1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481804 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 2065135 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
Silly:
Tycker han här verkar intressant.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hockey_21: Nä .. jag såg det sedan, jag blandade ihop honom med en jag tittat på tidigare storleksmässigt. Han inte ändra :-)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Med 185cm och 88kg känns det inte som det är storleken som saknas.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Här är en ung winger som Corrado spelade tillsammans med i Belleville Senatorsunder förra säsongen, Som har haft svårt att få till det att ta det sista steget.
Med att det finns massor i kille har han visat. Han kanske är för liten för NHL?

Jesper Lindgren spelade med honom i Toronto Marlies
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mrpm:
Ja Wallinder kommer nog gå in på 6 backar, av det lilla jag sett finns där mkt potential.

Åhström kan nog ta en roll som komplementspelare, men är inte lika övertygad där. Blir det inte lite snålt att gå in i seriespel med endast 12 fw plus juniorer? En skada och en avstängning i inledningen så är läget prekärt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe:
Översiktligt
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Silly: haha, undrar om doping-testen är analyserad än
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
SHL går in och räddar dem....
Kommentera


Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Håller med. Vi behöver ha en bred trupp från start(om det blir någon sådan). Eftersom serien lär innehålla många fler bra lag denna säsongen, så bör man nog vara med från start. Lär bli väldigt viktigt med hemmaplansfördelar när det gäller. Sedan lär vi väl ha både ekonomi och kompetens att förgylla truppen efter nyår så vi blir omöjliga att ta SHL-platsen från.

Men har nån koll på artiskskatter mm nuförtiden?. Corrado skulle ansluta kring 1 oktober om jag uppfattade Glader rätt. Finns de reglerna kvar om att man kunde spela 6 månader med betydligt lägre sociala kostnader?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Har nog aldrig sett någon som har scrollat sin mobil som nyss när Scouten våran (ganska säker på att det var Omark) gjorde när han stod å väntade på bilen sin utanför OPUS 😉😂

Kolla spelare 24/7 🤣🤣
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Har tydligen varit i Ö-vik:
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mrpm: Du som brukar ha bra koll på juniorerna, finns det nån forward som du tror kommer få känna på hetluften i vinter?
Vem står på tur enligt dig?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Fw sidan erbjuder rätt många kombinationsmöjligheter.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky:
Jag hoppas man går in med minst 13 fw, annars riskerar vi att bli tunna snabbt. Att vara 13 fw innebär att man kommer få många chanser att bevisa att man håller. Dessutom har vi inför säsongen blivit av med Wahlgren x 2 och Simon A, vilket var våra reserver.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Lite intressant att man säger att det är två spetsforwards som ska in till första då man tidigare nästan räknat med en helt ny förstakedja. Känns ok ifall det är så att Hedberg inte är en av dessa. Hoppas som dig att han är tänkt till en andrakedja och vi har nått liknande:

x-x-Svenningsson
Åhström/LP-Aagaard-Hedberg
Åhström/LP-Jellvert-Ohlsson
Sylwander-Hägga-Olhaver

Så 3 forwards till in, två till förstakedjan + Hedberg. Så tycker jag vi ska börja och sedan ifall et kommer lös bra spelare för att AHL inte drar igång eller liknande kan vi fylla på med bra spelare. Borde också ge LP/Åhström en rejäl chans och signal att vi satsar på dem och att det är upp till dem att ta en plats i andra/tredje kedjan. Vi kan även spela LP/Åhström tillsammans med Jellvert i tredje och lyfta upp Ohlsson till andra.

Ser helst att vi undviker att värva någon som Harju eller JF utan istället börjar med mindre och yngre trupp och slår till senare under säsong för att spetsa laget.

Tror det är bra att spara lite krut och förstärka inför slutet beroende på skador eller vad man ser saknas i truppen, någon kanske inte utvecklas som tänkt eller något nyförvärv som floppar. Nya upplägget är ju som gjort för att göra sena värvningar och boosta truppen inför detta.

Backsidan känns intressant med två rightbackar som borde ha potential till att göra en del poäng och spela PP. Sedan rutinerade mer defensiva pjäser i Dahlroth och Mikelsson.

Corrado - Mikelsson
Öhman - x
Wallinder - Dahlroth
Styf

Ser gärna att man säger tack och hej till Hedman och Enströmx2 och tar in en något yngre back som får gå med Öhman.

Wallinder och Styf börjar som ordinarie och får försöka slå sig in och får mycket speltid, senare under hösten får man spetsa till det om man ser att någon inte utvecklas eller backsidan saknar nått.

Börjar hellre med något svagare lag på pappret och förstärker under resans gång och ifall bra spelare blir tillgängliga från andra ligor. Sedan måste vi ha möjlighet att stärka upp laget inför slutspel.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Det är viktigt med vinnarskalle, Men det kan bli väldigt fel också!

Allra helst när motståndaren leker med en!
Kommentera

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Jag tycker det ser mäkta intressant ut, och jag ser att man kan få en rejäl uppsida på defensiven jämfört med föregående säsong (Bartosak borträknat).

Det i sig kan fungera som kompensation för bortfallet av en makalös offensiv vi hade med förstakedjan, särskilt i samband med bättre fördelad poängproduktion över fler kedjor.

Laget som helhet, alla delar sammantagna, kan bli bättre jämfört med föregående säsong! Jag tycker ändå det känns gott att kunna tänka så givet det mörker vi befunnit oss i.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Jaaa.. Snöbollskrig i Juni månad.
Vilken turistfälla?
Låst ämne


Sv: Silly season - 2020
mrpm: Haha vill bara klargöra att jag inte hann se din uppställning innan jag postade😅
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Tror man kommer börja säsongen med färre nyförvärv:

Corrado-X
Mikkelsson-Öhman
Dalroth-Wallinder
Tommy E/Styf/Hedman

Svenningsson - X - X(Hedberg)
Ohlsson - Aagard - LP
Åhström - Jellvert - Olhaver
Sylwander - Häggström - J-Fop
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Viklund och någon av Enströms där så känns det bra!

Kan det finnas en chans att få Toby att köra 1 säsong till nu,
Känner han revanschlust tro?
Annars skulle Tommy funka också!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Svenningson - X - X (Hedberg)
Ohlsson - Aagaard - Åhström
Olhaver - Jellvert - LP
Sylwander - Hägga - X (J. Fop)

Mikkelson - Corrado
X - Wallinder
Dahlroth - Öhman
Enström/Hedman - Styf.

Börja säsongen nåt sånt här. Sedan vid behov / om det dyker upp nåt, får glader värva in en Tambellini senare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Tror och hoppas att det inte blir mer än 3 nya forwards totalt. Tobias Åhström förtjänar verkligen en chans efter 23p på 43 matcher i sin första seniorsäsong. Även Wallinder ska in på 6 backar är jag övertygad om.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Corrado - X
X - Dahlroth
Mikkelsson - Öhman
Hedman/Styf/Wallinder

X - X - Svenningsson
Ohlsson - Aagaard - X ( Hedberg)
LP - Jellvert - Olhaver
Sylwander - Hägga - X ( Harju/ JF)

Det ser rätt bra ut tycker jag, fortfarande svåra rekryteringar kvar, men skall gå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly:
Ja rimligen Svenningsson, tänker att Hedberg är tänkt i andra med Aagaard och Ohlsson. Ohlsson och Hedberg på kanterna då kan det gå undan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Bamse:
Jag har inget att man plockar in importer, vilket i en del fall skall billigare än motsvarande svenskar. Men det är nog enklare att gå bort sig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Bamse: 2 Platser kvar i toppkedjan sa Glader.
Och då är inte Edvin Hedberg presenterad än?
Då är det han och en Center kvar då..
Vem är den anda vingen ?.. Är det Svenningsson?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Visst säger Glader i intervjun att det är 2 platser kvar i förstalinan, här har man tidigare tagit för givet att det är 3 platser.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Majbrasan: Frank Corrado klar !!!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Är det någon som vet var Tobias Viklund håller hus nu.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Givet att Corrado är klar.. hur ser vår backuppsättning ut i dagsläget och hur skulle det se ut med Viklund? Jag tänker om det vore en bonus att Enström körde ett år till..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
puffe: Sen tycker jag Modo ska vara försiktiga med att plocka in halvtrötta importer. Det har ju bevisligen inte burit frukt innan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly:
Snart dags.....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Jag känner mer och mer att jag skulle vilja ha in Tobias Viklund i den här backuppsättningen, Han skulle vara en bra mentor även han till de yngre juniorkillarna, Samt att han har också ett bra skott i PP.

Om han blir klar så är det bara en bonus om Enström kör 1 år till.
Låst ämne


Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Enligt Mr madhawk är Corrado klar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Djuunaz: Fast ett problem är hans längd 200 cm, Glader umgås ju mest med småväxta. Näe, en jätte, undrar hur rörlig han är bara. Men borde vara svårt för en anfallare att få utrymme när han trycker på med sina kilon
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tycker Glader ska kika lite på denna kille, stor vitryss som pangade in flest mål av backar i ECHL där man tar många spelare från till Allsvenskan. Profilen ser definitivt intressant ut likaså stats.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ni kommer väl ihåg kl 11.00 i morgon
Modoiter ???
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Hade jag inte röstat på dom innan hade jag definitivt blivit sosse idag.

Väldigt lugnt idag, trodde spekulationerna inför morgondagens sändning skulle stå som spön i backen. Hur många namn presenteras? Är Corrado klar, eller dyker det upp ett otippat namn? Om 14 timmar vet vi mer. Men bara att Glader var så uppspelt senast gör ju att man lär få svårt att hitta REM-sömnen i natt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson:
I Kristianstad? Ja. I Modo? Nej, då skulle han nog fått speltid förra säsongen inte blivit utlånad.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Skulle Linus hålla för allsvenskan?
Bra stats
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
JanneG:
Bra att AIK kommer på fötter igen, ovärdigt förra säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: I Timrå hade man löst det med att sälja ett reklamtryck för kommunen
på en publikvärd för 2 miljoner
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: absolut, Peter Edholm från Sundsvall , kastar gatsten i glasarenan i Timrå , skulden skall så klart betalas, inte skrivas om eller vad som är brukligt för att bygga ekonomi.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Klippt o klistrat lite

Gör som Statsministern och var med på resan! ⠀

”För Ulla och mig dunkar hjärtat, som ni kanske vet, särskilt för Modo Hockey. Därför har vi precis köpt säsongskort för Modos dam- och herrlag. Det är ett litet bidrag för att stötta klubben inför att spelen kan börja igen”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Det ser ut som att ingen kommer att få spela med Nr: 100 på ryggen!
Kommentera

« · 2065135 · »