« Föregående · 503265 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Kaberle- en glad nyhet
knaskamilla: Banderollen hängde vackert kvar på väggen i Kempis idag klockan 10.27.
Sv: Kaberle- en glad nyhet
Ur ÖA:
"'Välkommen hem, Kaberle.' En stor banderoll prydde en läktarvägg i Kempehallen och före matchen fick tjecken stående ovationer från publiken och blommor från Bengt Hedin. Det är inget snack om att Örnsköldsvik är Kaberles andra hockeyhem."
Undrar vilket han blev gladast för? Jag gissar på blommorna. Fast det var inte det jag ville påpeka egentligen, utan bara hur tråkigt det är att stående ovationer (för att t.ex. välkomna spelare) aldrig kan få ta lite längre tid. Hade Kaberle månne samma önskan som Foppa hade innan sin första match i Kempis i höstas? Eller har arrangörerna bara ingen känsla för saker och ting?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Alla skrattar...... han platsar ju knappt i HV som ligger 8a
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Anders Eriksson i Landslaget....kul för han..men platsar han i det laget...HV fansen skrattar
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind:
"VI" hade????
Du räknar dig med andra ord som en MoDo:it nu!!!!!!!!!
jaja,,medgångssupporter ;-)
Sv: Näslund Auccion
knaskamilla: Jag tror att Aucoin kommer att bo i en av VIP-logerna i arenabygget. Eller så får han väl bli granne med Salo, eller något sånt...
Sv: Näslund Auccion
Har ni läst artikeln om Macke i den nya tidningen med det enormt fyndiga namnet Tidningen 7? Ganska trevlig liten artikel, faktiskt. För de som missat den kan jag berätta att Jimmie Näslund och Håkan Nordström var hem till Macke och hans familj en lördagmorgon. Ett litet utdrag ur texten kan jag också bjuda på:
"Sedan har ju familjen ytterligare en medlem. Visserligen bara tillfälligt, men ändå. Adrian Aucoin, en av världens bästa backar, ser lite överrumplad ut när han aningen sömndrucken möter block, penna och kamera så tidigt på morgonen i familjens vardagsrum. Han är emellertid inte själv föremål för intervjun denna dag, i stället handlar det om husets herre. Världens just nu kanske bäste målskytt.
"Sedan har ju familjen ytterligare en medlem. Visserligen bara tillfälligt, men ändå. Adrian Aucoin, en av världens bästa backar, ser lite överrumplad ut när han aningen sömndrucken möter block, penna och kamera så tidigt på morgonen i familjens vardagsrum. Han är emellertid inte själv föremål för intervjun denna dag, i stället handlar det om husets herre. Världens just nu kanske bäste målskytt.
- Han visste nog inte att ni skulle komma nu, säger Markus och tittar mot sin lagkamrat som ser något tröttare ut.
Hur funkar det att ha honom inneboende?
- Jättebra. Just nu väntar jag bara på hyran.
Markus flinar finurligt mot kompisen och slår sig ned i fåtöljen i vardagsrummet."
Det verkar också som att de tvingat ut Macke för att fotografera honom bredvid Hummern. Han ser lite sådär lagom nöjd ut över att äga en sådan.
Måste säga att jag börjat ändra uppfattning om herr Näslund. Eftersom jag blev hockeyintresserad så sent har jag ju aldrig sett honom spela i MoDo tidigare. Av det jag sett och hört av honom har jag bildat mig en uppfattning om att han är rätt...snorkig och jävligt tråkig. Fast han verkar ju ha lite humor ändå. En riktig myspappa verkar han också vara. Ja, och så är han ju faktiskt en ganska bra hockeyspelare också. ;)
Någon som har någon aning om var Aucoin ska bo när hans familj kommer över, förresten? Antar att det inte blir i Näslunds villa. Kanske i Foppas båthus, eller nå't?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Folk brukar kalla mig "sånglärkan" här nere så i mina ögon är det inte lika imponerande=)
Folk brukar kalla mig "sånglärkan" här nere så i mina ögon är det inte lika imponerande=)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim:
Låter nästan som att åka med The REDS till Lule. Fast bara nästan.
Jag hade faktiskt med i mina beräkningar att du nog skulle missa ett bra läge. Jag menar, sju års frånvaro borde påverka spelet litegrann i alla fall. Däremot trodde jag att ni skulle göra ett godkänt självmål idag.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Tack så mycket, resan upp och ner gick långt ifrån friktionsfritt för bussen gick sönder på alla möjliga sätt, och när vi väl fick tag i en bärgare så kopplade han plus på minus och sabbade hela styrsystemet i bussen.
Som om en resa tur och retur till Haparanda inte är lång nog...
21-0 är väl hyffsat nära, du har ju alla siffror med iaf, faktum är att det kunde ha blivit 20-2 idag, jag hade ett fint läge som jag tyvärr inte kunde förvalta.
Tack så mycket, resan upp och ner gick långt ifrån friktionsfritt för bussen gick sönder på alla möjliga sätt, och när vi väl fick tag i en bärgare så kopplade han plus på minus och sabbade hela styrsystemet i bussen.
Som om en resa tur och retur till Haparanda inte är lång nog...
21-0 är väl hyffsat nära, du har ju alla siffror med iaf, faktum är att det kunde ha blivit 20-2 idag, jag hade ett fint läge som jag tyvärr inte kunde förvalta.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind:
Ja, jag håller med. Tur att det finns moderatorer som kan fixa sådana där missar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Hmm, det skulle vara bra om vi hade Luleforums antiknas-funktion, dvs man måste skriva minst ett visst antal bokstäver för att kunna posta ett inlägg.
Hmm, det skulle vara bra om vi hade Luleforums antiknas-funktion, dvs man måste skriva minst ett visst antal bokstäver för att kunna posta ett inlägg.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:
Själv har jag hållit mig inomhus, men jag antar att folk kommer att skratta åt min stelhet imorgon... Ryggen är bättre, men inte bra. Jag skulle nog klara av att knyta ett par skor om det skulle behövas, i alla fall.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jo den klubben har några medlemmar idag...
På en av mina 2 promenader idag så mötte jag en av gårdagens danspartner och vi skrattade åt varandras stelhet och försök att få nytt blod i våra stackars ben.
Hur är ryggen förresten?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim:
Välkommen hem, scim. Jag kollade just historiken och såg att jag hade tippat 21-0 som resultat i matchen idag. Ganska nära, va? (PS. Välkommen till ont i kroppen-klubben också.)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Faktum är att vi faktiskt ledde matchen i c:a 5 minuter, sedan fick Eurocity ett par alldeles för enkla mål som tyvärr gjorde att moralen sjönk hastigt.
Har förbannat ont i kroppen nu vill jag tillägga.
Faktum är att vi faktiskt ledde matchen i c:a 5 minuter, sedan fick Eurocity ett par alldeles för enkla mål som tyvärr gjorde att moralen sjönk hastigt.
Har förbannat ont i kroppen nu vill jag tillägga.
Sv: MODO - Mora omgång 44
knas:
Jag håller med El Maco & Nalle, tjusigt tifo. "Höger" stavas med ett "H".
Jag håller med El Maco & Nalle, tjusigt tifo. "Höger" stavas med ett "H".
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
kärran: Jag förstår inte hur Gunde Svan skall lyckas få 10000 personer att ta sig till läktaren och tar de överhuvudtaget in så många åskådare ?
Eller vadå ?
Skall Gunde leverera 10000 kronor till deras läktare .. *fattar nada*
Eller vadå ?
Skall Gunde leverera 10000 kronor till deras läktare .. *fattar nada*
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Jag skrev ordagrant som Gunde sa i direktsändningen, jag tror att de flesta räknade ut att klubben fick 10.000 kronor.
Jag skrev ordagrant som Gunde sa i direktsändningen, jag tror att de flesta räknade ut att klubben fick 10.000 kronor.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
kärran:
10 000 på läktaren! Det är ganska många, för en så liten klubb...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Klubben Sollefteå FF fick 10.000 på läktaren i Bingolotto, de är till att ha tur.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomartin: Jo jag vet att du kan göra de ljuden men jag tycker det är mer imponerande när en liten fågel klarar av det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Haha.Den var bra.Kan tänka mig att det är rätt mycket träning bakom det där.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Detta är inte goja. Klicka bara på länken och njut av uppvisningen på filmen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Det ryktas om att Antos letar hus i Öviksområdet......
Jag gissar på ÖSK.
Jag gissar på ÖSK.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Om man ska fortsätta på ryktesavdelningen så sägs det att Timander redan nu sägs fundera på en fortsättning i MoDo över nästa säsong (om nu klubben vill ha honom kvar). Fast då vill jag i sådana fall se en sådan utveckling som Hasse stått för.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dagens match mellan Eurocity och Sandvikarna slutade 20-1. Heja Sandvikarna!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Det ryktas om att Antos letar hus i Öviksområdet, undrar om sejouren i Skellefteå bara blir ettårig för honom. Eller är kanske Skellefteå för obarnvänligt?
Sv: MODO - Mora omgång 44
Salle: Nä jag vet, och dessutom är jag medveten själv om min ev. låga nivå.
Sv: MODO - Mora omgång 44
AM: Skyll inte på mig. Det var inte jag som antydde din (ev) låga nivå. :-)
Sv: MODO - Mora omgång 44
Salle: Vad händer när man läser här efter gårdagens match? Jo en massa anklagelser om att min humor inte skulle vara önskvärd.
Det var det värsta, men är det bara så det ni vill ha det så kan jag vara tyst.....
Det var det värsta, men är det bara så det ni vill ha det så kan jag vara tyst.....
Sv: MODO - Mora omgång 44
Nalle Sjuh: Hmm, en litterär referens...dock inte till Snygg-Jannes ära:
"Det gör ont när Foppa brister..."
"Det gör ont när Foppa brister..."
Sv: MODO - Mora omgång 44
El Maco:
Exakt, det måste dessutom vara det första tifot med kommatecken jag skådat, ack dessa akademikerglin - nästa steg blir väl någon litterär referens i Jan Öbergs ära.
Nåja, jag är som alltid i grund och botten positiv - vad är kontonumret till sittplatzultraz tifofond?
Exakt, det måste dessutom vara det första tifot med kommatecken jag skådat, ack dessa akademikerglin - nästa steg blir väl någon litterär referens i Jan Öbergs ära.
Nåja, jag är som alltid i grund och botten positiv - vad är kontonumret till sittplatzultraz tifofond?
Sv: Heja Danmark
Frisco: Det här fixar ni Jesper och Morten.
Ett jättestort LYCKA TILL.
utklassa lagen nu!!!
Ett jättestort LYCKA TILL.
utklassa lagen nu!!!
Sv: Heja Danmark
Morten Green och Jesper Damgaard ska ner till Kloten i Schweiz och spela OS-kvalificering med Danmark under nästa vecka.
6. – 14. februar 2005 Schweiz
OL-kvalifikation (Schweiz, Japan, Norge, Danmark)
Måndag: Träningsmatch mot Österrike i Klagenfurt.
Sen gäller det:
Torsdag 16.15 Danmark - Norge
Lördag 12.00 Danmark - Japan
Söndag 15.45 Danmark - Schweiz
Endast gruppvinnaren är klar för OS.
Tilläggas kan att Stalle inte är med, skadad och att Hirsch har en heroisk form för tillfället.
6. – 14. februar 2005 Schweiz
OL-kvalifikation (Schweiz, Japan, Norge, Danmark)
Måndag: Träningsmatch mot Österrike i Klagenfurt.
Sen gäller det:
Torsdag 16.15 Danmark - Norge
Lördag 12.00 Danmark - Japan
Söndag 15.45 Danmark - Schweiz
Endast gruppvinnaren är klar för OS.
Tilläggas kan att Stalle inte är med, skadad och att Hirsch har en heroisk form för tillfället.
Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Jag säg också sova.
Ska med bussen 10:17.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif
Ska med bussen 10:17.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif
« Föregående · 503265 · Nästa »