1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527204 inlägg · 4121 ämnen
« · 2547355 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
{10015}: Nån som kan dela med sig av vilka målvakter och målskyttar som nämns i bladet?

Silly: 60 minuter MoDo i Sportbladet. Vi vet om sanningshalten där, men vore ändå intressant.

S-vikaren:

Kan bli bra med honom!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Håller med, började följa MoDo -83 så det är min favorit. Den innan 82/83 tycker jag om också. 87 är väl sådär… 😅

SPOODI:
Att komma dåligt tränad till försäsongen är iof inte särskilt proffsigt.

Revir: håller med. Ser gärna dessa tröjor med snedställd MoDo text!👍

Statler: Jag är svag för tröjdesignen som kördes 93-95 och är extremt nöjd över att de pumpar ut såna souvenirer just nu.

I övrigt så är MoDo AIK-loggan min favorit.

Monno: Det var sagt att man skulle ta beslut nu efter denna säsong då de senaste två årens tröjor redan var beställda, när motionen om att ändra tillbaka namnet till MoDo gick igenom.

Monno: tycker den med snedställd text o litet klubbmärke på bröstet är bäst
Stilrent o klassiskt

KarateKing700: Vi heter ju inte MODO längre utan MoDo, så vi lär behöva göra något åt loggan åtminstone.

KarateKing700: Snygg 🤩 Jag vill ha fler retro-tröjor för oss supporter. Älskar den med MoDo AIK-loggan och vill ha fler från slutet av 80-talet och början av 90.

Nyförvärv MoDo j20

Bad_Brett: tycker Marenis var extremt proffsig. Synd att det inte fungerade spelmässigt där

S-vikaren: Helt fantastiskt att Marenis har pratat varmt om klubben. Då vet man att saker å ting hanterad på ett snyggt sätt.

S-vikaren: Jag älskar redan Rubins, han kommer bli grymt viktig i vinter. Kanske vår viktigaste spelare.

– Det var ingen som trodde på oss i VM. Det är nog inte många som tror på Modo i vinter heller och det passar oss bra, säger Kristians Rubins.

Brander: Samt att Berg gick främst i ledet när det gällde det fysiska spelet under finalserien. Han smällde på med jämna mellanrum och var i ansiktet på Brodin och grabbarna efter avblåsning. Jag skulle kunna ge han en förlängning bara på grund av hans höfttackling i den 4:e matchen som skickade Blomgren upp i taket

Tycker personligen det vore synd om Kingman fick gå. Vi har sämre backar än honom. En backsida med noll personer från närområdet vore tråkigt.

Norén räknas inte in där då han lär bli extraback.

SPOODI: Vet att MoDos ledning var oerhört imponerade av Berg när han anslöt. Har en känsla att han har en hög högstanivå och bra potential i sig. Glöm inte heller att han räddade ett i stort sett givet mål i avgörande matchen.

SPOODI: inget fan av honom heller. Som jag sagt tidigare hade en sån som Lehtinen varit intressant men hinken har ju avfärdat det namnet för tillfället. Lär vara mer rutin man är ute efter?
Någon som såg Tuohimaas insats i SAIK?

KRB: Talades ju om ny logga ett tag, men den diskussionen verkar dött helt.
Vill verkligen inte de diagonala bokstäverna igen, tycker dem tröjorna va riktigt trista.
Skulle vilja få en riktigt klassisk tröja och framförallt med feta nummer och namnet OVANFÖR siffrorna någon jäkla gång. Men som jag förstod det ska samtliga lag i svenska ligorna ha det enligt någon regel som dem skulle kika på.
La ett förslag på twitter för ett tag sedan på hur tröjorna kunde se ut i SHL.
Uppladdat:

500x0-bdd6c1ad-8a96-4118-8615-cd3710565560.jpeg

500x0-361df4ed-3ffb-4bb2-b999-49f1f14bfca6.jpeg

{5647}: En helt sjuk insats i en match 7. Pratas för lite om hur imponerande det var. Jag var tveksam till om vi skulle greja det efter match 6 men när man kom till arenan så var det en positiv känsla. Det var som att publiken hade bestämt sig precis som laget.

hompa90:

Helt apropå tröjor,
Har någon koll på om vi får se andra matchtröjor i höst, matchtröjor med MoDo diagonalt på framsidan till exempel?! :)
Saknar dem helt enkelt

hompa90: Vet ej, men autograferna kanske, men förstör inte tavlan, den är underbar som den är

{8225}: Varför har baksidan betydelse?

{5647}: mm, håller med…kanske var skadad?

{5647}:
Låt oss säga att vi sökte någon 6-7 forward så kanske men nu gör vi inte det så är nog inte i närheten av att krita på. Men Saik kanske när de gick bet på Woods

Foppatofflan:för förstakedjan??!

Foppatofflan: Schilkey var dock helt osynlig i slutspelet.

Silly: tycker Schilkey är bättre.

Foppatofflan:
Nej..
Hellre Pooley, Men Hinken kan hitta bättre!

KB: Schilkey, är inte han ett alternativ?

{5647}: Min familj förstod min patetiska sida för många år sedan, dom lärde/tvingades sej förstå och uppskatta min diagnos, dom reste 100 mil till finaler, dom grät när vi vann senaste guldet.

Drivet är en osund KÄRLEK till MoDo, men nu växer det upp små MoDo-yngel i Västsverige.

Ärligt talat har jag många gånger undrat hur bra livet hade varit om man inte varit MoDoit. Så mycket fritid man kunnat spendera med vänner, i stället för att sitta hemma o se nån slutspelsmatch, o sen tjura tills nästa match

Skaplig värvning av Nybro!

{5647}:
Har sett den 4-5 ggr, och då klarade jag inte av att se den live

{8225}: Nu har jag sett om match 7 ett par gånger. Var så paralyserad under finalerna att jag stängde av all form av inför match och eftertankar, men nu orkade jag se om delar av slutspelet.

Jag älskar Mannberg. Jag köper att vi släpper honom, men djävlar i min låda vad rätt placerad han var varenda sekund på isen.

Galet vilken fart vi kom med under de två födsta perioderna. När Harald säger att Djurgården kom ut bra i andra perioden så är det bara början. Resten av den perioden kan vara det bästa jag såg av MoDo innevarande säsong.

Jag är patetisk. Jag är inte ensam, men vad fan driver en medelålders man att se om en match man sett förut och redan vet resultatet på?

hompa90: Om du vill ha den värderad, eller sälja. Går det att ta ut den ur tavlan och visa baksidan?

jonsson: både han och hinken har sagt att han blir kvar. Vela och Brickley står inte med på EP heller men vi vet att dom har kontrakt.

{8225}: Haha miss av mig, men du förstår poängen ändå.

hompa90: om du börjar med att året är 2004/2005 lär den bli hetare.

Apropå ingenting..

Vad skulle folk ge för en sån här tröja tror ni på tradera?
Alla autografer från laget lockout säsongen 05/06

Spelar autografer på tröjan Foppa, Näslund, Sedin x2, Salo, Enström,
A Steen, Kaberle, Hinote för att nämna några..

Aldrig tvättad och hängt i en tavla sedan 2006.
Uppladdat:

500x0-modo-shl-06.jpg

Tarasov: Lär nog bli en del köp till höst och vinter iaf.

Jag är hyfsat nöjd om vi får in en riktigt spetsig forward och målvakt på det här.

Tarasov: Älskar alla köp, men tror Gradin alltid har ögonen öppna för tjecker, dock underbart att Vi lånar ut numer . Otrolig skillnad mot att se de bästa försvinna o bara få köpa på reorna.

Kan vänja mej vid att vi blir en stormakt snart igen

{8225}:
Tråkigt bara två köp kvar då. Tror iofs att även Norlinder ansluter men har Gradin sagt att vi är klara så är vi väl klarar.

{8225}:
Här frodas tålamod under seriespel.

DJ Hemp: Äsch, det är lungt, fodras bara lite tålamod

Randy Marsh: Nybro blir en liten MoDo-koloni, dom blir inte att leka med

{8225}:

Hugo Styf lånas ut till Nybro!

{8225}: 😅 (Angående rättstavning).

JoJo2613: Beror väl på hur kontrakten var skrivna, finns säkert SHL-klausuler för många spelare. Typ, går vi upp får jag mer pengar, så då kan det bli svårare att finna en klubb som vill betala den lönen för en spelare som inte följer med till SHL. Men, som sagt, är inte sportchef...ännu

« · 2547355 · »