« Föregående · 500571 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Vad kommer att göras???
modo_foppa: Det har väll blivit lite överdrivet detta problemet, det var lite hetare direkt efter matchen bara, just för att FBK förlorade matchen!
Fast det finns ett gäng på sittplats som inte borde ägna sig åt att kasta in saker i motståndarbåset och på isen, det är långt ifrån alla i publiken, det rör sig kanske om 5% av publiken, precis som på alla andra arenor.
Ska väl passa på att säga att det inte bara var för att FBK förlorade matchen som detta hände, utan det var väll lite våldsamt framför kassen på slutet.
Fast det finns ett gäng på sittplats som inte borde ägna sig åt att kasta in saker i motståndarbåset och på isen, det är långt ifrån alla i publiken, det rör sig kanske om 5% av publiken, precis som på alla andra arenor.
Ska väl passa på att säga att det inte bara var för att FBK förlorade matchen som detta hände, utan det var väll lite våldsamt framför kassen på slutet.
Sv: Vad kommer att göras???
En publikvärd sa att det var de sista tio min. som var värst. Han sa också att det var "gubbarna" som var värst.
Sv: Vad kommer att göras???
knaskamilla: Pappa Forsberg sa något om Brynäs och flaskor. Lule-Micke A. nämnde något om engagemang uppe i norr och supporterpolisen Roland (?) sa att det blivit värre än tidigare.
Han sa även att det kommer att bli tufft när Djurgården kommer på besök och två bussar med supportrar anländer.
Eftersom mitt minne inte är det bästa, så är det ingen garanti att det var de exakta orden som levererades, men på ett ungefär iaf...;-)
Han sa även att det kommer att bli tufft när Djurgården kommer på besök och två bussar med supportrar anländer.
Eftersom mitt minne inte är det bästa, så är det ingen garanti att det var de exakta orden som levererades, men på ett ungefär iaf...;-)
Sv: Vad kommer att göras???
Hälge:
Oj, jag glömde. Någon som har koll på vad som sades i programmet?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Ojjj det kanske var att överdriva lite, dra pistol, hehehe
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
knaskamilla:
Jäpp, jag såg ÖAs dissning av pausunderhållningen, men med tanke på att man bara haft en sån där minimatch en eller två gånger denna säsong samt en konståkare, så har pausunderhållningen varit helt obefintlig denna säsong. Jag räknar det inte som underhållning att se en V70 köra ett par varv på isen eller att se reklamfilm från Hägglunds för 711:e gången. Så i jämförelse med den "vanliga" underhållningen i pauserna så var korpgänget sevärda... :-)
Jäpp, jag såg ÖAs dissning av pausunderhållningen, men med tanke på att man bara haft en sån där minimatch en eller två gånger denna säsong samt en konståkare, så har pausunderhållningen varit helt obefintlig denna säsong. Jag räknar det inte som underhållning att se en V70 köra ett par varv på isen eller att se reklamfilm från Hägglunds för 711:e gången. Så i jämförelse med den "vanliga" underhållningen i pauserna så var korpgänget sevärda... :-)
Sv: Vad kommer att göras???
Det kommer tydligen något inslag om den alltmer "störiga" publiken på hockeymatcher på MittNytt kl. 19:10.
Bl.a MoDo ser allvarligt på detta...
Bl.a MoDo ser allvarligt på detta...
Sv: Foppas och MoDos öde.
Lumber Jack: Jag hoppas att du har rätt. Med ett specialskydd av flygplansaluminium och en grabbnäve kontaktlim så borde väl klubban sitta där i näven ganska bra ändå.
Sv: Foppas och MoDos öde.
NuMo: Snart så är han tillbaka, vältränad som Lance Armstrong fast med dubbelt så många kulor.
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
AM: Öppen is? Öppet vatten har jag hört talas om och även fruset vatten vilket borde vara is.
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
Salle: Vilken tackling surrar han om? Inte den hinote fick in på öppen is hoppas jag. Klockrenare får man ju leta efter...
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
NuMo: Än roligare var ju att Bulan när han kommit till båset vänder sig om och skriker "domarjävel" och sedan snabbt som ögat sätter sig ner bakom ett flertal stående spelare...
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
Lumber Jack: Så här såg micke själv på situationen:
"Mikael Andersson om utskällningen som gav en utvisning:
- Det går inte kommunicera med dagens domare. Han missar tacklingen på ”Bulan” som kan göra honom till invalid.
Du fick två minuter mot Timrå också, borde inte en tränare vara lite mer kontrollerad?
- Vad spelar det för roll?! Här handlade om att rädda ett liv, men Robert Lahti är totalt utan spelsinne."
www.nsd.se/index.php?artikel=136551&option=2
haha! Tackligen på Bölden var inte bara perfekt, den var ju fantastiskt välplacerad på precis rätt spelare också. Jag förstår om han blev lite snopen, men livsfarligare skadad än så var han knappast.
"Mikael Andersson om utskällningen som gav en utvisning:
- Det går inte kommunicera med dagens domare. Han missar tacklingen på ”Bulan” som kan göra honom till invalid.
Du fick två minuter mot Timrå också, borde inte en tränare vara lite mer kontrollerad?
- Vad spelar det för roll?! Här handlade om att rädda ett liv, men Robert Lahti är totalt utan spelsinne."
www.nsd.se/index.php?artikel=136551&option=2
haha! Tackligen på Bölden var inte bara perfekt, den var ju fantastiskt välplacerad på precis rätt spelare också. Jag förstår om han blev lite snopen, men livsfarligare skadad än så var han knappast.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tommy Salo gick som en vanlig man på Sollefteås gågator i förmiddags. Han kanske skall skriva på för IK Polar?
Sv: NHL
Snart blir Elitserien Allsvenskan igen. Eller hur Poffa?
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,597829,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,597829,00.html
Sv: MODO - Brynäs 050203
Nikki: Damnit, jag skrev fel...
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski)
Backar:
24 Adrian Aucoin,
6 Tobias Enström
3 Mattias Timander,
73 Frantisek Kaberle
5 Hans Jonsson,
7 Jesper Damgaard
Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
19 Markus Näslund
12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl
27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote
22 Joakim Lindström,
29 Morten Green,
18 Peter Öberg.
Extraspelare:
8 Oscar Hedman,
17 Fredrik Warg.
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski)
Backar:
24 Adrian Aucoin,
6 Tobias Enström
3 Mattias Timander,
73 Frantisek Kaberle
5 Hans Jonsson,
7 Jesper Damgaard
Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
19 Markus Näslund
12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl
27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote
22 Joakim Lindström,
29 Morten Green,
18 Peter Öberg.
Extraspelare:
8 Oscar Hedman,
17 Fredrik Warg.
MODO - Brynäs 050203
Kent Forsberg: Ingen risk för underskattning
Två matcher återstår innan uppehållet för Sweden Hockey Games. För MODO Hockey som jagar en fjärde plats i tabellen är det förstås önskvärt med segrar mot först Brynäs borta, sedan Mora hemma på lördag.
- Vi ska göra vad vi kan, säger Kent Forsberg, coachen. Någon risk för underskattning är det hur som helst inte. Vi vet att vi möter lag som jagar minst lika viktiga poäng och placeringar så det gäller att vi är beredda göra skitjobbet.
Djupdykningarna senast mot Luleå har MODO- coachen inga förklaringar till.
- Det går inte att förklara. Men helt klart är att vi till en början spelade helt fel. Men när vi väl spelar bra, som första tolv minuterna i andra perioden spelar vi verkligt bra.
Ingen seger i Gavlerinken än i vinter?
- Det stämmer. Därför är det förstås på tiden. Men det är inte lätt slå Brynäs borta. Vi bryr oss inte i att Brynäs fick stryk med 6-0 i Göteborg, vi fick ju själva stryk där med 3-0 dagarna innan.
Frantisek Kaberle går förstås in i laget direkt?
- Ja, han bildar backpar med Mattias Timander och såg bra ut på träningen.
Ändringar i övrigt?
- Mattias Weinhandl och Andreas Salomonsson får byta kedja. Kanske blir det en nytändning för Weinis med tvillingarna Sedin, som verkligen är heta just nu.
Sedan spelar vi med en nykomponerad fjärde kedja. Jag är i det läget att jag måste hålla igång alla spelare. Viktigt inte minst med tanke på att vi går in i ett uppehåll med ett viktigt träningsläger.
Noterbart om laget
Skador: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), Peter Forsberg (handled).
Två matcher återstår innan uppehållet för Sweden Hockey Games. För MODO Hockey som jagar en fjärde plats i tabellen är det förstås önskvärt med segrar mot först Brynäs borta, sedan Mora hemma på lördag.
- Vi ska göra vad vi kan, säger Kent Forsberg, coachen. Någon risk för underskattning är det hur som helst inte. Vi vet att vi möter lag som jagar minst lika viktiga poäng och placeringar så det gäller att vi är beredda göra skitjobbet.
Djupdykningarna senast mot Luleå har MODO- coachen inga förklaringar till.
- Det går inte att förklara. Men helt klart är att vi till en början spelade helt fel. Men när vi väl spelar bra, som första tolv minuterna i andra perioden spelar vi verkligt bra.
Ingen seger i Gavlerinken än i vinter?
- Det stämmer. Därför är det förstås på tiden. Men det är inte lätt slå Brynäs borta. Vi bryr oss inte i att Brynäs fick stryk med 6-0 i Göteborg, vi fick ju själva stryk där med 3-0 dagarna innan.
Frantisek Kaberle går förstås in i laget direkt?
- Ja, han bildar backpar med Mattias Timander och såg bra ut på träningen.
Ändringar i övrigt?
- Mattias Weinhandl och Andreas Salomonsson får byta kedja. Kanske blir det en nytändning för Weinis med tvillingarna Sedin, som verkligen är heta just nu.
Sedan spelar vi med en nykomponerad fjärde kedja. Jag är i det läget att jag måste hålla igång alla spelare. Viktigt inte minst med tanke på att vi går in i ett uppehåll med ett viktigt träningsläger.
Noterbart om laget
Skador: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), Peter Forsberg (handled).
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
knaskamilla: Mickes glasögonrunk med påföljande lagstraff var i allra högsta grad nödvändig.
Fan vad nöjd jag blev med formuleringen där :-))
Fan vad nöjd jag blev med formuleringen där :-))
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Ett hyllningstifo för Roland vore kul. Men det får vänta till slutspelet i så fall för det ryktas om nån veckas semesterresa.
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
Läste Kurirens artikel om matchen och blev förvånad över följande:
"Luleå som lag betraktat var snällare än på många år i Kempehallen.
Inga sura miner, inga onödiga utvisningar – och kanske hjälpte det Modo att hålla koll på händelserna."
"Luleå som lag betraktat var snällare än på många år i Kempehallen.
Inga sura miner, inga onödiga utvisningar – och kanske hjälpte det Modo att hålla koll på händelserna."
Sen såg jag dock att Hasse Tavér hade skrivit det, och alltså ingen luling som tror att Lule aldrig spelat ful hockey...
Fast jag vet iofs inte om det där med "inga onödiga utvisningar" stämmer, direkt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Jag håller med dig, ett rejält avtack borde han få. Tro om supporterklubben fixar ett, eller om H Höger ska måsta styra upp?
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
knaskamilla: Jag tror att Portello är en smyg Modoist men tyst säg det inte till nån!!
Riktigt snyggt mål av Näslund..man kan bara applådera, klapp klapp!!
Riktigt snyggt mål av Näslund..man kan bara applådera, klapp klapp!!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Stigsson:
Varor, Stigsson, varor. Tjänsterna brukar Kamilla stå för. Kvinnligt sällskap på Malmskillnadsgatan, det kostar inte mer än en lunch.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Ett rejält avtack borde han få i alla fall. Roland har varit en helt suverän supporterpolis och han har alltid tagit sig tid för att disskutera, skämta och visa engagemang när han är på hockeyn.
Inte nog med det, han har också alltid ställt upp för att hjälpa till och lösa problem då man varit på bortamatcher. Minns speciellt då en vakthavande polis fick lite bryt nere i Gävle under SM-finalerna -99. Polisen ifråga vill att vi skulle flytta över hundra supportrar till en plats bakom ett apstaket (vilket skulle resultera i att ingen skulle se något).
När vi sa att det inte skulle lyckas och att han inte heller skulle klara av det så trevade den tokige faan efter pistolen och sa helt allvarligt "Jodå, du skall nog få se att jag kan." Då steg Roland in och ifrågasatte polisen uppträdande, han körde verkligen över den vakthavande ungtuppen och det hela slutade med att klacken stod kvar där den stod.
Tack för en väl utförd uppgift Roland, och du är alltid välkommen till H Höger för en pratstund och kanske mer, nu då du inte längre är i tjänst. ;-)
Sv: MODO vs. Lulio 20050201
Petey21:
Ur ÖA:
"Ett korplag och en vinterfiskare med isborr - pausunderhållningen nådde en bottennivå som blir svår att överträffa. Jisses."
"Ett korplag och en vinterfiskare med isborr - pausunderhållningen nådde en bottennivå som blir svår att överträffa. Jisses."
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jaha, så har Roland gjort sin sista match som polis då. Någon borde göra ett hyllningstifo...
Länkar:
http://www.oea.se/sport/3557
http://www.oea.se/sport/3557
Sv: Poängjakt Hockeysnackare
knaskamilla:
Därför att jag inte fanns när någon (du?) delade ut detaljerna för anslutning till den. En bubbla till mig tack.
Därför att jag inte fanns när någon (du?) delade ut detaljerna för anslutning till den. En bubbla till mig tack.
Sv: Poängjakt Hockeysnackare
Först, grattis till Björn som får en replica. Sen, varför är inte du med i Hockeysnackarligan?
Efter det:
Supertotal
| 1. | Kamilla Andersson | 238p |
| 2. | Mattias Bylund | 236p |
| 3. | Kenneth Åberg | 233p |
| 3. | Pernilla Persson | 233p |
| 5. | Kristian Hägglund | 231p |
| 6. | Pontus Westman | 228p |
| 6. | Stefan Borg | 228p |
| 8. | Johan Holmqvist | 227p |
| 8. | Maria Berggren | 227p |
| 10. | Martin Sellgren | 219p |
Sist, Hockeysnackare:
| 1 | Kamilla Andersson | 98 / 238 poäng | (16) |
| 2 | Kerstin Andersson | 89 / 193 poäng | (11) |
| 3 | Martin Sellgren | 81 / 219 poäng | (10) |
| 4 | Anne Spangenberg | 78 / 167 poäng | (9) |
| 5 | Morgan Stafrin | 77 / 175 poäng | (5) |
| 6 | Nikki Axelson | 70 / 136 poäng | (4) |
| 7 | Robert Eriksson | 62 / 126 poäng | (9) |
| 8 | Martin Sedin | 47 / 114 poäng | (5) |
| 9 | Per Lundgren | 45 / 133 poäng | (5) |
| 10 | Mattias Viberg | 33 / 75 poäng | (12) |
Sv: Conny Strömberg
Paddan: Hellgrens studenttal är en höjdare så här efteråt.
Mitt bästa minne med honom var nere i gymmet då 66-årige Hellgren som rökte och hade benproblem mm svingar sig upp i en kort handstående på paralellbommarna. Bara för att visa oss glin vad riktig gymnastik är. Han hade överkroppstyrka gammgubben.
Skittukan är ju en annan Hellgren-klassiker som man inte minns med samma glädje.
Sv: ZZZ-tråd
Snack om Nola Ungdomsvårdskola i Conny Strömbergtråden. Ni får skämmas tycker jag. Apropå ingenting.... menar jag.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif
Sv: Conny Strömberg
Petey21: Det var en massa prat om att "då var det minsann status i att bära studentmössa. Då var vi 3000 i hela Sverige som tog studenten, och de som inte klarade studentexamen fick gå ut bakvägen och skämmas...men nu kan varenda jävel kalla sig för student." Någonting åt det hållet har jag för mig att han sade.
Sv: Conny Strömberg
knaskamilla: Själv kommer jag inte ihåg någon "superstjärna" från när jag tog studenten -89, men däremot fick man sista gympalektionen lyssna till Lennart Hellgrens "föreläsning" om hur det var att ta studenten på hans tid.
Sv: Conny Strömberg
Martin S:
Men vad fan...är det här någon sorts tävling i att gå ta studenten samtidigt som rätt personer? Isf kan jag berätta att Janne Bylund skämtade om ett par väldigt bra hockeyspelare på min studentbal, varav den ena satt i publiken och skämdes.
Sv: Conny Strömberg
Petey21: Själv gick jag ut 1994(med bla en Jönköpings bo och en Skellefteå bo). Tage bjöd på paella i någon lokal uppe i gympasalen(där fors o grabbarna höll till) sista veckan förresten.
« Föregående · 500571 · Nästa »