« Föregående · 507160 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Här hade man gått och sparat på en riktigt god nyhet utifall att vår fina trupp skulle bli rejält desarmerad. Men här kommer den ändå.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Minirink, tror jag. Publiken i USA kräver tätt spel och mycket kamp, stora planer skulle ta bort mycket av det.
Minirink, tror jag. Publiken i USA kräver tätt spel och mycket kamp, stora planer skulle ta bort mycket av det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Kommer man att spela på fullstora, manliga planer i fortsättningen eller ska man fortsätta med minirink?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S:
Personligen tror jag att NHL som vi känner det är dött. En starkishockeyliga kommer att finnas i Nordamerika, men knappast under namnetNHL. Mer troligt är i mina ögon att man kommer starta en ny liga, därman har färre lag och där man lärt sig av NHL:s misstag.
En sådan liga kommer innehålla bättre spelare i snitt och man kommer ha lägre löner, precis vad som behövts för att rädda NHL.
Personligen tror jag att NHL som vi känner det är dött. En starkishockeyliga kommer att finnas i Nordamerika, men knappast under namnetNHL. Mer troligt är i mina ögon att man kommer starta en ny liga, därman har färre lag och där man lärt sig av NHL:s misstag.
En sådan liga kommer innehålla bättre spelare i snitt och man kommer ha lägre löner, precis vad som behövts för att rädda NHL.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Så länge Bettman och Goodenow sitter och förhandlar så känns det som om man aldrig kommer att överrens. Detta är väl också första gången i historien som en av de fyra stora ligorna i USA tvingas ställa in en säsong? När/Om NHL startar upp igen så tror jag inte att det kommer att vara med 30 klubbar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Är väl lika bra att låta Krösus ligan vara "Down"
förresten så vinner inte MoDo SM-Guld så länge du är långhårig.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S:
Ingen säsong! Precis så sa Bettman att säsongen är inställd.
Ingen säsong! Precis så sa Bettman att säsongen är inställd.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Jag röstar också på att ställa in. Annars är det väl bara att skicka guldet till Frölunda.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Hörde jag fel, eller var det någon som drog i hjulet? Vem hade svarat rätt i lillchans-frågan? Spänningen är olidlig...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S:
Ställer in, säger jag med ett par sekunder tills presskonferensen börjar.
Ställer in, säger jag med ett par sekunder tills presskonferensen börjar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Så vad tror ni? Ställer de in säsongen eller har de kommit överrens?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Detta är inget för din dator Paddan, men ni andra kanske vill följapresskonferensen rörande NHL:s vara eller inter vara. Det kan man görapå följande länk:
www.nhlcbanews.com/index.html
Detta är inget för din dator Paddan, men ni andra kanske vill följapresskonferensen rörande NHL:s vara eller inter vara. Det kan man görapå följande länk:
www.nhlcbanews.com/index.html
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Jag som hade för mig att det låg strax utanför Sidensjö...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så kan jag meddela att HS-ligan på xperteleven numera består av 9 lag. Ja det gjorde den förra säsongen också men ett lag har fallit ifrån, nämligen Utd Kings som trappar ner och ska nästa säsong spela i Piteås korpserie.
Nykomlingar i ligan är Fat Bastards. Ett lag vars coach trivs bra i Globen men har Fuskbygget i närheten av Söråker som hemmaplan.
Nykomlingar i ligan är Fat Bastards. Ett lag vars coach trivs bra i Globen men har Fuskbygget i närheten av Söråker som hemmaplan.
Sv: MoDo - DIF 19/2-2005
Emma no15: djurgårdarna kanske? = D
jag kanske ska upp till kempis o ö-vik= D
jag kanske ska upp till kempis o ö-vik= D
Sv: MoDo - DIF 19/2-2005
Frisco: Kommer det stockholmare till Kempis? Åh herregud vilket liv det kommer att bli om DIF förlorar. Jag ska åka upp med några kompisar och två av dom är djurgårdare. Gissa vilka som inte får åka med i bilen hem om Modo torskar?
Sv: SM-GULD
ria-ra: Det där skyddet beställdes ursprungligen av Kent för att användas i båset som skydd ifall såna där hemska brynäsare skulle kasta kaffemuggar på honom. Men nu när det verkar som att de där brynäsarna får spela ett annat sorts slutspel så är det i varje fall mörkrostfritt än så länge.
Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backar:
24 Adrian Aucoin,
3 Mattias Timander
73 Frantisek Kaberle,
7 Jesper Damgaard
6 Tobias Enström,
5 Hans Jonsson.
Forwards:
19 Markus Näslund,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson
12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl
27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote
26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg.
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backar:
24 Adrian Aucoin,
3 Mattias Timander
73 Frantisek Kaberle,
7 Jesper Damgaard
6 Tobias Enström,
5 Hans Jonsson.
Forwards:
19 Markus Näslund,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson
12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl
27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote
26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg.
Södertälje SK - MODO Hockey 17/2-2005
Kent Forsberg: SSK-trend ska ändras
Bortamatch i Scaniarinken mot Södertälje SK brukar som regel innebära förlust för MODO Hockey. Det är också med just en sådan match på menyn som Elitserien nystartar för MODO efter uppehållet för Sweden Hockey Games.
- Men nu ska vi ändra på förlusttrenden i Södertälje, säger Kent Forsberg, coachen.
1-2 blev det i Södertälje i höstas. Sedan 2-1 och 4-2 till MODO i Kempehallen.
- Vi har tränat mycket bra under uppehållet, säger Forsberg. Inte minst gäller det den här veckan. Förhoppningsvis kan vi komma taggade till nystarten och hela tiden vässa spelet och formen inför det alla väntar på, nämligen slutspelet.
Skadesidan?
- Ser väl ganska bra ut, säger Kent. Bara Pierre Hedin (bruten arm) och Peter Forsberg (bruten handled) ur spel. Långtidsskadade Lars Jansson (knä) har vi räknat bort sedan tidigare. Hedin har börjat så smått på is, men fullt ut först om två veckor, Peter har börjat rehabiliteringen med att sitta på testcykeln.
Mötena med Södertälje brukar inte handla om någon vidare underhållning?
- Nej, definitivt inte. Någon champagnehockey blir det säkert inte nu heller, men vi ska försöka vända på den negativa trenden borta mot laget i alla fall.
Målsättningen inför de sex sista omgångarna?
- Att vinna så många matcher som möjligt. Sedan får vi se var vi hamnar eftersom vi inte kan påverka hur de andra spelar.
Mycket oro i truppen beroende på NHL- lockouten och senaste dagarnas kovändning från spelarsidan?
- Egentligen inte, men klart det snackas en del. Hur som helst ska alla vara beredda åka till Södertälje och vara med i nystarten. Träningen i dag onsdag var f ö den bästa och tempostarkaste vi haft på mycket länge.
Noterbart om laget
NOTERBART 1:
Skadade spelare: Pierre Hedin (bruten arm) och Peter Forsberg (bruten handled) ur spel.
NOTERBART 2:
Världsbackarna Adrian Aucoin och Frantisek Kaberle har i dagarna fått hit sina familjer.
Bortamatch i Scaniarinken mot Södertälje SK brukar som regel innebära förlust för MODO Hockey. Det är också med just en sådan match på menyn som Elitserien nystartar för MODO efter uppehållet för Sweden Hockey Games.
- Men nu ska vi ändra på förlusttrenden i Södertälje, säger Kent Forsberg, coachen.
1-2 blev det i Södertälje i höstas. Sedan 2-1 och 4-2 till MODO i Kempehallen.
- Vi har tränat mycket bra under uppehållet, säger Forsberg. Inte minst gäller det den här veckan. Förhoppningsvis kan vi komma taggade till nystarten och hela tiden vässa spelet och formen inför det alla väntar på, nämligen slutspelet.
Skadesidan?
- Ser väl ganska bra ut, säger Kent. Bara Pierre Hedin (bruten arm) och Peter Forsberg (bruten handled) ur spel. Långtidsskadade Lars Jansson (knä) har vi räknat bort sedan tidigare. Hedin har börjat så smått på is, men fullt ut först om två veckor, Peter har börjat rehabiliteringen med att sitta på testcykeln.
Mötena med Södertälje brukar inte handla om någon vidare underhållning?
- Nej, definitivt inte. Någon champagnehockey blir det säkert inte nu heller, men vi ska försöka vända på den negativa trenden borta mot laget i alla fall.
Målsättningen inför de sex sista omgångarna?
- Att vinna så många matcher som möjligt. Sedan får vi se var vi hamnar eftersom vi inte kan påverka hur de andra spelar.
Mycket oro i truppen beroende på NHL- lockouten och senaste dagarnas kovändning från spelarsidan?
- Egentligen inte, men klart det snackas en del. Hur som helst ska alla vara beredda åka till Södertälje och vara med i nystarten. Träningen i dag onsdag var f ö den bästa och tempostarkaste vi haft på mycket länge.
Noterbart om laget
NOTERBART 1:
Skadade spelare: Pierre Hedin (bruten arm) och Peter Forsberg (bruten handled) ur spel.
NOTERBART 2:
Världsbackarna Adrian Aucoin och Frantisek Kaberle har i dagarna fått hit sina familjer.
Sv: SM-GULD
Om NHL kommer igång så har vi den konstigaste elitseriesäsong som varit genom alla tider...tror frölunda å Färjestad är i en klass för sig då..Malmö å Brynäs riskerar att åka ur elitserien..Den stora Biljettyran till slutspelsmatcherna i Kempis kommer ej att bli av...Utan Foppa blire inte fullsatt
« Föregående · 507160 · Nästa »