1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480597 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2243650 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Seglarvatten i pantflaska, jo man tackar.

Man har ju provat en del i sortimentet, men Explorer har jag bara sett i nån raggarbil och i farsans barskåp. Men det var på den tiden när man nästan bara kunde välja mellan renat och explorer. Nyköping o BS fanns väl visst också
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Mmm ett glas klart och en liten chevrebit till det😁
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Veriberri: kör över rögle åt oss nu! :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag tycker att han brukar skriva bra, men när jag läste den där kändes det bara bittert. Den höga klubban kan jag förstå klagomålet på, men ärligt talat är det trist när han hakar upp sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Haha verkligen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Veriberri:
Taaaaaaaaack!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Lite sent men grattis xd
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Gäsp:
Såg att farsans gamla favorit Explorer finns på Petflaska numer, episkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: förlust för j20 igen går inte bra i år, tycker jag märkt i de flesta matcher att de faller ihop i sista perioden, är de dåligt tränade tro?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: Jag tycker att i takt med att spelsystemet börjar sätta sig, så blommar fler spelare ut. Förvisso var inte VH bra, men det ser ut som att spelarna blir allt mer bekväma.

När släppte vi till så få kontringar sist? Kom de någonsin fri, 2-1 eller 3-2 igår? Ändå kan vi forechecka och vinna tillbaka pucken i anfallszonen. Inte som ifjol då vi ibland forecheckade för hårt, samtidigt som backarna blev fega att åkte hem för tidigt. Nu vågar backarna stanna längre och ger inte bort mittzon.

Det återstår att se om vi kan fortsätta utvecklas, för då tror jag det blir mycket mer utväxling på våra yngre spelare.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Gavelo:

Ingen match det sprakade om. Men modo gjorde det som behövdes mot ett vh som bara ville spela defensivt och gå på kontring.

Stabilt genomförd match där vi tog bort deras kontringar och vändningar, utan deras enda vapen var de ganska lätta att slå.

Gillar att vi inte gjorde som tidigare år och bara gick framåt mer och mer för att tillslut bjuda motståndarna på enkla kontringar och mål. Vi spelade med bra tålamod. Hade detta varit förra året eller under björns första år hade vi väl förlorat med 1-3.

Individuellt måste man lyfta fram Woods, han syndes mycket offensivt och gjorde 2+1, men det hade kunnat vara mer. Känns bra att han börjat anpassa sig till ligan och spelsystemet. Även tikkanen var bra då han hade en lurig match där det stundtals var lite att göra, men han såg tät och lugn ut och fick hålla nolla.

Styf gjorde äntligen en stabil match utan att bjuda på misstag och mål, fortsätter han såhär då ska han vara med i diskussionen kring vilka backar som startar.

Vår juniorkedja är rolig att se, jobbar hårt och speciellt Jakobsson har förmågan att vara kreativ i offensiven.

PP ser ut att vara på uppåtgående, vi drar nu upp tempot istället för att dra ned det, gjorde ett i PP och hade en hel del andra bra lägen.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Tarasov: Måste hålla med dig. MoDo går upp...
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
JoseGonzales: Nej, kanske mer att jag inte orkat ta hänsyn till det.
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Finns det någonting som avgör vid samma poäng vilken placering man hamnar på?
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Tarasov: Hur var matchen igår?
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
Nucky:
Går bra för dig bror 😁😛
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K: Tomas Ros den jäveln😆
jaja, även en blind höna..
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K:
30 Från Hörnefors 36
31 Foppatofflan 36
32 Monno 36
33 Majbrasan 36
34 Jonathan Nilsson 36
35 Mats Wennerholm 36
36 Werner 38
37 Padrone78 38
38 Axle San 38
39 Thors 22 38
40 Sir 38
41 Zup 38
42 Stefan Holm 38
43 LKV 38
44 Tarasov 38
45 MorganaLefaey 40
46 AddMan 40
47 Fpalk 40
48 Ben Perrault 40
49 KB65 40
50 Saleva 40
51 S-vikaren 40
52 Nieminen 40
53 henkeiskogen 40
54 Gusse 42
55 Frontschwein 42
56 Mattias Karlsson 42
57 Bohus 42
58 M Horava 44
59 JanneG 46
60 Idbyn 46
61 Ogie Ogilthorpe 46
62 Nucky 48
63 Nooky 48
64 tjerdo 48
65 Marcus Leifby 50
66 Gäsp 52
Kommentera

Sv: J F Ks allsvenska tips
J F K:
1 Luk 22
2 Henrik Lundgren 24
3 Hans Abrahamsson 30
4 Tomas Ros 30
5 JoseGonzales 30
6 Rytter 30
7 werty 30
8 Wennerholm 32
9 Littleblau 32
10 Silly 32
11 Mr Goofy 32
12 KimmoK 32
13 Christoffer Bodin 32
14 Mikael Mjörnberg 32
15 Jocke B 32
16 KarateKing700 32
17 Sargad 32
18 puffe 32
19 hompa90 32
20 Medelsvensson 32
21 Slaggaplexi 34
22 Heyerdal 34
23 Blake 34
24 Paninaro 34
25 Supertr?tt 34
26 DrCox 34
27 #13 34
28 MiU 34
29 J F K 34
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Men vad roligt att det går bra för Jontepojken. Haha absolut du har nog bara glömt bort hur det känns att fira med något gott efter en seger. Inte vara bitter nu och jag bjuder dig på en byxljummen cola grogg när ni vinner!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: synd vi tappar två rappa forwards ett tag kanske Nordin får chansen till veckan då !
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
AddMan: Givet usel rådgivning från hans närmsta omkrets, men man får sätta det i kontext till hur kaotiskt det var i föreningen förra säsongen också.
Att vi tappat en talang i förtid ser jag som priset vi fått betala på grund av hur misskött det har varit runtomkring, speciellt ifjol.

Men det var då, nu är det bara att blicka framåt och glädjas åt spelare som Theo, Jeremias, Helmer, Kalle och många, många fler.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:

Övertygad om att Strömgren saknar MoDo!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Nucky: Lindewall känns större å starkare iår. Kul när dom unga kliver fram.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Tyler Durden: Jeremias Lindewall tycker jag också varit riktigt bra de två senaste matcherna
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Tyler Durden: Rögle blir snart intresserade ska du se.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: och grym med klubban!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Ullmark 97,2% inatt. MoDo är bäst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Nu gjode Dahlen mål ijen Gjäsp, du som gjillar att stava Timrå med Timjåå-, Du borde ju kunne bjuda in en del snubbar här inne på fest, Seger mot hästen borta borde innebära ett antal lakritsshots eller irishcoffees. Bjästa kickers lär väl stå för kaffet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Håller med att Macmaster måste steppa upp. Tycker han tappar pucken väldigt enkelt många gånger. Sen är det väl inte optimalt för honom att spela med OP och Sylle.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Haha där har vi mitt problem, men trots att många blir provocerad av dig så gillar jag dig skarpt. Killen med huvudet på skaft. Hoppas du unnar dig något gott ikväll!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:Saknar inte Strömgren. Tycker Theo Jacobsson bara blir mer intressant för varje match.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Haha, näe, du är den ödmjuke, vore en ynnest att vara så timid som du är, man får jobba upp sej. Trevlig Helg till dej o alla andra MoDoiter
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Har aldrig blivit förbjuden att skriva någonstans. Dock är jag inte provocerande heller.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: Handlingsförlamad Wallson måste bort
Ingen toppning eller timeout när spelet hackar i underläge.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Haha nämn aldrig erikshjälpen timrå I samband med deras klack Det felande virket.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: varför får inte betrodda skribenter , som du och jag, lämna visdom hos våra grannar i söder?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Hassan med vitflaggen är i högvarv i jyckarnas forum. Synd man inte är betrodd att skriva i des forum längre! Någon som sett till knulltorp på senaste tiden? 😅
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
J F K:
Alla resultat gici vår väg denna kväll!
En likadan vecka denna s9m.kommer så är det upplagt för en riktig holmgång mot löven på fredag!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: En Olle Liss från "modolägret" håller låda i tikarnas forum. Skulle tippa på att det är en liten full stackare från timrålägret. 😅
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Tarasov: Jag saknar Peters. Han hade varit ruskigt bra bakom vårt försvar.

Men...
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:
1: kan faktiska sakna Björn, gillade honom. Men långsiktigt är Karlin bättre för MoDo
2: nä
3: Gör det bra i andrakedjan hos Rögles J20
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Heyerdal: Solklart att målet skulle dömas bort.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: Vi har inget PP, vet inte hur många fem mot treor vi bränt nu på sistone. Det ska inte stickas under stolen att det finns ett visst missnöje.

Med materialet vi förfogar över så ska det kunna se mycket bättre ut, även i fem mot fem. Han var ifrågasatt redan förra året. Jag vetefan om han kommer reda ut detta. Mellanmjölk.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
TIKTok: Vad tycker du om Wallson? Upplever ganska stort missnöje från diverse folk här i Umeå redan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Grattis till storsegern mot sämsta laget i serien, det var fan inte illa pinkat. Bättre än vårt resultat mot detta gnägg.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett: 1 Inte jag
2. Inte jag
3. Givetvis, ett fundament för MoDo är att man utvecklar och förhoppningsvis får behålla talangerna tills dom är mogna för NHL. Jag tror de flesta hade velat ha kvar wallinder och strömgren nåt/några år till
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:

1. Vem
2. Peters hade förmodligen varit bra med ett vettigt försvar framför sig
3. Nej han är en J20 spelare, vi ska ha spets.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Heyerdal:

1. Vem saknar Björn?
2. Vem saknar Peters?
3. Vem saknar Strömgren?
Kommentera

« · 2243650 · »