1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482740 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 1883685 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
modomille: Var Berglund och Walfridsson ORDINARIE?? Nu blommar asfalten!
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Ja det är isåfall ENDA anledningen
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90:
Har för mig att om de skall plocka en spelare under säsong så utgår det en summa plus lönerkostnader från 1 maj. Summan är 200-300tkr ink moms om föreningen är momspliktig. Det nuvarande avtalet går ut 1 maj och det har inte skrivits något nytt som jag förstått. Så skall man ha Molin efter det så får man köpa ut honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:Vi har två fina backtalanger i Victor Berglund och Sebastian Walfridsson,bägge var ordinarie den här säsongen och gjorde det bra. Ser gärna att bägge får plats i topp 4 på backsidan.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Ser att Molin har kontrakt med Modo 2 år till. Visst kostar det i runda svängar den SHL klubb som vill ha Molin 700 000 kr att köpa loss från Modo? Blir det dyrare då han har 2 år kvar på kontraktet eller är det samma som om han bara skulle ha ett år kvar?
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Om Enström bidrar till att locka hem sin bror är han definitivt värd att behålla.
Dessutom behöver vi bredd på backsidan.
Tror f.ö Victor Berglund blir nästa års utropstecken tillsammans med Wernblom.. (den sistnämnde tippas med hjärtat, vill så gärna att det ska lossna för grabben)
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Oscar Possler gick väl t ÖHK nån som vet hur det gått där bör väl vara 20-21 år nu
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: vi vet inte om Modo släpper honom, han vill väl antagligen hem till Umeå o visar Löven intresse väljer han själv det alternativet, sen tror jag som drago skriver att det bara är bra att plocka upp nya j20-spelare, Gradin, Ericsson, Wernblom, m.fl
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Nä OSL var en av dom jag tycker att man borde skippa. Man kan även skeppa Enström, Ericsson, och Röymark! Sellgren är ju redan klar för SHL.

Det är möjligt att jag är jävligt nitisk, men vette fan om jag tycker att vi har råd att vika 2 av 4 centerplatser till Wahlgren och Öhman om vi tänker vara ett topplag i Allsvenskan, en av dom yes, men båda vette fan
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: En väldigt stor del i det är hur mogen spelaren är mentalt. Har man tid att vänta på en spelare som visar bra skills men helt enkelt är för omogen. Om, och isåfall när kommer personen vara redo. Där kan t.ex en flytt göra stor skillnad. Bara miljöombytet kan tvinga en person att växa upp snabbare, och därmed göra framsteg.
Svår avvägning.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
OSL har lite av en ”pojkes” kropp är mitt intryck. Kan Björklund bli en poängspelare på allsv. nivå kan OSL. Tkr han har en offensiv hjärna/bra rörlighet. Däremot skulle hans skott kunna bli bättre. Mitt intryck var att Alba-Wahl-OSL faktiskt gick framåt denna säsong. Man kom generellt lite närmre mål tog lite fler avslut och hade lite mer etablerat spel, men har tyvärr ingen statistik för att backa upp det hela. :(
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Hela Modo kan få köra fys med mig.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter:
Ja facit kommer de närmsta två säsongerna. OSL var med i gruppen som låg strax bakom årets JVM-lag som var en relativt stark kull. Det kryllar inte direkt av juniorer som håller den klassen.Ingen av 99orna är däromkring, av 00 är Wernblom en framtida trolig JVM spelare. Chanser i PP var relativt sällsynta för honom, sällan på regelbunden basis. Samtidigt förstår jag att man släpper honom, för Häggström/Tobbe plockar upp lite fwplatser, tyvärr så blir det lite block.

Rent allmänt är det lätt att charmas av den energi Pettersson/Karlström kommer in med, de åker fort tar för sig, men i princip så klarar de inte va a-lagspel över längre tid.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Håller med dig om Öhman, han har det taktiska dock inte det fysiska.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Det jag slås av hos många av juniorerna som kommer upp är att dom är för "mjuka", det finns inget driv, ingen jävlar anamma.

OSL är en sådan, han har haft två säsonger nu i A-laget, och snarare gått bakåt än framåt. Det känns som att det saknas nått, inget bett.
Samma ser jag i Wahlgren, inte lika tydligt men ändå. Wahlgren tycker jag dock att vi ska fortsätta satsa på, ger inte upp på honom än ;)

Bettet ser jag dock i både Wernblom och Alba.

Jag kan få jävligt fel här, men jag har svårt att se OSL bli en poängstark spelare på Allsvensk nivå. Jag hoppas för hans skull att jag får fel, men jag tror klubben gör rätt när man släpper honom.

Det där måste vara överdjävulskt svårt som ledare att bedömma unga spelare om dom kommer att bli vettiga seniorspelare eller ej, hur länge ska man satsa på dom?!
Och det blir ju inte enklare när dom spelar i en klubb som varit i en gigantisk kris i nästan 10 år nu, det finns liksom inte tid eller tålamod.
Det är därför jag tycker att dom juniorer som inte går rakt in och tar en tröja i seniorlaget ska ges både tid och tålamod att få växa in i seniorhockey i Övik Hockey.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Inte speciellt upprörd att OSL lämnar. Borde gå att ersätta relativt enkelt. Ge någon junior uderifrån chansen t.ex o pettersson. OSL vill säkert ha mer betalt denna säsong också trots han står och stampar. Fick ju spela en del pp under säsongen och 14p på två säsonger är för dåligt. Visst han kan blomma ut i löven, men att behålla honom hade varie en för stor chansning anser jag.

Den enda jag vill ha kvar från juniorkedjan är wahlgren. Han skulle kunna fungera bra som center i andra med två riktigt bra yttrar, t.ex marklund plus en till.
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: hur var det med David Runquist, fick väl inte förlängt , gjorde trots allt 27 p o nu i Troja har han varit en av deras tongivande spelare, center gjort bra med poäng o plus 8, en de borde ha behållt om han nu själv var intresserad, kontraktet med Troja går ut
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: typiskt, det var ju dags att skörda från juniorsatsningen när de åkte ur högstaligan.
Kommentera

Sv: Silly season
Det är med en otroligt bitter smak i munnen man ser Grundström och Olofsson dominera i Frölunda :/
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Haha ja det däremot är nog en utopi tyvärr, halva ledarskribent staben i mittmedia är femenister och eller vänsteraktivister helt oförmögna att se andra sidan på myntet.
Kanske man bara skulle skriva om samhällsnyttiga saker lokalt, som trafikstopp, vinterväglag, vilka som fick sparken från bruket och hur Modo/Timrå ställer upp i kvällens match :)
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:
Sympatisk idé, om det genomförs med krav på oberoende i politisk mening osv.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag tycker den lokala tidningen ska fungera som en ren samhällsservice och som ska finansieras av staten.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:
Samtidigt måste de få tjäna pengar.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:orenumererar man på någon av mittmedias 40-50 tidningar, om man bor där, kan man även logga in o läsa ÖA o alla andra tidningar inom mittmedia
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: håller med och som jag nämnt tidigare har flera återvänt till hemorten då de åkte ner, nämner Edvin Hedberg men där var det dopingdomen som spökade, Edvin sa själv i nån intervju att Modo stöttat honom bra, däremot Bengtsson borde de jobbat på, bättre satsat på honom ist för Kristian Forsberg då, var nån inom Modo som sa att han hade fyscärden som en toppåkare i skidlandslaget
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Det tråkiga är att Allehanda inte hjälper till att skapa intresse runt föreningen med alla artiklar låsta, folk som inte bor i stan och kan besöka matcherna mer än någon enstaka gång får väldigt skral insikt i vad som händer i laget och i juniorleden.

Tidningen lokalt borde drivas digitalt av kommunen, pappersvarianten skrotas
Kommentera

Sv: Silly season
Kanske köra på Borlänges 28-årige tränare ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Hägglund tkr jag missar lite, man måste ta hänsyn till potential. OSL skall inte spela i checkingline. Ok med vem skulle han spelat hela säsongen då? Sen fastnar man återigen i fällan ”Sveriges bästa juniorverksamhet” endast pga att lagen tar sig långt i sina slutspel.

Kanske på sin plats att nämna att det givetvis är kul att man går långt i sina respektive slutspel, särskilt på ett individuellt plan för de inblandade. Men man kanske får bedöma saker ur ett lite bredare perspektiv. Hur många av de som är juniorer skulle exv vara aktuella för en startuppställning i ett annat allsvenskt lag nästa säsong? Räkna bort Wernblom.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Så lite så 😜😜
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Aha ok tack för info !
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Har för mig att OSL började även denna säsong rätt bra med bl.a några skott i målramen i de första matcherna. Försvann sedan successivt ur spelet för att till sist bli bänkad.
Håller med dig om Öhman, mycket hockey i den pojken.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tror dock aldrig att jag sett någon missa mål lika ofta som OSL sedan Kenneth Kennholts dagar :)
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Vinner dom kvarten så spelas både semi och final nere i Nyköping , så detta var sista matchen i FC för denna säsong !
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: kaniofs förstå honom eftersom han är från Umeå o är i samma serie, men så har det sett ut sen Modo åkte ned, i princip alla junisar från andra orter drog iväg till hemtrakterna, tack o adjö.....
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Det sura är att OSL har mycket hockey i sig och har faktiskt gjort bra säsonger vartenda år förutom den gångna säsongen så det finns stor chans att han studsar tillbaka i sin nya klubb och blir en riktigt bra spelare.

Men med tanke på att Modo ändå har en bra kull spelare som knackar på underifrån så finns ju även chansen att man får upp någon som blir ännu bättre.

Övrigt håller jag inte med ztorken om att Öhman är så jäkla värdelös, han behöver mer vikt på kroppen och jobba på små detaljer så kan han bli en oerhört användbar 2 vägs center
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: nja skriver tror o hoppas jag, ganska meningslösa spelare som går att ersätta med o.s.v
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: märkligt att de skriver "gjort sin sista match i Fjällräven, tror ÖA inte på semi eller spelar han inte efter kvarten tro
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:
Han menar Anton Öhman. Båda bröderna har kontrakt med Modo nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Löven lär tacka och ta emot, vi ger OSL två säsonger med A-lagspel. Nu kan de skörda frukterna, oddsen är rätt låga på att OSL gör en bättre säsong än exv Häggström nästa år.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Ajdå, det låter inte bra
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Öhman har väl kontrakt, iaf storebror
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Skyller man som spelare på det så är det dags att ta upp strutshuvudet ur sanden. Men visst, då man ger andra spelare som är skitdålig mer istid så kan det inte vara roligt heller (T.ericsson)
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: OSL, Anton Öhman och Axel levander ryktas till Löven
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: Han kan aldrig blivit erbjuden nytt kontrakt.
Tror/hoppas att Öhman inte får något heller...

Ganska meniingslösa spelare som går att ersätta med , typ, vadsomhelst
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Hm.. märkligt att han ger upp så lätt innan han vet vilken tränare som är på väg in. Den nye tränaren kanske har en annan roll för honom. Men det kan ju vara så att han inte är erbjuden något nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Lyran lämnar.
Läser man mellan raderna så skyller han på för lite istid. 😅
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: det var ”tappen ur tunnan” i tredje. Men nu får de inte bli för självsäkra att det ska gå lika lätt nästa match, fokus hela vägen. Det vore bra om de kunde avgöra matchserien redan i övermorgon.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: 6-1 effektiv sistaperiod , ja varning för agenter.....
Kommentera

Sv: Silly season
Bra match av Tim, 3 mål
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: som vanligt drar Modo på sig en massa utvisningar, de har 5 tvåor redan.
Kommentera

« · 1883685 · »