Vad hände i första perioden då? ni blev ju utspelade så det heter duga, och delvis i andra också! jag tror inte du har hängt med i vad som skrivits här.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Wisla Kjakow: Hoppas natten gjort att din fantastiska dåligförlorarödmjukhet försvunnit. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Trevlig dag.
www.dag.nu
www.dag.nu
Sv: MODO vs. FBK 050127
scim: Husrum, vatten? Jag trodde att jag bjöd på godkorvarnas godkorv och Norrlandsguldburksinnehåll.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Frågan är om DN ens var där, brukar de det?
Min tolkning handlar om att Chara inte klarar av att anpassa sig till rådande förhållanden. (Om man skall läsa ut något av det du skriver.) Det klarar de andra.
Min tolkning handlar om att Chara inte klarar av att anpassa sig till rådande förhållanden. (Om man skall läsa ut något av det du skriver.) Det klarar de andra.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski:
Jag såg inte den händelsen, men du får ju gärna förklara exakt vad som hände. Jag går och lägger mig nu och väntar en nogrann rapport imorgon när jag vaknar.
ZZZzZzzz
Jag såg inte den händelsen, men du får ju gärna förklara exakt vad som hände. Jag går och lägger mig nu och väntar en nogrann rapport imorgon när jag vaknar.
ZZZzZzzz
Sv: MODO vs. FBK 050127
scim: nej jag menar ängeln som slog av fingret på Gaborik!
tack så mycket för det kära ängel, Gaborik var ju ändå sååå långsam, så det blir nog inga som helst problem att ersätta honom med en junior.
tack så mycket för det kära ängel, Gaborik var ju ändå sååå långsam, så det blir nog inga som helst problem att ersätta honom med en junior.
Sv: MODO vs. FBK 050127
NuMo: Okej, det är ditt sätt att tolka mig, om än det var lite underligt...
Tycker FBK stod upp mycket bättre än man kunde tro av den samlade expertisen innan match. Att pressa Modo i deras hemmahall som har så fanatiska supportrar så de till och med kastar ner burkar i motståndarnas bås är bra gjort.
Ett självmål, ett i boxplay och ett i tom kasse är inget att skämmas för när man själva har tre i ramvirket.
Vinst hemma mot Luleå på lördag samtidigt som Frölunda revancherar sig hemma mot Modo så skiljer det genast sju pinnar ner till det innan säsongen så oslagbara laget Modo.
Synd att de ska slå så mycket med klubborna bara, nu missar vi Gaborik i de två sista matcherna.
konstigt att det så snällt spelande modo slår av ett finger på våran bästa forward under kvällens match? Mycket tråkigt med Gaboriks finger:( han´blev såklart inte bättre av att ett finger blev avslaget!
men jag antar att det är okej att göra så om man spelar i modo?
Det finns visst fler som viftar vilt med klubban, inte bara chara, om man ska tro dagens nyheter!
Tycker FBK stod upp mycket bättre än man kunde tro av den samlade expertisen innan match. Att pressa Modo i deras hemmahall som har så fanatiska supportrar så de till och med kastar ner burkar i motståndarnas bås är bra gjort.
Ett självmål, ett i boxplay och ett i tom kasse är inget att skämmas för när man själva har tre i ramvirket.
Vinst hemma mot Luleå på lördag samtidigt som Frölunda revancherar sig hemma mot Modo så skiljer det genast sju pinnar ner till det innan säsongen så oslagbara laget Modo.
Synd att de ska slå så mycket med klubborna bara, nu missar vi Gaborik i de två sista matcherna.
konstigt att det så snällt spelande modo slår av ett finger på våran bästa forward under kvällens match? Mycket tråkigt med Gaboriks finger:( han´blev såklart inte bättre av att ett finger blev avslaget!
men jag antar att det är okej att göra så om man spelar i modo?
Det finns visst fler som viftar vilt med klubban, inte bara chara, om man ska tro dagens nyheter!
Sv: MODO vs. FBK 050127
NuMo:
Sådant är faktiskt ganska svårt att klura ut redan vid 199 centimeter, men i övrigt så borde ju Färjestad tvångsdegraderas redan pga det faktum att man ställer Leif Strömberg i båset. (Lex: får-man-otrevliga-tillmälen-efter-sig-i-Halmstad-är-man-ett-svin, det-går-liksom-inte-att-komma-runt)
Ja, det var väl min analys av kvällen i stort - övriga betraktelser hade nog gränsat till Terror-Tommys begreppsvärld (tur att det finns sarg på en hockeyplan) så de låter jag bli, timid som jag alltid är.
Och om det nu är någon som är oroad över min mentala status efter banner-metamorfosen så kan jag lugna med att jag stod en halvmeter bakom skaparen och fnittrade förtjust som en liten flicka.
Sådant är faktiskt ganska svårt att klura ut redan vid 199 centimeter, men i övrigt så borde ju Färjestad tvångsdegraderas redan pga det faktum att man ställer Leif Strömberg i båset. (Lex: får-man-otrevliga-tillmälen-efter-sig-i-Halmstad-är-man-ett-svin, det-går-liksom-inte-att-komma-runt)
Ja, det var väl min analys av kvällen i stort - övriga betraktelser hade nog gränsat till Terror-Tommys begreppsvärld (tur att det finns sarg på en hockeyplan) så de låter jag bli, timid som jag alltid är.
Och om det nu är någon som är oroad över min mentala status efter banner-metamorfosen så kan jag lugna med att jag stod en halvmeter bakom skaparen och fnittrade förtjust som en liten flicka.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Då väljer jag att tolka dig som att Chara inte lyckats klura ut än hur man tar sig förbi en låg dörrpost utan att slå i skallen. T.o.m LillHedlund och lillSöderberg vet hur man gör det trots att man inte behöver träna på det så ofta.
Salo behövde inte filma.
Salo behövde inte filma.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Det var iofs ingen hård touch, men FBK-spelaren slog faktiskt undan Salos ena skridsko.
Sv: MODO vs. FBK 050127
NuMo: Han var inte skyldig! Salo slängde sig så fruktansvärt...
tråkigt med filmare.
tråkigt med filmare.
Sv: MODO vs. FBK 050127
NuMo: Det har jag inte sagt heller! isåfall hade jag sagt: det är modos fel att man inte får tackla och crosschecka HELA kvällen utan att spelarna flyger som kanonkulor.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Han fällde ju honom. Domaren skulle ha kunnat fria, men han tyckte att han var skyldig, vilket var sant. Olycka eller ej.
Sv: MODO vs. FBK 050127
Paddan: Det är klart att det inte är tillåtet! men det är inte det jag menar heller, ni menar att chara bara crosscheckade hela kvällen!
Nu åkte ju inte chara ut för nån dum utvisning ikväll som tur var!
om ni tyckte domaren var dålig? så borde ju ryhed isåfall tagit ut både sedin och chara, om man nu ska följa den klassiska svenska domarskolan!
i många andra matcher åker chara alltid ut för knuffar, domarn väntar liksom på att den knuffade spelaren ska ramla innan han sträcker upp armen! förresten, vad var det för kalkonutvisning han tog på en FBKare som knappt rörde salo när han åkte förbi?
Nu åkte ju inte chara ut för nån dum utvisning ikväll som tur var!
om ni tyckte domaren var dålig? så borde ju ryhed isåfall tagit ut både sedin och chara, om man nu ska följa den klassiska svenska domarskolan!
i många andra matcher åker chara alltid ut för knuffar, domarn väntar liksom på att den knuffade spelaren ska ramla innan han sträcker upp armen! förresten, vad var det för kalkonutvisning han tog på en FBKare som knappt rörde salo när han åkte förbi?
« Föregående · 497301 · Nästa »
