1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545288 inlägg · 4159 ämnen
« · 2609134 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Det lutar nog åt det 😁🥳

SPOODI: Det fanns ståplats för ett par timmar sedan iaf.

Ja hopoas på att det blir fullt hus mot HV 71
den 28 december. Jätteviktigt att vinna den?

Och även sedan på årets sista mach.. mot Örebro.
Tänk att få avsluta där med en seger och då kanske vi har passerat 40 poäng.

Och då har vi bara lite över 20 omgångar kvar när vårsäsongen börjar och vi kanske har fått in 1 ny spetsforward som kan hjälpa oss att få en bra placering.

Werner:

Kör.. upp och skapa stämning!

Werner: finns det biljetter kvar?

Silly: Så gick väl snackat inför säsongen iaf men det har hackat lite målskyttet. Nu verkar det ha lossnat lite iaf.
Funderar på att ta mitt pick och pack och resa 65 mil norrut på torsdag, man vill väl inte missa ett fullsatt Hägglunds mot lillebror?

Werner:
Sveriges bästa offensiv..?
Om man bortser fran FBK och SAIK.
Och kanske även LHC nu också?

{7639}: är han inte mätt snart?? Ser fortfarande lite pluffsig ut.. seg på rören också

Werner: Det är inte lätt att slå hockeyallsvenskans bästa kedja, även om Jonte käkat mammas köttbullar före match.

{7639}: Nästintill allsvenskt lag på torsdag om Rååma och o'reagan är borta mot "Sveriges bästa offensiv" 🫣 Och ändå har vi en chans på poäng. Hinken och Karlin skojar man faen inte bort 🥳👍

{9315}: Fasiken tikarna är ju trea i ligan, det blir en fin skalp och tre viktiga poäng.

Costanza: skämt åsido blir det såklart jättetufft på torsdag. lite förvånad att dom gjort så lite mål men kapaciteten finns där och vi vet allihop att dom brukar vara bra mot modo. blir tufft!

KB: Nu har ju rangers förmågan att lyckas förlora mot precis alla.

KB: Nu tar vi guld så att det blir tyst..

Costanza: De hade haft en bra chans mot Rangers om de körde i MoDo-ställ.

Costanza: tacklingsmonstret sebbe ohlsson

{9315}: Kanske göra mos eller sargreklam av dem. Rubinen fattade ju vart pucken skulle sist.

Costanza: vill se att laget tar med sig insatsen från igår till på torsdag, då ska det nog gå bra. stäng ner dom och använd farten för att skapa oreda. zacke har koll på jjs svagheter, pucken hamnar i kryllan

Golden boy : Timrå blir ju jättar när de ser våra färger. Coolt att Lill-Werner drog iväg så att han inte behövde brottas med MoDo och Costanza i vår.

Costanza: Är det en större bragd än att läxa upp Rögle borta? Tyckte att Timrå hade fullt upp med Malmö igår.

Vinner vi mot TIK så är det en bragd. De är väldigt bra just nu. Grymma lirare där. Vi kör hockeyallsvenskt och det går rätt bra ändå.

Saleva:Gillar hans vinnarskalle, men gissar att Röglegubbarna tröttnat på det.

Costanza:
Cam Abbot är en trulig jävel.

Robin Ztorken L: Spola fram till 5.30 i klippet så får ni höra en drös med beröm från Wiken. Kan bara instämma med det han säger.

www.instagram.com/reel/C0ZBIB5o6rz/?igshid=ODhhZWM5NmIwOQ==

Smurfen: j18 spelar strax så hoppas de fyller på med en vinst till, svår match mot topplaget Luleå.

Keriksson: Jo, finns på RBK,s hemsida

Sigge: Hyndorna vinner väl nästan alltid mot oss. Är man stor måste man vara snäll.

Costanza: En match som kommer bli ännu viktigare är när vi tar emot hyndorna på torsdag. Allt annat än en vinst där är oacceptabelt!

Costanza: Damerna vinst med 4-0 mot Linköping och J20 vann mot AIK med 2-1

Hyfsad MoDo helg 👏👏

Vi är f*n mig bra !!!

Trilske: Grabbarna och ledarna tog tag i detta på helt rätt sätt. Som du sa, viktigaste vinsten hittills.

{9315}:

Det är bra att vi kan vara överens mellan varven, även om jag är en idiot som argumenterar emot sådana självklarheter som dom flesta antagligen håller med om.

Jämföra spelare under helt olika bevekelsegrunder är en rätt lönlös debatt, i det här fallet en modoprodukt med en legoknekt.

Men jag nöjer mig med att konstatera att segern igår nog var säsongens viktigaste. En fjärde förlust och det hade varit lite annat tonläge här.

Costanza: Tack!

Keriksson: Den har jag hittat på SHL.se.

Costanza: Finns det ingen presskonferens från gårdagens match?

Tarasov: Hur många släktingar har du i Ängelholm egentligen? Lät ju som hela arenan jublade när vi tryckte in puckarna.

{10015}: Jag tror kanske han inte spelar för oss, men några tio år tror jag verkligen inte.

eltifoso: Behövs tydligen FBK för att George ska få se Rubinens handledare i Kryllan! Tack!

No One To Hug: The Linus Ullmark Story

{5647}: Flyttar hem gör han såklart men lär inte spela hockey med något annat lag än Tampa igen. I alla intervjuer där han fått frågan har det verkligen lyst igenom. Även sagt att han vill vara kvar i NHL så länge han bara kan. Det kan lika gärna vara 10 år till.

SPOODI: Känner mig rätt säker på att Victor flyttar hem direkt efter han avslutat med Tampa, när nu det blir.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
{10015}:

Mikkel brukar hålla det han lovar. Har för mig att han gick ut och lovade över 21 mål efter sin första säsong.

Han pacear mot 29 så 20+ är nog ingen omöjlighet.

SPOODI: Är nästan mer i chock över hur rejäl han var vid sargen ibland. Måste ha fått blodad tand från tacklingen mot Johan Persson i slutspelet.

För er som missade Mitt Spel med Aagaard igår. Väldigt intressant faktiskt.

SPOODI: Såg det också, tycker balansen i backparen var mycket bättre igår. Och sheriffen blev nästan som pånyttfödd utan Berg, faktiskt.

SPOODI:

Hinken tror att Råma spelar nästa vecka.

SPOODI:

Kommer tyvärr inte ihåg den situationen, men låter positivt.

Gillar iaf att Rundblad börjat hänga på låset vid blå, var ett tillfälle igår när han tålmodigt stod och väntade på att Ranta skulle gräva fram pucken åt honom men tyvärr fick han retirera.

Sen var det några andra situationer som var värt ett bättre öde, det börjar ta sig.

Förresten va det någon som reagerade på att Näsen sköt slagskott från blå i slutet på första perioden? Jag va i chock men glömde skriva

SPOODI: Spelar djurgården i Allsvenskan så kommer han aldrig att ansluta till dem, spelar dom i Shl så är det högst troligt.
Se på Mario som gick till Luleå, money talks!

Nu tror jag inte Mario återvänder, han är för bra och kommer spela i NHL tills han är för gammal för hockey men som Modoit får man iaf drömma lite.

Rent generellt så tror jag Viktor Olofsson och Ullmark är det 2 stjärnor som kan återvända till Modo, resterande är ytterst tveksamma

Apropå ingenting så är Modo poängmässigt närmare tredjeplatsen (7p) än kvalplats (8p) och närmare serieledning (15p) än den förväntade jumboplatsen (19 p).

Pelleeas:

Läste ett utdrag ur intervjun som hockeysverige släppte i samband med hans 1000 NHL-matcher (tyvärr låst nu) men där lät det väl som att det var bestämt att dom kommer flytta hem.

Sen om han kommer fortsätta spela är väl en annan femma, har nog större förhoppningar om Vezina-vinnaren.

Blev tydligt vilken gigant han är när man såg hans NHL-mål och jämförde med lindboms fösare som knappt hade styrfart veckan efter...

« · 2609134 · »