1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546900 inlägg · 4162 ämnen
« · 2600464 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-11-23 Borta
Tarasov:
Tar ci 1 pinne är jag nöjd.
Tar vi 2 pinnar blir jag glad.
Åker vi hem med 3 poäng så blir jag lycklig!
Hoppas att finnarna får sätta en varsin balja.
Eller att J.D och O Reagan får göra lite poäng..

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-11-23 Borta
Tarasov: Lassis andra nolla på g?!
Hoppas han får stå denna veckan ut; han lär få vila upp sig till Skellefteå dock.

MoDo Hockey - Örebro HK 23-11-23 Borta
Då var första bortatrean avklarad, gäller att inte göra några enkla misstag ikväll i SHL blir man hårt straffad!!!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Sett nästan alla hemmamatcher på plats (bara missat en pga förkylning) och håller med om att Luleå var starkast motstånd. I alla fall de som MoDo har svårast för. Sen skulle jag nog säga Färjestad > Örebro i den ordningen.

Frölundamatchen var ju jäkligt rolig att se, så som MoDo dominera andra var ju fan magiskt att se! Kändes så hopplöst i första och sen shocka de en så! Så nervigt i tredje med alla utvisningar dock...

Men fyyy Leksand matchen den va jobbigast att se!

Trilske:

Enda anledningen till att jag har färjestad som större favoriter till guldet är väl deras vinnarkultur, i synnerhet om man jämför med luleås.

HalvHund:

Ja jag såg frölunda på plats så den är lite svårare att värdera, för egen del...

Trilske: Ja Lule-matchen hemma(enda jag sett på plats iår) var riktigt jobbig. Tur det varit få matcher så här långt som sett ut som den.

Borta mot Luleå tyckte jag ändå vi hade hyffsat häng i matchen trots att vi tillslut välförtjänt loosade med mål i öppen kasse.

Costanza:

I Nedsläpp MoDo verkar dom anse att fbk är det bästa laget vi mött hemma, men jag vet inte riktigt om jag håller med.

Jag tycker luleå är det klart bästa laget vi mött både hemma, sen skulle jag säga att det är hugget som stucket mellan örebro, frölunda och färjestad.

Senaste matchen mot luleå fick vi dock fick sota för att luleå kom ifrån en riktig plattmatch.

jessy: Lätt att förutsäga. Sedan Fagervall och framförallt Kimby har ni haft alldeles för dåliga tränare för att ha en riktig chans att gå upp.

Och jag har faktiskt hört en fd lövenspelare gissa att Stråhle ligger riktigt pyrt till, just för att spelet är så kopiöst dåligt. Ni vinner tack vare spets och bäst målvakt.

För övrigt är det lite lustigt hur lite det skrivs om Löven. Toppmatch mot AIK och inte en rad i riksmedia. DIF, BIK, Brynäs, SSK, Mora och Västerås nämns. Inte ett ord från Lövens match...

{5647}: Tänk att du har sån insikt i vår klubb år in och år ut helt fantastiskt 😎

Tarasov: Blir dynamit denna gång! Hoppas isen lossnar från pappen nu.

Costanza:
Betalar du skatt på lönen du får för snöskottning?

Tarasov: Löven måste först lära sig att korven ska vara varm, skotta taket och kyl ölen. Sedan ska pucken in i Kryllan. DIF & BIF kanske ändå är för dumma och att Gröngult kan glida förbi när mupparna ramlar.

Trilske: Det skapar inte direkt förtroende hos utespelarna med en målvakt som kastar in en puck i eget mål per match. Det var såklart inte avgörande ikväll, men det måste vara oerhört frustrerande som back.

Gavelo:

Tycker också han har sett rätt stabil ut men som du säger släpper han ju en del billiga mål när matcherna står och väger, tror inte att det håller om man tänkte gå hela vägen.

Med tanke på hans meriter är det ju rätt obegripligt, borde ha en bättre skalle.

Walle2:
Ja men har ni inte redan gått upp? Vi fick händelseförloppet så bra förklarat för oss i våras....

Walle2:
Ni kommer mest troligen spela final, men ni är för mentalt svag som förening för att ta er hela vägen.
Modo ligger 15 poäng från botten och i dagsläget ligger vi 8:a, vi kan faktiskt lyckas undvika kval helt även om det är många matcher kvar.

Walle2: Det gnälls kopiöst pä Stråhle på ert forum. Som vanligt när ni vinner är det på en kontring och individuell skicklighet. Löven har sämst uppspel i hela serien. De kan inte ens spela sig ut från egen zon, genom mittzon och komma med puckinnehav till anfallszon. Det är helt makabert att se passningsspelet.

Jag tror Stråhle kommer sparkas under säsongen.

Det känns för övrigt som den klart sämsta allsvenskan på många år.

Walle2:

Du har varken hört något gnäll på stråhle samt tycker det ser ut som att vi kommer mötas i ha nästa år...

Jag vet inte, men låter som någon som har legat under en sten och inte har någon koll överhuvudtaget.

Gusse: Fy fan vad glad man är över våran trio : Widebro , Hinken & Karlin när man nu ser hur Brynäs har det som !!

Nog för att vi har gjort liknade resa men ändå !

Gavelo:

Ja det yttersta beviset på det är väl hur smärtfritt moras spelarflykt gick samt tappet av hedberg.

Det utan att en sådan som johan persson har kommit upp i nivå, 1+4 på 15 matcher.

Trilske: Lindbäck kan verkligen inte kritiseras, visst han släpper en billig idag och kanske har någon per match, men han låg på 94% idag och släpper man ”bara” in 2 mål på hemmaplan som favorit så ska man naturligtvis vinna matchen.

Brynäs problem är inte målvaktssidan utan att laget inte spelar som ett lag och att man inte gör mål.

Trilske: Tycker det rullar på rätt bra nu. Har inte hört nått gnäll om Stråhle. Hoppas det räcker hela vägen. Om Inte så möts vi väl igen i HA. Går vi upp så kan det ju gå nått år innan vi möts....

Sigge: Ytterst nära att sista powerbreaken hade kommit när Södertälje gjorde mål, tänk om dom kastade in nallarna då istället.

Bad_Brett: Brynäs nollade tre raka hemmamatcher nu

{5647}:

MV-fråga ligger som en våt filt över Brynäs och lövenfans är nog inte helt nöjda över att ha stråhle i båset, saker som ligger antagligen ligger gnager oavsett hur bra man går fram under grundserien.

Brynäs kan ju å andra sidan förstärka mv-sidan men alcén är nog inte helt nöjd över att tvingas agera och ev. dra igång en målvaktscirkus igen...

Blir intressant att följa vad som kommer fälla avgörande i slutändan, men kanske att ssk hittat tillbaka till fjolårsformen nu.

Föll ju egentligen på att man inte var tillräckligt spetsiga ifjol.

{5647}: SSK har hittat tillbaka till sin defensiva hockey med stängd mittzon. Dom blir att räkna med i ett slutspel om de håller i det där spelet

{5647}: Väldigt märkligt. Som att han lite kaxigt skulle plocka ner den men missade totalt.

Bad_Brett: Men hur lyckas han? Varför försöka plocka högt upp vid högeraxeln? Hade det inte räckt med att stå i vägen eller använda stöten?

Gavelo: Gillade att BIF tog in Vesel och Kopacka, men sen har de ju tre förvirrade tomtar i båset och en trött stor julgran i målet.

{5647}: Känns som han gör en tavla per match. Något konstigt är det.

Costanza: Oj. Skaplig tavla av Lindbäck. Endast Huge kan tycka den inte var en tavla.

Costanza: Det ska ju dessutom tilläggas att årets HA hittills varit sämre än på många år, många på förhand tippade topplag som inte alls kommit upp i nivå.

Saleva: Blir så där när de skrattat och hånat HA. Man måste lira bra hockey där och inte drömma om Rom & Cola på Brända Bocken en timme senare efter match ;-)

Saleva: Hinote, vilken kille!

Costanza:
På Brynäs sida är de arga, jättearga.

{5647}: Jag dödade Emil..och JanneG.

Saleva: Nu har Löven gjort två mål efter typ gigantiska blunders av AIK-backar. Tyvärr var andra målet Wahlbergs.
I övrigt en jämn match där passningsspelet stundtals är horribelt.

Saleva: Wahlberg-effekten. JanneG är värd detta.

Ben Perrault:
Galna räddningar

Ben Perrault: Kollar ut från 6:e våningen och ser bara ett vitt brett dike. Vände mig sen om och såg en MoDo-röv i spegeln.

Saleva: Djurgården har det tufft med skador minst sagt. Nu Calle Odelius antagligen ut med knäskada.

Saleva: ser den oxo, gillar målisen i AIK

Ser Löven- AIK, syns att AIK har bra självförtroende..

Sv: Silly season
Chrisse Haglund: Tuffa tider för nya nordamerikaner att producera i SHL. Sikura är nog också frustrerad.

Sv: Silly season
3 assistPoäng på 15 matcher för Dylan sikura i skellefteå. ett perfekt byte,mot Ruohomaa. Oregan och Sikura verkade ha en fin kemi når dom spelade tillsamans i Henderson Silver Knights.

bollan123: tycker "alla" det? många supportrar tycker illa om honom efter han hade oförskämdheten att fira mål mot modo och hittills har jag inte sett någon argumentera för varför han självklart ska spela i modo nästa säsong

bollan123: Hade varit mysigt med Tamby-JJ-Karla, men den tiden är förbi. Gäller att behålla och hitta nya hjältar även om vi saknar de gamla ibland.

{9315}: Lodin har gjort lika många poäng och har -3 då också på en mindre match spelad än Karlkvist. Fattar inte varför alla tycker det är självklart att han ska tillbaka om IKO går ner. Kommer ihåg första målet vi gjorde på IKO denna säsong på bortaplan... Karla gäspade fritid i egen zon och gav oss det målet gratis i princip. Tveksamt om man ska satsa på en 32 åring som ska ha 350k i månaden.

« · 2600464 · »