1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545385 inlägg · 4160 ämnen
« · 2616096 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson: Tycker de har ett rätt bra lag på pappret. Märkligt hur de kan vara så oerhört svaga.

Silly:
Nej utgick bara från vad som var kontrakterat

Tarasov:
Vill du skicka Josh Dickinson,
Eller tror du han är förlorad?

{7639}: Så där så var ännu en match förlorad för Östersund, Löven är dock inget lag för SHL, alldeles för ojämna och för mycket humörspelare.

Saleva: Östersunds försvar över hela banan är nästan hopplöst dåligt, 3 kontringar och 3 mål på bara några minuter

Tarasov: Tror shampoo kommer vara en topp spelare i SHL nästa säsong.

{9315}:
Tycker det är bra utgångsläge tittar vi bara på kontraktssituation så känns det som man kan göra något mkt bra av detta.

X - X - Ranta
Aagaard- X - Woods
Södergran - Vigge - X
Ohlsson - AP - Niederbach
EJK - Theo J

För enkelhetens skulle kan vi utgå från nuvarande kedjor. Kan mkt väl tänka mig utlån av Theo J en säsong till, även nästa säsong tycker jag handlar om att undvika 13,14. Vi har dock ett bättre utgångsläge och mer pengar förhoppningsvis.

Antar att OP hamnar utanför, och vi lär väl säkert kunna släppa honom. Sen vet jag inte tycker ändå sådana som AP/EJK är viktiga även om de är 13/14 fw men möjligt att AP köps ut. Köps AP ut så kan jag tänka mig att låta Niederbach centra 4 med Ohlsson och Södergran. Fortsätter Walli att ta kliv kan man fylla på
Med honom i 4 samt värva en ny till den linan. Men ja det ger väl sig

Keriksson:
Touche. Två mål bakåt i pp, tragiskt.

Keriksson: Stråhle överlever nog tills nästa år iaf, vore nog bäst för löven att förlora ett gäng matcher och få honom skeppad.

Saleva: ÖIK kan inte spela på ledning så Löven vänder tyvärr om det så är 2 min kvar.

{9315}:
Löven har det lite jobbigt med Öik..

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta
Tarasov: innan slutspelet dock.....lär bli korv o mos i Grums även i vår

Trilske: mattias är ganska hit and miss med sina avslöjanden. men det är klart att det inte blir så mycket artikel av det om man inte slår på stora trumman

är lite kluven jag. verkar vara jätteintressant på många sätt, verka ha bra potential, liten men fysisk, kan uppenbarligen producera även om det behöver omsättas till shl, men modo behöver ha in spelare av hög shl kvalitet och egentligen inget annat än det. kedja 2-4 finns det redan tillräckligt med spelare som jag skrev om nedan

1. en ny förstakedja av högre kvalitet än idag, höja taket i laget så att säga
2. woods-dickinson/ny-mikkel
3. ranta-sam-niederbach/jacobsson

och i fjärde nån kombination av ohlsson, pettersson, ejk, jacobsson/niederbach, södergran. lucas pettersson ska väl vara runt a-laget också gissar jag även om han kanske konkurrerar om speltid högre upp än fjärdekedjan

ser inte riktigt var han ska få plats för att utvecklas som laget ser ut idag, men det är december och vi vet inte ens om modo spelar i shl nästa säsong, så det hinner nog lösa sig det med om det blir aktuellt öht

MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta
Ny bortamatch årets höjdpunkter i SHL är därmed avklarade.

Intervju med Hutsko och Holmström på modochannel inför morgondagen.

bengt88:

En favorit i allsvenskan

Blir nog huggsexa om honom ifall inte djurgården går upp

Otroligt spännande spelare

{8225}:

Ahnelöv är för övrigt klar för Slovan Bratislava

{9566}: Utan Costanza vore HS oerhört torftigt, en mer närvarande legend än Jesus(fast vars är han nudå?)

Sv: Silly season
{5647}: Hoppas du har rätt

{9315}:

Gillar verkligen den värvningen om han lyckas med den?

Han har mycket hockey i sig.
Då skall vi veta att han hade en mindre roll under Garpen.
Håkansson satte honom direkt med Klasen och Kruger i 1:a kedjan direkt..
Och nu levererar han!

bengt88:

Om vi nu vill ha honom kanske vi ska börja med att erbjuda honom ett kontrakt, just sayin.

Luktar lite nyhetstorka på sillyfronten eller?

Hade nog kunnat gå igång på nyheten om mrmadhawk breakat den och nämnt oss men när 13 andra shl-klubbar verkar visat intresse där några redan lagt ett bud (men inte MoDo, märk väl) så är ju MoDo-fokuset rätt roligt.

En journalist värd namnet hade väl ruvat på hinkens uttalande och grävt fram vilka klubbar som lagt bud istället, men klicken ska in...

Costanza: Meddelande från kundtjänst: Förutom Mor och Far är det många som väntar på en liten George vid ingången på Hockeysnack. Vid försvinnandet var han klädd i rött,grönt o vitt, men har inte synts till här på flera timmar.

Kan han ha gått vilse på konkurrenters fora?

Dessutom är det idag 150 år sedan Stalin föddes, apropå 'Apropå ingenting'

eltifoso: En målvakt med under 90% räddningsprocent i i den åldern är väl inget jag skulle gå in i slutspel med som uttalad förstemålvakt. Han har varit ok och bättre än Lindbäck, men det räcker bara under grundserien om han inte steppar upp.

Nucky: Så släpphänt tycker jag inte Clara har varit som de lånar från oss

{9566}: Tror det krävs en bättre målvakt för det. Den nuvarande dräller in minst en puck per match vilket kommer bli jobbigt i ett slutspel.

{9566}:
Ja det är väl egentligen det logiska men tycker de har hittat något på senare tid.

Tarasov: Då säger jag emot :)
Tror BIF är för bra för att inte kunna gå upp.

{9315}:
Tror DIF går upp

sargad:
En stark inledning, lite svagare sen men tycker han lyft i spelet på senare tid och ser det inte som helt otänkbart att han får stanna.

KB: exakt, det är ju dom fyra och dickinson som har utgående på forwardssidan och dickinson vill vi alla behålla väl? så det blir lätt att dom övriga fyra får tack och hej

med en brasklapp att vi vet för lite om hutsko

sargad: Han har 1-årskontrakt och är därför den mest troliga att byta ut om det ska in nåt nytt. Tillsammans med Ruohomaa, O’Regan och Hutsko.

Sigge: Har Walli 1-årskontrakt, eller finns signaler på att han eller Modo inte är intresserade av fortsättning?

Sigge: svårt att säga redan nu, för många forwards på kontrakt och för lite plats så vi får se om nån får lämna

mikkel, ejk, niederbach, ohlsson, ranta, södergran, woods och nilsson om det nu skulle bli något där

ny och ny i förstakedjan
mikkel och woods i andrakedjan
ranta och nilsson/niederbach i tredje
södergran och ohlsson/niederbach/nilsson i fjärde
ejk och en av ohlsson/niederbach/nilsson utanför

plus jacobsson som producerar i liknande tempo som nilsson i allsvenskan som vi väl gärna vill ha in någonstans i truppen

kommer bli många tuffa beslut för hinken om modo klarar sig kvar i shl

{9315}: Bra kille för en tredjekedja. Troligen ersättare till Walli inför nästa säsong?

{9315}: Killen verkar ju i alla fall ha skalle att vilja kötta. Får väl äta på Mamma Mia.

Costanza: fyller 22 i januari, leder djurgårdens poängliga

dock inte costanza-godkänd storlek

Heyerdal: Wiktor Nilsson ska tydligen vara aktuell för nästa säsong, gillar det skarpt

Heyerdal: Enström har tagit några smällar därborta. 103 kg i ryggen mot sargen. Parhästen Bufyglien städade nog bort övriga försök att mosa MoDoiten.

www.youtube.com/watch?v=cJdPYWvi-0c

Bad_Brett: Tollefsen gjorde nåt liknande, kanske betydligt fulare, på Anders Söderberg, ser den framför mig men minns inte exakt, FBK borta var det iaf.

eltifoso: Det mest intressanta med den tacklingen, som hade varit en solklar avstängning idag, är att MoDo-spelarna blir upprörda över att domaren lyfter armen, medan det är helt lugnt i Färjestad-båset. Visar lite hur spelarna själva såg på situationen när det begav sig.

{6870}:
Dax att hugga K-G ... DIF behöver en slutspelsmålvakt!

eltifoso: Ni kanske är mjukare idag än förr men tycker inte du ska överdriva, ni är komplett på alla sätt även fysiken.

{6870}: Ok, då tolkade jag fel
Ja fysiskt sett ska ni inte ha problem med oss, vi är rätt mjuka denna säsong

eltifoso: Svår att glömma men nu syftade jag mest på fysiken.

{6870}: Ja den tacklingen minns jag, men föll gjorde vi knappast
Vann serien mot er med 4-1 (?) och sedermera ytterligare ett guld

Blir svårare i vår om vi möts tror jag

Costanza: Enström visste hur man fick FBK på fall med fysiken.

Costanza: stort tack, hoppas det håller i sig😀

Olli Nomadinen : Jag kanske jagar väderkvarnar, men MoDo måste börja lira mer fysiskt. Kung Modano vet vad jag snackar om.

Costanza: Familjen från Karlstad mot sekten från Övik. En sekt måste ju kunna krossa en familj

{6870}: Inget emot FBK men de måste ju få smaka på sargkant varje byte. Här kommer ju MoDo!

« · 2616096 · »